APUA :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä huoli, ei siinä ihan varmasti ole mitään pahaa tapahtunut. Totta on, että ei kenenkään vieraan pitäisi mennä lapsen suuta tonkimaan. Koita totutella siihen, että lapsen kanssa elämä ei ole niin hygieenistä kuin mihin olet tottunut - lapsesi kun kasvaa isommaksi, tapaat hänet satavarmasti nuolemasta likaisia kengänpohjia, ostoskärryjen työntöaisaa, syömstä hiekkaa, multaa tai vaikka tupakantumppeja tieltä tai muuta vastaavaa. Eikä sellaiseen kuole, päinvastoin, vastustuskyky kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huolestunut äippä:
Siis mä olen ihan paniikissa :( Olin eilen vauvan 3,5kk kanssa kyläilemässä ja eräs tuttavamme piti vauvaa sylissä. Muuten meni ihan kivasti, mutta yhtäkkiä tuttavamme meinasi että mahtaakohan vauvalle olla tulossa hampaita ja alkoi HIEROA VAUVAN IKENIÄ! Itse en osannut sanoa asiaan mitään, katsoin vain hämmentyneenä vierestä, siis en TODELLAKAAN olisi osannut kuvitella kenenkään toimivan noin! Tämä henkilö tuli ystäväni naapurista (itse siis asuu siinä naapurissa..) ja sanoi kyllä pesseensä kädet (ei kyllä pessyt niitä siinä kaverilla). Itse olen todella tarkka omasta ja perheeni hygieniasta ja pelkään kaikkia pöpöjä! Tiedän kyllä että väistämättä lapsi tulee niitä saamaan, mutta olenko nyt ylihysteerinen vai MITÄ PITÄISI TEHDÄ??? Onko ihmiset ihan hulluja, eihän nyt kenenkään muunkaan suuhun sormia tungeta. Nyt en ole saanut koko yönä nukuttua kun silmäyksen kun mietin vain kaikkea kauheaa mitä on voinut tapahtua pikkuiselleni :´( En osaa rauhoittua ollenkaan... En oikeasti uskalla kyllä antaa vauvaani enää kenenkään muun syliin, muutenkin olen antanut häntä vain mielestäni luotettavien ihmisten syliin. Olimpa näköjään siinäkin väärässä, enkä tiedä mitä nyt tehdä... Onko jollain muulla käynyt vastaavaa? Ja toivon asiallisia vastauksia kiitos!

Kuullostaa ihan mun anopin toiminnalta toi sormien lapsen suuhun tunkeminen :D
Mut hei, et sä kyllä mitään lieväti ylireagoi vaan sä kyllä nyt olet täysin ylihysteerinen asiata. Lapsesi tulee pistämään ulkoa kaiken suuhunsa minkä vaan käsiinsä saa, että kuule pöpjä tulee riittämään :)

Hei nainen, relaa!
Mä ymmärrän kyllä, että omien lasten kanssa ollaan toisinaan ylihuolehtivaisia ja ymmärrän että tuttusi teko oli ajattelematon ja hölmö.
Mutta ei se lapsi siihen kuole, ja todennäköisyys että jotain vaurioita olisi tullut on häviävn pieni.
Ihan itsesi ja lapsesi vuoksi sun olisi oikeesti pakko rauhoittua ja olla olematta noin hysteerinen. Et uskokaan kuinka moniin tilanteisiin vielä lapses kanssa joudut, ja jos kehität tollasen paniikin noin pienestä asiasta niin sekoat jossain vaiheessa.

pidin lähinnä sitä että "jokainen kuolee" vai miten se nyt meni. Joo en mä silti ihan tyhmä ole vaikka hysteerinen kylläkin. Rakastan vaan lastani ja pelkään siksi että hänelle olisi aiheutunut jotain, ikävää että se on jollekin ongelma. Tiedän että mun pitäisi ottaa vähän iisimmin, mutta todellakin ensimmäinen lapsi kyseessä ja vieläpä paljon toivottu ja rakastettu! Ja kyllä varmasti niitä pöpöjä jatkossakin tulee -ymmärrän kyllä senkin- mutta vauvalla tosiaan ikää vasta 3,5kk! Ei siis omaa vielä kovinkaan hyvää vastustuskykyä. Ja kuten yllä kirjoitin VASTAUKSET RIITTÄVÄT JO; JOTEN EI TARVITSE ENÄÄ MOLLATA -KIITOS!!

Yhteistyössä