Apua, onks täällä ketään, lapsivedestä kysymys!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kalamama

Vieras
Siis mulla on viikkoja 37+4, kävin äsken pissalla ja kun enimmät oli tullu mun mielestä niin yhtä äkkiä sitä vain tuli silleen niinkun saavista kaatamalla enkä saanu sitä pidättämällä pysähtymään! Sitä oli mun mielestä niin paljon ettei muhun oo viikkoihin mahtunu niin paljon pissaa.. Laitoin nyt yösiteen. Ei tunnu hulahtelevan enää, eikä oo supistuksia. Toinen raskaus on mulla, mutta eka käynnistettiin kalvot puhkaisemalla, eli en tiedä tavallisesta lapsivesien menosta mitään! En edes tiedä onko vauva laskeutunut vielä. Millon supistukset alkais jos se olis ollu lapsivesi, ja hulahteleeko sitä ihan varmasti lisää? Apua, mä oon yksin kotona, mies neljän tunnin ajomatkan päässä, mä en saa unta enää..

mulla kun tuli vedet, niin holahteli vielä ensipurkauksen jälkeenkin. En tosin muista millä viiveellä.
Jos vauva on jo kiinnittynyt, ei oo mikään suurin hätä.
Soittaisin minäkin

Nyt ehdin jo kirjautuakin, ja vähän rauhoittua.. Laitoin ton siteen nyt ja tarkkailen, mitä nopeesti ehdin tossa hakea vanhoja keskusteluita niin kaikkia on synnäriltä neuvottu laittamaan side ja tarkkailemaan vuotoa muutama tunti. Jännittää.. :whistle:

Kannattaa tosiaan kuulostella, mutta jos lapsi ei laskeutunut ja ei kiinnittynyt niin mene pitkälleen varuilta. Jos on vettä niin hulahtelee myös pitkälleen ollessasi.
Jos synnytys alkaa...onnea matkaan :flower: :flower: :flower:

Voinko mä olla tälleen puoli-istuvassa asennossa? Aargh, alkais jo kipeet supparit, hävettää tämmönen, ettei nainen tiedä millon synnytys on alkanut :headwall: :headwall: :headwall:

Ihan välttämättä ei hulahtele pitkälleen ollessa vaikka olisikin lapsivettä. Itsellä esikoisen synnytys alkoi vesien menolla niin että vettä hulahteli vain tiettyyn asentoon taipuessani eli kalvoissa oli repeämä melkoisen korkealla. Lapsiveden kyllä tunnistaa jos sitä saa käteensä pyydystettyä - vaikka on sellaista ihan nestettä niin on sellaista vähän öljyisen/limaisen tuntuista(sellaista liukasta) sormien välissä ja hajutonta - virtsa taas on koostumukseltaan kuin vettä ja haju on pistävä(varmaan kaikki tietää virtsan hajun ilman selittämistäkin. :D )

Tälläkin meni tuossa hitusta vaille kuuden vedet jotta tää lähtis nyt sit synnärille päin.

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Voinko mä olla tälleen puoli-istuvassa asennossa? Aargh, alkais jo kipeet supparit, hävettää tämmönen, ettei nainen tiedä millon synnytys on alkanut :headwall: :headwall: :headwall:

Tokkopa sie nyt ensimmäinen nainen olet, joka miettii, että onko tää vai eikö ole, että elä nyt suotta siellä päätäs seinään hakkaa. :hug:

mulla alko supistukset lievänä menkkajomotuksena n. tunti vesien menon jälkeen. Ajattelin sairaalassa "jaa eihän tää pahaltakaan tunnu" :D mutta siitäpä ne sitte voimeni ja voimeni kunnes kivut olivat luokkaa avaruus,kuu ja tähdet. jopa kaukaisimmat planeetat :snotty:

Mulla sitä lapsivettä tuli niin että lorahti ja kun kävelin, niin sitä vaan valu ja valu niinku ois jotain ohuenohutta limaa ollu lämmintä.

OLEN HOPEAKAISLAN kans samaa mieltä että tuntuu just tommoselta.

mulla meni vedet vkoll 36 ja kerralla tuli sen verran et huomasi et on lapsivettä, sen jälkeen ei tullut siteseen ollenkaan. oli kalvo ylempää puhjennut. eikä mulla alkanut supistukset vastakuin tipalla rv vkolla 36+4 jolloin poika syntyi.

No mulla meni kolmannen aikaan vedet itekseen viikoilla 37+5 olin just käyny vessassa yöllä kun menin takasin sänkyyn. Hulahti vaan ihan hirveesti jotain märkää ja sanoin isännälle että en helevataole vielä näin pidätyskyvytön että olis pissaa ollu. sitten sitä hulahtelinkin vähin lisää ja todettiin että me sitä lähettiin nyt synnärille.

Huomenta. Missasin neuvolan soittoajan kun nukuin :ashamed: Ei ole tullu mitään siteeseen, eikä ole supistellutkaan. kai se sit oli vaan pissaa, sitä vaan tuli niin paljon ja hallitsemattomasti, vaikka mulla on lantionpohjalihakset sen verran hyvässä kunnossa että saan kyllä pissan halutessani katkeamaan. No tuota en saanu. Onkohan vaarallista vielä vaan odotella, soittamatta mihinkään? 6h nyt aikaa tuosta..

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Huomenta. Missasin neuvolan soittoajan kun nukuin :ashamed: Ei ole tullu mitään siteeseen, eikä ole supistellutkaan. kai se sit oli vaan pissaa, sitä vaan tuli niin paljon ja hallitsemattomasti, vaikka mulla on lantionpohjalihakset sen verran hyvässä kunnossa että saan kyllä pissan halutessani katkeamaan. No tuota en saanu. Onkohan vaarallista vielä vaan odotella, soittamatta mihinkään? 6h nyt aikaa tuosta..

tulehdusvaara on olemassa, et sinuna soittasin synnärille

Käy ihmeessä näytillä, saat ainakin mielenrauhan.

Kolmanteni syntyi niin, että Kalpea ratsastaja tuli telkkarista ja vedet menivät, ei sen suurempaa draamaa tai supisteluja, mutta synnärille lähdin leffan jälkeen ja aamulla oli vauva sylissä.

Yhteistyössä