Anopista...(ärsyttää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Oltiin heillä (anoppilassa siis) kylässä ja siellä oli muitakin vieraita, joten tapansa mukaan anoppi aloitti selityksen lapsistamme, siis tarkalleen kertoi kaiken mitä pojat osaavat, mitä syövät, miten nukkuvat, mitä unileluna, mistä lauluista pitävät... ja miten paljon heillä ovat, kuin kotonaan, tietysti kun kerran öitäkin ovat.

Eipä siinä tietty muuten mitään, mutta kun asia ei todellakaan näin ole. Siis ensinnäkin mun tai meidän on ollut äärettömän vaikea antaa kuopusta kenellekään hoitoon eli yhden käden sormissa voi laskea ne yöt kun hän on hoidossa siellä ollut. Ja tosiaan jää itkemään, kun mammalle hoitoon viedään ja joka kerta tapahtuu aina meidän ohjeidemme kera. Siis yritän nyt vain sanoa, että tosiaan me itse lapsemme hoidetaan ja kun munkin vanhemmat asuu ihan toisella paikkakunnalla niin ollaan myös totuttu kantamaan itse vastuu näistä lapsista. Ei edes olla noiden appivanhempien kanssa niin läheisiä, että lapset sinne tuosta vaan menisivät. Eivät he ole arjessamme sillä tavoin mukana, hyvä jos kerran kuussa edes nähdään.

Mutta joka kerta kun on jotain vieraita korvia ympärillä, niin nuo appivanhemmat antavat sellaisen kuvan kuin lapsemme lähes asuisivat heillä eikä heitä itse hoidettais ollenkaan :headwall:

Oikeesti mua jo ihan nolotti, että mitä ne vieraat meistä miettivät kun puhe oli tuollaista.

ymmärrän. oisit keksiny jonku kommentin että hyvin muistat vaikka lapset on ollu viimeks joulukuussa hoidossa tms. mut vaikee on väliin mitään varmaan sanoo ku ei sais nolata toista..

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
ymmärrän. oisit keksiny jonku kommentin että hyvin muistat vaikka lapset on ollu viimeks joulukuussa hoidossa tms. mut vaikee on väliin mitään varmaan sanoo ku ei sais nolata toista..

Mä yritin jotain siihen väliin heittää, mutta vaikeaa tosiaan, kun en niitä vieraita sillä tavoin tuntenu ja anoppi paasas niin antaumuksella etti paljon väliin edes ehtinyt kommentoida.

Se on silti sama juttu aina, esim. meillä lasten synttäreillö selittävät mun sukulaisille simät suut täyteen miten mamman poikia nuo lapset ovat... Tosi asiassa kun 150km:n päässä asuva äitini tietää arjestamme enemmän kuin anoppi.

Onpa tylsä tilanne, ei kai siinä muu auta ku antaa mennä toisesta korvasta sisään ja saman tien toisesta ulos. Itse tiedät miten asiat oikeesti on, ei kai sun kannata murehtia mittä muut ajattelee.
Anna anopin puhua, ei puhe kelleen pahaa tee.

ois varmaan ärsyttävää..mul on niin vilkas poika että tuntuu ettei isovanhemmat kovin mielellään ota ollenkaan hoitoon..miehen kanssa ollaan oltu kohta yli puolivuotta kotona käymättä missään paitsi mies käy töissä..mutta eipähän rueta väkisin tyrkyttämään lasta mummolle tai papalle..pitää varmaan vaan kotona oloa jatkaa..ärsyttää vaan kun ei oo kohta parisuhdetta ollenkaan kun ei voi edes elokuvissa käydä..ei me minnekään ravintoloihin haluttaisiskaan mutta olis joskus kiva olla kahdestaan..aina tuntuu mummolla olevan joku tekosyy jos sattuu kysymään että haluaisko katsoa poikaa..mut sun kohalla ne isovanhemmat on varmaan vaan ylpeitä lapsenlapsistaan..

Alkuperäinen kirjoittaja erilaista..:):
ois varmaan ärsyttävää..mul on niin vilkas poika että tuntuu ettei isovanhemmat kovin mielellään ota ollenkaan hoitoon..miehen kanssa ollaan oltu kohta yli puolivuotta kotona käymättä missään paitsi mies käy töissä..mutta eipähän rueta väkisin tyrkyttämään lasta mummolle tai papalle..pitää varmaan vaan kotona oloa jatkaa..ärsyttää vaan kun ei oo kohta parisuhdetta ollenkaan kun ei voi edes elokuvissa käydä..ei me minnekään ravintoloihin haluttaisiskaan mutta olis joskus kiva olla kahdestaan..aina tuntuu mummolla olevan joku tekosyy jos sattuu kysymään että haluaisko katsoa poikaa..mut sun kohalla ne isovanhemmat on varmaan vaan ylpeitä lapsenlapsistaan..

Me vietetään yhteistä aikaa kun lapset menee nukkumaan, otetaan karkki pussi esiin ja sipsit , katsotaan kahdestaan sohvalla jotain leffaa. Saadaan joka ilta hoidettua parisuhdetta , joskus vaan jutelaan jos ei muuta. Meillä toimii hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Alkuperäinen kirjoittaja erilaista..:):

Me vietetään yhteistä aikaa kun lapset menee nukkumaan, otetaan karkki pussi esiin ja sipsit , katsotaan kahdestaan sohvalla jotain leffaa. Saadaan joka ilta hoidettua parisuhdetta , joskus vaan jutelaan jos ei muuta. Meillä toimii hyvin :)

pitäs varmaan enemmän lähekkäin olla..muutenkin kuin seksisesti,pitää ottaa kulti kainaloon illalla..mut kyl täytyy päästä sinne elokuviin joku kerta..maksan vaikka sille mummolle jos vaikeeks menee...:):)

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
nii sikshän ne varmasti tollee puhuu ku on ylpeitä ja haluu pätee. harmi vaan että äidin kustannuksella :(

Niinpä. Siltä pätemiseltä tosiaan tuntuu, ja meidän kustannuksella. Välillä tuntuu, että anopilla on kuin joku kilpailuasetelma, että ihmiset kuvittelis hänen olevan tärkein henkilö lastemme elämässä.
Esim. kun kuopus loukkasi ja alkoi itkeä, niin anoppi otti pojan syliinsä ja oli hoitavinaan tilanteen... kuopus vaan alkoi itkeä enemmän ja rimpuili pois sylistä mun syliini. Siis oikeasti aika outo tilanne, että anoppi ei melkein päästänyt poikaa pois vaikka selkeästi näki, että äidin syliin hän halus :headwall: