Anoreksiaa yli 30 vuotiaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja &&
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
&

&&

Vieras
Onko teidän lähipiirissänne yli 30 vuotiasta anorektikkoa? Onkohan se todella harvinaista aikuisella.. mietin vain koska eräs tuttavani on todella hoikka ja väittää olevansa lihava ja on tosiaan yli 30v..
Yleenshän sanotaan että anoreksia on lasten/teinien ja nuorten aikuisten sairaus..

mutta laihuus ei silti tarkoita sitä, että olisi anoreksia. Mua ärsyttää suunnattomasti se, että työkaverini jatkuvasti vihjailee alhaisesta painostani ja anoreksiasta, vaikka kyseessä ei todellakaan ole "se".

Syömishäiriöt ei koskaan parane kunnolla, joten jopa ne entiset lapsi/teini-sairastuneet ovat aikuisenakin niitä syömishäiriöisiä. Näinollen kyllä se syömishäiriö voi puhjeta myös aikuisena. Tutun tutun kautta tiedän jonkun yli 35v:n joka ei voi edelleenkään ostaa kaupasta kuin vain sen päivän ruuat. Ei koskaan kahden päivän ruokia tai menevät päivässä.

Mun yhdellä kaverilla on. Järkyttävän näköinen, painaa 35 kiloa :( Ihan puhtaasti sairas ja välillä sairaalassakin. Sairastanut ainakin niin kauan, kuin mä olen hänet tuntenut (opiskeluajoista).

Mulla on ystävä, joka on yli 30v ja anorektikko. Siis oikeasti. Sairaus on välillä hallinnassa, mutta sitten alkaa taas itsensä nälkään näännyttäminen.. :(
Ei siinä voi oikein tehdä mitään, kun terapia ei tunnu auttavan.

mutta laihuus ei silti tarkoita sitä, että olisi anoreksia. Mua ärsyttää suunnattomasti se, että työkaverini jatkuvasti vihjailee alhaisesta painostani ja anoreksiasta, vaikka kyseessä ei todellakaan ole "se".
no ei laihuus tarkoitakaan että olisi anoreksia, mutta tämä tuttavani on oikeasti todella hoikka ja väittää silti, että on lihava.. minusta se on vähän outoa että ajattelee olevansa lihava vaikka on todennäköisesti alipainoinen.. surullista..
jotenki mä oon tähän asti ajattelut että anoreksiaa ei ole aikuisilla..

Syömishäiriöitä on nykyään enenevissä määrin myös vanhemmilla ihmisillä (myös miehillä), eli se ei enää todellakaan ole vain teini-ikäisten tyttöjen sairaus.
Itse sairastuin 20-vuotiaana, ja edelleen taistelen samaisen sairauden kanssa, vaikka olen 30 ja rapiat. Tuskin koskaan paranen täysin. Ystäväpiiristä löytyy kaksi muuta suunnilleen saman ikäistä syömishäiriöistä, toisella on anoreksia ja toisella bulimia.