Ärsyttää, kun sukulaiseni ja hänen miehensä eivät suostu paljastamaan tulevan lapsensa sukupuolta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi ette ole halunneet kertoa sukupuolta etukäteen? Mun mielestä on vähän töykeää sanoa, ettei se kuulu muille. Meilläkin koko suku odottaa aivan innolla tulevaa vauvaa :) Ainakin meillä suku on tosi tiivis ja kaikki läheisiä toisilleen...tämän perheen esikoistakin olen TODELLA paljon hoitanut. Eihän sitä pakko ole kertoa, mutta saan mäkin olla pettynyt ja harmissani. Olen ehkä sitten vaan niin utelias luonne...onhan se kiva muodostaa tulevasta lapsesta edes jonkinlainen kuva, tulee tavallaan todellisemmaksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
mikà idea on yleensà esm nimen salaamisessa kastejuhliin saakka?

No tämän mä kyllä ymmärrän. Mutta miksi kysyä sukupuolta etukäteen, jos sitä ei voi muille kertoa? Mä en ehkä kysyisi sukupuolta etukäteen, koska haluaisin sen olevan yllätys, mutta jos en itse malttaisi odottaa synnytykseen niin kertoisin sen kyllä sitten sukulaisillekin. Kun he kerran itsekin olivat niin uteliaita sukupuolesta niin luulisi heidän ymmärtävän, ettei ole tarpeellista pitää hulluja jännityksessä :D

Samalla periaatteellahan sita 'pitaisi' kertoa nimikin kaikille samantien, kun se on paatetty, senkin vanhemmat usein tietavat ensimmaisena ja monet salailevat pitkaan.

Meilla kylla kerrotaan nimet ja sukupuolet samantien, mulle ei tuollaisten salailu ym ole tarkeaa.

Ala osta vaatteita lainkaan, osta aidille hemmottelujuttuja- ne on ihania!
=)

tààllàpàinkàytàntò ettà nimi kerrotaan ennen syntymàà (siinàhàn se sukupuolikin sitten selviàà)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo joo, on jokaisen oma asia kertooko vai ei jne jne. Mutta, miksi sitä ei voi kertoa? Onko siinä jotain taikauskoa? Mikä jutun idea on?

se on mun oma juttu ja intiimi asia. tuntuu vaan, että haluan pitää tiedon vielä omanani.
enkä muuten tiedä mitään järkisyytä, miksi mun pitäis kertoakaan.
ärsyttää inttäminen. eikä läheiset (ja fiksut) ystävät ja sukulaiset intäkään sitä tietoa.

No, lapsivesipunktiota ei yleensä tehdä siksi että sukupuoli saadaan selville, kuten varmaan tiedätkin. Sillä katsotaan että kromosomit ovat terveet. Saa tietää onko tyttö vai poika, mutta selviäähän tuo sitten myöhemminkin. Me ei kerrottu etukäteen, tosin meillä ei onneksi tarvinnut kromosomeja selvittääkään. Voihan se olla ettei he tiedä itsekään. Mun työkaveri teki niin että kuuli lääkäriltä ettei kromosomisairautta ole, ja avasi kirjeen jossa tulokset oli vasta sitten kun lapsi oli syntynyt.

sehän se idea on ollutkin. Samoin lapsen nimi on kerrottu heti kun se on tiedetty.
Veikkaan että on samaa sukupuolta kun esikoinen ja mahdollisesti lievä åettymys jota haluavat tai jompikumpi haluaa sulatella.
Mun kaveri kertoi 2 viikon päästä tuloksesta, joutui vähän aikaa sulattelemaan tulosta. Mikä on jännää koska luulisi sen, että oli terveet kromosomit olevan tärkeintä, mutta ei se kaikille mene noin.

Anteeksi villi ja ennakkoluuloinen arvaukseni jo etukäteen :)

Kertokaa nyt joku, mikä idea on olla kertomatta? Onko se "hullujen pitämistä jännityksessä" vai mikä on motiivi? Ja joo, tiedän jo, että SE EI KUULU MUILLE...tuli selväksi. Mutta tuokin on vähän kurjasti sanottu...tuntuu kuin jätettäisiin suku ihan ulkopuolelle.

Miksi ette ole halunneet kertoa sukupuolta etukäteen? Mun mielestä on vähän töykeää sanoa, ettei se kuulu muille. Meilläkin koko suku odottaa aivan innolla tulevaa vauvaa :) Ainakin meillä suku on tosi tiivis ja kaikki läheisiä toisilleen...tämän perheen esikoistakin olen TODELLA paljon hoitanut. Eihän sitä pakko ole kertoa, mutta saan mäkin olla pettynyt ja harmissani. Olen ehkä sitten vaan niin utelias luonne...onhan se kiva muodostaa tulevasta lapsesta edes jonkinlainen kuva, tulee tavallaan todellisemmaksi :)

jospa keskittyisit vähän aikaa ihan omiin asioihin ja omiin muksuihin. ei todellakaan ole töykeää sanoa, ettei halua kertoa; töykeää on mennä utelemaan. anna arvo toisten mielipiteelle myös, varsinkaan, kun tämä asia ei varsinaisesti sinua koske. varmasti on joku syy olla kertomatta. ja vaikka olis sinusta kuinka tyhmä syy tahansa, niin heillä on oikeus siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Joo joo, on jokaisen oma asia kertooko vai ei jne jne. Mutta, miksi sitä ei voi kertoa? Onko siinä jotain taikauskoa? Mikä jutun idea on?

se on mun oma juttu ja intiimi asia. tuntuu vaan, että haluan pitää tiedon vielä omanani.
enkä muuten tiedä mitään järkisyytä, miksi mun pitäis kertoakaan.
ärsyttää inttäminen. eikä läheiset (ja fiksut) ystävät ja sukulaiset intäkään sitä tietoa.

En ole inttänytkään, kerran kysyin.

Kertokaa nyt joku, mikä idea on olla kertomatta? Onko se "hullujen pitämistä jännityksessä" vai mikä on motiivi? Ja joo, tiedän jo, että SE EI KUULU MUILLE...tuli selväksi. Mutta tuokin on vähän kurjasti sanottu...tuntuu kuin jätettäisiin suku ihan ulkopuolelle.

no se on se sama asia mikä on kun pideteen ovia lukossa ja verhoja kiinni ja vaatteita päällä. yksityisyys.

tuntuu vaan siltä, etten halua kertoa. ja mun mielestä mun ei tarvii miettiä siihen mitään sen kummempia motiiveja.

tuntuu vaan siltä, etten halua kertoa. ja mun mielestä mun ei tarvii miettiä siihen mitään sen kummempia motiiveja.

Mutta miksi paljastaa muille, että tietää sukupuolen jos sitä ei sitten heille kerrota? Tai miksi mainostaa, että on ostanut vauvalle vaatteita, muttei aio näyttää niitä? Enkä nyt tarkoita, että sinä olisit toiminut niin.

Me emme miehen kanssa halunneet kertoa sukulaisille ja ystäville vauvan sukupuolta etukäteen, vaikka olimmekin sen saaneet ultrassa jo tietää. Halusimme jättää jotain "yllätystä" ja jännitystä muille vauvan syntymään saakka. Hauskahan se oli kuulla arvauksia sukupuolesta.Huomasimme kyllä, että asian pitäminen omana tietonamme ärsytti joitain, mutta omapa oli ongelmansa. Ja koska saimme tiedon sukupuolesta ultrassa, oli tietysti pienoinen erehtymisen riski, eli että olisikin tullut sitä toista sorttia. Vauvan synnyttyä kyllä joidenkin ihmisten kommenteista kuuli, että sitä toista sukupuolta olisi selvästi kait odotettu enemmän. Hyvä vaan, etteivät tietäneet etukäteen kumpi tulossa. Olisi ollut masentavaa jo odotusaikana kuunnella voivottelua "väärästä" sukupuolesta.

Olihan tämä vitsi :o Ei tarvitse todellakaan yhtään mitenkään perustella sitä miksi kertoo tai jättää kertomatta. Se on vanhempien oma asia. Jos saamme sukupuolen tietää rakenneultrassa (ei koeta asiaa erityisen tärkeäksi, jos näkyy niin saa kertoa, mutta etsimään ei tarvii alkaa) niin emme sitä kerro kenellekään. Meidän peruste on se, että emme halua kenenkään alkavan ostamaan mitään vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä härpäkkeitä ja asennoitumaan lapseen yhtään millään tavalla etukäteen. Haluan, että hän saa syntyä maailmaan ihmisenä, omana ainutlaatuisina persoonanaan. Ja en todellakaan tarkoita tätä sillä, että olisin kasvattamassa lapsestani jotenkin sukupuoletonta.

Toivon koko ajan salaa, että näkisin jotain vihjeitä esim. että näkisin vahingossa niitä vaatteita, joita vauvalle on hankittu :D *nolona* Taidan olla vähän liiankin utelias...

Mutta miksi paljastaa muille, että tietää sukupuolen jos sitä ei sitten heille kerrota? Tai miksi mainostaa, että on ostanut vauvalle vaatteita, muttei aio näyttää niitä? Enkä nyt tarkoita, että sinä olisit toiminut niin.

no varmaan vaan vi**uillakseen... mitä väliä?

Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Olihan tämä vitsi :o Ei tarvitse todellakaan yhtään mitenkään perustella sitä miksi kertoo tai jättää kertomatta. Se on vanhempien oma asia. Jos saamme sukupuolen tietää rakenneultrassa (ei koeta asiaa erityisen tärkeäksi, jos näkyy niin saa kertoa, mutta etsimään ei tarvii alkaa) niin emme sitä kerro kenellekään. Meidän peruste on se, että emme halua kenenkään alkavan ostamaan mitään vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä härpäkkeitä ja asennoitumaan lapseen yhtään millään tavalla etukäteen. Haluan, että hän saa syntyä maailmaan ihmisenä, omana ainutlaatuisina persoonanaan. Ja en todellakaan tarkoita tätä sillä, että olisin kasvattamassa lapsestani jotenkin sukupuoletonta.

Jep, se on vanhempien oma asia. On myös isovanhempien ja muiden sukulaisten oma asia, auttavatko he lastenhoidossa. En ole ikinä ymmärtänyt esim. sitä, kun joidenkin mielestä isovanhemmilla on VELVOLLISUUS vahtia lapsenlapsia. Kun ei ole oikeuksia, ei ole myöskään velvollisuuksia.

Toivon koko ajan salaa, että näkisin jotain vihjeitä esim. että näkisin vahingossa niitä vaatteita, joita vauvalle on hankittu :D *nolona* Taidan olla vähän liiankin utelias...

todellakin... miksi haluat tietää sen niin kovasti? miettisit ennemmin sitä, miksi se asia on sulle niin pakkomielle.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

todellakin... miksi haluat tietää sen niin kovasti? miettisit ennemmin sitä, miksi se asia on sulle niin pakkomielle.

Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi vanhemmat haluavat tietää sukupuolen etukäteen eivätkä malta odottaa synnytykseen asti. Kai se on sitä uteliaisuutta tai jotain.

Me emme miehen kanssa halunneet kertoa sukulaisille ja ystäville vauvan sukupuolta etukäteen, vaikka olimmekin sen saaneet ultrassa jo tietää. Halusimme jättää jotain "yllätystä" ja jännitystä muille vauvan syntymään saakka. Hauskahan se oli kuulla arvauksia sukupuolesta.Huomasimme kyllä, että asian pitäminen omana tietonamme ärsytti joitain, mutta omapa oli ongelmansa. Ja koska saimme tiedon sukupuolesta ultrassa, oli tietysti pienoinen erehtymisen riski, eli että olisikin tullut sitä toista sorttia. Vauvan synnyttyä kyllä joidenkin ihmisten kommenteista kuuli, että sitä toista sukupuolta olisi selvästi kait odotettu enemmän. Hyvä vaan, etteivät tietäneet etukäteen kumpi tulossa. Olisi ollut masentavaa jo odotusaikana kuunnella voivottelua "väärästä" sukupuolesta.

mutta miksi tiedotitte että te tiedätte "mutta ei kerrota teille" läläläläläää?
Todella lapsellista. Ja mua ei ole toisten vekarat niin kovasti kiinnostaneet että olisin kysellyt tiedättekö kumpaa odotatte, mutta en ymmärrä miksi tiedottaa, että tiedämme, jos sen salaisuutena haluatte muilta pitää?

Sama asia kun 10vuotiaat koulussa, "mä tiedän jotain tosi kivaa, mutta en kerro sulle..". Naurattaa tuollainen käyttäytyminen!

Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi vanhemmat haluavat tietää sukupuolen etukäteen eivätkä malta odottaa synnytykseen asti. Kai se on sitä uteliaisuutta tai jotain.

onhan se aikalailla eri asia kun se on sun oma lapsi jota sä odotat sun sisällä.. kuin ihan kuka tahansa sukulainen olkoon kuinka läheinen tahansa.

"Jep, se on vanhempien oma asia. On myös isovanhempien ja muiden sukulaisten oma asia, auttavatko he lastenhoidossa. En ole ikinä ymmärtänyt esim. sitä, kun joidenkin mielestä isovanhemmilla on VELVOLLISUUS vahtia lapsenlapsia. Kun ei ole oikeuksia, ei ole myöskään velvollisuuksia."

En ymmärrä miten kommenttisi liittyi koko aiheeseen :laugh: En tietääkseni missään vaiheessa ole sanonut, että isovanhemmilla olisi velvollisuus hoitaa lapsenlapsiaan, vai sanoinko? No joo, meni aika aiheen ohi joten antaapi olla :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:

onhan se aikalailla eri asia kun se on sun oma lapsi jota sä odotat sun sisällä.. kuin ihan kuka tahansa sukulainen olkoon kuinka läheinen tahansa.

No periaatteessa ei. Samasta asiasta on loppujen lopuksi kyse: uteliaisuudesta ja malttamattomuudesta. Jos mä odottaisin vauvaa, olisin vain iloinen, jos joku olisi siitä aidosti kiinnostunut ja haluaisi olla tulevaisuudessa tärkeä osa lapsen elämää. :)

että salaaminen liittyy siihen, ettei haluta kommentteja mahdollisesta väärästä sukupuolesta. Eli ap tulehan kertomaan, koska olen VARMA, että on samaa sukupuolta kuin esikoinen!

Yhteistyössä