apua ahdistukseen......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lilli

Vieras
miltä tahoilta olisi mahdollisuutta saada keskusteluapua, kun kunnallinen puoli on niin täynnä että joutuis jonottaan pitkään?
yksityiselle ei oikein olis varaa mennä ja nyt vaan tuntuu, että keskustelu apua tarttis!
on ollut kaiken näköistä viimeiset kaksi vuotta.

Nyt menet ja varaat ensin tk-lääkärille ajan ja kerrot että ahdistaa eikä voi enää olla. Lääkäri määrää sulle lääkettä, ota se vastaan. Sitten sanot, että tahdot myös keskusteluapua. Jos sitä ei lääkäri sulle tarjoa, voit etsiä sitä muualta. Lääkkeen avullak uitenkin pääsee jo pitkälle, lupaan sen.

nimi. vuosi sitten samassa tilanteessa ollut ja nyt elämä taas maistuu hyvälle, kiitos Cipralexin. :)

Mä sain nopeasti apua paikkakunnan kriisikeskukselta. Käynnit ovat ilmaisia, ja käyn siellä edelleen kerran viikossa. Koeta sitä kautta, tai sitten kasvatus- ja perhenla.

joo lääkkeet ei kinosta, mutta juttukaveria olisin vaille. siis ammattilaista!
puhuminen on mun tapa selvitä vaikeita ajoista. kun olis vaan luotettava taho jolle puhua.

noin minäkin ajattelin. Mutta meidän kaupungissa keskusteluapua ei vaan saanut ja olin siinä pisteessä, että ratkean, jos ahdistus ei lopu. Lääkkeet ovat ainoat mitkä auttaa, usko nyt. Keskusteluapu toki siihen päälle sitten on vain plussaa, mutta pelkästään juttelemalla se ahdistus ei mene mihinkään, lupaan sen.

Kohtalotoveri täälläkin ei ahdistus lähde yksistään keskustelulla,sopivat lääkkeet pitää saada.Kun on oikein todella ahdistus päällä ,ei jaksa edes puhua.Minäkin kävin ihan sairaalahoidossa ja siellä etsittiin sopiva lääkitys ja nyt on helpompaa olla.

Ne ei varmasti käännytä pois kasvatus- ja perhenlan ovelta, jos ilmoitat että tarvitset apua. Samoin kriisikeskukset, yritä edes? Minäkin luulin että jonot on pitkät ja koskaan mitään apua mistään saa, mutta niin vain sain ja heti kun vain itse tein asialle jotain. Tsemppiä.

Yhteistyössä