apua anopin kanssa! sovinto vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukassa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hukassa.

Vieras
Eli, en jaksa kaikkea tässä selittää, mutta pääpiirteittäin asiat on tässä.
eli välimme alkoivat kärjistyä jo aikaa sitten mutta tämä tapahtuma ketju alkoi kun anoppi sai kuulla meidän odottavan toista lasta. Anoppi ja mieheni siskot ns. Hyökkäsivät kimppuumme sanoillansa ja sanoivatkin monta pahaa asiaa.
annoimme asian olla ja päästimme toisesta korvasta kaiken ulos. Sittten myöhemmin minä ja lankoni vaimo puhuimme asioita ja huomasimme että meitä molempia on ruoskittu seläntakana todella kovin sanoin. No, lankoni sai kuulla ja mitä hänen vaimostaan on puhuttu ja laittois heti välit poikki muuhun perheeseensä paitsi minun mieheeni. No, sitten tuli meille vihainen puhelu asiasta ja mies sitten pisti myös välit poikki sillä minua on haukuttu.

Siitä se riemu sitten repesi. Minua haukuttiin lisää ja nyt kaikki on kääntynyt minun niskaani. Olen syypää kaikkeen. Kuitenkin tiedän etten ole, sillä en minä edes riitoihin olisi halunnut ajautua.

Nyt on aikaa kulunut ja haluaisin sopia. Mieheni ei halua. En kestä olla riidoissa ja leikkiä ettei heitä olisikaan.. Pitäisikö minun lähestyä anoppia?

Mä oon niin herkästi loukkaantuva ihminen mut taas toisaalta asiat kaivelee,jos ei niitä selvitetä.

Tuossa tilanteessa en alkaisi suhteita lämmittelemään ja anteeksi pyytelemään,jos en mitään ole tehnyt.Ei taida anoppikaan koittaa tulla toimeen ja ottaa yhteyttä?

Kuulostaa harvinaisen fiksulta perheeltä :)

Tartteeko sitä mennä kantelemaan mitä toiset on puhunu tai sanonut, eihän kaikkea tarvi aina etiäpäin kertoa, niitä tuskin kukaan hirveän tosissaan on sanonut. Mun mielestä on typerää olla riidoissa, aikuiset ihmiset.

[QUOTE="vieras";27599347]Kuulostaa harvinaisen fiksulta perheeltä :)

Tartteeko sitä mennä kantelemaan mitä toiset on puhunu tai sanonut, eihän kaikkea tarvi aina etiäpäin kertoa, niitä tuskin kukaan hirveän tosissaan on sanonut. Mun mielestä on typerää olla riidoissa, aikuiset ihmiset.[/QUOTE]

Kyllä!Nimittäin harvinaisen fiksu mies,kun puolustaa vaimoaan ja pistää äidilleen luun kurkkuun.

[QUOTE="Lis";27599367]Sovinto tottakai, ensinnakin tuollainen toisen sanomisista kantelu on typeraa ja toisekseen elama on liian lyhyt riidoissa olemiseen.[/QUOTE]

Että jos sulle tehdään toistuvasti pahaa,susta puhutaan pahaa,olet kiltisti kynnysmattona ihan vaan sen takia,kun elämä on niin lyhyt olla riidoissa?

Tuossahan pistettiin välit poikki,eikä riidellä.Ja jos asioitten ois annettu jatkua,olis ollut koko elämä riitelyä.

Tiedän nyt jälkeenpäin että oli tyhmä puhua lankoni vaimon kanssa, mutta saimme molemmat kuitenkin tietää mitä meistä puhutaan.
Ja kyllä, vaikka sovittaisi uskon,, että anoppi tekisi hetkenpäästä taas temppuja, mutta kuitenkin mielestäni laiha sopu on parempi.
Ja osaisin suhtautua erilailla ja sanoa mitä ajattelen.

Ja ei anoppi ole edes soitellut tms. Ei ole mitään kuulunut.
Ja olen ylpeä että mieheni puolustaa minua, mutta kuitenkin elän hänen kanssaan joka päivä ja näen kuinka paljon häntä sattuu kun asiat on näin..

Tiedän nyt jälkeenpäin että oli tyhmä puhua lankoni vaimon kanssa, mutta saimme molemmat kuitenkin tietää mitä meistä puhutaan.
Ja kyllä, vaikka sovittaisi uskon,, että anoppi tekisi hetkenpäästä taas temppuja, mutta kuitenkin mielestäni laiha sopu on parempi.
Ja osaisin suhtautua erilailla ja sanoa mitä ajattelen.

Ja ei anoppi ole edes soitellut tms. Ei ole mitään kuulunut.
Ja olen ylpeä että mieheni puolustaa minua, mutta kuitenkin elän hänen kanssaan joka päivä ja näen kuinka paljon häntä sattuu kun asiat on näin..

Uskon että miestäsi häiritsee ja on pahoillaan äitinsä käyttäytymisestä enemmän kun välien rikkoutumisesta.
Älä syyllistä itseäs,kyllä sen anopinki pitäis sieltä vastaan tulla,jos yhtään kiinnostaa asioiden selvittäminen.

Jos olisin samassa tilanteessa, pyrkisin olemaan rehellinen miehelle: sanoisin, että laihaa sopua pitäisi (joskus) yrittää enkä tekisi mitään selän takana. Jos soitat salaa anopille, niin saat vaan riitoja omaan kotiin. Mies tekee tai te teette aloitteen yhdessä.

Välien parantelun voi myös aloittaa sieltä helpoimmasta päästä eli vaikka siihen lankoon ja sen vaimoon eka jne.

Mutta anoppi ja appi ovat sitä mieltä että eivät hypi lasten pillin mukaan, eli jos en minä yritä välejä kunnostaa, ei niin tapahdu ikinä..
ja haluaisin myös että lapsilla olisi kaksi mummoa ja pappaa, kuitenkin ovat rikkaus.

lisäksi itse en pysty olemaan vatvomatta asioita päässäni, joten vaikuttaa jo minun uniini yms. Tämä asia.

Mutta anoppi ja appi ovat sitä mieltä että eivät hypi lasten pillin mukaan, eli jos en minä yritä välejä kunnostaa, ei niin tapahdu ikinä..
ja haluaisin myös että lapsilla olisi kaksi mummoa ja pappaa, kuitenkin ovat rikkaus.

lisäksi itse en pysty olemaan vatvomatta asioita päässäni, joten vaikuttaa jo minun uniini yms. Tämä asia.

Mitä sitten olet aatellut tehdä?Ominpäin ottaa yhteyttä anoppiin vaikka mies ei halua?

Joko ottaa yhteyttä ominpäin tai miehen kanssa. Vaikka ottaisin ominpäin, tiedän ettei se miestä haittaisi, koska varmasti haluaa sopia, muttei tee sitä, koska ajattelee että minä kokisin oloni sivuutetuksi ym. Tunnen hänet sen verran hyvin.

Aa, menin jotenkin sekaisin aloitusviestissä. No ilmeisesti on riitaa siis vain anopin kanssa, ei langon.

Mutta kerro sille miehelle, että haluat sopia vaikka sinua on haukuttu jne. Kerro että haluat sopia, niin voitte sitten yhdessä tehdä aloitteen jos/kun anoppi ei sitä tee. Kyllä mies jossain vaiheessa uskoo, että sinäkin haluat sopia jos kerrot sen sille.

Koittaisin varmaan saada aikaan "laihan sovun". Siis niin että oltaisiin suht asiallissa väleissä, mies voisi tavata vanhempiaan ja lapset isovanhempiaan, mutta en itse haluaisi olla läheisesti enää tekemisissä.

[QUOTE="vieras";27599761]Koittaisin varmaan saada aikaan "laihan sovun". Siis niin että oltaisiin suht asiallissa väleissä, mies voisi tavata vanhempiaan ja lapset isovanhempiaan, mutta en itse haluaisi olla läheisesti enää tekemisissä.[/QUOTE]

Näin mäkin tekisin. Ihan hölmöä olla riidoissa ties miten pitkään. Jos anoppi sua haukkuu, niin älä välitä. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En ymmärrä sitäkään, että itseään ollaan sitten suuna päänä puolustamassa, asetu sen tilanteen yläpuolelle! Anna anopin puhua mitä huvittaa, ole kuin se ei sinua koskettais ollenkaan.

Yhteistyössä