APUA kaivataan! 2v:n käytös tekee hulluksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, en meinaa, etteikö sen pitäisi jossain kohtaa täyttyäkin - en usko madonnaäitiyteen. Mutta joku systemaattisuus tuntuisi puuttuvan, en oikein saa kiinni missä kohtaa. Että jossain kohtaa muksut saa kiukuttelemalla liikaa valtaa, ja seuraukset ei oikein toimi, jos äitin lyöminen on toistuvaa. Vaikea sanoa enempää näin sivusta, kyllähän se tietty avuttomuus leviää lukijaankin, että mitä tossa voi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja olisamaongelma:
Meillä lähes vastaava tilanne juuri tuossa iässä. Me tehtiin näin ja tilanne korjaantui melko nopeasti ja reilun kuukauden kuluttua nukahtamien vei enää 10-20 min entisen 2 h sijaan..
-koko päivään tarkka rytmi, iltaa ihan minuutti tarkka, mulla oli aikataulu jääkaapin ovessa, jotta mieskin pysyi kännyillä
-tv pois tai yksi piirretty
-päikyt max 60 min
-terveellinen ruokavalio, kaikki makeat pois
-ulkoilua 2-3xpv
-unimusiikki
-yksi unilelu
-½ lasia vettä
-1 pissareissu, jos selvästi hätä ( aina ei tiedä )
Itse nukutin meidän sängyssä vieressä maaten ja kiinni pitäen. Tämä aiheutti aluksi noin viikon ajan raivoa, johon en mitenkään reagoinnut tai vain rauhoitin ja silitin. Kiinni piti pitää tiukastikin. Tämä melko rajulle kuulostava keino oli ainoa vaihtoehto, jolla saatiin tyttö rauhoittumaan. Jo viikossa huomasi suuren muutoksen. Pidin koko prosessista unipäiväkirjaa, josta hidasta kehitystä pystyi seurata ja tämä antoi uskoa. Meidän tyttö on päivisin iloinen, reipas, kiltti ,mutta vilkas, joten ei vain osannut rauhoittua. Yksin ei kertakaikkiaan sängyssä pysynyt ja meno vain kiihtyi ihan niin kuin teillä. Meillä tyttö on vähäuninen, joten tässä vaiheessa nukkui yöllä vain 8-9 h. Sen jälkeen, kun tilanne korjaantui , pystyttiin rutiineja paljon hölläämään. Päikyt jäi pois kokonaa 2v8kk iässä ja sen jälkeen alkoi nukkua hyvin n.11 h yössä.
Toivottavasti tässä edes jokin pikku vinkki.

Sulla ei ole kolmea alle 5-vuotiasta lasta? Ei meinaan onnistuisi meillä. Ei tosin ole onneksi ollut vielä tarviskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Niin, en meinaa, etteikö sen pitäisi jossain kohtaa täyttyäkin - en usko madonnaäitiyteen. Mutta joku systemaattisuus tuntuisi puuttuvan, en oikein saa kiinni missä kohtaa. Että jossain kohtaa muksut saa kiukuttelemalla liikaa valtaa, ja seuraukset ei oikein toimi, jos äitin lyöminen on toistuvaa. Vaikea sanoa enempää näin sivusta, kyllähän se tietty avuttomuus leviää lukijaankin, että mitä tossa voi tehdä.

No tuota on nyt jatkunu viikon verran (siis että ruvetaan huitomaan kun suuttuu) ja ruvennu jo selkeästi rauhoittumaan tuon yhden horror päivän jälkeen. Mä oon ite sitä mieltä noin raivarit on rajuja, kun ei osaa muuten vielä ilmaista sitä miten harmittaa, kun ei ole sanoja siihen. 2v on nopeasti tulistuva tapaus joka onneksi rauhoittuukin nopeasti... kunnes tulee seuraava. Eniten noita tulee sisarusten välisistä tilanteista kun aina pitäisi saada just se tavara joka toisen kädessä. 3v:n kanssa asiasta voi keskustella ihan eri tavalla ku 2v:n joka ei puhu muutamaa sanaa enempää.

Yhteistyössä