anopin ja apen käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja heipparallaa:
Oppii lapsikin siinä sivussa, miten kypsät aikuiset ihmiset sukulaisuussuhteitaan hoitavat. Mummoon ja ukkiinhan siinä vaan välit menee poikki, ei sen tärkeämpiin tyyppeihin.

Sehän on ihan sama mitä sukua vittumaiset paskat on. Kun ne on, ne on. ja piste.

kuulostaapa tosi kypsältä ajattelulta...

Sä itsekö haluaisit väkisin olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ei susta tykkäis ollenkaan, ja sanois sen myös suoraan? Ja haukkuis sua muillekin ihmisille. ihan vaan sen takia, että ne sattuis olemaan sun miehen sukulaisia. Mä ainakin haluan tässä ainoassa elämässäni itse valita ne, joiden kanssa kaveeraan.

Ajattele omalta kohdaltasi ap. Sulla on aikuinen tytär joka on tullut lapsenlapsesi kanssa luoksesi yöksi. Seuraavana aamuna kerrot miehellesi että lapsenne oli liukastunut ja miehesi alkaa sinun edessäsi polkemaan tytärtäsi maanrakoon. Taitaisit itsekin äitinä sisuuntua aika paljon vai mitä.

Vetosit aika liikuttavasti että syyttelysi miestäsi kohtaan oli ihan "äidin ensireaktio" mutta tuliko mieleen että niin oli anoppisikin reaktio :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
Alkuperäinen kirjoittaja knäite:
Onko ollut vakinainen hoitopaikka? Itse miettisin kyllä viimeiseen asti etten enää sinne menisi - ainakaan ilman HEIDÄN puoleltaan tulevaa aitoa pahoittelua yms. kylkiäisiä. Pistää oikein minulla asti vihaksi! :kieh:

siis tämä tapahtui mun miehen vanhempien luona, mies meni sinne tytön kanssa yöksi. tottakai miehellä oli tällöin vastuu tytöstä.

Millä estät lapsen liukastumisen? Pidätkö itse häntä kädestä kiinni kokoajan? Tuskin. Luulen, että kaikki ovat säikähtäneet ja siksi ylireagoivat. Mitä sä siitä herneitä nenääsi otat??

No kyllä mä ymmärrän appivanhempiaskin tavallaan. Kun hyökkää niin sitä puolustautuu helposti yhtä kovin sanoin takaisin. Eli sinultakin oli ihan tarpeetonta tuollainen syyttely, vaikka olitkin herkillä ja raskaana. Tiedät varmaan itsekin, että lapset kaatuilevat eikä heitä voi koskaan niin tarkasti varjella, ettei kaatumisia tule. Miltä sinusta tuntuisi kun joku alkaisi tenttaamaan sua tai läheistä ihmistä huolimattomuudesta syytellen, varmaan on huoli heillä ollut siellä ihan tarpeeksi kova. Uskon kyllä myös sen ettei sun appivanhemmat välttämättä tarkoittaneet mitä sanoi, vaan suuttuessaan tuli sanotuksi pahasti. Toivottavasti olette sopineet jo kiistanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Sä itsekö haluaisit väkisin olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ei susta tykkäis ollenkaan, ja sanois sen myös suoraan? Ja haukkuis sua muillekin ihmisille. ihan vaan sen takia, että ne sattuis olemaan sun miehen sukulaisia. Mä ainakin haluan tässä ainoassa elämässäni itse valita ne, joiden kanssa kaveeraan.

Tuli vain tästä mieleen, et kyl mä yritän olla väleissä sellaisten ihmisten kanssa joilla on merkitystä omalle miehelleni ja meidän lapsille. Oli ne miten ärsyttäviä mua itseeni kohtaan. Anopin ja apen laskisin juuri tällaisten ihmisten joukkoon sekä miehen sisarukset ja isovanhemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
No kyllä mä ymmärrän appivanhempiaskin tavallaan. Kun hyökkää niin sitä puolustautuu helposti yhtä kovin sanoin takaisin. Eli sinultakin oli ihan tarpeetonta tuollainen syyttely, vaikka olitkin herkillä ja raskaana. Tiedät varmaan itsekin, että lapset kaatuilevat eikä heitä voi koskaan niin tarkasti varjella, ettei kaatumisia tule. Miltä sinusta tuntuisi kun joku alkaisi tenttaamaan sua tai läheistä ihmistä huolimattomuudesta syytellen, varmaan on huoli heillä ollut siellä ihan tarpeeksi kova. Uskon kyllä myös sen ettei sun appivanhemmat välttämättä tarkoittaneet mitä sanoi, vaan suuttuessaan tuli sanotuksi pahasti. Toivottavasti olette sopineet jo kiistanne.

Ja lisään vielä, että ymmärrän kyllä hätääntyneen reaktion äidiltä, mutta sitäkin voi vähän opetella ihan jo lapsen takia reagoimaan vähän rauhallisemmin, ettei tilanteesta synny tarpeetonta kaaosta. Minun ensimmäinen reaktio usein on kauhea huoli lapsesta, siinä ei jaksa syytellä yhtään ketään kun ei riitä siihen enää energiaakaan. Itseltäni menee ajatukset tuollaisissa tilanteissa kokonaan lapsiin, asiaa on itsekseen pakko käsitellä aikansa hiljaa mielessään, sen jälkeen ottaa selvää asioista ja vasta sitten ilmaista huoli lapsen ja muun perheen nähden jos tarpeen.Joskus järjellä miettiessä tajuaa itsekin, että ei mitään hätää, huolestuin vain ITSE. Jokainen äiti huolestuu lapsestaan, mutta ei se ole mikään syy silti hyökätä syyttelemään, se on rumaa ja vastenmielistä käytöstä. Eikä sellaista kannata ainakaan puolustella itseltään.

Jos olet luottanut lapsen toisen hoitoon viettääksesi omaa aikaa, sinun täytyy myös kantaa seuraukset mukisematta. Jos vain oma hoitotyylisi on kyllin hyvä, niin hoida lapsesi itse. Vahinkoja sattuu.

Olen kiinnittänyt tällä palstalla huomiota siihen, että iso- ja appivanhempien kohtelu on usein todella sydämetöntä. Joku keskinkertaisuus täälläkin kiirehti heti lausumaan, että olisi kyllä vastaavassa tilanteessa haistattanut anopille...

Kyllä mua nyt huvittaa. Oikeasti, vahinkoja voi sattua AINA ja kaikista vittumaisinta mitä voit toiselle sanoa on just tuo syyllistäminen. Sulta on sentään pyydetty anteeksi ja sä mietit edelleen tuota typerää juttua. Pyysitkö itse anteeksi mieheltäsi ylireagointia?

törkeesti sanottu sulle, mutta tuli mieleen, etttä heillä oli tajua pyytää anteeksi. anoppi ja appi myös räksyttäneet minulle töihinmenosta (kun hoidin lapsia kotona ) ym muita asioita, jotka eivät heidän persettä kaivele eivätkä heille liity ja koskaan eivät ole anteeksi pyytäneet.

ja tuli mieleen että he ehkä olivat säikähtäneet ja itsekin stressaantuneet asiasta josta johtui tuo töksäytys sinulle. antaisin olla jos olisin saanut anteeksipyynnön. tuon ikäiset usein paskoja jääriä jotka itse vaativat kunnioitusta mutta eivät muita kunnioita tai anteeksi pyytele. jotensiinä mielessä.

Niin, tuossa edellä joku kommentoi että sinä syyllistit miestäsi. tämä on totta, ehkä käyttäydyt miestäsi kohtaan huonosti ja hänen vanhemmat siitä tuohtuivat myös. Vahinkoja sattuuu ja lapset lyövät päänsä ja kukaan ei häntä tahallisesti kaatanut. joten oli myös sinun käytös täysin asiatonta.

ja eikö lapsi ole koskaan sinun valvonnassa kaatunut? tai loukannut itseään? ja entä jos joku tulee sinulle tuollaisessa tilanteessa sanomaan, että älä enä koskaan anna tuollaisat tapahtua? koska tuollaista tapahtuu ja kun lapsia enemmän niin sitä suuremmalla varmuudella.

pikkujutusta kauhean haloon olet nostanut.