anoppi... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla on todella ilkeä anoppi. Olen aina aatellut että jutut ilkeistä anopeista on urbaanilegendaa.

En kehtaa edes kertoa mitä kaikkea anoppi on mulle sanonut, mutta esimerkkeinä "olet ylipainoinen, laihduta" (itse on lihava, minä normipainoinen), et sovi äidiksi koska olet liian temperamenttinen ja äänekäs...

Nyt kuopuksen synttäreillä sitten sanottiin esikoiselle että hänellä on herkkukielto koska on temppuillut useemman pvän, tiesi sen itsekin ja totesi vaan että "mulla on herkkukielto". Anoppi sitten sihen että onhan tuo ilkeää että äiti tuolleen kieltää sulta herkut ja kun kerran kutsutaan kavereita kylään niin muut saa herkkuja ja sinä et... annas mummi tuo sulle kakkua ja keksiä ja pillimehua... Esikoinen itse tietää meidän tavat toimia ja olisi hyväksynyt asian mukisematta ja anoppi löi taas tyhjiin meidän kasvatukselliset periaatteet.

Meidän lapsia ei myöskään näköjään kiinnosta hoitaa lainkaan(meillä ei miehen kanssa ole lomaa lainkaan kesällä) mutta miehen siskon lapset on heillä olleet useemman vkon vanhempien lomaillessa keskenään... Eipä sillä, en ole pyytänytkään.

ihmettelen vaan että miksi ihmisen pitää ehdoin tahdoin olla ilkeä minulle ilma mitään syytä. Anopista on myös ystävilläni aika huono kuva, hän katsoo kaikkia nenänvartta pitkin vaikkei syytäkään olisi. Kauheimpia juttuja anopista en viitsi kertoa edes, niitä on niin vaikea varmasti uskoa...

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Pistät sen miehes sanomaan asiat äitillensä ja jos ei uskalla niin sanot ite. En kyllä tuommosta kattois...

on sanottu ja siitä riita lähti... mies laittoi kerran jo poikki välit appivanhempien kanssa kun haukkuivat mua. Sitten ajan myötä lähestyivät taas meitä pyydellen anteeksi(mieheltä) ja kun lopulta pitkän ajan kuluttua saivat anteeksi nin tas oltiin kuin ennen :(

Anoppi on varmaan hankala, sitä en epäile yhtään, mutta tuota herkkukieltoa toisen synttäreillä en kyllä ymmärrä. Kaikki muut herkuttelee, ja yhden pitäisi rangaistukseksi olla ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anoppi on varmaan hankala, sitä en epäile yhtään, mutta tuota herkkukieltoa toisen synttäreillä en kyllä ymmärrä. Kaikki muut herkuttelee, ja yhden pitäisi rangaistukseksi olla ilman.

siis ihan sama kenen synttäritk, mutta on julmaa silti!

Alkuperäinen kirjoittaja Kesä:
Siis oliko kyseesä tyttäresi synttärit??

kyllä, nuoremman. Isompi söi kyllä kaikkea muuta mutta herkkujen suhteen olimme jo edellisenä pvänä puhuneet asian selväksi. Tottakai mielestäni kiukuttelulla ja temppuilulla on seuraukset. Esikoinen oli siis jo hyväksynyt asian.

Alkuperäinen kirjoittaja voi sissus:

ok. no te voitte sitten pysyä pois ketjusta jollei teitä kiinnosta itse asia eli anoppi :)

En minäkään tuota herkkukieltoa synttäreillä ymmärrä, mutta ei anoppi silti olisi saanut toimia noin että vesittää teidän sääntönne. Mitä anopin sanomisiin tulee, niin se taitavat olla toisen temperamenttisen ja äänekkään ihmisen tuotoksia. En pitäisi noita vielä kovin pahana, taidat suurennella asiaa tarpeettomasti.

Kuulostaa ikävälle anopille, mutta en ymmärrä minäkään tuota "herkkukieltoa" sisaruksen synttäreillä ja sitäkin, että eivät hoida lapsianne, kun et ole edes pyytänyt apua... vai luuletko, että kieltäytyisivätkö silti?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja voi sissus:

ok. no te voitte sitten pysyä pois ketjusta jollei teitä kiinnosta itse asia eli anoppi :)

no kaikki alkaa itsestäsi - miten sinä käyttäydyt ja suhtaudut asioihin! Olen samaa mieltä edelleen, on julmaa kieltää toiselta herkut kun kotona on juhlat.

Alkuperäinen kirjoittaja o_O:
Kuulostaa ikävälle anopille, mutta en ymmärrä minäkään tuota "herkkukieltoa" sisaruksen synttäreillä ja sitäkin, että eivät hoida lapsianne, kun et ole edes pyytänyt apua... vai luuletko, että kieltäytyisivätkö silti?

tuota, itse siis aina pyytävät hoitoon jos haluavat. Ei siis meidän lapsia.

Ja mitä herkkukieltoon tulee, niin luultavasti olisimme keskustelleet itse tytön kanssa asiasta niin että hän tajua että asialla on seuraukset. Olisi voinut herkkujakin saada silloin. Anoppi nyt vaan vesitti kaiken alustap pitäen.

Herkkukielto on varmaan ihan jees rangaistuksena tietyissä tilanteissa, mutta en koskaan synttäreillä sitä toteuttaisi. Aika käsittämätön rangaistus, kohtuuton todellakin! Mutta jos olisi kyse muusta tilanteesta, esim. tavallinen kyläily ja olisi herkkukielto päällä, minä olisin käynyt nappaamassa vaikka anopin kädestä ne herkut pois. Minun kasvatusmenetelmiäni ei isovanhemmat torpedoi, ainakaan minun itseni läsnäollessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesä:
Laita itsellesi herkkukielto, jos kerta lihavakin olet! Törkeetä käytöstä.

luitkos yhtään. no ihan sama... siis jos luulit että minä oon se lihava ;)

siis tässä ketjussa on kyse siitä miten ja miksi anoppi aina ilkeilee. on ollut aina tällainen.

Yhteistyössä