Apua turvaistuimen valintaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turvaistuinta etsimässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turvaistuinta etsimässä

Vieras
Meidän autossa ei ole isofix-kiinnikkeitä. Haluaisin kuitenkin selkä menosuuntaan olevan istuimen.
Onko mikään ei-isofix, selkämenosuuntaan-istuin saanut testeissä hyviä arvioita? En ole itse tällaista istuinta huomannut.
Kannattaisiko ostaa ennemmin hyvät arvosanat saanut kasvot menosuuntaan turvaistuin?
Kiitoksia, jos joku osaa auttaa!

eikös ne maxicosin istuimet ole saanut hyviä arvosanoja? ja vaikka olisi isofix kiinnitys mahdollisuus istuimessa, niin tokihan sen voi kiinnittää pelkillä vöilläkin.

Käsittääkseni kaikissa Maxi Cosin turvaistuimissa lapsi on kasvot menosuuntaan.

Meillä on ollu maxi cosi mobi joka asennettiin selkä menosuuntaan. Ja mitä noihin turvallisuustesteihin niin ota kuitenki huomioon että mikä tahansa istuin on turvallisempi käyttää kuin että lapsi on ilman istuinta, joten en mä nyt tuijottaisi pelkästää sitä että onko istuin lajinsa testivoittaja.

BeSafe Izi Combi on ihan ykkönen. Silloin kun me hankittiin se, niin ei löytynyt arvosteluita, mutta heidän muut istuimet oli hyvin arvosteltu... Jos oli jostain piirteestä tullut miinusta, niin se oli joku ihan hölmö ja turha piirre. Ollaan oltu todella tyytyväisiä ja tukeva onkin. Niitä saa sekä isofixillä ja ilman, ja istuimen saa muutettua joko selkä tai kasvot menosuuntaan.

Toi besafe on kyl munkin kuuleman mukaan ihan huippu.
Meillä on britaxin multitech ja oon ollu siihen melko tyytyväinen. Tai itse istuimeen olen ollut täysin tyytyväinen, meen auto vaan sais olla hiukan isompi ja korkeampi.

Meillä oli kakkosautossa gracon xtp ja sekin oli ihan käypä, vei jopa vähemmän tilaa selkä menosuuntaan asennettuna kuin toi multitech (koska sen voi asentaa paljon pystympään sen säätöruuvin takia). Olis muuten vailla uutta kotia.

Ei tuo Besafe ole kummoisia arvosteluja saanut turvallisuustesteissä.. Palkki-istuimet on saaneet huippuhyviä testituloksia. Vaikka niissä istutaan kasvot menosuuntaan, päihittävät ne turvallisuudessa selkä menosuuntaan istuimet. Meillä on Cybex pallas. Palkki-istumet ovat tulevaisuuden turvaistuimia.

Meillä on cybex pallas fix ja suosittelen pallasta (saa myös ilman isofixiä). Jotkut aristaa sitä, että mahtaako lapsi tykätä siitä palkista. Me ollaan lapselle puhuttu aina vain pöydästä ja kuinka kiva kun istuimessa on pöytä. Ja kuinkas ollakaan lapsi on ihan innoissaan, että istuimessa on pöytä. Pallas on myös pitkäikäinen istuin.

Yhteistyössä