[QUOTE="Mari";24759277]Tuota noin...en voi olla sanomatta et oliskohan hiemasn pitänyt miettiä etukäteen miten pärjäätte fyysisesti/henkisesti/taloudellisesti noin hirveän lapsilauman kanssa. Kyllä kuusi lasta on perkeleen paljon. Mietipä jos teillä olisi vain yksi tai kaksi lasta niin noitakaan ongelmia ei oikeastaan olisi lainkaan mitä mainitsit. Ja mitä tulee tuohon haluttomuuteesi makkarissa niin on kai sielläkin sentään käyty jos jälkikasvua on puolen jalkapallojoukkueen verran. Ota itseäsi niskasta kiinni ja kärsi seuraukset mitä valintanne on tuottanut. Ja laita miehesi myös kärsimään seurauksen ja kantamaan vastuu tuon lapsilauman tekemisestä.
Kun on paskat housussa niin on myöhäistä enää vessaan juosta....[/QUOTE]
No en nyt ihan ap:n tilannetta sen tarkemmin tunne mutta pakko kommentoida, kun 5 lapsinen suurperhe ollaan.
Meillä on kanssa tulot suht samat, yhdellä autolla mennään, mutta mä törsään sen rahan lasten merkkivaatteisiin (vaatefriikki).
Kyllä meilläkin molemmat naputtaa joskus esim. rahasta tai mua ihan aidosti vituttaa tehdä kotitöitä aamusta iltaan. Ihminen väsyy. Silti ollaan onnellisia ja iloitaan suuresta perheestämme, yksi vauvakin vielä olisi tervetullut.
Kyllä mun miehellä on oikeus joskus tiuskia mulle (purkaa väsymystä) mutta mä vedän ne toisesta korvasta ulos. Jos sanoisi tosta kuivurista tollain, niin mä ehkä vastaisin että näinhän se on ja käyttäisin kuivuria silti =) En ikipäivänä rupeaisi ripustelemaan, se tekisi arjestani liian raskasta.
Mäkin motkotan miehelle jostain sukkien lattialle jättämisestä, mutta eipä sekään mitään kummempaa kaunaa siitä kanna. Väsyneenä tulee aina räyhättyä. Hyvä jos miehelle, niin ei tartte lapsill tiuskia =)
Me ei olla kahteen vuoteen loamiltu kaksin ja se puristaa suhdetta, tekee jaksamisesta vaikeampaa. Mutta tiedän että heti kun päästään kaksin viikonlopuksi jonnekkin latautumaan, niin ei muusta puhutakkaan kuin lapsista =) ja todellakin nautimme toistemme seurasta =)
Ja kyllä suurperheellinenkin saa joskus olla väsynyt =) Ei sen pitäisi olla vain kahden lapsen äitien oikeus olla väsynyt harmaaseen arkeen! Ihmisiä mekin vaan ollaan =)
Ja lopuksi vielä tuohon että ei meillä ole paskat housussa eikä todellakaan kaduta ratkaisuamme isosta perheestä =) Siltikin elämään kuuluu väsymystä ja euforiaa vuorotellen, joskus vaan se harmaa arki väsyttää.
Näin ainakin meillä, toki on niitäkin suurperheitä joilla elämä on yhtä onnea ja auvoa =)