Apua, en tiedä ollenkaan menisinkö töihin vai en :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Paljon olis todella kiinnostavia työilmoituksia, mutta kotona on 1,5 v tyttö jonka kanssa olisin halunnut olla vielä kotona. Opiskelen sis vielä ja vain gradu puuttuu jonka ehtisin varmaan tehdä valmiiksi ennen töitten aloittamista (1.7). Toinen lapsikin suunnittella (yritystä takana lähes vuosi) joten työura voisi jäädä lyhyeksi (ja noloa olla heti raskaana uudessa työpaikassa) Pitäisköhän vaan aloittaa ura kunnolla vasta seuraavan lapsen jälkeen?

Toisaalta houkuttais koulutusta vastaava hyvä työpaikka mut toisaalta en haluis noin pienelle lapselle pitkiä hoitopäiviä. Ja sit taas jos menisin töihin voisin saada seuraavasta lapsesta palkkaan perustuvaa äitiyspäivärahaa mikä olisi huikea verrattuna minimiäippärahaan... Pää ihan sekaisin kun en pysty päättämään mitä teen :(

Mä en mennyt kahden lapsen välillä työelämään enkä ole katunut päivääkään.
Riippuu ihmisestä, lapsista, ammatista ja arvoista.
Kumpaa kadut enemmän myöhemmin: sitä että et mennyt töihin vai sitä että et ollut kotona? Vai kumpaakaan? Entä osa-aikatyö?

Puolitoistavuotias on oikein passeli menemään hoitoon ja kun olet töissä välissä, on ihan kummasti kiva taas olla kotona ja saa vähän rahaakin. Kerkeät olemaan niin kauan että saat 6 kk ainakin äippärahan lasketettua. Sitten jäät hoitovapaalle ja työt odottaa.

[QUOTE="vieras";23803891]Puolitoistavuotias on oikein passeli menemään hoitoon ja kun olet töissä välissä, on ihan kummasti kiva taas olla kotona ja saa vähän rahaakin. Kerkeät olemaan niin kauan että saat 6 kk ainakin äippärahan lasketettua. Sitten jäät hoitovapaalle ja työt odottaa.[/QUOTE]

Kannattaako puoleksi vuodeksi laittaa noin pieni hoitoon?
Noh, mä olen muutenkin sitä mieltä, että alle 3-vuotiaat pitäisi hoitaa kotona (äiti, isä tai hoitaja) ja että alle kouluikäiset pitäisi olla pienissä ryhmissä, max 10 lasta.

[QUOTE="hankey";23804009]Hae vaan töitä. Ongelmasi ratkeaa sillä, pääsetkö töihin vai et.[/QUOTE]

Ennemmin ajattelisin, että hae hyvää hoitopaikkaa, esim. pph. Jos saat sen, voit mennä töihin.

Eikös sitä entisiin ansioihin perustuvaa päivärahaa saa, kunhan seuraava lapsi syntyy ennen kuin edellinen täyttää kolme vuotta? Vai onko sääntö muuttunut?

Edellisestä sain minimin, joten se nyt ei auta ollenkan. Lapsi on tällä hetkellä osa-aikaisesti todella kivassa päiväkodissa. Mutta hoitopäiviä tulee aika vähän ja ovat lyhyitä... (Ehkä 10 päivää/kk, 5-7h kerralla). Täyspäivätyössä tuo muuttuisi aika radikaalisti.

No itse menisin töihin ilman muuta. Jos et ole koskaan ollut vielä töissä, niin aika vaikeaa niitä töitä on saada. Ja rankkaa 2 lapsen äitinä alkaa vasta käydä töissä, jos yhtään e ole töisä ollut.

en kyllä oikein ymmärtänyt kun kerroit tarkan päivän jolloin menet töihin. Joko sinulla siis on työpaikka olemassa?

[QUOTE="aloittaja";23804211]Edellisestä sain minimin, joten se nyt ei auta ollenkan. Lapsi on tällä hetkellä osa-aikaisesti todella kivassa päiväkodissa. Mutta hoitopäiviä tulee aika vähän ja ovat lyhyitä... (Ehkä 10 päivää/kk, 5-7h kerralla). Täyspäivätyössä tuo muuttuisi aika radikaalisti.[/QUOTE]

Olet oikeutettu lyhennettyyn työaikaan. Ei pakko tehdä täysiä tunteja.

Alkuperäinen kirjoittaja jöj;23804253:
en kyllä oikein ymmärtänyt kun kerroit tarkan päivän jolloin menet töihin. Joko sinulla siis on työpaikka olemassa?

Siis kaikki työilmoitukset joista olen kiinnostunut alkavat 1.7... Alallani saa helposti töitä, eli en usko että työn saaminen on se ongelma :)

Olen ollut paljonkin töissä opiskelujen ohessa, joten työkokemustakin on kertynyt :)

Yhteistyössä