Apuja, parisuhde suuressa kriisissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umpikuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

umpikuja

Vieras
Meillä on nyt taas sellainen kriisi, että nyt olen jo aivan avuton ja tarvitse neuvoja.. Ollaan oltu parisuhteessa jo 9 vuotta ja normaalia arkea on menty eli on ylämäkiä, mutta on alamäkiäkin. Nyt sitten ollaan tultu siihen, että mies "ottaa minut" minun "nukkuessani"..eli olen herännyt siihen, että hän jyystää minua. Noh, tuo edellinen sitten herättää minussa erittäin pahaa oloa enkä tahdo seksiä enää. Tapellaan jatkuvasti asioista, kuin asioista ja vittuilua harrastetaan puolin ja toisin. Mieheni ei ole käynyt kertaakana 9 vuoden aikana ulkona yksin, etten minä saisi syytä lähteä..mutta minä olen 2 kertaa 9 vuoden aikana ollut yksin parilla. Olemme periaatteessa 24/7 yhdessä jos ei töitä lasketa. Mies on niin mustasukkainen, että huh,huh. Olen hyvin kateellinen ystävilleni joiden parisuhde toimii, on seksiä, käydään yksin ja yhdessä viihteellä, on harrastuksia, he keksivät yhdessä tekemistä jne.. Mitä minun tulisi tässä tilanteessa tehdä?

Siis hei,tuohan on jo oikeesti ihan perseestä(sori sananmuotoni).
Raiskaus ensinnäkin jos sie nukut ja vielä monta kertaa sekä tuollanen mustasukkanen alistaminen.
Aikalisä ja pitkäsellanen ois hyvä,saisit miettiä asioita rauhassa :hug:
Kyl sie varmasti oot paremman elämän ansainnu ja sais mieheskii miettiä...

Ei meidän parisuhteessa juuri nyt puhuminen onnistu millään...toinen kun suunsa avaa on tappelu jo samantien vauhdissa. Yritin puhua miehelleni miten mukavaa olisi tehdä yhdessä asioita mennä vaikka melomaan jne niin mies aloitti vittuilun, että tämä on taas sitä että muut miehet vievät ja tekevät akkojensa kanssa asioita mutta minä en että kiitos vaan. Eli nyt ei puhuminen onnistu ainakaan minun tyylilläni.

Älkää nyt olko noin musta-valkosia!!! Minä kannustan tekemään parisuhteen eteen töitä, sitä se vaatii molemmilta. Ap pidät vaan siitä kiinni että saat sellaisen elämän mitä haluat ja mihin olet tyytyväinen, se voi olla vielä miehesikin kanssa jos hän ymmärtää ( esim. sielä terapiassa) missä mennään ja kuinka vakava asia on. Täälä on niin paljon ihmiset aina kannustamassa eroamaan, tietämättä kuitenkaan teidän suhteesta kuin muutaman rivin. Kyse on kahden ihmisen/perheen elämästä, aika rankalta kuulostaa sanoo vaan että lähde.

Ihanaa saada teiltä kommentteja. Olette ainuita kenelle olen voinut tästä asiasta puhua ja nyttenkin kirjoitan harmaana vaikka oikeasti olen vakkarina. Perhettä tässä ajattelen ja rakastan miestäni silti, mutta en vain aina ymmärrä näitä asiota. Nyt on tilanne kärjistynyt niin hurjaksi, että on pakko miettiä mitä tässä tekee ja sillä teiltä neuvoja pyytelen. Jotenkin tuo, että jälleen viime yönä heräsin siihen "raiskaukseen" laittoi minut ajattelemaan asiaa vielä eritavalla.. ja tämä ainainen tappelu alkaa väsyttämään.Miten sellaiseen parisuhdeterapiaan voi päästä? Miten sellaisesta kertoisin miehelleni?

Seurakunnat ainakin järjestää niitä, netistä oman kaupungin sivuilta löytyy kanssa pariterapioista tietoa, voit siinä kirjeessä miehellesi keroa että tämä ei voi jatkua näin, kerrot tuntemuksistasi. Kero että rakastat häntä ja haluat olla hänen kanssaan, mutta et näin. Ehdota terapiaa ratkaisukeinona teidän suhteen pelastamiseksi. Voit kertoa että olet miettinyt jopa eroa asian takia.

Kuulostaa pahalle tuo tilanteesi. Jos oikein ymmarsin niin miehesi on ollut mustasukkainen koko ajan? Mustasukkaisuudesta miehesi tuskin paasee yhdeksan vuoden jalkeen eroon mutta sina paaset eroon miehestasi.

Miten reagoit "raiskaukseen" kun heräät kesken kaiken? Nostatko äläkän vai lähdetkö mukaan ettei tulisi kriisiä? Vai esitätkö vain nukkuvaa? Voi ihan totta olla, ettei miehes taju millaista hallaa tekee ja valitettavan moni mies uskoo olevan naisten yleinenkin fantasia tulla otetuksi väkisin.

Yhteistyössä