Apua syömishäiriöön!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Läski!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Läski!

Vieras
Olen kirjoittanut aiemmin ja ihmetellyt mikä syömishäiriö minulla mahtaa olla.. No se on jokin ahmimishäiriö. Nyttenkin tunnen itseinhoa ja ällötystä itseäni kohtaan. Mies nukkuu ja olen syönyt 2 jäätelötuuttia, risifrutin, ja 2 vaniljavanukasta. On niin läski ja ällötävä olo. Haluaisin laihtua mutten kykene irtautumaan sokerista.. Vaan siihen sokeriin on pakkomielle. Pakko saada jotain herkkua tai tuntuu että pää räjähtää. Sama ongelma kuin tupakoitsijoilla. Tämä ongelma on tullut veljeni kuoleman jälkeen. Nyt sen vasta tajusin. Ennen ei ollut pakottavaa tarvetta syödä joka päivä herkkuja. Nyt on ihan pakko. Suklaalevynkin voin syödä hetkessä yksin. Jäätelötuutteja vaikka 5 putkeen.. Mutta kaiken ahmimisen jälkeen ällöttää.. Katson peilistä ja minua kuvottaa.. Olin joskus todella hyvässä kunnossa. Nyt olen tällainen lollero.. No ei minulla sinänsä ole ylipainoa kuin 0.2kg mutta haluaisin painaa 8kg vähemmän. Ainakin. Katson tv:stä kauniita hoikkia naisia, tai pyöreitä jotka ovat kauniita. En tunne itseäni kauniiksi. Läski on rumasti mahassa ja hirveät jenkkakahvat..

Miten onnistun lopettamaan ahmimisen tai mistä haen apua? Ja kuinka saan liikunnan ilon? Haluan laihduttaa, mutta vihaan liikuntaa, varsinkin kuntosalia. En tykkää hikoilla yhtään. Minulla on 3kk ikäinen vauva. Hän ei viihdy vaunuissa kovin kauaa joten lenkkeilyä en pääse myöskään harrastamaan. Vaikka siitä tykkäisin. Yksin taas ei kiinnosta kävellä.

Auttakaa!

minulla taas on päinvastainen ongelma.olen 4-vuotiiaan pojan äiti ja kärsin anoreksiasta.tämä saailu,valehtelu ja väsymys alkaa ottaa hermoon. vaikeeta selittää lapselle miksi hänen pitää syödä ja kasvaa isoksi ja miksi minä en syö.en osaa auttaa sinua ongelmasi kanssa:(itsekkin mietin mitä tehdä,nyt kun pian on työterveyslääkäri ja pelkään saaani potkut tämän kaiken takia>:(

minulla taas on päinvastainen ongelma.olen 4-vuotiiaan pojan äiti ja kärsin anoreksiasta.tämä saailu,valehtelu ja väsymys alkaa ottaa hermoon. vaikeeta selittää lapselle miksi hänen pitää syödä ja kasvaa isoksi ja miksi minä en syö.en osaa auttaa sinua ongelmasi kanssa:(itsekkin mietin mitä tehdä,nyt kun pian on työterveyslääkäri ja pelkään saaani potkut tämän kaiken takia>:(

Etkö pelkää sitä, ettet parane ikinä? Anoreksia on ihan hirvee tauti ja nyt kun paras ystävä alkaa 20helvetillisen vuoden jälkeen toipumaan, niin onpa kamalaa miettiä miten monta ihanaa hetkeä meni hukkaan, kun ei suostunut hyväksymään ettei itse selviä eroon taudista.

Ilmeisesti syömishäiriöstä on vaikeampi päästä eroon kun viinasta tai huumeista, siltä näyttää. HAE ITSELLESI APUA! Sano sille työpaikkalääkärille, että sinulla on sairaus, jota et itse kykene hoitamaan.

Ja myös meni monta ihanaa hetkeä perheen kanssa ohi (piknikit, ravintolaillalliset, kylpuläreissut...) koska aina oli anoreksiapeikko olalla kuiskuttelemassa. Se on surullista.

Yhteistyössä