Anopin kommentti vauvauutiseen :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniäntekele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miniäntekele

Vieras
Kerroimme anopille, että odotamme perheeseen toista lasta. Esikoinen on nyt 2v ja tämä(kin) raskaus on toivottu. Anopin reaktio oli huokaus ja "niin sitä vaan toiset sikiää ja toiset ei sitten millään vaikka ansaitsisivat". Wtf?!! Tiedän, että miehen sisko eli anopin tytär kärsii lapsettomuusongelmasta ja on saanut tänäkin vuonna useamman keskenmenon, ja toivon todella heille kaikkea hyvää vauvaprojektiin ja olen parhaani mukaan tukena (soitellaan miehen siskon kanssa usein ja hän kertoo avoimesti hoidoistaan, hyvistä uutisista ja takapakeista jne.). Ja ymmärrän hyvin, että anoppi toivoo tyttärelleen raskautta ja lasta ja voi tuntua epäreilulta kun joillekin (useammankin) lapsen saaminen on helppoa ja toisille ei meinata suoda sitä yhtäkään. Mutta silti. Mikä kommentti tuo tuollainen on...?

No olihan toi ihan asiaton kommentti. VAIKKA miehen siskolla onkin lapsettomuus ongelma.. Onhan miehesikin anoppisi lapsi. Musta ainakin tuntuisi todella pahalta jos tuo olisi ollut mun oman äitini kommentti mulle samanlaisessa tilanteessa.

Anopin huoli tyttärestään on toki ymmärrettävä mutta kyllähän toi vähän kuulosti siltä että pojan lapset ei oo paljo mitää.

Vaikka osaahan noi ihmiset, mun erittäin läheinen täti sanoi ku kerroin odottavani kolmatta "No ei kai teidän tarvi koko maailmaa täyttää!" Siis mitvit?????????

Anoppi on varmaan surullinen tyttärensä lapsettomuudesta ja tuo kommentti oli varmaan ajattelematta sanottu, en usko että tarkoitti pahalla henkilökohtaisesti teitä kohtaan. Harkitsematonta mut koita unohtaa juttu.

Sitten jos tuntuu että raskaus ja lapset painavat anopin mieltä ja osoittaa sen käytöksellään ni ota rohkeasti puheeksi vaan, siis jos on tympeä tai ilkeä yms.

Asiaton kommentti. Anoppi varmaan pelkää miten tyttärensä keskenmenojen keskellä ottaa tuon teidän uutisen ja sen vuoksi tuolla tavalla sanoi. Koita unohtaa koko juttu, ei teidän vauva tietenkään ole miehen siskolta pois (eikä sisko varmaan edes niin ajattele vaikka anoppi niin luulisikin).

Ihmiset usein sanovat kaikenlaista tarkoittamatta sillä mitään sen kummempaa. Kaiklein typerintä on jäädä märehtimään jotain yksittäistä lausetta että mitähän se sillä oikein tarkoitti. Useimmiten niillä ei tarkoiteta sen kummemmin yhtään mitään.

[QUOTE="vieras";29117930]Asiaton kommentti. Anoppi varmaan pelkää miten tyttärensä keskenmenojen keskellä ottaa tuon teidän uutisen ja sen vuoksi tuolla tavalla sanoi. Koita unohtaa koko juttu, ei teidän vauva tietenkään ole miehen siskolta pois (eikä sisko varmaan edes niin ajattele vaikka anoppi niin luulisikin).[/QUOTE]

Tätä mäkin mietin.

Keskenmenojen saaminen on karseinta, mitä voi olla. Ihminen, joka ei ole sitä kokenut ei voi ymmärtää. Miltä tuntus, jos sun sikiö tulis pihalle. Not god!! Anoppi eläytyy tosissaan tyttären kokemaan.. on hädissään, mitä seuraavaksi. Km:ien jälkeen itsetuhoajatukset nousi pintaa ! Mieti!!

Hei anopit on.... :kieh: Mun ex-anoppi sano kun ekaa yhteistä odotin, että voi voi kun noin vanhana pitää lapsia tehdä olin 34v tokaa yhteistä kun aloin odottaa niin sano, että onhan tämä viimeinen onhan :kieh:
Teki mieli tirvasta :p

[QUOTE="vieras";29118393]Hei anopit on.... :kieh: Mun ex-anoppi sano kun ekaa yhteistä odotin, että voi voi kun noin vanhana pitää lapsia tehdä olin 34v tokaa yhteistä kun aloin odottaa niin sano, että onhan tämä viimeinen onhan :kieh:
Teki mieli tirvasta :p[/QUOTE]

Ymmärrän ky anoppia jos sulla on tollanen tapa tehdä poikasia yhden ja toisen miehen kanssa ja sit taas ero ja uutta äijää etsimään. Kai se mietti poikansa tulevaisuutta, jos on monta lasta ja sitten eroatte.

[QUOTE="Vieras";29118317]Keskenmenojen saaminen on karseinta, mitä voi olla. Ihminen, joka ei ole sitä kokenut ei voi ymmärtää. Miltä tuntus, jos sun sikiö tulis pihalle. Not god!! Anoppi eläytyy tosissaan tyttären kokemaan.. on hädissään, mitä seuraavaksi. Km:ien jälkeen itsetuhoajatukset nousi pintaa ! Mieti!![/QUOTE]

Not god = ei jumala???

[QUOTE="vieras";29118973]Kannattaa jättää omaan arvoonsa. Meillä anoppi kielsi lisääntymästä, kun hän ei ollut valmis isovanhemmaksi. No, emme totelleet...:D[/QUOTE]

Mitä siitä seurasi?

[QUOTE="vieras";29119021]Mitä siitä seurasi?[/QUOTE]

Yllättävän iisisti ottanut. Tosin oli aikaa 1,5 vuotta tottua ajatukseen, kun ei heti tärpännyt. Anoppi ei vain osaa olla lapsen kanssa, joten siinä mielessä perääkin, ettei ole valmiksi isovanhemmaksi. Ei meidän silti tarvi toisen kykenemättömyyden haudata omaa vanhemmuutta...

Jotenkin on vaikea ymmärtää, että on aikuisia ihmisiä jotka oikeasti luulevat elämässä olevan jokin kilpailu siitä kenellä on suurin suru. Voittaja saa erinäisiä etuja, esim käyttäytyä toisia kohtaan miten vaan? Ymmärrän kyllä, ettei surun keskellä itse aina näekään mitä sanoo ja miltä se muista tuntuu.

Mutta että joku sanoo ettei saisi yhtään ihmetellä tuollaista kommenttia? Anopin tytär on saanut keskenmenoja, ja silloin pojan iloinen uutinen lapsesta voidaan mitätöidä sanoen "voivoi, olispa mennyt teidän sijaan sellaisella joka sen ansaitsisi" ? Siis oikeasti ei saisi tuntua missään?

Mutta, niin kuin muutkin täällä, uskoisin että antaa mennä vaan ohi korvien tuollainen kommentti. Ajattelemattomuutta toivottavasti enemmän kuin tarkoituksellista ilon tyrmäämistä. Onnea teidän perheen elämään! Ei se todellisuudessa ole muilta pois!

Todella typerästi anoppi sanoi. Itse olen ollut nyt muutaman vuoden äiti, mutta sitä ennen kärsinyt toistakymmentä vuotta lapsettomuudesta. Koskaan en itse sanonut tai kuullut sanottavan vastaavia kommentteja. Olin jopa hyvän ystäväni lapsen sylikummi. Ei muiden lapsionni ole siltä lapsettomalta pois, eikä lapsettoman omaisilta, eivätkä ne liity toisiinsa millään tavalla.

(anopin) myötätunto tytärtään kohtaan ei oikeuta toisten haukkumiseen (mitä tuo "toiset ansaitsisivat" kommentti oli). Olisi voinut onnitella ja sanoa vaikka että kunpa tulisi serkkukin sille pian tms. Se, että jonkun murheen nojalla nälvii, kertoo vain heikosta sivistyksen tasosta :D

P.s. mulla on niin kauhuanoppi, että en edes viitsi kertoa kaikkia niitä kommentteja , lähtien siitä että "tommonenko sieltä tuli, ei ois kyllä tarvinnut" = mummu näki lapsenlapsensa ekan kerran...

Taas ajatuksia jotka olisi pitänyt jättää sanomatta ääneen...

Mutta jos nyt oli tällainen harvinaisempi möläytys niin ei kannata miettiä enempää, saati antaa sen vaikuttaa väleihinne. Yrittää vaan ymmärtää että tyttären tilanne on anopille kova paikka ja sitä myötäeläessä häntäkin voi ahdistaa kuulla raskausuutisia joka suunnasta - silloinkin kun kyse on omasta lapsenlapsesta. Kenties huoli siitä kuinka tytär tähän suhtautuu painaa myös anoppia.

Jos taas anoppi on muutenkin jatkuvasti sinulle/teille ilkeilevä tyyppi niin tuo menee sitten samaan sarjaan muiden juttujen kanssa. Ei kannata edes kuunnella ja kenties voi miettiä kuinka paljon haluaa ylipäätään pitää yhteyttä ihmiseen joka aiheuttaa niin paljon pahaa mieltä.

Onnittelut tulevasta vauvasta joka tapauksessa! :)

Yhteistyössä