Toinen lapsi tulossa ja mies jää kotiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katja

Vieras
...esikoisen ja syntyvän vauvan ikäeroks tulee 1,5v, ja mies alkaa opiskelee,saa ansiosidonnaista päivärahaa opiskeluajan. Opiskelu on aikuiskoulutuslinja, siis paljon kotona. Saako isä esikoisesta kodinhoidontukea? Olen niin onnellinen tästä tilanteesta koska esikoisen vauva ajan olen ollut pojan kanssa paljon kaksin,koska mies teki reissuhommia :)

Mun käsittääkseni miehesi voi hakea sitten äitiysrahakauden jälkeen sitä vanhempainrahaa ja eikös siihen saa jonkin sisaruskorotuksen jos toinen pieni kotihoidossa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun käsittääkseni miehesi voi hakea sitten äitiysrahakauden jälkeen sitä vanhempainrahaa ja eikös siihen saa jonkin sisaruskorotuksen jos toinen pieni kotihoidossa?

Vasta vanhempainrahakauden jälkeen saa sisarkorotuksen kh-tukeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis en lähde töihin, olen äloman kotona, mutta sen jälkeen pakko mennä koska tulot tippuvat rajusti. Mies jää sitten hoitamaan molempia.

Siinä vaiheessa miehesi voi saada kotihoidontukea, sillä kelaa ei kiinnosta kuka lasta hoitaa kunhan hoidetaan kotona :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ymmärsinkö että äloman aikana ei esikoisesta saa kht? täällä ei saa kuntalisää :(

Näin. Sen lisäosan taitaa saada, kysy sitä!

Se on muuten kotihoidontuki, ei kodinhoidontuki (lapsen hoidosta eli kotihoidosta se maksetaan, ei kodin hoidosta)

Uusimmat

Yhteistyössä