Apua, ennätysahdistus cipralexista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskainen

Vieras
Aloitin eilen cipralexin. Aamulla otin lääkkeen ja iltapäivästä tuli ihan hirveä olo. Sellaista ahdistusta en ole koskaan kokenut. Piti soittaa mies töistä kotiin, kun en voinut lasta hoitaa. Mulla oli niin paha olla. päässä pyöri tosi synkkiä, jopa itsetuhoisia ajatuksia puikahti välillä mieleen, ja pelkäsin että sekoan siihen oloon, ja jos en paranekkaan ja loppuelämän kärsin tuskasta, ja tätä kautta tuli niitä ajatuksia etten jaksa elää jos se tuska jatkuukin. Sitten itkin, sillä en minä halua kuolla enkä itseänio tappaa, mutta tällaisia ajatuksia vain tuli, kun oli niin paha olla.Koko eilisen illan olin vetäytynyt, ja apaattinen..pelon vallassa. Ja nyt aamulla tuntui etten uskalla nousta, kun niin ahdistaa.
Kohta pitäisi ottaa cipralex, mutta en tiedä uskallanko.
Sanokaa joku jotain...huoh....:(

KÄsittääkseni nuita oireita saattaa tulla muutaman päivän ajan ennen kuin elimistö löytää sen hyvän serotoniinitasapainon. En usko, että kannattaa lopettaa heti, odota viikko nyt ainakin.

:hug:

Minä aloitin cipralexin kaks viikkoa sitten. Mulla myös oli eka päivänä ihan kauhea olo, just tuommonen, mitä kuvailit ja mun myös piti soittaa mies kotiin. Mut seuraavana päivänä ei enää tullu semmosta oloa. Ekalla viikolla oli vähän pahoinvointia eikä ollut ruokahalua ollenkaan. Toisella viikolla olo alko pikkuhiljaa paraneen ja nyt on jo oikeestaan ihan hyvä olla. Koita jaksaa! :) Alku on hankala, mut kyllä se olo siitä paranee ku vaan jatkat lääkkeen syömistä.

Monilla oireet pahenee ensin. Voi kestää kuukaudenkin, että olo tasaantuu. Lue se paperi, joka on siinä purkin kannen sisällä, kyllä nuo on normaaleja sivuvaikutuksia aluksi.
Muistihan lääkäri neuvoa aloittamaan ½ tabletilla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä aloitin cipralexin kaks viikkoa sitten. Mulla myös oli eka päivänä ihan kauhea olo, just tuommonen, mitä kuvailit ja mun myös piti soittaa mies kotiin. Mut seuraavana päivänä ei enää tullu semmosta oloa. Ekalla viikolla oli vähän pahoinvointia eikä ollut ruokahalua ollenkaan. Toisella viikolla olo alko pikkuhiljaa paraneen ja nyt on jo oikeestaan ihan hyvä olla. Koita jaksaa! :) Alku on hankala, mut kyllä se olo siitä paranee ku vaan jatkat lääkkeen syömistä.

Voi kiitos kun kerroit tästä sun lääkkeen aloituksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

´Määrättiinkö lääke sullakin masennukseen?

Yhteistyössä