Apuja! Mitä tekisitte!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Woman in black
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoit, että morsiamella on heikko itsetunto ja pariskunnalla on jo lapsiakin. Ilmeisesti aika pitkä suhde jo takana. Ei semmoista joku polttaripussailu mihinkään riko. Rauhoitu nyt. Ihmettelen, miksi miehesi (tai joku muu) yleensä kertoi sinulle asiasta.

Koska meillä ollaan avoimia ja rehellisiä.

Niin tai sitten ollaan sillä tavalla avoimia ja rehellisiä, että kerrotaan toisten "pettämiset" ja niitä kauhistelemalla saadaan vaimoke uskomaan, että itse ollaan niin pulmusta että!

Näitäkin tapauksia on, yksi jos toinenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja sori nyt vaan:
Sanoit, että morsiamella on heikko itsetunto ja pariskunnalla on jo lapsiakin. Ilmeisesti aika pitkä suhde jo takana. Ei semmoista joku polttaripussailu mihinkään riko. Rauhoitu nyt. Ihmettelen, miksi miehesi (tai joku muu) yleensä kertoi sinulle asiasta.

Niin tai sitten ollaan sillä tavalla avoimia ja rehellisiä, että kerrotaan toisten "pettämiset" ja niitä kauhistelemalla saadaan vaimoke uskomaan, että itse ollaan niin pulmusta että!

Juuh...

Tai sillä lailla "avoimia ja rehellisiä " että juorutaan ystävien asioista omalle puolisolle. Henk.koht. en voi sietää sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja sori nyt vaan:

Ja tämäkin on niin totta. Käännetään se katse itsestä pois olemalla muka rehellisiä.. En nyt tarkoita että apn mies olisi välttämättä tällainen, mutta näitäkin on. Hyökkäys on paras puolustus ja sitten jos itsestä liikkuu huhuja, ne voi kuiteta "pa...a puheina" joilla koitetaan kostaa, kun itse on niin rehellinen puolisolleen, mutta tuli siitä matista kerrottua totuuksia..

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Taitaa nää, joiden mielestä ei kannata kertoa, olla niitä, jotka itsekin baarissa nuoleskelee muita.

"Hieman" meni arvaus pieleen :D

Mulle ikä ja kokemus on opettanut, että kaikki ei ole niin mustavalkoista, eikä muiden asioihin kannata liikaa sekaantua.

Mutta eikö ole törkeetä, jos "kaikki" muut tietävät, eikä kukaan kerro tälle yhdelle?! Ei se nyt kauheaa sekaantumista musta ole, jos YSTÄVÄLLEEN on rehellinen. Ei tietenkään kaikki ole mustavalkoista, mutta musta se olisi sama, kuin antaisi ystävänsä jatkaa elämää, joka olisi täyttä valhetta.

Mutta paikalla oli ihmisiä joihin morsian luottaa. Tai ainakin luulee voivansa luottaa.

Siksi onkin niin kovin vaikeaa käsittää, miksi SINÄ koet olevasi velvollinen tai oikeutettu kertomaan. Kun et ollut siellä päinkään.

Mitä oikein yrität? Pilata paitsi morsion suhteen mieheensä, myös veljiinsä ja muihin ihmisiin joihin hän luottaa....? Saanko tiedustella ikääsi?

Jos en olisi oppinut, että toisten asioihin ei sekaannuta, en olisi tässä tilanteessa. Tässä vaiheessa vielä olisi mahdollista ihmisillä näyttää, että heihin voi luottaa. Sulhasellakin. Jokainen päivä vie kauemmaksi tästä mahdollisuudesta.

Mä en tiedä miten toimisin tuossa tilanteessa. Jos morsiamen velikin on tilanteen nähnyt niin eikö hän kertoisi siskolleen?
Ja jos joku muu kertoo morsiamelle niin se olisi musta ennemmin sun mies kun sinä, kun se kerta on ollut näkemässä.
Mutta vaikka en ole erityisen nuori ja elämä ei ole mustavalkoista, niin mä en olisi mennyt naimisiin jos mun mies olisi tehnyt jotain tuollaista. Se pienikin pusuttelu kaiken sen paskan jälkeen mitä edellisessä suhteessa olen kokenut olisi mulle ollut syy laittaa suhde poikki lopullisesti. Tää on tiedossa miehelläni myös ja se on asian hyväksynyt kun on mun kanssa alkanut olemaan.
Ja ei mulla ainakaan ole huono itsetunto, mä pidän itsestäni ja arvostan itseäni niin paljon etten tyydy huonoon suhteeseen, olisin mielummin yksin.

Mutta eikö ole törkeetä, jos "kaikki" muut tietävät, eikä kukaan kerro tälle yhdelle?! Ei se nyt kauheaa sekaantumista musta ole, jos YSTÄVÄLLEEN on rehellinen. Ei tietenkään kaikki ole mustavalkoista, mutta musta se olisi sama, kuin antaisi ystävänsä jatkaa elämää, joka olisi täyttä valhetta.

Onko tuo ap:n hyvä ystävä jo monen vuoden takaa, vai ap:n miehen ystävän vaimoke...?

Mä kertoisin pettämisestä (johon en kyllä suutelua varsinaisesti laske) hyvälle ystävälleni, jos olisin itse nähnyt sellaista, ja tietäisin hänen haluavan tietää.
Miehen ystävän vaimolle taas en kertoisi mitään, jos olisin mieheltäni jotain kuullut, viis siitä vaikka ko. vaimokin olisi mulle kaveri.

Jos ap:n mies kertoo, niin ok. Jos morsion veljet kertoo, niin ok. Mutta ap itse ei edelleenkään ollut edes sielläpäin kun suutelua tapahtui.

No eiköhän paikalla olleet ole parempia arvioimaan mistä oli kyse. Polttareissa kun perinteisesti yllytetään juhlakalua jos jonkinlaiseen vipatukseen. En itse lähtisi kenellekkään kantelemaan.

Onko tuo ap:n hyvä ystävä jo monen vuoden takaa, vai ap:n miehen ystävän vaimoke...?

Mä kertoisin pettämisestä (johon en kyllä suutelua varsinaisesti laske) hyvälle ystävälleni, jos olisin itse nähnyt sellaista, ja tietäisin hänen haluavan tietää.
Miehen ystävän vaimolle taas en kertoisi mitään, jos olisin mieheltäni jotain kuullut, viis siitä vaikka ko. vaimokin olisi mulle kaveri.

Jos ap:n mies kertoo, niin ok. Jos morsion veljet kertoo, niin ok. Mutta ap itse ei edelleenkään ollut edes sielläpäin kun suutelua tapahtui.

Ok. Olemme olleet ystäviä jo vuosia ja päivittäin tekemisissä. En oikeastaan tässä hakenut sitä, että kerronko minä vai kuka vaan että yritänkö asianomaiset saada kertomaan. Se ei olis vaikeaa. Itse olen ehdoton kaikenlaisen kanssakäymisen suhteen joten halusin kuulla myös muita mielipiteitä. Nakkaan pallon täten morsiamen veljelle ja toivon hänen hoitavan asian miten omatunto sanoo.

Alkuperäinen kirjoittaja nuuh:
No eiköhän paikalla olleet ole parempia arvioimaan mistä oli kyse. Polttareissa kun perinteisesti yllytetään juhlakalua jos jonkinlaiseen vipatukseen. En itse lähtisi kenellekkään kantelemaan.

Itsekin kyllä ensin sitten vaikka kysyisin siltä tilanteen nähneeltä veljeltä, MISTÄ oli ihan tarkalleen ottaen kysymys. Kysymys kun voi olla vain "pieni viaton yllytyspila" polttarisankarille. Tuollaisesta nyt on ihan turha kenenkään mieltä pahoittaa.

Itse vaikutin mieheni kanssa aikanani erässä opiskelijaorkesterissa, jossa viina virtasi... Lähes poikkeuksetta kosteiden iltojen jossain vaiheessa alkoi pusuttelukierros :D Siellä sitten pusutteli, niin miehet kuin naisetkin miesten ja naisten kanssa :D Pariskuntia oli paljon, eikä kukaan moisesta suuttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja nuuh:

Itsekin kyllä ensin sitten vaikka kysyisin siltä tilanteen nähneeltä veljeltä, MISTÄ oli ihan tarkalleen ottaen kysymys. Kysymys kun voi olla vain "pieni viaton yllytyspila" polttarisankarille. Tuollaisesta nyt on ihan turha kenenkään mieltä pahoittaa.

Itse vaikutin mieheni kanssa aikanani erässä opiskelijaorkesterissa, jossa viina virtasi... Lähes poikkeuksetta kosteiden iltojen jossain vaiheessa alkoi pusuttelukierros :D Siellä sitten pusutteli, niin miehet kuin naisetkin miesten ja naisten kanssa :D Pariskuntia oli paljon, eikä kukaan moisesta suuttunut.

Ei ollu kyse mistään tuollaisesta. Sitäpaitsi jos olisi ollut niin miksei tulevalle vaimolle mies voisi kertoa jos olisi. Toivon kyllä että tajuaa itse kertoa oli kyse mistä tahansa.

kär´sii itekseen hirveää morkkista ja se on suurin rangaistus. En tosiaankaan menis sekaantumaan asiaan, koska oikeastaan se on heidän välinen asia. Sitä paitsi, voihan olla että mies itse kertoo kun haluaa. Ei tuon takia kannata häitä peruuttaa, eikä sulla ole mielestäni minkäänlaista oikeutta kiristää miestä tuolla. Hitto, kun ihmiset puuttuu likaa toistensa tekemisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja eieiei:
kär´sii itekseen hirveää morkkista ja se on suurin rangaistus. En tosiaankaan menis sekaantumaan asiaan, koska oikeastaan se on heidän välinen asia. Sitä paitsi, voihan olla että mies itse kertoo kun haluaa. Ei tuon takia kannata häitä peruuttaa, eikä sulla ole mielestäni minkäänlaista oikeutta kiristää miestä tuolla. Hitto, kun ihmiset puuttuu likaa toistensa tekemisiin.

Se mies ei tiedä, että minä tiedän joten kiristää en aio.

Mutta jään todella ihmettelemään miten voitte olla noin välinpitämättömiä siitä mitä teidän ystävillenne tehdään.

..Mutta miehet on miehiä ja pojat poikia. Naiset susia toisilleen. Tähän on hyvä päättää tämä.

Jos minä oisin ap, niin tarkistaisin morsiamen suhtautumisen asiaan kertoen tarinaa yleisellä tasolla tyyliin "Siis voitko kuvitella yks tuttavapariskunta käy aina erikseen ulkona ja pussailee milloin ketäkin vastaantulijaa - eikä heillä olla moksiskaan moisesta käytöksestä. Minä kyllä vetäisin herneet nenään jos mun ukkoni sellasta vapautta suhteeseen ehdottais.." ja siinä samalla utelisin vaivihkaa morsiolta mikä on hänen kantansa tuollaiseen käytökseen.

Toisaalta sanonta "Se mitä et tiedä, ei voi satuttaa sinua" on niin totta juuri tuossa tapauksessa, mutta entäs jos morsio saakin tietää jotain muuta kautta. Todella vaikea tilanne ap:lla, mutta tuo asianomaisten (ja jutun nähneiden) painostaminen kertomaan koko juttu on ehkä kuitenkin paras ratkaisu. Muuten voi käydä niin että morsio päätyy "kill the messenger" -syndroomaan ja välinne katkeavat sen vuoksi että kerrot ap. Sinun kuitenkin kannattaa olla vahvasti ystäväsi tukena, jos/kun hän kuulee asiasta ja kaipaa lohduttavaa olkapäätä.

Yhteistyössä