apuja ja vinkkejä kehiin...lapsen saaminen leikkikerhoon jäämään ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinci

Vieras
elikkä meillä olis tarkotus huomenna viedä tuo poika 3.5vee seurakunnan leikkikerhoon.
perhe kerhossa käytiin viime vuosi eli on tuttu paikka mutta eri vetäjät.
oon sitä tsempannu ja kertonu että se on paikka mihin äiti vie leikkiin pariksi tunniksi ja tulee sitten hakeen kotiin ja että siellä on niitä ja niitä leluja joilla tykkäät leikkiä ja että siellä on kavereitakin jne.
poika vaan kysyy joka kerta että tuleeko äitikin ja siihen kun vastaan että äiti vaan vie vut ja hakee että leikit siellä tätien ja muiden lasten kanssa niin tuo vastaa että leevi ei mene!

nyt sitten vinkkejä siihen kaipaisin että kuinka toimin siinä pois lähtö tilanteessa kun poika jää sinne ja minä lähden??!!!
huomenna on siis vielä näitä alotuspäiviä jolloin ollaan vaan 2h leikimässä..ens viikosta onkin 3tuntia. ja kaksi kertaa viikossa.
pitääkö mun saattaa vaikka se poika sinne leikkihuoneeseen ja odottaa että se alkaa leikkiin ja vaivihkaa hiipiä pois vai miten??
tietysti ensin tutustutaan niihin vetäjiin yms...

meillä on siis tuo ollut aina mun kans kotona eikä se leiki muiden kanssa jos tulee vieraita tms eli tollanen yksin leikkijä...hiljanen hissukka. perhekerhossa ei ole halunnut tulla piirileikeihin eikä muihin mukaan....

Älä ainakaan salaa hiivi pois.Tulee lapselle paniikki ja ei enää jää sinne.Oma 3v aloitti viime viikolla samanlaisen kerhon.Aika oli tosin aluksi vain 1tunti.Sovin pojan kanssa etukäteen että odotan pihassa ja että hän näkee minut ikkunasta jos haluaa.Odotinkin sen kökkötunnin pihassa nuoremman kanssa.Oli myös muitakin äitejä odottamassa.Ei kyllä toimi pitemmän päälle.saa nähdä miten käy.Oma poika ei ole koskaan suostunut menemään esim Jumbon leikkipaikkaan yksin.Isosiskon kanssa kyllä menee.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Älä ainakaan salaa hiivi pois.Tulee lapselle paniikki ja ei enää jää sinne.Oma 3v aloitti viime viikolla samanlaisen kerhon.Aika oli tosin aluksi vain 1tunti.Sovin pojan kanssa etukäteen että odotan pihassa ja että hän näkee minut ikkunasta jos haluaa.Odotinkin sen kökkötunnin pihassa nuoremman kanssa.Oli myös muitakin äitejä odottamassa.Ei kyllä toimi pitemmän päälle.saa nähdä miten käy.Oma poika ei ole koskaan suostunut menemään esim Jumbon leikkipaikkaan yksin.Isosiskon kanssa kyllä menee.

mulla ei oikein olis aikaa odotella kun pitäs sen sata asiaa tehdä...voisinkohan koittaa tehdä "pojan kanssa sopimusta että olen 15 minuuttia paikalla ja jos ei näytä kaipaavan mua niin lähden...ei hemmetti sekin menee pois hiipimiseks eikä se sit mene leikkkiin jos mä sanon meneväni...

kai sitä pitää mennä oottaan että se alkaa leikin ja sanoa että äiti tulee kohta hakeen ja että sanoo tädeillejos tulee hätä..

LISÄKYSYMYS!!!???
meillä tuo poika ei sano ikinä että koska on pissahätä ja ite sille aina komennan potalle ja vessaan aika ajoin...joudunko laittaan sille vaipan vai laitanko vaan varavaatteet jos sattuu housuihin meneen...????

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
kai sitä pitää mennä oottaan että se alkaa leikin ja sanoa että äiti tulee kohta hakeen ja että sanoo tädeillejos tulee hätä..

LISÄKYSYMYS!!!???
meillä tuo poika ei sano ikinä että koska on pissahätä ja ite sille aina komennan potalle ja vessaan aika ajoin...joudunko laittaan sille vaipan vai laitanko vaan varavaatteet jos sattuu housuihin meneen...????

Älä vaippaa laita, ei lapsi siellä sisällä vilustu, jos vahinko sattuu. Kerhon vetäjillä on varmasti kokemusta lapsista ja hyvin siellä menee, kunhan ensin saavat kaikki äidit pihalle. ;) Jos jäät notkumaan, muita lapsia kummastuttaa, miksi heidän äitinsä lähtivät.

Kun sanot, että äiti tulee hakemaan, voit myös kertoa, mitä teette kerhon jälkeen.

Älä vaippaa laita, ei lapsi siellä sisällä vilustu, jos vahinko sattuu. Kerhon vetäjillä on varmasti kokemusta lapsista ja hyvin siellä menee, kunhan ensin saavat kaikki äidit pihalle. ;) Jos jäät notkumaan, muita lapsia kummastuttaa, miksi heidän äitinsä lähtivät.

Kun sanot, että äiti tulee hakemaan, voit myös kertoa, mitä teette kerhon jälkeen.

[/quote]

juu en mä sitä etten uskoisi niitten osaavan sille housuja vaihtaa ; O mut ajattelin että onko se niiden mielestä hyvä juttu jos tuo saattaa joka kerta kastella housunsa...tai kai ne sit sanoo jos ei kertaakaan mene vessaan ja suttaa paikat että miten jatketaan.

se vaan tossa lähtemisessä on että tuo alkaa luultavammin huutaan ja itkeen niin enhän mä voi sitä väkisin itestäni irti kiskoa ja lähtee meneen...siks niitä vinkkejä kaipaanki...
toi voi olla ihan hyvä juttu kertoo että mitä sit tapahtuu kun lähetään pois!!!

vieläkö löytyis vinkkejä??

Melkein 99% lapsista jotka jäi kerhoon itkemään, lakkas itkemästä kun äiti pisti oven kiinni tai seuraavan 5minsan aikana.
Osa istu hetken vaikka oven suussa penkillä ja seuras mitä tapahtuu, osa piti kädestä kiinni kunnes tunsi olevansa valmis siirtymään muiden joukkoon ja osa sit vaan käveli pokkana omalle paikalleen.

Pahin on se että jäät sinne. Lapsi oppii että sinne voi äiti jäädä ja siitä se sirkus alkaa.
Kyllä ne ohjaajat sit sanoo päivän jälkeen että tästä ei tuu mitään jos niin on. Mut ensin kannattaa kyllä koittaa katsoa et jos se siitä alkais ihan hyvin.. :)

Lisään vielä että kannattaa mennessä kertoa lapselle että "tässä on XX joka on sitä varten tässä että pitää susta huolen." Ihan sillain nokakkain että laps tietää kuka se on joka on häntä varten jos ei uskalla vielä kaikkia ohjaajia huudella. Ja sit lapsen käsi ohjaajalle ja äkkiä veks..

Yhteistyössä