Apua samaa kokeneilta!Läheisriippuvaisuus-yllätysraskaus-mies haluaa erota!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyynel87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyynel87

Vieras
Hei!
Olen murheen murtamana aivan kamalassa tilanteessa.Itken tälläkin hetkellä ja sydän särkyneenä. Minulla ja miehelläni takana 2,5 vuotta hyvää parisuhdetta.Olemme samanhenkisiä,juhlimme,nautimme toistemme läheisyydestä ja juteltiin paljon. Tosin´KAIKKI muuttui kun sain tietää olevani raskaana 8 viikkoa sitten. Olimme viettämässä festareita ja kun tajusin tehdä testin(koska alkoholi ei maistunut tuttuun tapaan).
Mies 34v sanoi ankarasti että nyt sitten lääkärille aika ja abortti. Aluksi luulin sen olevan shokkireaktio,koska jatkettiin fyysistä läheisyyttä ja kaikki tuntui olevan ennalleen kunnes tämä raskaus tuli puheenaiheeksi.Joka kerta mies sanoi että; HANKI OMA ASUNTO,EN HALUA OLLA MUKANA SELLAISESSA ELÄMÄSSÄ JOTA LAPSI TUO MUKANAAN.Äsken koin pahan tilanteen jossa mies oli käydä agressiiviseksi koska lauoin takaisin.Olen ollut niin kiltisti ja hiljaa asian kanssa,oksennellut piilossa,yrittänyt olla hyvä tyttöystävä jos hänen mieli muuttuisi.
Hänellä on siis 5v lapsi jo entúudestaan. Syy siihen on että hän haluaa abortin,on nauttia elämästä ja jatkaa entiseen mallin biletystä,ei jaksa huutavaa vauvaa,ja katsella raskaanaolevaa naista. Rakastan silti miestäni yli kaiken ja riidoista huolimatta haen turvaa hänestä ja halaan.Olen todella kiinni hänessä.
Aborttia en haluaisi tehdä vaan sen takia että kaikki olisi muka ennallaan ja suhteeemme kukoistaisi jos sen tekisin.En vain usko että itse enää olen onnellinen kun minut on painostettu tähän ratkaisuun. Olen niin niin surullinen.Rakastan miestäni niin paljon,mutta hän ei ilmeisesti halua muuttaa elämäänsä.Pelkään eroa,yksinjäämistä,ja ikävää häntä kohtaan.Meidän yhteiset omat jutut,hetket, ja kaikki... Olen vielä lähiaikoina tutustunut hänen vanhempiinsa paremmin,ja ennenkaikkea hänen poikaansa olen jo hoitanut mieheni kanssa koko seurustelu ajan.Olen niin kiintynyt kaikkiin. En todella tiedä mitä teen.Neuvolassa oltiin ymmärtäväisiä..mutta en tiedä miten jaksan tämän kaiken.
Mieheni on käyttäytynyt törkeästi ja nälvinyt minua kun en jaksa urheilla(pahoinvoinnin vuoksi), eikä ole normaaliin tapaan kohdellut koko raskausaikana.
Olen siis viikolla 9. Silti jos kyse olisi vaan ankarasta biletyksestä,mieheni nauraisi ja olisi tyytyväinen. Kysyinkin tänään:"Missä sun arvot oikein on?",hän sanoi että haluaa ehkä omistaa lopun elämänsä nautinnoille.Ja että minä teen muka suuren virheen jos lapsen synnytän,pilaan hänen elämänsä ja hän kantaa kaunaa minua kohtaan koska en tee aborttia..Siitä johtuu ilkeily kuulemma.

Olen kaikesta tuesta todella kiitollinen,olen itse vasta 23 ja asun ensimmäisessä avoliitossa.Luulin tämän kestävän pidempään ja siksi olen murheen murtama.Jäänkö ihan yksin?Saanko samanlaista rakkautta enää koskaan? MITÄ MÄ TEEN?

Onneksi neuvolassa on ihanaa henkilökuntaa jotka auttavat kaikin keinoin.
Silti mikään ei saa minua tajuamaan mieheni kylmyyttä ja julmuutta yht äkkiä.Olen todella läheisriippuvainen vaikka minua kohdellaan törkeästi.Miten katkaista läheisriippuvaisuus ja tajuta miehen ehdottomuus?

No ensinnäkin, älä ikimaailmassa tee aborttia sen takia, että joku asshole sua painostaa. Sun miehesi on iästään huolimatta todella lapsellinen ja kypsymätön. :/ Haluatko oikeasti elää tuollaisen miehen kanssa, joka noin reagoi?

Ystävä hyvä.. tuo mies EI ARVOSTA sinua laisinkaan!! Mieti mitä tulevaisuus sen miehen kanssa on? jatkossa saat pelätä uutta raskautta, saat pelätä sitä että jos et tee niin kuin mies haluaa se nakkaa sut pihalle tai vieläpahempaa.
Paremmin sä pärjäät ilman sitä!!

Tosin hänessä et menetä mitään.
Nuorena rakastuneena sitä on niin sinisilmäinen.
Miksi ette ehkäisseet jos mies ei halua missään tapauksessa tulla toistamiseen isäksi?

Miehes varmaan pelkää muutosta, joka tapahtuisi elämässään ja suhteessanne jos saatte lapsen. Tosin vähän outoa, tollasta käytöstä vois odottaa ennemmin lapsettomalta kuin sellaiselta, jolla jo on lapsi.
Tossa tilanteessa mä varmaan pitäisin lapsen ja katsoisin mitä mies ajan kuluessa tuumaa asiasta. Sitä, että pidät lapsen tuskin tulet katumaan, mutta aborttia varmaankin katuisit... Hankala tilanne, tosi törkeää mieheltä sua kohtaan :/ No kaikki kyllä järjestyy jotenkin, luota siihen :)

älä missään nimessä tee aborttia vaan sen takia että joku toinen käskee sen tehdä. katuisit lopun elämääsi.
ehkä se on helppo sanoa kun en ole sinä nyt, mutta mä pakkaisin laukut ja lähtisin. voisitko enää viettää ihanaa aikaa miehesi kanssa teet abortin tai et.
Olet vasta 23, haluatko jatkossa lapsia`? miehesi kannat tiedät....

Sinulla on sydän paikallaan ja tuo mies yrittää tappaa sun tunteesi ja persoonallisuutesi kokonaan. Hän haluu vaan seksiä ja seuraa ilman perhettä jne. Sori, mutta avaa silmäsi. Ei se sinua oikeasti rakasta.

Jos teet abortin, kadut vielä. Oletko ajatellut että jos jatkat suhdetta tähän mieheen, sehän tarkoittaa että sinusta ei koskaan tulisi äitiä? Haluatko oikeasti sitä??
Itse olen kolmen lapsen äiti, ero takana ja elämää silti. Myös uutta rakkauselämää :) Eli älä ihmeessä suostu painostuksenkaan alla aborttiin, jos se on vastoin omaa tahtoasi! Et todellakaan jää yksin vaikka eroaisit! Onko sinulla vanhemmat/sisarukset/ystävät lähellä auttamassa? Paljon voimia!

Valitettavasti miehesi mieli ei tuosta tule muuttumaan, tiedät sen varmasti itsekin. Anna keskenkasvuisen kakaran olla ja omistaa lopun elämänsä nautinnoillensa. Olet ihan liian kiltti! Jos lähdet nyt suhteesta, olet taatusti muutaman vuoden kuluttua onnellisempi. Se ottaa oman aikansa ja varmasti on todella raastavaa ja vaikeata aluksi, mutta on se sen arvoista.

Voi ei! Kiitos vastauksistanne. Tuli itku heti palautteistanne. Juu,hieman herkät tunteet on.
Pelottaa niin paljon vaan kaikki tuleva.Mistä asunto yht'äkkiä,mistä vertaistukea?Mun kaverit on meneviä sinkkuja ja musta on aina tuntunut että haluan sen perhe-elämän aikaisemmin kuin muut kaverini. Heiltä saa tukea mutta haluaisin saman kokeneitten tukea.
Suurin shokki oli se että meillä ei ollut kuin keskeytetty yhdyntä käytössä jonka mies tiesi aivan hyvin.Minulle lapsi on ollut haave jo pitkään mutta mies vaan oletti abortin olevan ehkäisy jos vahinko käy,ja sekin tuli puheeksi vasta tässä tilanteessa.
Miten teillä on ollut voimaa päästää irti suhteesta?Kun sattuu niin prkleesti ja läheisin ihminen pitäisi deletoida elämästä?
Miehelläni on mennyt muutenkin alamäkeä viihteilyn suhteen....Kun mainitsin että saisin hänet aikamoiseen k*seen,hän oli valmis lyömään nyrkillä,kunnes tajusi että nyt meni liian pitkälle.
Miksi miksi minä? Olen ollut kuulemma kaikkea mitä hän on toivonut mutta ei lapsia koska se estää elämästä bile-elämää.
En vaan voi käsittää? Tulisipa hän järkiinsä... Toisaalta tiedän että olen saanut kärsiä kuukauden siitä että olen raskaana,ja on tehty selväksi miten vastemielinen olen aamupahoinvointeineni,ja nukkumiseni kanssa.Ärsytän häntä oireillani. :(
Joudun häpeämään raskauttani vaikka olen sisimmiltäni onnellinen tästä ihmeestä.Pelkään että tässä surussa pikkuihminen ei selviydykään. Kaikki pelottaa.

Itsekin koin yllätysraskauden. Ei miehen kanssa kunnolla seurusteltu ja oltiin tapailtu vuosi välillä enemmän ja välillä vähän vähemmän. Raskaudesta kuultuani ilmoitin miehelleni, että aborttia en tee, mutta en myöskään vaadi mieheltäni mitään sitoutumista lapseen tai minuun. Nyt tosin takana viisi yhteistä vuotta ja sängyssä tuhisee maailman ihanin 3,5 vuotias poika, jota kumpikaan ei kadu ja jota ilman kumpikaan ei voisi elää :heart:

Kun se lapsi syntyy niin sinä olet NIIIIIIIIIN onnellinen ettet ole tehnyt aborttia! <3 Miesten perään ei kannata jäädä itkemään, kun vanhenet, ymmärrät että tärkeintä on löytää mies joka tahtoo tulevaisuudelta samoja asioita kuin sinä.

minua ei siis ole aborttiin painostettu mutta mies ei ole halunnut osallistua lapsen elämään. Nyt olen jo ison lapsen äiti, todella onnellinen lapsestani ja onnellinen myös siitä että pääsin eroon kusipäisestä miehestä jonka kanssa olin koska olin kuin sinä nyt, liian kiltti ja läheisriippuvainen.

Siinä sitten olet lapsen kanssa kaksin,hyvästi vapaus,tervetuloa kokopäivä-äitiys,sillä mies tuskin suostuu sitä lasta edes tapaamaan.Ei se sinkkuäitinä eläminen kovin kaksista ole tiedän kokemuksesta eli jos haluat perheen ja lapsia,hanki se miehen kanssa joka ottaa vastuun myös.

Outo mies, jos ei tiedä, että seksiin liittyy aina raskauden mahdollisuus. Mieshän sanoi itse, että haluaa elämältä vain nautintoa. Olet hänelle esine, et ihminen. Olet vielä nuori, joten sinulla on erinomainen mahdollisuus löytää vielä uusi mies. Vanha sanonta: "Et voi saada uutta tilalle, jos et uskalla luopua entisestä". Samanlaista tuskaa se on aina, jos ero tulee toisen osapuolen ehdottamana. Mutta se tuska loppuu viimeistään silloin, kun uusi rakkaus astuu elämään.

kyllä tuo lapsen hankinta on yhteinen asia. ei toinen voi päättää kolmen ihmisen loppuelämästä. mä itse seurustelin aikoinani naisen kanssa pelkästään loistavan seksin takia ja muija pamahti paksuksi vahingossa. olin suhteemme alusta asti tehnyt selväksi, ettei skidit ja avioliitto kuulu koskaan mun elämääni. mä halusin vaan nussia ja panna kaikkia vastaantulijoita, koska oon melko verraton siinä puuhassa. muijakin oli sen tajunnut kun rakastui muhun ja mun melaani oitis ekan yhteisen yön jälkeen. no, mitä teki muija????

hankkiutui raskaaksi ja kertoi asiasta vasta, kun maha oli kuin jalkapallo. ja millä tavalla tämäkin tapahtui. puhelimessa, voi viddu, puhelimessa. satuin olemaan vielä auton ratissa, ja henki meinas lähtee, koska ajoin heti kohta yksisuuntaista väärään suuntaan sata lasissa. että olipa oikein vitun iloinen uutinen ihmiselle, jolla on toisenlaiset elämän suunnitelmat. ottakaa perkele se huomioon aina, että päätös jonka teette, koskettaa kolmea ihmistä, ei pelkästään teitä itseenne. saatanan omahyvästä muutoin. ja kyllä se lapsi myös isän tarvitsee. isän, joka on tätä toivonut ja rakastaa tätä koko loppuelämänsä ajan.

nykyään rakastan kuitenkin lastani yli kaiken, ja olen tyytyväinen hänen olemassaolostaan. tosin parhaat panovuodet on jo takana ja elämältä haluaa jo eri asioita kuin nuorena. jaa niin joo. lapseni äidin kanssa en edes puhu enää. siinä siis yksi näkökulma eli saattaa olla, että joudut keskustelemaan vielä uudestaan itsesi ja miehesi kanssa, mitä tulette tekemään. mutta muista, että kyllä hänelläkin on oikeus mielipiteeseensä. voimia ja jaksamisia asian kanssa.

ja hommaa itsesi eroon tuosta ukosta saman tien jotta voit nauttia raskaudestasi, se on nimittäin ainutlaatuista aikaa ja sinun kuuluu saada olla onnellinen. Miehesi käytös pilaa kaiken tuon ihanuuden, älä turhaan jää sitä sietämään.

Ei ole sun syy, että olet raskaana! Se on lahja, ja yritä olla siitä onnellinen. Miehesi ei sitä näköjään tajua. Ärsyttää tuommoset yli kolmekymppiset ukot, jotka eivät osaa aikuistua. Isä sen on tälle tulevallekin lapselle oltava, vaikka kuinka mieluummin nauttisi elämästä. Sä et ole vastenmielinen, ja helvetti jos sillä ei ole edes antaa vähän tukea ja myötätuntoa jos on pahoinvointia ja muuta. Älä häpeä raskauttasi, et sinä yksinäsi raskautunut. Ja ihan tosi toisen painostaminen aborttiin on... no, törkeetä. Se kohtelee sinua tosi huonosti just nyt, ja paras olisi jos voisit lähteä sieltä pois. Että se kehtaa olla tuollainen kusipää sua kohtaan!!! MItä sä sanoisit, jos paras kaverisi olisi raskaana ja sen mies kohtelisi sitä noin, halveksisi, uhkailisi, kieltäisi oman osuutensa asiassa??

Totta kai se tuleva pelottaa. Kaikkia raskaana olevia jännittää ja pelottaa tuleva. Ja sulla ei ole edes miestä tukena, joten ei ole helppoa. Mutta kuten tiedät monet naiset ovat siitä selvinneet, ja niin selviit sinäkin. Voisitko millään muuttaa takas vanhempies luo kunnes löydät asunnon. Huolestuttavaa tuollainen nyrkillä uhkailu. Ei sun tarvii pelossa elää.