Anoppi sekaantuu liikaa meidän asioihin (hometaloasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AAAAAAAAAAAAARGH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AAAAAAAAAAAAARGH

Vieras
Eli meillä todettiin hiljattain home- ja kosteusvaurio meidän talossa ja saatiin määräys muuttaa pois ja sen lisäksi hävittää tiettyjä asioita. Nyt anoppi on ihan paineissa siitä kun pitää hävittää tavaraa ja kun menee paljon rahaa uusien ostamiseen. Ja nyt se on vielä sitä mieltä että se on vaan mun (miniän) syy että oon vaan niin nirso ja hienohelma että ei kelpaa vanhat enää. Anopin mielestä homeen saa pois pesemällä mm patjoista ja pehmoleluista mutta terveystarkastaja sanoi että niistä ei sitä saa mitenkään pois vaan ne täytyy hävittää, kuten monta muutakin asiaa. Että ottaa taas päähän. Anoppi ei vaan joko tajua taikka pysty hyväksymään sitä että tässä tilanteessa nyt ei oo vaihtoehtoja, rahaa menee, minkäs teet. Anoppi on oikein superhyperpihi ihminen ja vetelee tod näk nitroja meidän tilanteen takia. Meillä kuitenkin talous on ok, nämä hankinnat eivät kaada sitä!!! Ihan on varaa ostaa kaikki mitä pitää. Ei mua muuten ärsyttäiskään mutta kun se heti puhuu että MINÄ oon se joka nyt on keksiny villityksen että kaikki pitää uusia. Enhän se minä oo, me vaan noudatetaan terveystarkastajan neuvoja joita mun mielestä on syytä noudattaa. Onneksi mies on mun puolella mutta ärsyttää silti...

Kiitos kun sain avautua.

samaa sarjaa mun anopin kanssa...
Mulla homehtui pari mattoa, kun unohdin ne vesisateeseen... Anoppi ne tarjoutui pesemään, mutta sanoin, etten ota niitä enää käyttöön, kun ei ne homeitiöt pesemällä lähde. No, anoppi silti otti matot pesuun, ja palautti mäntysuovalla pestyinä. kiitin kauniisti, mutta samaan sysyyn sanoin etten niitä lattiaan laita.

Anoppisihan on hiukan... ääliö :rolleyes: :D

No älä muuta sano. Sen mielestä on homma hanskassa kun muutetaan pois ja pestään tavaramme (esim vaahtomuovipatjat... :O :laugh:) Sillähän siitä homeesta tosiaan pääsee kun pestään patjoja ja isoja pehmoleluja ja ties mitä muuta, juu....Mutta kun terveystarkastaja sanoi että jos muutetaan uuteen ja otetaan vanhat tavarat matkaan niin meidän tilanne ei muutu miksikään. Meillä koko perhe siis sairastaa koko ajan.

Noo, kun meidän esikoinen sai maitoallergiadiagnoosi ja sille piti alkaa ostamaan apteekin maitoa niin anoppi oli sitä mieltä että minä oon vaan laiska miniä, että jos olisin ahkera niin mä keittäisin kotona vauvalle maitoa niin että laitetaan puolet kevytmaitoa ja puolet vettä ja se keitetään, se kuulemma käy maitoallergiselle vauvalle. Että on tyhmää ostaa apteekin kallista maitoa. Ja kun vauvalla oli atooppinen ihottuma johon määrättiin suht hintavaa voidetta niin senkin olis kuulemma voinu korvata sillä että aamuisin laittaa omaa sylkeä ihottumakohtiin... RAHA siis on se anopin ongelma, Kun sitä ei sais kulua mihinkään. Ja meillä se nyt ei missään em tapauksissa oo ollut ongelma, varat riittää kyllä, Nytkin saadaan hankittua käteisellä kaikki mitä pitääkin.

[QUOTE="vieras";24024330]Eikö sun miehes saa sanottua äidilleen mitään???[/QUOTE]

No on se sanonu mutta ei mee jakeluun. jos mun mies sanoo että se on samaa mieltä kuin minä niin siinä tapauksessa minä oon aivopessy mieheni olemaan samaa mieltä... *huokaus*

[QUOTE="aapee";24024357]No älä muuta sano. Sen mielestä on homma hanskassa kun muutetaan pois ja pestään tavaramme (esim vaahtomuovipatjat... :O :laugh:) Sillähän siitä homeesta tosiaan pääsee kun pestään patjoja ja isoja pehmoleluja ja ties mitä muuta, juu....Mutta kun terveystarkastaja sanoi että jos muutetaan uuteen ja otetaan vanhat tavarat matkaan niin meidän tilanne ei muutu miksikään. Meillä koko perhe siis sairastaa koko ajan.

Noo, kun meidän esikoinen sai maitoallergiadiagnoosi ja sille piti alkaa ostamaan apteekin maitoa niin anoppi oli sitä mieltä että minä oon vaan laiska miniä, että jos olisin ahkera niin mä keittäisin kotona vauvalle maitoa niin että laitetaan puolet kevytmaitoa ja puolet vettä ja se keitetään, se kuulemma käy maitoallergiselle vauvalle. Että on tyhmää ostaa apteekin kallista maitoa. Ja kun vauvalla oli atooppinen ihottuma johon määrättiin suht hintavaa voidetta niin senkin olis kuulemma voinu korvata sillä että aamuisin laittaa omaa sylkeä ihottumakohtiin... RAHA siis on se anopin ongelma, Kun sitä ei sais kulua mihinkään. Ja meillä se nyt ei missään em tapauksissa oo ollut ongelma, varat riittää kyllä, Nytkin saadaan hankittua käteisellä kaikki mitä pitääkin.[/QUOTE]

OMG, sympatiani!

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="aapee";24024375]No on se sanonu mutta ei mee jakeluun. jos mun mies sanoo että se on samaa mieltä kuin minä niin siinä tapauksessa minä oon aivopessy mieheni olemaan samaa mieltä... *huokaus*[/QUOTE]

Huoh.. Miten nuo anopit onkin niin samanlaisia.. Ihankuin mun anopin suusta... Onneks en oo ollu kohta 2v missään tekemisissä...

Anna kaikki romut anopille, sillähän pääset sekä tavaroista että anopin kitinästä.
Olen pessyt vaahtomuovia, ja voin kertoa että se ei kuivu alle kolmen päivän joten kaikki homeet saavat oikein tehokasvatuksen pesemällä :D

[QUOTE="viiraska";24024497]Anna kaikki romut anopille, sillähän pääset sekä tavaroista että anopin kitinästä.
Olen pessyt vaahtomuovia, ja voin kertoa että se ei kuivu alle kolmen päivän joten kaikki homeet saavat oikein tehokasvatuksen pesemällä :D[/QUOTE]

Anoppi asuu sen verran kaukana että hankala on tavaroita lahjoitella ja lisäksi ei sen kämppään mahdu koska se on säilöny kaiken mahdollisen siltä varalta jos niitä vielä vaikka joskus tarvii ettei vaan tarvi ostaa mitään.

Pakko vielä mainita anopin sutkautuksista se että kun meillä syntyi tytön jälkeen poika niin se oli sitä mieltä että oon kauhea tuhlari kun ostan sille (kirpparilta!) vaatteita että poikavauva voi hyvin käyttää tyttöjen vaatteita 2vuotiaaksi asti. Eli pinkit mekot päälle vaan eihän sillä oo väliä kun ei se vauva sitä tajua alle 2vuotiaana. Juu...

Anteeksi avautumiset mutta vielä yksi: kun odotin esikoista niin anoppi oli kauhuissaan autokaukaloiden hinnoista ja osti sitten meille lähetyskirpparilta 80-luvun lopun vauvakaukalon joka maksoi 2euroa ja se pesi sitä tohkeissaan sitte meillä ja jätti kuivumaan kun lähti kotiinsa. Siis oikeesti se oli varmaa ihan ekoja vauvakaukaloita mitä on markkinoilla ollu ja todellakaa ei sellaisessa vauvaa kuskattu. Käytiin vähin äänin hakemassa uus kaukalo ja anopin ostos roudattiin kierrätyskeskukseen. Ja eräänä aamuna kun se oli meillä kylässä (se on aina useamman yön ku asuu kaukana) niin kun heräsin niin löysin sen takapihalta pesemästä meidän nojatuolia. Nojatuolissa oli tahra ja olin edellisenä päivänä puhunu että pitäis ostaa kuivapesuainetta (siis nojatuolit oli todellaki sellasta matskua ettei niitä todellakaa voi pestä vedellä!!!!!!!!!!!!!) nii anoppi oli klo5 heränny aamulla ja alkanu pestä. Se oli ratkonu saumat ja irrottanu kankaatki pehmusteiden päältä. Arvatkaa käytettiinkö sitä nojatuolia sen koommin. Siinä oli 15cm paksut pehmusteet, kun ne kastuu niin tasan alkaa homeet kasvaa...

että sellanen anoppi.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Ole kiltti, ja kerro vielä lisää, jos juttuja riittää!!!!!!!

No tuossa tais olla jo ne räikeimmät jotka on päällimmäisenä jääny mieleen. Yks ärsyttävä on että kun menen anopin kanssa kauppaan niin aina kun laitan ostoskärryyn jonkun tavaran niin se kysyy "oliko se varmasti halvin?" ja juoksee tarkistamaan. Ja HUOM! tarkoitan siis sellaisia kertoja jolloin MINÄ ostan ruokaa MEILLE ja MINÄ maksan. Kyllä mä sen hyväksyn että anoppi omista rahoistaan pihistelee mutta jos minä oon maksaja niin miksi ihmeessä sen pitää käydä tarkistamassa että onko se halvin mahdollinen tuote...? sen mielestä AINA pitää ottaa sitä halvinta mitä kustakin tavarasta on olemassa mikäli ylipäätään jotain tarttee. Kun me miehen kanssa taas tykätään kattoa hinnan lisäksi sitä laatuakin. anoppi itse elää lähes kokonaan kaurapuurolla ja kaupan halpamakkaralla (halvin b-luokan makkara mitä kaupassa on), ei osta juurikaan muuta ikinä.

Ehkä pitää anoppia siinä mielessä yrittää ymmärtää että se on aina joutunu elämään niukasti ja pihistelemään ja ehkä siksi se kauhistelee kaikkia hintoja. EHkä meidän pitäis kertoa sille mitä meidän kuukausitulot on (se ei tiedä sitä!) niin se ehkä, huom,EHKÄ, osais suhteuttaa ne asiat sillee että se tajuais ettei me meidän tuloista ookkaan niin iso siivu kuin sen omista. NO, en tiedä, anoppi on anoppi eikä se mikskään tuosta muutu. Ärsyttävää vaan on että kaiken edelle menee se että ei mee rahaa mihinkään. terveydestä ja laadusta viis kunhan on halpaa. Me kun ollaan siellä niin meidän lapset syö sitä samaa halpismakkaraa mitä sekin ja meille se ostaa kaupasta halvimpia mahdollisia kengänpohjapitsoja. Käydään siellä ollessa joka päivä vähintään kerran päivässä ulkona syömässä että pysytään hengissä...

NO se tuli vielä mieleen kun toinen lapsi syntyi niin anoppi totes meille että ettekai te enempää lapsia enää hanki tämän jälkeen kun se lapsen elättäminen on niin kallista. Ihan kuin se olis sen asia määrätä meidän lapsilukua. Ei oo sen ikinä tarvinnu meidän lasten juttuja kustantaa eikä sen oo tarvinnu myöskään niitä hoitaa ikinä (eikä se voiskaan välimatkan takia) joten mitä se sille kuuluu vaikka hankittais kymmenen lasta. KOlmas meille sitten vielä tulikin, liekö anoppi vetäny nitroja kotonaan...

Meilläkin erittäinn pihi anoppi, varsinkin ruoan suhteen, ei voi mitään heittää pois edes pannuun jäänyttä kahvi vaan pakottaa yleensä poikansa juomaan. Monesti ollaan saati siellä ruokamyrkytys ja lapset ei nykyään syö kun mukaanmme ottamaa ruokaa.

Joskus tulee meille niin haluaa ostoksille ja kierrellään keskustassa tunteja niin ei osta mitää. Meille raahaa kaikkea rikki mennyttä tavaraa.

Onneksi nähdään harvoin...

Ei hitsit, sullahan on hauska anoppi. Sain päivän parhaat naurut tästä ketjusta.

No mulla on välillä ollu vähä naurut kaukana. Näin jälkikäteen ku näitä muistelee nii oon nauranu mutta esim sillon ku se haukkui mua laiskaksi kun ostan apteekin korviketta enkä keitä sitä itse MAITOALLERGISELLE vauvallemme (joka sai voimakkaan allergiareaktion maidosta ja lääkäri sanoi että kotona ei missään tapauksessa saa yhtään antaa lehmänmaitoa) niin sillon kyllä vetäisin muutaman herneen nenukkiini ja sanoin anopille niin suorat sanat että meillä oli välit poikki jonkun aikaa. Nyt kyllä jo naurattaa sekin ajatus.

Nyt alkoi jo vähän liikuttaa ja säälittää tuo anoppisi. Aika synkkää ja ahdistunutta elämää joutuu (on joutunut) elämään.
Kiva, kun olette kuitenkin hänen elämässään, vierailette (ruoista huolimatta) jne.

Jaksamista teille!

kuulostaa tutulle, alko aiva niskavilalt nouseen pystyyn! tiän tuon, jaksamista anopin kans! mie olen päässy anopista erroon, välit meni -05

vintiltä löyty pestyjä sulatejuusto rasioita + kannet.. laskin rasiat niitä oli reilut 400kpl, jugurttipurkkeja 2 kantopussillista.... mithään e isaanu heittää pois. kaupasta osti vanhaa ruokaa, silloin ku sitä pysty ostaan ku päiväys oli menny.. 3 kertaa sai nsen tekemästä ruuasta mahatauvin.. thyi! onneksi on paljon välimatkaa!

Nyt alkoi jo vähän liikuttaa ja säälittää tuo anoppisi. Aika synkkää ja ahdistunutta elämää joutuu (on joutunut) elämään.
Kiva, kun olette kuitenkin hänen elämässään, vierailette (ruoista huolimatta) jne.

Jaksamista teille!

Kyllä muakin säälittää välillä, se on oikeesti joutunu aina pihistelemään ja elämään köyhää elämää. Appiukko on johtavassa asemassa oleva ihminen mutta ei oo ikinä osannu pitää raha-asioistaan huolta ja sen takia anoppi on joutunu käymään töissä ja elättämään käytännössä yksin lapsensa (4kpl). Kyllä mä ymmärrän sen että kun on koko elämänsä joutunu kituuttamaan niin vaikeaahan se on yhtäkkiä muuttua, ja tiedän ettei se koskaan muuksi muutu. Mutta silti mua ärsyttää suunnattomasti, mun puolesta saa omia rahojaan venyttää niin pitkästi kuin pystyy mutta ei sen tarttisi meidän raha-asioihin ja ostoksiin sekaantua koska sen ei tarvi niihin lanttiakaan antaa. Omien kättemme töillä on kaikki eurot tienattu ja saadaan käyttää ne kuten parhaaksi näemme. ja se, että se aina haukkuu mua ja laittaa mun syyksi (esim tuo mitä aloitusviestissä laitoin) johtuu siitä että se on kateellinen mulle kun mulla on asiat ihan erilailla kuin hänellä oli kun hänen lapset oli pieniä. Mulla on varaa kaikenlaiseen mistä se on vaan voinu unelmoida. Ja kun vielä oon varakkaammasta suvusta kuin se on niin mitäpä muuta tarvitaan että kateus kukkii. Itse en oo koskaan raha-asioilla tai sukutaustallani mitenkää retostellu tai sitä tuonut esiin mutta anopille riittää se tieto että näin on ja se tekee sen kateelliseksi.

[QUOTE="aapee";24025556]No mulla on välillä ollu vähä naurut kaukana. Näin jälkikäteen ku näitä muistelee nii oon nauranu mutta esim sillon ku se haukkui mua laiskaksi kun ostan apteekin korviketta enkä keitä sitä itse MAITOALLERGISELLE vauvallemme (joka sai voimakkaan allergiareaktion maidosta ja lääkäri sanoi että kotona ei missään tapauksessa saa yhtään antaa lehmänmaitoa) niin sillon kyllä vetäisin muutaman herneen nenukkiini ja sanoin anopille niin suorat sanat että meillä oli välit poikki jonkun aikaa. Nyt kyllä jo naurattaa sekin ajatus.[/QUOTE]

Ymmärrän kyllä, että naurut on vähissä välillä tuollaisen anopin kanssa.

Meillä ongelmana on sairaalloisen loukkaantumisherkkä anoppi. Hän kuvittelee kaikissa sanomisissa, tekemisissä ja tekemättä jättämisissä olevan jotain negatiivisia piilomerkityksiä itseään kohtaan. Vaikka kuinka olen yrittänyt olla mielinkielin anopille, niin aina hän keksii jonkun uuden syyn pahoittaa mielensä. Tämä vaatisi muuten ihan oman ketjun. Tarviipa avautua joku päivä, kun on paremmin aikaa.

Miksi anopille pitää kertoa kaikki jutut, että mitä olette ostaneet/aiotte ostaa? Tai siis mistä se esimerkiksi tietää, millainen patja teillä sängyssä on? Meillä anoppi asuu naapurissa ja huomaa ja näkee kyllä kaiken, mutta vähiin ääniin tuon silti ostokset kotiin, kun toinen on niin pihi. Tuo esimerkiksi meidän vauvalle kassikaupalla kirpparilta vaatteita ("maksoi vaan kaks euroo koko pussi!"), joiden koot on ihan mitä sattuu, vaatteet epäkäytännöllisiä, rumia ja tahraisia, vanhanaikaisia... Hyväähän se vaan tarkoittaa, mutta on vähän kiusallista kun ei tiedä, mitä niille tekisi. Ja anoppi kommentoi aina meidän tavaroita, että olishan tuolla vintillä ollut ihan käyttämättömiä mitä oisitte saanut ottaa, mutta kun ei kelpaa (esim. pyyhkeitä, se ihan oikeasti on jemmannut vuosikausia uutena ostettuja tarvikkeita jossain), vaikka ei mistään kelpaamisesta ole kyse, kun ei todellakaan edes tiedetty, että sillä olisi niitä saatika että haluaisi niitä meille antaa... Mitään me ei saatais ostaa uutena :D Eipä se onneksi kaikkia meidän lakanoita, vaatteita ja käsipyyhkeitä muista niin että pääsisi sanomaan aina kun näkee pyykkinarulla tai meidän kotona jotain uutta :)

Pakko vielä kertoa, että lisäksi anoppi valittaa aina kaupassa, miten hänen tekisi mieli ostaa itselleen uusia lakanoita tai niitä pyyhkeitä (joita minä, minimituloinen kotiäiti kehtaan meille ostaa), mutta kun ei ole varaa eikä ole ikinä ollutkaan, mutta sitten jos hän joskus jotain hankkii tai saa vaikka multa ja mieheltä lahjaksi, ne menee käyttämättöminä sinne vintille homehtumaan, ja keittiössä roikkuu edelleen ne rikkinäiset, venähtäneet ja kulahtaneet pyyhkeet... Myöskään mitään rikkinäisiä astioita ei voi heittää pois, ja silti haaveillaan kaupassa uusista (joihin ei muka ole varaa). Me jouduttiin käyttämään anopin keittiötä aika kauan yhteen aikaan, kun meidän asunnossa ei vielä ollut omaa, ja olisin vaikka ostanut hänelle uuden astiaston (ihan oman mukavuutenikin takia), jos sinne kaappiin olisi mahtunut, mutta minnepä ne uudet astiat mahtuu, kun kaikki kaapit ja pöytäpinnat pursuaa korvattomia kahvikuppeja, lohjenneita lautasia jne...

Eipä sillä, että olen mä ihan hyviäkin säästövinkkejä saanut anopilta, varsinkin ruuanlaittoon liittyen, ja hän on enimmäksene mukava ihminen ja hyvä mummo :)

[QUOTE="sama";24025671]Ymmärrän kyllä, että naurut on vähissä välillä tuollaisen anopin kanssa.

Meillä ongelmana on sairaalloisen loukkaantumisherkkä anoppi. Hän kuvittelee kaikissa sanomisissa, tekemisissä ja tekemättä jättämisissä olevan jotain negatiivisia piilomerkityksiä itseään kohtaan. Vaikka kuinka olen yrittänyt olla mielinkielin anopille, niin aina hän keksii jonkun uuden syyn pahoittaa mielensä. Tämä vaatisi muuten ihan oman ketjun. Tarviipa avautua joku päivä, kun on paremmin aikaa.[/QUOTE]

No mun anopilla on myös tuo vika. Esim. kun annoin mustaa valkoisella sille esikoisen maitoallergiasta ja näytin alleviivattuna kohdan jossa kielletään antamasta MITÄÄN maitoa sisältävää kotiooloissa sille niin siitäkin se loukkaantui. En ymmärrä miten joku voi loukkaantua sitä että lääkäri on määrännyt tehtäväksi toisin kuin hän on ajatellut. Voi elämä.

Yhteistyössä