Ärsyttää, kun sukulaiseni ja hänen miehensä eivät suostu paljastamaan tulevan lapsensa sukupuolta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä odotan kolmatta poikaa ja en halua kertoa sukupuolta sukulaisille sillä pitäähän heillä olla jotain jännitettävää. Jälkeenpäin ajatellen olisin voinut jättää sukupuolen kysymättä mutta kun se oli tarjolla niin helposti. :) Jos odottaisin tyttöä niin olisin halunnut yllättää sukulaiset ja kertoa vasta synnytyksen jälkeen.

Tämä asia on vain minun ja mieheni pieni salaisuus, jota ei kerrota muille vaikka ovat kuinka läheisiä hyvänsä. En ole kertonut että tiedämme sukupuolen mutta kun osa on kuullut minun olleeni lapsivesitutkimuksessa niin he ovat kysyneet tiedämmekö sukupuolen vai emme. Olen vastannut joillekin että tiedän mutta haluan pitää sen salaisuutena synnytykseen saakka.

Asiaa voi verrata vaikka joululahjaan! Toiset ovat uteliaita selvittämään paketin sisällön etuktäeen ja osa ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Minä odotan kolmatta poikaa ja en halua kertoa sukupuolta sukulaisille sillä pitäähän heillä olla jotain jännitettävää. Jälkeenpäin ajatellen olisin voinut jättää sukupuolen kysymättä mutta kun se oli tarjolla niin helposti. :) Jos odottaisin tyttöä niin olisin halunnut yllättää sukulaiset ja kertoa vasta synnytyksen jälkeen.

Tämä asia on vain minun ja mieheni pieni salaisuus, jota ei kerrota muille vaikka ovat kuinka läheisiä hyvänsä. En ole kertonut että tiedämme sukupuolen mutta kun osa on kuullut minun olleeni lapsivesitutkimuksessa niin he ovat kysyneet tiedämmekö sukupuolen vai emme. Olen vastannut joillekin että tiedän mutta haluan pitää sen salaisuutena synnytykseen saakka.

Asiaa voi verrata vaikka joululahjaan! Toiset ovat uteliaita selvittämään paketin sisällön etuktäeen ja osa ei.

Lue tuo viimeinen lauseesi ja katso peiliin? Oikeasti ei teidän pienokaisen värkit kenellekään muulle ole merkityksellisiä kuin teille. Hullua edes muusta puhua. Mutta se, että itse on halunnut tietää "lahjapaketin" ja sitten naureskelee kun muutkin haluaa ehkä tietää on todella erikoista! Ja kuten jo sanoin, riski tuollaisella luonteella ajautua vallan väärinkäyttäjäksi on suuri.

Lukaisepa tuo alku uudelleen!!!! Jälkeenpäin ajatellen olisin voinut jättää sukupuolen kysymättä!!!!! Tällä tarkoitin omaa uteliaisuuttani

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Lue tuo viimeinen lauseesi ja katso peiliin? Oikeasti ei teidän pienokaisen värkit kenellekään muulle ole merkityksellisiä kuin teille. Hullua edes muusta puhua. Mutta se, että itse on halunnut tietää "lahjapaketin" ja sitten naureskelee kun muutkin haluaa ehkä tietää on todella erikoista! Ja kuten jo sanoin, riski tuollaisella luonteella ajautua vallan väärinkäyttäjäksi on suuri.

et voi olla noin höperö! Että kurkkaan paketin sisällön juu, mutta jälkeenpäin ajateltuna olisin voinut olla kurkkimattakin.
Salli mun nauraa :) Olet varmasti irl, todella mielenkiintoinen ihminen :)

Minäkin olen ajatellut, että ei kai asia voi muita kiinnostaa kuin vanhempia, mutta toisin kävi. Joka päivä joku kysyy, että kumpi. Ei ole saatu 100% varmuutta asiasta, joten ei kiinnosta tietoa levitellä. Minulle se on muutenkin paljon vähäpätöisempi tieto kuin ympäristölle.

Kylläpä meni herne nenuun :) Ajattele asioita vähän laajemmin.....

et voi olla noin höperö! Että kurkkaan paketin sisällön juu, mutta jälkeenpäin ajateltuna olisin voinut olla kurkkimattakin.
Salli mun nauraa :) Olet varmasti irl, todella mielenkiintoinen ihminen :)

Kun odotettiin esikoista kuuluin verikokeiden perusteella riskiryhmään, siis että lapsella kohonnut riski downiin. Kävin istukkabiobsiassa ja ilmoitin, ettemme halua tietää sukupuolta. Vauvan isä olisi halunnut. Kun tulosta ei kuulunut ja soitin sitä kysyäkseni oli niin onnellinen kuultuani odottavani tervettä vauvaa, että kysyin sen sukupuolen sitten kuitenkin. Emme kertoneet sitä kenellekään, vaikkakin osa sukulaisista tiesi, että me tiedämme sukupuolen. Eikä sillä ollut mitään tekemistä pettymyksen tms kanssa. Se oli vaan niin meidän asia, että emme halunneet sitä muiden kanssa jakaa ennen Pinjan syntymään. Nimen kerroimme samalla, kun ilmoitimme vauvan syntyneen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei kuulu sulle :D

Ekstemporee kysyin lääkäriltä toisesta- en kertonut muuta miehelleni. Nimeä ei olla paljastettu ennen ristiäisiä.

Kaksi oivaa tapaa pitää hulluja jännityksessä :kieh:

Mentaliteetilla varustettu "pidän hulluja jännityksessä" ihminen on jotenkin todella epävarma tai luulee itsestään liikoja. Toivon että et ole hoitoalalla, riski vääränlaiseen vallankäyttöön tuollaisella ominaisuudella on valtava!

'Ja edelleen mua ei kiinnosta kenenkään lasten sukupuolet, mutta aika erikoisena luonteenpiirteenä pidän tuollaista salailuakin. Ja kuten jo kerroin mistä se minusta kielii. Ja juu, en hei odota että olette mun kanssa samaa mieltä..

No ohhoh. Ihan vitsillä laitoin tuon vimpan lauseen :o
Tahdoimme molemmissa tapauksissa pitää salaisuutena, ilman mitään turhia luuloja itsestämme!

En tosiaan ole hoitoalalla ja miten hemmetissä se nyt tähän liittyiskään?

että salaaminen liittyy siihen, ettei haluta kommentteja mahdollisesta väärästä sukupuolesta. Eli ap tulehan kertomaan, koska olen VARMA, että on samaa sukupuolta kuin esikoinen!

Olin tulossa sanomaan ihan samaa!

:o

Siis kyllä meillä on miehen kanssa ollut - ja tulee varmasti olemaan - muitakin omia salaisuuksia joita emme ole halunneet ainakaan "liian aikaisin" paljastaa muille. Ei vaikka niistä ollaan kyseltykin, enkä näe siinä mitään väärää. Ne, kuten tuo vauvan sukupuolikin, ovat vain meidän asioita eikä meillä ole mitään valvollisuutta niitä muille paljastaa.

Ja kyllä, minulla on myös liuta kavereita, ystäviä ja sukulaisia jotka ovat kertoneet selvittäneensä vauvan sukupuolen mutta eivät halua kertoa siitä etukäteen ja olen ymmärtänyt sen hyvin. Vaikka välillä niin olisikin halunnut tietää... ;) Sitten on näitäkin jotka ovat tosi myöhään kertoneet raskauksistaan. Ja kaveriperhe joka on loppukesästä muuttamassa toiseen maahan mutta eivät vielä halua paljastaa minne, ainoastaan sen että se on Euroopan ulkopuolella. Pitäisikö noistakin sitten vetää herneet nenuun...?

En ymmärrä mitä vallan väärinkäyttämistä siinä on ettei halua kaikelle kansalle kertoa asioitaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei kuulu sulle :D

Ekstemporee kysyin lääkäriltä toisesta- en kertonut muuta miehelleni. Nimeä ei olla paljastettu ennen ristiäisiä.

Kaksi oivaa tapaa pitää hulluja jännityksessä :kieh:

Mentaliteetilla varustettu "pidän hulluja jännityksessä" ihminen on jotenkin todella epävarma tai luulee itsestään liikoja. Toivon että et ole hoitoalalla, riski vääränlaiseen vallankäyttöön tuollaisella ominaisuudella on valtava!

'Ja edelleen mua ei kiinnosta kenenkään lasten sukupuolet, mutta aika erikoisena luonteenpiirteenä pidän tuollaista salailuakin. Ja kuten jo kerroin mistä se minusta kielii. Ja juu, en hei odota että olette mun kanssa samaa mieltä..

Siehän hassu oot... :D

me ei varmasti kerrottaisi sukupuolta vastaisuudessakaan muille (vaikkei nyt edes tiedetä halutaanko sitä seuraavalla kertaa edes selvittää) eikä siis kerrottaisi edes suunnitellun sektion päivämäärää. Ja olen vielä hoitoalalla, eli tästä pitäisi kai huolestua? :xmas:

Ja muuten, ei kerrottu edes aikanaan sitä että meidät vihitään kuopuksen ristiäisissä. ja kuopuksen synnytttyä tultiin mummolaan ensivierailullekin noin yllätyksenä (asutaan eri maassa kuin mummot).

Taidan olla suorastaan vaarallinen työssäni... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
että salaaminen liittyy siihen, ettei haluta kommentteja mahdollisesta väärästä sukupuolesta. Eli ap tulehan kertomaan, koska olen VARMA, että on samaa sukupuolta kuin esikoinen!

Olin tulossa sanomaan ihan samaa!

Ei toiminut ainakaan meillä noin!

Ihan oli eri sukupuolta, vieläpä sitä mitä koko suku odotti, muttei silti kerrottu.

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
Ja mä en uskalla kellekään kertoa että neljäs tyttö tulee. Tekee niin pahaa itsellekin ajtus tytöstä vaikka saahan ne tietää kun syntyy ja voivotella sitten

Musta tää tuntui aika pahalta ja surulliselta. Toivottavasti oma paha olosi muuttuu. Ikävää jos vauva joutuu sitä missään muodossa tuntemaan.

Yhteistyössä