Please, kertokaa masennuksen ja ahdistuksen oireista!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuska painaa rintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ollu just samakaltasta voimakasta ahdistusta..Tuntu,ettei voi hengittää ajatukset oli sekavat,olin varma että sekoaisin,mutta mutta..Heinäkuussa alotin lääkityksen citalopram orion 20mg(alotin toki pienemmällä määrällä) Nyt jo pidemmän aikaa ollu elämä ihanaa,ei masenna enää,ahdistuksia ei ole ollut kuukausiin jne.nyt vielä on käyny sillee,et unohdan ottaa lääkkeen,mutta ei tunnu missään,siis olo eio huonone.Eli saattaa menää 2-3pvää ja sit taas muistaa ottaa lääkkeen.Orkkuihin on vaikuttanu kyllä jonkinverran,siks yritettiin vaihataa cipralexiin,mut ei sopinu mulle ollenkaan..Mutta siis kyllä varmaan löytyy joku lääke joka auttaa ja pääset taas tähän elämään kiinni.Tiedän tunteen ku ei vaan jaksais sitä oloa ja pelkää,ettei se mene pois,mutta yritä jaksaa :hug:

Ihan vaan mietteitä aiheeseen liittyen:
Mulla ei lääkityksen alkamisen jälkeen semmoista hirveää ahdistusta ja elämän hallitemattomuuden tunnetta ole ollu, mutta kyllä mulla on myös ollu sellainen kokemus että toisaalta olo "paheni"
Alkoi nähdä selvemmin sen, miten sairas on ollut, näkemään asiat joista kuuluisi huolehtia ja on esim. alkanu tajuta olevansa äiti, joka on paikalla, mutta ei läsnä. On alkanu näkemään omat vikansa todellisessa mitaakaavassa ja tajuamaan että on kykenevä tekemään niille jotain. Eli tavallaan mä näen ne lääkityksen jälkeen tulleet pahat olot merkkinä toipumisesta.
Elämään on tullu mukaan normaallit syyllisyydentunteet ja tietoisuus omista velvollisuuksista ja toisaalta siitä, että ei ole viaton olosuhteiuden uhri, joka voi aina syyttää muita pahasta olostaan ja ahdistuksestaan. Mutta tää on silti jotenkin hallittavissa, toisin kun se yleinen vitutus joka oli vallannu koko elämän ennen lääkitystä. Nyt syyt on järkeviä ja sellaisia, joille voi yrittää itse tehdä jotain.

Haluaisin tietää otsikkooni vastauksen. MInulla on masennusta ja ahdistusta. Käytössäni on Cepram (Cipramilin halvempi versio) 30 mil MIKÄ TEILLÄ MUILLA ON? Minulla on aiemmin aina auttanut 10 tai 20 mil, mutta syksyllä masennus oli niin paha, että nostimme määrän 30 ml:iin. Ahdistus iskee kuitenkin välillä aamuisin, ja menen ikään kuin 'kylmäksi' koko nainen. Minulla on kolme lasta, joten pakko on vain herätä laittmaan lapset hoitoon ja itse vääntäydyttävä töihin, vaikka....ei aina kykeniskään.
Kiitos, että teitä on muitakin. Tuntuu, että yksin tässä on jaksettava.'
VOIMAHALAUKSIA teille muille ahdistuneille.
- 'Uraäiti'

Alkuperäinen kirjoittaja Masentunut ja ahdistunut uraäiti:
Haluaisin tietää otsikkooni vastauksen. MInulla on masennusta ja ahdistusta. Käytössäni on Cepram (Cipramilin halvempi versio) 30 mil MIKÄ TEILLÄ MUILLA ON? Minulla on aiemmin aina auttanut 10 tai 20 mil, mutta syksyllä masennus oli niin paha, että nostimme määrän 30 ml:iin. Ahdistus iskee kuitenkin välillä aamuisin, ja menen ikään kuin 'kylmäksi' koko nainen. Minulla on kolme lasta, joten pakko on vain herätä laittmaan lapset hoitoon ja itse vääntäydyttävä töihin, vaikka....ei aina kykeniskään.
- 'Uraäiti'

Mun käsittääkseni valmistava tehdas.

Alkuperäinen kirjoittaja Masentunut ja ahdistunut uraäiti:
- 'Uraäiti'

Voimahalit myos sinulle! Tiedan milta tuntuu kun pelkka tahdonvoima pitaa itseaan pystyssa koska pitaa hoitaa lapset, koti ja tyo vaikka tietaa olevansa niin uupunut etta tarvis oikeesti apua ja piiitkan toipumisloman. Pahimmillaan pelkasin pyortyvani kaupassa ja kauheella kiireella kolmen lapsen kanssa kassalta autoon ettei pyorry heidan nahden kaupan lattialle. Aloin kayda sellasessa kaupassa joka auki 24 h kun lapset oli nukkumassa vaikka itsekin olin ihan zombi-asteella. :wave:

"Mikä on Cipraleksin ja Cipramilin ero?
Haluaisin tietää otsikkooni vastauksen. MInulla on masennusta ja ahdistusta."

Cipramilin (Sepram) vaikuttava aine on sitalopraami, Cipralexin essitalopraami.

Onko kenelläkään ollut käytössä lääkettä Zoloft? Vaikuttava aine sertraliini... Onko mikä ero näköjään enemmän käytössä olevaan Cipramiliin? Kertokaa kokemuksia...

Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu.. Olen itse kokenut ja koen vieläkin samaa.. Huuda Jeesusta se auttaa.. Itsekin teen sitä.. Olen itse aikoinaan tullut uskoon mutta sitten palannut maailmaan ja sielunvihollinen joka on todellinen tekee tätä, se vihaa ihmisiä.. Olen palannut takaisin Jeesuksen luo ja hän on sanassaan luvannut että joka hänen tykönsä tulee sitä minä en heitä ulos.. Jeesus sua auttaa kun vaan käännyt hänen puoleensa mä lupaan..

Kokeillut Zoloftia ja jotain muuta mutta avun sain Venlafaxinista. Opamoxia ei kannata ottaa kuin pahimpiin kohtauksiin, se ei mielialaa nosta vaan lähinnä turruttaa. Mielialalääkkeet eivät toimi heti, aivokemialla ottaa aikaa muuttua eli olo paranee vasta muutaman viikon päästä. Käy lääkärissä ja vaihda jos olo ei parin viikon päästä parane selvästi tai tulee muita oireita. Siihen saakka hyväksy se, että nyt olet kipeä ihan samalla tavalla kuin jos sairaus olisi ruumiillinen. Paha olo tulee ja silloin pitää vaan koettaa nukkua, levätä ja tehdä sitä mitä jaksaa että kestää seuraavaan päivään. Mutta olo paranee eikä loppuelämä tule olemaan tuollaista. Äläkä huolehdi vanhemmuudestakaan, äitiys on kestävyyslaji eikä lapsi mene parista kuukaudesta rikki. Kun oma olo paranee, niin jaksat paremmin keskittyä lapseenkin. Nyt sinä itse olet kaikkein tärkein.

Minulla alkoi kaikki tämä outo tunne yksi aamu,ajattelin että apua mä sekoan nyt ja olo oli huono,aloin etsiä syitä ja tietoa mikä mua vaivaa,kävin läpi psykoosista kaikenmaailman mielenterveysongelmiin. En tunnistanut mitään omakseni kuin vähän. Aikaa kului ja päivän mittaan elämä rauhottui. Seur aamuna olin taas ihan sekaisin ja ahdisti ihan todella ihmeellisellä tavalla jota en ollut koskaan kokenut. Ajattelin että tämä mun elämä on nyt tässä ja en selviä ikinä tästä ja tämä on nyt osa minua ja kärsin vain ja ulos pääsyä ei ole. Tunne on aivan hullu. Alat miettiä kaikkra ahdistuneena ja masentuneena,ihmisiä,maailmaa,elämää,ajajatuksia,panikoit jollain tavalla,mieli on todella synkkä ja musta. Ajattelet mitä tapahtuu kun aika jättää ja mitä sen jälkeen tapahtui. Onko elämää jne.. kaikki tämä mössö tunne,epävarmuus,sekamelska voimakas tunne on kuin olisit jo kuollut. Henkisesti kuollut. Sitä ei osaa selittää kun on niin hukassa tässä maailmassa. Tuntuu vain ylitsepääsemättömän pahalta. Toivon vertaistukea ja samalla muille kamppailijoille tukea tunteisiin ja synkkiin elämän kysymyksiin.