Ärsyttää miehen kommentit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Koskee siis mun painoa/ulkonäköä. Lasten myötä paino noussu yli 90 kg. Ollu samassa jo monta vuotta. Tähän asti mies ei oo puhunu mitään. Yrittäny vaan kannustaa liikkumaan ym.

Nyt sitte on alkanu muutaman kerran viikossa huomauttaa kaikenlaista. Kerran päivitteli omaa mahaansa. Heitin ite ensin jotain et onhan tuota jo tms. Mies sit siihen että no ei ainakaan roiku samanlai ku sulla. Kumpihan meistä on synnyttänyt 6 lasta?

Tänään oon ollu aamusta asti pihalla. Tehokasta haravointia siitä ehkä n kolme tuntia. Mies sit kävi siinä ja sanoin et en kyl enää jaksa. Mies siihen et haravoi vaan on sulle hyvää kuntoilua. ARGH. Näitä on monta muutakin tilannetta.

Oon tän kevään aikana saanu 5 kg pois ja mies ei ole huomannu mitään. Viikko sitte aloin taas tosissaan yrittämään. Mies tietää että lasken kaloreita mut ei mun mielestä oikeasti tajua et tällä menolla mulla paino tippuu.
Toisaalta mulla palo hermot noihin miehen huomautuksiin ja siksi aloitin taas uudestaan tän painon pudottamisen. Että jotain hyvää edes.
En aio miehelle mun painoa kertoa ennenkuin ite huomaa et jotain on tapahtunu.

Kiitos ku sai johonki purkaa.

Ymmarran sua, paino on arka asia. Toivottavasti saat painon tippumaan itsesi vuoksi. Onneksi oma mieheni ei huomautellut raskauskiloista, en olisi varmaan hyvalla ottanut.

Ei millään pahalla, mutta ei sitä kyllä välttämättä heti huomaa, jos 90-kiloisesta laihtuu 85-kiloiseksi. Mutta jatka ihmeessä, kyllä se ennemmin tai myöhemmin huomaa se sun mieskin!

Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Siis paino noussut yli 90 kiloa vai yli yhdeksäänkymmeneen kiloon? :o

Mutta tsemppiä, viis kiloa on jo tosi hyvä alku! Kyllä sen kohta huomaa ulkopuolinenkin.

Siis paino nousi n 30 kg kuuden odotuksen aikana. Pikkuhiljaa. Ja siis mun paino ollu nyt useamman vuoden yli 90 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Ei millään pahalla, mutta ei sitä kyllä välttämättä heti huomaa, jos 90-kiloisesta laihtuu 85-kiloiseksi. Mutta jatka ihmeessä, kyllä se ennemmin tai myöhemmin huomaa se sun mieskin!

Joo, tätä minäkin ajattelin. Itsekin aikoinani kun pudotin raskauskiloja niin ei ekan kymmenen kilon pudotuksen aikana kukaan huomannut mitään. Silloin muistaakseni, kun olin jo miltei 15kg pudottanut alkoivat vasta huomata!

no kyllä huomaa. musta huomas kun tuli toisinpäin joten eiköhän laihtumisenkin huomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmarran sua, paino on arka asia. Toivottavasti saat painon tippumaan itsesi vuoksi. Onneksi oma mieheni ei huomautellut raskauskiloista, en olisi varmaan hyvalla ottanut.

Ei munkaan mies tähän asti. En ymmärrä mikä siihen on iskeny. Toisaalta sanos suoraan jos häirittee eikä huomauttele tuollain.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:

Joo, tätä minäkin ajattelin. Itsekin aikoinani kun pudotin raskauskiloja niin ei ekan kymmenen kilon pudotuksen aikana kukaan huomannut mitään. Silloin muistaakseni, kun olin jo miltei 15kg pudottanut alkoivat vasta huomata!

En kyllä odotakkaan että kaikki huomais. Ei tästä kaverit ja sukulaiset tiiä mitään. Mut luulis tuon miehen jotain ees huomaavaan eikä laukovan kommentteja siihen suuntaan kun oisin vaan lihonu entisestään.

Minäkin olen saanut kehuja niin tutun mieheltä kuin mieheni siskoltakin- molemmat sanoivat että selkeästi huomaa kuinka paino on tullut alas, mutta arvatkaas onko mieheni huomannut mitään? :/

ter. -14kg

Alkuperäinen kirjoittaja Miehet on tyhmiä:
Pistäkää kilpailu pystyyn. Ukkokin vois hävittää möhömahansa :)

En minä sen kans ala kilpaileen. Se jos päättää jotain niin kans tapahtuu. Ei viitti nyt kauheasti sille painosta huomautella kun vasta sai tupakan polton lopetettua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:

En kyllä odotakkaan että kaikki huomais. Ei tästä kaverit ja sukulaiset tiiä mitään. Mut luulis tuon miehen jotain ees huomaavaan eikä laukovan kommentteja siihen suuntaan kun oisin vaan lihonu entisestään.

yleensä ne jotka on lähellä ei huomaa niin helposti sitä muutosta. Silmä tottuu koko ajan siihen muutokseen silleen pikkuhiljaa...

Ei tietenkään ole oikein nuo miehes kommentit eikä taatusti tunnu mukavalta. Tsemppiä laihdutukseen!

Mun mielestä, jos toisen painonnousu häiritsee, siitä pitäisi sanoa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, niin, että painon pudottaminen olisi vielä helppoa. mutta sanoa pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
No mitä pahaa se nyt on sanonut oikeasti? Itse sanoit toiselle että onhan sitä mahaa mutta sulle ei saa sanoa mitään?

No ei oikeasti ees kovin pahasti. Mut kun tulee useamman kerran viikossa noita pieniä piikkejä alkaa tympiin. Ja kun tähän asti ei oo sanonu mitään. Ja tietää et mun painosta ei kärsi ylimääräsiä kommentoida. Ja oon kyllä kertonu sille miksi ei.

No se vaan on totuus että 90 kg on naisen painoksi aivan liikaa! Ei ihme jos miestä ällöttää. Raskaudet ei ole mikään hyväksyttävä syy lihomiselle. En ikinä voisi loukata miestäni lihomalla noin paljon, eikä hänkään minua, arvostetaan toisiamme sen verran.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mun mielestä, jos toisen painonnousu häiritsee, siitä pitäisi sanoa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, niin, että painon pudottaminen olisi vielä helppoa. mutta sanoa pitää.

Miksi pitäisi sanoa kumppanin painonnoususta, tai miksi se ylipäätään häiritsisi? Ei painoa pidä pudottaa muiden vuoksi vaan itsensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:

Miksi pitäisi sanoa kumppanin painonnoususta, tai miksi se ylipäätään häiritsisi? Ei painoa pidä pudottaa muiden vuoksi vaan itsensä.

No kyllähän se painonnousu häiritsee, ei kukaan ole niin Jeesus että kaiken ottaisi hyvällä vastaan miten toinen muuttuu.

On se mies aina välillä sanonu että haluais mun laihduttavan. Ja kärsii asiallisesti sanoa mun suuttumatta. Ja kun tilanne on ollu vakio viimeset 3v niin miksi sit nyt yhtäkkiä alkanu häiritteen. Varsinkin kun sillä omakin paino noussu..

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:

No kyllähän se painonnousu häiritsee, ei kukaan ole niin Jeesus että kaiken ottaisi hyvällä vastaan miten toinen muuttuu.

Minkä kaiken? Painonnoususta tässä vaan puhutaan, ei sen kummemmasta muuttumisesta. Mun mielestä kumppanilla ei ole mitään oikeutta sanoa/haukkua toisen kiloista, siinä vaiheessa kun asianomainen kokee ne häiritseväksi, niin hän tekee asialle jotain.

No eihän kaikkia häiritse... Mutta jos on semmoinen ihminen, että se oikeesti häirittee, niin on reiluu sanoa aikaisessa vaiheessa, niin, ettei se tuu toiselle yllätyksenä sit, ku kiloja on jo vaikka 30. Ei ole välttämättä helppoa pudottaa niin paljoa.

Ja sit, kun toinen jo pudottaa painoa ja yrittää laihtua, ei ole enää asiallista huomautella, muuten on kyl aika nihkeetä, varsinkin jos painoo oiskin jo sen verran, että painonpudotus kestää.

Monien mielestä läski on ällöttävää ja se on myös terveysriski. Jos suhteen alkuvaiheessa on normaalipainoinen ja tietää että mies pitää siitä, niin miksi saa loukata miestä lihomalla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

On se mies aina välillä sanonu että haluais mun laihduttavan. Ja kärsii asiallisesti sanoa mun suuttumatta. Ja kun tilanne on ollu vakio viimeset 3v niin miksi sit nyt yhtäkkiä alkanu häiritteen. Varsinkin kun sillä omakin paino noussu..

Oisko se hänen oma painonnousu semmoinen laukaseva tekijä, että häntä on alkanut enemmän häiritsemään? Et jos häntä häirittiskin enemmän ne omat kilot?

Yhteistyössä