antaisitteko 8 päivä vanhan vauvan nukkua esim 7 tuntia putkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en antais, naapurissa kävi hieman ikävästi

Miten kävi?
vauva oli syönyt illalla 9 aikoihin, oli nukkunut aamu kuuteen, ja sitten olivat alkaneet jo herätellä, mutta ei ollu heränny, sit olivat antaneet vielä nukkua tunnin, ja sit alkaneet herätellä, vauva ei herännyt vaikka mitä tekivät sit mentiin päivystykseen ja vauva ei edelleenkään herännyt, ambulanssilla mentiin sitten keskussairaalaan, jossa oli todettu, että verensokerit oli vaan laskenut liian alas, kun oli ollut liian pitkä ruokaväli. oli sanottu, että ensimmäiset viikot vauvaa pitäis herätellä mielellään 4 tunnin välein syömään ja missään nimessä ei saa antaa nukkua yli kuutta tuntia ainakaan

:o :'(

Alkuperäinen kirjoittaja hei :
Ainakin itse olen huomaanut sen, että sairaalassa yleensä ne vauvat nukkuisivat pitkään, joilla on jotain häikkää (matala sokeri, infektio, huono lämpö). Sitä paitsi vaikka vauva on sinun, niin sairaalassa ollessa olette hoitajan vastuulla. En itsekään kyllä yli kolmekiloisia neljän tunnin välein hätistele, mutta en kyllä anna koko yötäkään nukkua.

Voi kun toivoisin, että olisin aikanaan tiennyt tämän kun esikoisen sain. Syntyi 2910-grammaisena, ja Naikkarilla meidät jätettiin aika pitkälti ihan oman onnemme nojaan. Kukaan ei tosiaan kertonut miten tärkeää on säännöllisesti syödä. Synnytystä seuraavana päivänä ei meinannut herätä sit millään, käytiin kyselemässä neuvoja hoitajilta, mut sanoivat vaan et vaihda vaippaa jne, mutta nämä keinot eivät auttaneet. Kukaan ei silti reagoinut mitenkään siihen, enkä itse tiennyt olla huolestunut. Jossain vaiheessa sit vauva heräsi johonkin mitä vierailemaan tullut miehen sisko neuvoi (kylpyynkö laitettiin, en muista. Silloinkin oli vielä vaikea saada vauvaa syömään.)

Seuraavana päivän aamuna mitattiin alhaiset sokerit, ja oli lähellä ettei joutunut jonnekin pois vierihoidosta. Onneksi saatiin sokerit sit kuitenkin kuntoon ahkeralla imetyksellä ja lisämaidolla.

Siis tosiaan jos olisin tiennyt ton, että pitkään nukkuminen voi korreloida matalan verensokerin kanssa, niin olisin paljon tarmokkaammin pyytänyt apua sen vauvan herättämiseen. Luulin tosiaan, et vauva herää syömään jos on nälkä. Harmittaa, tuntuu että toi Naikkarin hoito oli melkein heitteillejättö. :(

Ja siis vastaus tuohon kysymykseen; yli 3kg ja hyvin syövän vauvan antaisin nukkua yöllä ehkä kuitenkin maksimissaan 5-6h.

Jos taas vauva painaa alle 3kg ja syö hiukan huonommin, herättäisin syömään 4h välein, kuten tuon nelosen kanssa tehtiin.

Mun vauvat olleet 3kg-3,5kg ja jokainen alkanut 2 viikon-1 kuukauden ikäisenä nukkumaan 10-12 tuntia syömättä välillä.Aamut,päivät ja illat tankkasivat urakalla mut yöunet oli yhtäjaksoisia tuon 10-12 tuntia.

Miten kävi?
vauva oli syönyt illalla 9 aikoihin, oli nukkunut aamu kuuteen, ja sitten olivat alkaneet jo herätellä, mutta ei ollu heränny, sit olivat antaneet vielä nukkua tunnin, ja sit alkaneet herätellä, vauva ei herännyt vaikka mitä tekivät sit mentiin päivystykseen ja vauva ei edelleenkään herännyt, ambulanssilla mentiin sitten keskussairaalaan, jossa oli todettu, että verensokerit oli vaan laskenut liian alas, kun oli ollut liian pitkä ruokaväli. oli sanottu, että ensimmäiset viikot vauvaa pitäis herätellä mielellään 4 tunnin välein syömään ja missään nimessä ei saa antaa nukkua yli kuutta tuntia ainakaan

Jäikö tämä kuitenkin henkiin?

Mulle ei myöskään sanottu mitäään kun kaksoset sain,painoivat 2,5 kg.
He nukkuivat mutta ei mitään ongelmaa kyllä onneksi ollut.

Sama peli tytön kanssa,lähtöpaino oli 2,8 kg ja hän nukkui ja nukkui.

Pojan kanssa sama peli,oli vähän isompi reilu 3 kg.

eli oon antanut nukkua...

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:

Miten kävi?

Jäikö tämä kuitenkin henkiin?
taitanu olla jotain muutakin tuossa takana,¨tuon ikäinen aika hyvin säätelee ravintoa nukkuessaan.
Olen oman antanut nukkua kaikkien 4 niin pitkään kun uni on maittanut ja mitään koskaan ollut.

Ap jos lapsesi paino nousee tasaisesti anna sen vain nukkua,jos laskee rupea herättämään syämään.siinä se ratkaisu asiaan on.

Yhteistyössä