anopin ja apen käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hitto, et yhtään ylireagoinut. Mä vedin välit poikki appivanhempiin puoleksitoista vuodeksi kun menivät pahoittamaan mun mieleni kun odotin esikoistani. Eikä kaduta muuten vieläkään.
Vastaavassa tilanteessa tuskin kovin nopeasti kiinnostaisi olla appivanhempien kanssa tekemisissä. Eipä se mun häviöni ole millään lailla.
Tämänhetkinen tilanne on sikäli hyvä, että appivanhemmat kasvaa jo horsmaa molemmat. Eipähän tarvitse tapella.

Mistä pahoiti mielesi?

Nautin kieroutuneesti siitä, kun saan lukea appivanhempien törkeyksiä...

vaikka kurja, että niistä aina seuraa mielipahaa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Sannix:
Ehkä appivanhempia ärsytti sun ylireagointi?

No just tätä ajoin takaa.

Jos aletaan puhua että meinasi tulla sairaalareissu, niin onko se ihan oikeasti kauheaa ylireagointia säikähtää ja kysyä miksei lapsen perään katsottu? Miten sitten olisi "normaalisti" reagoida?

No mä en tiedä, mä huolestuisin vaan siitä miten lapsi voi enkä siitä kenen syy se tilanne on. Ei mulla ole koskaan ollut tapana alkaa ihmisiä syyttelemään, vahinko voi sattua minullekin. Itsestä tuntuis tosi kurjalta, jos jonkun ensimmäinen kommentti olis että "no, etkö sä yhtään sen perään katsonut!".

Alkuperäinen kirjoittaja no joo!:
Hitto, et yhtään ylireagoinut. Mä vedin välit poikki appivanhempiin puoleksitoista vuodeksi kun menivät pahoittamaan mun mieleni kun odotin esikoistani. Eikä kaduta muuten vieläkään.
Vastaavassa tilanteessa tuskin kovin nopeasti kiinnostaisi olla appivanhempien kanssa tekemisissä. Eipä se mun häviöni ole millään lailla.
Tämänhetkinen tilanne on sikäli hyvä, että appivanhemmat kasvaa jo horsmaa molemmat. Eipähän tarvitse tapella.

Mistä pahoiti mielesi?

mä en kyl nauti noiden lukemisesta. pistää vaan niin vihaksi!! onneksi itse pääsin eron myötä eroon myös ex-hirviöanopistani...!

No kyllä mäkin joskus vitsailen tyyliin "säikähdin niin että meinas tulla paska housuun" vaikkei kyllä ihan niin hilkulla ollut. Jos sun appivanhemmilla on kans vähän mustaa huumoria?

Alkuperäinen kirjoittaja no joo!:

Mistä pahoiti mielesi?

ihanaa, täällä on joku yhtä kiero kuin mä! On vaan niin kiva, kun tietää ettei ole ainoa miniä maailmassa, jolla on huonot kokemukset anopista. Mä voin kertoa, että mun anoppi uhkas "hommata jonkun katsomaan pojan perään" koska mä en kuulemma jaksa hoitaa poikaa ja mun pitäis hakee lääkkeitä!!! Siis siinä tapauksessa, että en hae lääkkeitä, poikaa sais katsoa joku muu. Ja ikinä en ole valittanut olevani väsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
olisin kyllä loukkaantunut minäkin! ja miksi anoppi nauroi, kun kertoi että meinas tulla lähtö sairaalaan.. mitäs ihmeen nauramista siinä on??!

niinpä, pään kun lyö, ei ole ollenkaan harvinaista että siitä voi seurata aivotärähdys tms. ei munkaan mielestä oo mitään hauskaa tuossa

oma lapseni kaatui pesuhuoneessa lyöden päänsä ihan minun silmieni alla, en voinut mitenkään estää sitä. Sain jopa aivotärähdyksen ja jouduimme lähtemään sairaalaan tarkastusta varten. Toinen lapsistani putosi anoppini silmien alla pieneltä korokkeelta alas ja mursi kätensä, sillekään ei olisi kukaan ehtinyt tehdä mitään, niin vaan kävi. Kolmas tapaturma kävi omien vanhempieni mökillä, tyttö putosi rappusilta ja löi päänsä, otsa auki ja monta tikkiä moneen kerrokseen, näin kaiken, en ehtinyt kuin varoittaa huutamalla. Niin ja olen itse lastenhoitaja, erittäin tarkka äiti, ennakoiva ja viimeisen päälle skarppina sekä töissä että kotona. Pointti on se että kaikenlaista tapahtuu, virheitä sattuu kaikille, kaikkea ei voi estää. Se miten itse sanoit ja miten sinulle sanottiin takaisin olisi voitu hoitaa fiksummin mutta vahinkoja sattuu aivan varmasti joskus myös sinulle,.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Mitä mies muuten oli mieltä kommenteista? Sinun tai appivanhempien?

sanoi että kaatuminen oli vahinko, tapahtui niin nopeasti ettei kerinnyt ottaa kiinni.kävi pihalla sanomassa vanhemmilleen, että noin ei tarvi käyttäytyä, ja saatte kyllä pyytää anteeksi käytöstänne, eli puolusti mua.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:
olisin kyllä loukkaantunut minäkin! ja miksi anoppi nauroi, kun kertoi että meinas tulla lähtö sairaalaan.. mitäs ihmeen nauramista siinä on??!

niinpä, pään kun lyö, ei ole ollenkaan harvinaista että siitä voi seurata aivotärähdys tms. ei munkaan mielestä oo mitään hauskaa tuossa

oma lapseni kaatui pesuhuoneessa lyöden päänsä ihan minun silmieni alla, en voinut mitenkään estää sitä. Sain jopa aivotärähdyksen ja jouduimme lähtemään sairaalaan tarkastusta varten. Toinen lapsistani putosi anoppini silmien alla pieneltä korokkeelta alas ja mursi kätensä, sillekään ei olisi kukaan ehtinyt tehdä mitään, niin vaan kävi. Kolmas tapaturma kävi omien vanhempieni mökillä, tyttö putosi rappusilta ja löi päänsä, otsa auki ja monta tikkiä moneen kerrokseen, näin kaiken, en ehtinyt kuin varoittaa huutamalla. Niin ja olen itse lastenhoitaja, erittäin tarkka äiti, ennakoiva ja viimeisen päälle skarppina sekä töissä että kotona. Pointti on se että kaikenlaista tapahtuu, virheitä sattuu kaikille, kaikkea ei voi estää. Se miten itse sanoit ja miten sinulle sanottiin takaisin olisi voitu hoitaa fiksummin mutta vahinkoja sattuu aivan varmasti joskus myös sinulle,.

niin ja heti korjausta että ei minulle tullut sitä aivotärähdystä vaan tietty lapselleni.....

Alkuperäinen kirjoittaja knäite:
Onko ollut vakinainen hoitopaikka? Itse miettisin kyllä viimeiseen asti etten enää sinne menisi - ainakaan ilman HEIDÄN puoleltaan tulevaa aitoa pahoittelua yms. kylkiäisiä. Pistää oikein minulla asti vihaksi! :kieh:

siis tämä tapahtui mun miehen vanhempien luona, mies meni sinne tytön kanssa yöksi. tottakai miehellä oli tällöin vastuu tytöstä.

Niin siis onko muussa tapauksessa ollut hoitopaikkana, vai näettekö normaalisti vain pari kertaa vuodessa? Ja kyllä, ukolla oli silloin vastuu.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Mitä mies muuten oli mieltä kommenteista? Sinun tai appivanhempien?

sanoi että kaatuminen oli vahinko, tapahtui niin nopeasti ettei kerinnyt ottaa kiinni.kävi pihalla sanomassa vanhemmilleen, että noin ei tarvi käyttäytyä, ja saatte kyllä pyytää anteeksi käytöstänne, eli puolusti mua.

mukava kuulla että mies sua puolusti. mun ex-mies ei puolustanut. mut se onkin ex...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:

tottakai kaatuminen oli vahinko, ja ymmärrän sen. en vaan voi käsittää anopin/apen tapaa reagoida/sanomisia, että ruvetaan haukkumaan huonoksi äidiksi, vaikka en mielestäni ole huono äiti.

Onko ollut vakinainen hoitopaikka? Itse miettisin kyllä viimeiseen asti etten enää sinne menisi - ainakaan ilman HEIDÄN puoleltaan tulevaa aitoa pahoittelua yms. kylkiäisiä. Pistää oikein minulla asti vihaksi! :kieh:

siis tämä tapahtui mun miehen vanhempien luona, mies meni sinne tytön kanssa yöksi. tottakai miehellä oli tällöin vastuu tytöstä.

Niin siis onko muussa tapauksessa ollut hoitopaikkana, vai näettekö normaalisti vain pari kertaa vuodessa? Ja kyllä, ukolla oli silloin vastuu.

näemme noin kerran kuussa, ja lapsi on ollut hoidossa isovanhemmillaan muutaman tunnin myös ilman minua ja miestäni.

]

tottakai kaatuminen oli vahinko, ja ymmärrän sen. en vaan voi käsittää anopin/apen tapaa reagoida/sanomisia, että ruvetaan haukkumaan huonoksi äidiksi, vaikka en mielestäni ole huono äiti.[/quote]

Tuskin kovin moni tunnustaa olevansa paska mutsi, vaikka sitä oliskin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nora:
Miltä susta olis tuntunut jos olisitkin ollut miehes asemassa ja se olis heti alkanu raivoamaan sulle?

ottaisin varmaan opikseni, ja olisin seuraavalla kerralla huolellisempi pienen lapsen kanssa kylppärissä. toki joskus voi sattua, vaikka olisi kuink huolellinen, esim. jos vaan jalka menee alta ja kaatuu

Miltä susta olis tuntunut jos olisitkin ollut miehes asemassa ja se olis heti alkanu raivoamaan sulle?

ottaisin varmaan opikseni, ja olisin seuraavalla kerralla huolellisempi pienen lapsen kanssa kylppärissä. toki joskus voi sattua, vaikka olisi kuink huolellinen, esim. jos vaan jalka menee alta ja kaatuu

Vaikka sä otat opikses vasta sitten kun joku sulle raivoo, ei tarkoita että sun mies olis samanlainen. Sä teit tosi törkeesti kun aloit heti syyllistämään noin rumasti!

Ehkä sillä kertaa lapsella vaan meni jalka alta ja kaatui?

Tiedän tunteen, mun miehen isällä (vähän äidilläkin) tapana puolustaa kuopustaan vaikka aikuinen mies törttöilisi mitä. Joskus takavuosina meillä oli isompi yhteenotto mikä kärjistyi siihen, että mies kävi väkivaltaiseksi sen yhden ainoan kerran. Mikä tietysti on sekin liikaa.. Mutta sitten kun asiaa ns. puitiin, tuotiin hyvin auliisti esille MUN vikojani, vaikka en itse mitään miehen vikoja siinä luetellut, kaikki tehty oli kaikille näkyvillä sanomattakin. Appivanhemmat siis joutuivat pakottavista syistä tuolloin keskelle tilannetta..

Todella rumaa minusta hyökätä tuollaisessa tilanteessa toisen kimppuun. :( Osoittaa kyllä aika isoa epäkypsyyttä ja typeryyttä, jos tuollaisella kuvittelee jotenkin tilannetta auttavansa. Sun lapsi ja sun puoliso eli teidän keskeinen asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:

Vaikka sä otat opikses vasta sitten kun joku sulle raivoo, ei tarkoita että sun mies olis samanlainen. Sä teit tosi törkeesti kun aloit heti syyllistämään noin rumasti!

Peesi.

Lapselle sattui vahinko. Ja sinä jäkätät. Ja jäkätät. Ja sitten jäkätät vähän lisää. Anopilla meni hermo, ja puolusti poikaansa, että kyllä poikansa nyt omasta lapsestaan osaa huolehtia. Vahinkoja sattuu. Tapahtumasta on aikaa puoli vuotta, ja sinä jäkätät edelleen. Nees I say more?

Lapselle sattui vahinko. Ja sinä jäkätät. Ja jäkätät. Ja sitten jäkätät vähän lisää. Anopilla meni hermo, ja puolusti poikaansa, että kyllä poikansa nyt omasta lapsestaan osaa huolehtia. Vahinkoja sattuu. Tapahtumasta on aikaa puoli vuotta, ja sinä jäkätät edelleen. Nees I say more?

Peesi. Jäkäjäkäjäkäjäkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:

Peesi.

Mutta tässähän nyt olikin kyse siitä, miten miehen vanhemmat käyttäytyi miniäänsä kohtaan.