Anoppi ja mökki!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis oispa ei ikinä kesä. Olen niin kyllästynyt näihin kesämökkeilyihin. Anoppi aina kutsuu meidät mökille, ollaan parisen viikkoa siellä perheen kanssa kesäisin. Hän tykkää, että käydään.

Mut aina pitäis olla tekemässä siellä jotain. Pilkkomassa puita, kantamassa vettä, pesemässä perunoita, tiskata, lämmittämässä saunaa. Mustikoita pitää mennä poimimaan nyt kun niitä on niin hyvin. Mulla on ihan erilainen näkemys, kesästä, tykkäisin ottaa aurinkoa laiturilla, käydä uimassa, nauttia naistenlehdistä, kirjoista, viinistä yms. En vaan tykkää tuollaisesta perinteisestä mökkipuuhasta. Mitä sit kutsuu meidät sinne, jos haluaa vaan komennella.

Nyt kehtas vielä marmattaa, että voitais tuoda ruokakassit mukana. Hitsin kääkkäakka... mäkin olen työtön, ei tässä ole rahaa viedä sinne mitään ruokakasseja. Argh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis oispa ei ikinä kesä. Olen niin kyllästynyt näihin kesämökkeilyihin. Anoppi aina kutsuu meidät mökille, ollaan parisen viikkoa siellä perheen kanssa kesäisin. Hän tykkää, että käydään.

Mut aina pitäis olla tekemässä siellä jotain. Pilkkomassa puita, kantamassa vettä, pesemässä perunoita, tiskata, lämmittämässä saunaa. Mustikoita pitää mennä poimimaan nyt kun niitä on niin hyvin. Mulla on ihan erilainen näkemys, kesästä, tykkäisin ottaa aurinkoa laiturilla, käydä uimassa, nauttia naistenlehdistä, kirjoista, viinistä yms. En vaan tykkää tuollaisesta perinteisestä mökkipuuhasta. Mitä sit kutsuu meidät sinne, jos haluaa vaan komennella.

Nyt kehtas vielä marmattaa, että voitais tuoda ruokakassit mukana. Hitsin kääkkäakka... mäkin olen työtön, ei tässä ole rahaa viedä sinne mitään ruokakasseja. Argh.


Älä mene
 
No mut jos itse kutsutte vieraita, niin pitääkö niiden pestä perunat? Tms. Sen ei tarvi meistä talvisin huolehtia yhtään, tosi harvoin hoitaa meidän lapsiakaan, mutta kesäisin itse haluaisi olla yhdessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja --:
miksi menet sinne? en mä ainakaan menis jos ei kiinnosta.. menis mies lasten kanssa sinne keskenään..

No kun ei olisi kivaa, jos mies ois äitinsä kanssa vaan 2 viikkoa kesälomasta. Ja mä sit yksin kotona?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
:saint: tuo viimeinen kappale oli paras

Jaa niin se, että olen työtön eikä ois rahaa? No ehkä se on sit sun mielestä hauskaa.

No ajattele nyt, jos menette kahdeksi viikoksi sinne, oletatko että sinut ja perheesi ruokitaan koko ajan? menisihän teillä rahaa ruokaan kotona. Mutta siinä olet oikeassa, ettei työttömyydessä mitään hauskaa olen, pahoittelen sanavalintaani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
:saint: tuo viimeinen kappale oli paras

Jaa niin se, että olen työtön eikä ois rahaa? No ehkä se on sit sun mielestä hauskaa.

Tuo on aika huvittava kohta, että luulet saavasi täyden ylöspidon ja vieläpä aivan ilmaiseksi, laittamatta tikkua ristiin sen eteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
miksi menet sinne? en mä ainakaan menis jos ei kiinnosta.. menis mies lasten kanssa sinne keskenään..

No kun ei olisi kivaa, jos mies ois äitinsä kanssa vaan 2 viikkoa kesälomasta. Ja mä sit yksin kotona?

saisit rauhassa ottaa aurinkoa ja lukea naistenlehtiä?

onko miehen pakko olla kahta viikkoa? tai teidän.. eikö viikko kävis?

mua ei sais kirveelläkään tollasiin oloihin kahdeks viikkoa.. kun ei mene, ei tarvii valittaa tai vihata kesää sen takia..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut jos itse kutsutte vieraita, niin pitääkö niiden pestä perunat? Tms. Sen ei tarvi meistä talvisin huolehtia yhtään, tosi harvoin hoitaa meidän lapsiakaan, mutta kesäisin itse haluaisi olla yhdessä.

No mun mielestä anoppi tai oma äiti on vähän eri asia kun vieraat.
Kyllä mä ymmärrän että mun äiti ei halua mun revohkaa paapoa kaksi viikkoa.
Ja tuskin sä yksin joudut tota kaikkea tehdä siellä??
Ja joka päivä???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut jos itse kutsutte vieraita, niin pitääkö niiden pestä perunat? Tms. Sen ei tarvi meistä talvisin huolehtia yhtään, tosi harvoin hoitaa meidän lapsiakaan, mutta kesäisin itse haluaisi olla yhdessä.

No mun mielestä anoppi tai oma äiti on vähän eri asia kun vieraat.
Kyllä mä ymmärrän että mun äiti ei halua mun revohkaa paapoa kaksi viikkoa.
Ja tuskin sä yksin joudut tota kaikkea tehdä siellä??
Ja joka päivä???

En kyllä yksin, anoppi on sellainen vanhankansan ihminen, että se ei voi ikinä vaan olla ja nauttia kesästä, vaan tekee aina jotain. Poimii ja perkaa sieniä, neuloo, pesee mattoja, siivoaa, parsii vaatteita. On se siis sikäli kiva, parsii meidänkin lasten vaatteista reikiä ja laittaa nappeja, mutta ei silti sais odottaa, että kaikki on samanlaisia työmyyriä kuin se itse. Jos kutsuu vieraita, niin eikö vois vaan olla, istuttaisiin laiturilla ja juteltaisiin ja silleen.
 
Hyvin sen ymmärtää, että oma osuus pitää tehdä, mutta ei sentään antanut sinulle vanhaa esiliinaa, niinkun oma anoppini. Kyllä oli tunne, että olen piikana siellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piika:
Hyvin sen ymmärtää, että oma osuus pitää tehdä, mutta ei sentään antanut sinulle vanhaa esiliinaa, niinkun oma anoppini. Kyllä oli tunne, että olen piikana siellä.

Ihan sama fiilis, siellä kyykkiä mustikkamättäällä että saadaan jotain kääretorttua. Kun sitä saa kaupasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
:saint: tuo viimeinen kappale oli paras

Jaa niin se, että olen työtön eikä ois rahaa? No ehkä se on sit sun mielestä hauskaa.

Ilman tuota viimeistä kappaletta et olisi paljastunut heti provoksi. Vaikka eipä se tällä palstalla näköjään monenkaan tajuntaan asti sieltä singahda =)

 
siis etkö sitten syö tai käy saunassa? noista luettelemistasi hommista mikään ei ollut sellainen, joka olisi ylimääräinen. jos aikoo syödä, peseytyä saunoa, niin noi on kaikki pakko tehdä joka jumalan päivä

eri asia olisi, jos järjestäisi sinne jotain katonkorjaustalkoita kun te olette siellä.

Itse en vieläkään ole varma, että kuulin oikein, vai kehtasiko anoppi tosiaan sanoa, että meidän pitäisi heille pilkkoa saunapuita, siis kun oltiin samalla mökillä 2 yötä. siis talvea varten tekevät itselleen. Musta aika törkeetä. Meillä ei itselläkään ole ilmaisia saunapuita, he molemmat eläkkeellä ja näkevät meidän lapsia tuon 2 päivää vuodessa...

mutta kyllä se humalapäissää itki että on rankkaa tehdä puita talveksi. ja siis me 2 yötä mökillä. (hänen ei olisi pakko tehdä saunapuita, on omaisuuutta niin paljon ja rahaa, että ei tiedä mihin laittaisi). miehellä lyhyt loma ja raskas työ. kotona on työtä 24/7 (remontti)

Joo, täytyy pysyä pois että ei tarvitse anopin kärsiä...

joo,
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
siis etkö sitten syö tai käy saunassa? noista luettelemistasi hommista mikään ei ollut sellainen, joka olisi ylimääräinen. jos aikoo syödä, peseytyä saunoa, niin noi on kaikki pakko tehdä joka jumalan päivä

eri asia olisi, jos järjestäisi sinne jotain katonkorjaustalkoita kun te olette siellä.

Itse en vieläkään ole varma, että kuulin oikein, vai kehtasiko anoppi tosiaan sanoa, että meidän pitäisi heille pilkkoa saunapuita, siis kun oltiin samalla mökillä 2 yötä. siis talvea varten tekevät itselleen. Musta aika törkeetä. Meillä ei itselläkään ole ilmaisia saunapuita, he molemmat eläkkeellä ja näkevät meidän lapsia tuon 2 päivää vuodessa...

mutta kyllä se humalapäissää itki että on rankkaa tehdä puita talveksi. ja siis me 2 yötä mökillä. (hänen ei olisi pakko tehdä saunapuita, on omaisuuutta niin paljon ja rahaa, että ei tiedä mihin laittaisi). miehellä lyhyt loma ja raskas työ. kotona on työtä 24/7 (remontti)

Joo, täytyy pysyä pois että ei tarvitse anopin kärsiä...

joo,

meni vähän yli hilseen tuo teksti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
siis etkö sitten syö tai käy saunassa? noista luettelemistasi hommista mikään ei ollut sellainen, joka olisi ylimääräinen. jos aikoo syödä, peseytyä saunoa, niin noi on kaikki pakko tehdä joka jumalan päivä

eri asia olisi, jos järjestäisi sinne jotain katonkorjaustalkoita kun te olette siellä.

Itse en vieläkään ole varma, että kuulin oikein, vai kehtasiko anoppi tosiaan sanoa, että meidän pitäisi heille pilkkoa saunapuita, siis kun oltiin samalla mökillä 2 yötä. siis talvea varten tekevät itselleen. Musta aika törkeetä. Meillä ei itselläkään ole ilmaisia saunapuita, he molemmat eläkkeellä ja näkevät meidän lapsia tuon 2 päivää vuodessa...

mutta kyllä se humalapäissää itki että on rankkaa tehdä puita talveksi. ja siis me 2 yötä mökillä. (hänen ei olisi pakko tehdä saunapuita, on omaisuuutta niin paljon ja rahaa, että ei tiedä mihin laittaisi). miehellä lyhyt loma ja raskas työ. kotona on työtä 24/7 (remontti)

Joo, täytyy pysyä pois että ei tarvitse anopin kärsiä...

joo,

Enpä mä ainakaan vaadi, että meidän vieraat tuo perunat ja vielä pesee ne.

Niin miksei se sunkin anoppi vaan voi tilata traktorilta puita pihaan.
 

Yhteistyössä