H
hermoheikko
Vieras
Tota... tyhmä kysymys ehkä, mutta mä en tiedä.... Automaattivaihteisella autolla ajaessa, niin esim liikennevaloissa, niin pitääkö vaihde laittaa vapaalle, vai voiko se olla "ajoasennossa"???
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hermoheikko:Tota... tyhmä kysymys ehkä, mutta mä en tiedä.... Automaattivaihteisella autolla ajaessa, niin esim liikennevaloissa, niin pitääkö vaihde laittaa vapaalle, vai voiko se olla "ajoasennossa"???
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:Alkuperäinen kirjoittaja hermoheikko:Tota... tyhmä kysymys ehkä, mutta mä en tiedä.... Automaattivaihteisella autolla ajaessa, niin esim liikennevaloissa, niin pitääkö vaihde laittaa vapaalle, vai voiko se olla "ajoasennossa"???
Tota... Jos sitä vaihetta pitäis vaihdella ajon aikana, niin miks sitä kutsuttais automaattivaihteiseksi?
Joo siis ei pidä vaihtaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:Alkuperäinen kirjoittaja hermoheikko:Tota... tyhmä kysymys ehkä, mutta mä en tiedä.... Automaattivaihteisella autolla ajaessa, niin esim liikennevaloissa, niin pitääkö vaihde laittaa vapaalle, vai voiko se olla "ajoasennossa"???
Tota... Jos sitä vaihetta pitäis vaihdella ajon aikana, niin miks sitä kutsuttais automaattivaihteiseksi?
Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:Alkuperäinen kirjoittaja hermoheikko:Tota... tyhmä kysymys ehkä, mutta mä en tiedä.... Automaattivaihteisella autolla ajaessa, niin esim liikennevaloissa, niin pitääkö vaihde laittaa vapaalle, vai voiko se olla "ajoasennossa"???
Nooh, pitää sitä kuitenkin välillä ajon aikana vaihtaa jos ajaa kaupungissa ja maantiellä. Ei toki vapaalle kuitenkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Naisille autokoulu kymmenvuotiseksi :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Naisille autokoulu kymmenvuotiseksi :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:Alkuperäinen kirjoittaja hermoheikko:Tota... tyhmä kysymys ehkä, mutta mä en tiedä.... Automaattivaihteisella autolla ajaessa, niin esim liikennevaloissa, niin pitääkö vaihde laittaa vapaalle, vai voiko se olla "ajoasennossa"???
Nooh, pitää sitä kuitenkin välillä ajon aikana vaihtaa jos ajaa kaupungissa ja maantiellä. Ei toki vapaalle kuitenkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja as if:Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:Alkuperäinen kirjoittaja hermoheikko:Tota... tyhmä kysymys ehkä, mutta mä en tiedä.... Automaattivaihteisella autolla ajaessa, niin esim liikennevaloissa, niin pitääkö vaihde laittaa vapaalle, vai voiko se olla "ajoasennossa"???
Miks muka pitäis? En oo koskaan vaihtanu... :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:Alkuperäinen kirjoittaja as if:Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:Alkuperäinen kirjoittaja hermoheikko:Tota... tyhmä kysymys ehkä, mutta mä en tiedä.... Automaattivaihteisella autolla ajaessa, niin esim liikennevaloissa, niin pitääkö vaihde laittaa vapaalle, vai voiko se olla "ajoasennossa"???
Riippuu varmaan autosta ja vaihteistosta.
Ite oon muistaakseni aina vaihtanu kun oon siirtyny maantienopeuksiin.
Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:Alkuperäinen kirjoittaja as if:Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:Alkuperäinen kirjoittaja hermoheikko:Tota... tyhmä kysymys ehkä, mutta mä en tiedä.... Automaattivaihteisella autolla ajaessa, niin esim liikennevaloissa, niin pitääkö vaihde laittaa vapaalle, vai voiko se olla "ajoasennossa"???
Riippuu varmaan autosta ja vaihteistosta.
Ite oon muistaakseni aina vaihtanu kun oon siirtyny maantienopeuksiin.
Alkuperäinen kirjoittaja hermoheikko:Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Naisille autokoulu kymmenvuotiseksi :kieh:
Autokoulussa ajoin manuaalilla. Ikuna tarvinnut käyttää automaattivaihteista, joten mulla ei ole siitä mitään hajuakaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Itse asiassa ainakin niiden kolmen automaattivaihteisen auton ohjekirjoissa joita meillä on ollut, on suositeltu vaihteiston (ja tietty jarrujen) säästämiseksi pidemmässä pysähdyksessä, myös pidemmissä valoissa, vaihtamaan vapaalle.
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Itse asiassa ainakin niiden kolmen automaattivaihteisen auton ohjekirjoissa joita meillä on ollut, on suositeltu vaihteiston (ja tietty jarrujen) säästämiseksi pidemmässä pysähdyksessä, myös pidemmissä valoissa, vaihtamaan vapaalle. Ei tietenkään mitenkään pakollista![]()
Ja noista yhdessä on ollut sekä D että OD vaihteet, ja suositus on ollut käyttää OD:a muuten normaalissa ajossa, mutta esim. kärryä vetäessä D:a. En ole vielä törmännyt sellaiseen että kaupunki- ja maantieajossa pitäisi käyttää eri vaihteita![]()