Apua, vauvan liikkeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras
Olen viikolla 31+4 ja toinen raskaus kyseessä. Nyt eilisestä asti olen ollut huolissani, kun vauva tuntuu olevan hissukseen. Tähän saakka ollut aika rajujakin liikkeitä, mutta nyt hiljaiseloa. Olen tehnyt liikkeenlaskentaa ja saan kyllä (?) sen 10 liikettä/tunti, mutta tuntuu että liikkeet on kauhean lössöjä ja vaisuja, josta johtuen laskeminenkin on hieman vaikeaa. En tiedä mikä lasketaan liikkeeksi, kun vauva tuntuu hitaasti vain möyrivän mahassa. Toisaalta tuntuu, että hän on varmaankin vaihtanut asentoa ja liikkeet muuttuneet siksi. Ennen maha nousi ylös alas, nyt liikkeet tuntuu enemmänkin tuonne sisälle. Löytyykö vastaavia kokemuksia?

Tuo möyrintä on ihan normaalia, vauvalla kun ei noilla viikoilla ole enää kauheasti tilaa potkia ja heitellä kuperkeikkoja. Monasti vauva alkaa valmistautua synnytykseen ja siksi liikkeet hidastuu ja niitä vo olla vaikea laskea.

Heippa!

Mulla väheni kanssa aina jostan 28 viikolta asti. Koko ajan vain vaimeni lisää, toki väliin tuli spurttipäiviä, mut enimmäkseen vain semmoista pönkäystä nahasta ulos. 39+ viikolle asti kaikki oli kuitenkin hyvin, tuolloin 39+0 todettiin, että lapsivettä on liian vähän ja siksi ei enää vauvan liikkeet tuntuneet. Tyttö sitten syntyi 39+3. Mutta siis siihen asti lapsivettäkin oli ollut ihan ok. :)

Jos yhtään epäilyttää, käy synnärillä näytillä. Niin mäkin tein.. B)

juu, ne liikkeet saattaa vaimentua ihan yks kaks kun tila loppuu kesken. muistan että mulla edellisessä raskaudessa sama juttu, yhtenä päivänä voltteja, ja seuraavana pää alas päin ja "kyljellään". nyt mulla viikkoja 30+4, ja hidastumista alkanut tapahtua (tai oikeastaan vauva melkein kokoajan samassa asennossa, ja liikkeet tuntuu vaan yhdellä puolella)

Kiitos vastauksesta, olet ilmeisesti siis hoitaja? Mulla oli myrkytys edellisessä raskaudessa ja nyt on pyörinyt pelko päässä, että voiko ne istukan virtaukset huonontua ilman että mulle tulee myrkytysoireita? Istukka oli viimeksi kalkkeutunut. Kauheita kuvia päässä, että siellä se vauva yrittää nyt henkitoreissaan möyriä, kun ei saa happea=( =( Oikein pistää vihaseksi, ettei ylimääräistä ultraa annettu.

Kiva, oli tullut muitakin kommentteja. Ehkä kyse on sitten juuri noista luettelemistanne asioista. Vauva kuitenkin selvästi liikkuu, vaikkakin tuntuu vain laiskalta hapuilulta.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Kiitos vastauksesta, olet ilmeisesti siis hoitaja? Mulla oli myrkytys edellisessä raskaudessa ja nyt on pyörinyt pelko päässä, että voiko ne istukan virtaukset huonontua ilman että mulle tulee myrkytysoireita? Istukka oli viimeksi kalkkeutunut. Kauheita kuvia päässä, että siellä se vauva yrittää nyt henkitoreissaan möyriä, kun ei saa happea=( =( Oikein pistää vihaseksi, ettei ylimääräistä ultraa annettu.

Jos sulla on ollut raskausmyrkytys edellisessä raskaudessa, niin sinuna vaatisin päästä äitipolille tarkistuttamaan tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Jos sulla on ollut raskausmyrkytys edellisessä raskaudessa, niin sinuna vaatisin päästä äitipolille tarkistuttamaan tilannetta.

Ihan vaan oman mielenrauhankin vuoksi tosiaan. Onko sua kohdeltu tässä raskaudessa mitenkään eritavalla, eli ootko saanut useammin neuvola-aikoja tms? Kuitenkin riski uuteen raskausmyrkytykseen on olemassa.

Ei mitään ylimääräisiä aikoja=( Mutta viime viikolla sain vängättyä neuvolaan ajan jatkuvan päänsäryn vuoksi, kaikki oli kuitenkin ok. Sain sitten kotiin niitä pissatikkuja. Hyvä kai niinkin, mutta minusta sitä tikkua on vaikea tulkita, kun keltaisen ja vaalean vihreän voi vallan mainiosti nähdä samansävyisenä..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ei mitään ylimääräisiä aikoja=( Mutta viime viikolla sain vängättyä neuvolaan ajan jatkuvan päänsäryn vuoksi, kaikki oli kuitenkin ok. Sain sitten kotiin niitä pissatikkuja. Hyvä kai niinkin, mutta minusta sitä tikkua on vaikea tulkita, kun keltaisen ja vaalean vihreän voi vallan mainiosti nähdä samansävyisenä..

Jos sua hiukankin huolettaa vauvan vointi, niin käy ihmeessä neuvolassa. Mutta on ihan normaalia, että vauvan liikkeet vähenee, kun viikkoja on jo noinkin paljon.

Yhteistyössä