Anoppi yritti syöttää vauvalle väkisin hilloa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermot menee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaapa olla aika yleistä tuo, että anopit (tai äidit) yrittää puuttua lasten kasvatukseen... Jos ei sukuriitaa halua, niin kannataa vaan yrittää niellä kiukkunsa. Paha mielihän siitä itselle tulee, kun alistuu anopin hirmuvallan alle, mutta ei siitä sen kummempaa pahaa kenellekään koidu...

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetytttäää:
Alkuperäinen kirjoittaja turhaa:
että ihan turhaa tästä aiheesta on valittaa.

Eikös se ole aika henkilökohtainen asia minkä kukakin kokee turhaksi tai tärkeäksi?

Aivan! Siksipä ap:n anopin olisi pitänyt kunnioittaa lapsen äidille tärkeää asiaa/mielipidettä! Itse en ole täysimettänyt lapsiani kuin sen 4kk, ja sitten soseet kehiin, mutta nostan hattua niille, jotka jaksavat sen 6kk :)

tässä keskenmeno pelätessä tämä ketju saa vihantunteita pintaan. aivan turhaa valittaa aloittaja.

Kokemasi tunteet eivät aiheuta keskenmenoa. Ja jos olosi on kurja, mene hyvä ihminen lepäämään.

Äidin ei on ei, myös anopille.

Alkuperäinen kirjoittaja Sokeriton:
Ei kai 5kk ikäisen makukokeiluja kannata aloittaa hillolla? Sehän on aika sokerista...

tämän pidemmälle ketjua lukematta (elin noin viestiin viisi eka sivulla) totean että ensinnäkään tuskin vauva sitä juuri nuolaisua enempää olisi syönyt. Jokainen kai muistaa miten niitä peruna-ja muitakin sallittuja mössöjä eka kerralla ei lautasellista mennyt, ei ainakaan meillä vaan maistettiin lusikka tai pari. ja ei siinä lusikallisessa sokeria kamalasti kuitenkaan. ja onhan ne lasten omat marja- ja hedelmämössöt joita jotkun aloitaa jo joskus 4 kk iässä.....
Mutta kyseessä toki oli anoppi.... :whistle:

Kun luin tuon otsikon luulin, että on pitänyt lastasi tiukasti sylissä pää kainalossa ja väkipakolla tunkenut hilloa suuhun. Ja tuo teksti anoppi hyökkäsi..... vähän liikaa dramatisoit.

Alkuperäinen kirjoittaja Hermot menee!:
Anoppi otti hilloa lusikkaan ja kurkotteli sillä vauvaa kohti "annetaanhan sulle vähän hilloa". Ajattelin ensin tietysti, että hän vitsailee ja kunhan vaan leikillään... Lusikka oli kohta jo niin lähellä vauvan suuta, että jouduinm siirtymään kauemmaksi. Yritin sanoa, että "ei me vielä anneta" jne... Anoppi ei uskonut ja nousi pöydän toiselta puolelta ylös ja hyökkäsi lusikan kanssa meitä kohti "pitäähän sen saada maistella". Vetäydyin yhä vain kauemmaksi kunnes lopulta oli pakko kääntää vauva kokonaan sylissä toisinpäin, ettei anoppi saanut hilloa annettua. Vielä senkin jälkeen anoppi vahtasi lusikan kanssa vieressä, että "annetaan nyt". Lopulta uskoi ja meni paikalleen.

Kuulostaa valitettavasti tutulta :( Minunkin anoppini on suurinpiirtein sitä mieltä, että puolivuotiaan pitäisi jo saada syödä ihan normaalia ruokaa ja olla maistellut kaikkea... Ja salaa syöttävätkin mummulassa varmaan :( Mutta pakkopa niiden on antaa tavata lapsenlastaan...

tässä keskenmeno pelätessä tämä ketju saa vihantunteita pintaan. aivan turhaa valittaa aloittaja.

voi luoja! jos kaikki ajattelisi näin ei kukaan voisi puhua täällä mistään.
esim sulle voisi sanoa ´´mitä valitat kun sentään olet raskaana, kaikki eivät tule ikinä olemaan. ´´ :kieh:

Ja aapee, minun lapselle on kans tutut olleet tähän mennessä tunkemassa suuhun, jäätelöä, konvehteja, limukkaa..(!!) ja ikää oli noin 6kk.
mutta aina kun ärähtää että EI niin kyllä ne lopettaa.

Anoppi meillä ei kans tunnu kunnioittavan yhtään sitä mitä minä sanon ja tekee oman pään mukaan ja kertakaikkiaan mulla menee sen kans kohta lopullisesti hermot!!! Eilen olin vähän huolissaan pojasta kun taitaa olla kipeäksi tulossa, anoppi piti mua ihan tyhmänä... käytiin lääkärissä ja poika sai lääkekuuriin.... ja koittaa kans vauvalle syöttää vaikka mitä saatan mössöä vaikka kuinka kiellän ( poika 4kk)
Eilen oliki kyllä semmonen kylä reissu että en taida sinne enää mennä, niin päätin. Tai saan kohta jonku syytteen sen akan hakkaamisesta, osaa se olla nii vittumainen vaikka kuinka yritän tulla toimeen sen kanssa.

Yhteistyössä