Ansiosidonnainen ja opiskelu

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
juu oot jos alotat kokopäiväopiskelun johon olet oikeutettu saamaan opintotukea.

mitäs, onkos tilanne nyt tuommonen? :o

Anoppi vaan viikonloppuna oli kovin närkästynyt, kun en jo ollut jossain opiskelemassa. Kun tää taloustilanne voi kestää parikin vuotta. Eli siis rivien välistä luettuana ei usko mun lomautuksen loppuvan ihan äkkiä.

Luultavasti mun ei ole taloudellisesti kannattavaa lähteä opiskelemaan, eikä kyllä olis kauheesti motivaatiotakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
juu oot jos alotat kokopäiväopiskelun johon olet oikeutettu saamaan opintotukea.

mitäs, onkos tilanne nyt tuommonen? :o

Anoppi vaan viikonloppuna oli kovin närkästynyt, kun en jo ollut jossain opiskelemassa. Kun tää taloustilanne voi kestää parikin vuotta. Eli siis rivien välistä luettuana ei usko mun lomautuksen loppuvan ihan äkkiä.

Luultavasti mun ei ole taloudellisesti kannattavaa lähteä opiskelemaan, eikä kyllä olis kauheesti motivaatiotakaan.

ilta ja viikonloppuopiskelua voi tehdä vaika saisi ansiosidonnaista, niihi ku ei makstea opintotukia

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
ilta ja viikonloppuopiskelua voi tehdä vaika saisi ansiosidonnaista, niihi ku ei makstea opintotukia

Hyvä tietää... Vaikka ei sellaseen mahdollisuutta olekkaan.

Ei kyl aina mee noinkaan. Mä oon ite opiskellut AMKin ilta linjalla aikuisopiskeluna, mutta kun sielläkin oli mahdollisuus suorittaa tutkinto, niin eipä ollut mahollista saada ansiosidonnaista samalla....

Ei välttämättä saa iltaisinkaan opiskella.. Riippuu siitä mikä koulutus on kyseessä. Jos sellaista miettii, niin kannattaa kyllä ottaa selvää työkkäristä saako silloin korvausta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:

Ei kyl aina mee noinkaan. Mä oon ite opiskellut AMKin ilta linjalla aikuisopiskeluna, mutta kun sielläkin oli mahdollisuus suorittaa tutkinto, niin eipä ollut mahollista saada ansiosidonnaista samalla....

Ooookkkkeiiiiii! Menee sekavaksi, mutta olkoon en mä veny iltaopiskeluun mitenkään.

ainki minä opiskelin dieettikokkiopintoja ja siihen ei saanut mitään tukia. Kela syynäsi tarkakaan tuntimäärät ym, ettei vaan mee yli päätoimisen opiskelun

ainki minä opiskelin dieettikokkiopintoja ja siihen ei saanut mitään tukia. Kela syynäsi tarkakaan tuntimäärät ym, ettei vaan mee yli päätoimisen opiskelun

niimpä. se päätoimisuus on se key-word tuossa kelalle. se ei kelaa kiinnosta pätkääkään vaikka se opiskelu tapahtuisi öisin, kuhan ei vaan oo liikaa tunteja.

Mä sain ansiosidonnaista opiskellessani, mutta olinkin työkkärin kurssilla. Vajaa kaks vuotta kesti kurssi ja työllistyin sieltä samoin tein. Olikohan siis työllistymiskurssi vai mikä lie, jolle pääsemisen edellytys oli että on ollut tietyn aikaa jo työtön..Ja liitonpäivät ei kulunut opiskelun aikana mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Mä sain ansiosidonnaista opiskellessani, mutta olinkin työkkärin kurssilla. Vajaa kaks vuotta kesti kurssi ja työllistyin sieltä samoin tein. Olikohan siis työllistymiskurssi vai mikä lie, jolle pääsemisen edellytys oli että on ollut tietyn aikaa jo työtön..

Elikkä tälläseen mulla ei olis edes mahdollisuutta, kun en ole työtön.

joo se on kamala paperisota ja vääntäminen jos muutaman opintoviikon jossakin suorittaa! ja ansiosidonnaisen maksu menee katkolle niinkauaksi aikaa kunnes byrokratia on tehnyt päätöksen voiko opiskella vai ei

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
joo se on kamala paperisota ja vääntäminen jos muutaman opintoviikon jossakin suorittaa! ja ansiosidonnaisen maksu menee katkolle niinkauaksi aikaa kunnes byrokratia on tehnyt päätöksen voiko opiskella vai ei

just :x

kivakiva... ja sitte vielä kannustetaan että älkää ihmeessä lomautetut ja työttömät jääkö sinne sängyn pohjalle lojumaan vaan opiskelkaa ja tehkää jotain!

Menettääköhän siitäkin ansiosidonnaisen, jos käy suorittamassa Aukt kielenkääntäjätutkinnon (yksi tentti & yksi päivä) ?? Sehän parantaa työllistymismahdollisuuksia.

Onko nällä opiskelukielloilla tarkoitus luoda jonkinlainen orjaluokka?

Yhteistyössä