Itkettää miehen kommentit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella kurja tilanne sulla...
Ajattelin vaan oheiskommenttina mainita että myös netissä on kirppareita. Löytyisikö sieltä teille jotain?
Mutta muutoin olen sitä mieltä että miehesi ei ole reilu sinua/lapsia kohtaan! Tsemppiä kovasti!

Tuota noin...en voi olla sanomatta et oliskohan hiemasn pitänyt miettiä etukäteen miten pärjäätte fyysisesti/henkisesti/taloudellisesti noin hirveän lapsilauman kanssa. Kyllä kuusi lasta on perkeleen paljon. Mietipä jos teillä olisi vain yksi tai kaksi lasta niin noitakaan ongelmia ei oikeastaan olisi lainkaan mitä mainitsit. Ja mitä tulee tuohon haluttomuuteesi makkarissa niin on kai sielläkin sentään käyty jos jälkikasvua on puolen jalkapallojoukkueen verran. Ota itseäsi niskasta kiinni ja kärsi seuraukset mitä valintanne on tuottanut. Ja laita miehesi myös kärsimään seurauksen ja kantamaan vastuu tuon lapsilauman tekemisestä.

Kun on paskat housussa niin on myöhäistä enää vessaan juosta....

ystävätär oli antanut miehelleen laudan kainaloon ja sano, että makaa tuon kanssa, kun oli huomauttanut ystävättären vähän pyöristyneen... Tämähän teki asiasta kunnon huumorishown (minun opetysteni mukaan) ja sanoi, että naisessa kuuluu olla pehmeyttä ja jos ei kiinnosta, hanki joku lauta ja kokeile sellaisen kanssa nukkua...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huuh, mä en tiedä mtä pitäs sanoa. Miksi sä olet tuollaisen miehen kanssa? Varmaan samasta syystä kuin mun äiti on oman hakkaaja-pedofiili-skitsofreenikkomiehensä kanssa, eli siks kun ei oo mukava olla noin monen lapsen yksinhuoltaja. Tosin munmutsilla tuokin selitys ontuu kun kaikki kotona asuvat sisarukseni on yli 12v, eli ei niissä niin paljoa enää oo huoltamista kuin jos ois vaikka alle 10v kaikki.

Mutta mutta. Sano sille miehelle vastaan. Kerrankin? Tiedätkö edes mitä siitä seuraa jos sanot vastaan, ootko koskaan koittanut? Tempooko turpaan vai meneekö itteensä?

Ei mies lyö tai muutenkaan oo väkivaltainen. Ja meistä se oon minä joka paiskoo suuttuessa tavaroita seinään ja huutaa.
Meillä menee hyvin oikeasti. Ainoa on tuo raha taas mistä tapellaan. Kummallakin niin eri käsitys siitä mikä on pakollista ja mikä ei. Mutta kaitpa nämä taas puhumalla selviää. Ja molempien ottaa niskasta kiinni noiden menojen kanssa.

Otan vain kaikki niin itteeni vaikka tiedän et mies ei ihan noin kaikkea tarkoita.

Äh ajatus pätkii kun teen ruokaa tässä samalla..

[QUOTE="Mari";24759277]Tuota noin...en voi olla sanomatta et oliskohan hiemasn pitänyt miettiä etukäteen miten pärjäätte fyysisesti/henkisesti/taloudellisesti noin hirveän lapsilauman kanssa. Kyllä kuusi lasta on perkeleen paljon. Mietipä jos teillä olisi vain yksi tai kaksi lasta niin noitakaan ongelmia ei oikeastaan olisi lainkaan mitä mainitsit. Ja mitä tulee tuohon haluttomuuteesi makkarissa niin on kai sielläkin sentään käyty jos jälkikasvua on puolen jalkapallojoukkueen verran. Ota itseäsi niskasta kiinni ja kärsi seuraukset mitä valintanne on tuottanut. Ja laita miehesi myös kärsimään seurauksen ja kantamaan vastuu tuon lapsilauman tekemisestä.

Kun on paskat housussa niin on myöhäistä enää vessaan juosta....[/QUOTE]

Tää oli empaattinen hieno kommentti, joka varmasti auttoi aloittajaa! Kiitän hänen puolestaan.

[QUOTE="Mari";24759277]Tuota noin...en voi olla sanomatta et oliskohan hiemasn pitänyt miettiä etukäteen miten pärjäätte fyysisesti/henkisesti/taloudellisesti noin hirveän lapsilauman kanssa. Kyllä kuusi lasta on perkeleen paljon. Mietipä jos teillä olisi vain yksi tai kaksi lasta niin noitakaan ongelmia ei oikeastaan olisi lainkaan mitä mainitsit. Ja mitä tulee tuohon haluttomuuteesi makkarissa niin on kai sielläkin sentään käyty jos jälkikasvua on puolen jalkapallojoukkueen verran. Ota itseäsi niskasta kiinni ja kärsi seuraukset mitä valintanne on tuottanut. Ja laita miehesi myös kärsimään seurauksen ja kantamaan vastuu tuon lapsilauman tekemisestä.

Kun on paskat housussa niin on myöhäistä enää vessaan juosta....[/QUOTE]

No en nyt ihan ap:n tilannetta sen tarkemmin tunne mutta pakko kommentoida, kun 5 lapsinen suurperhe ollaan.

Meillä on kanssa tulot suht samat, yhdellä autolla mennään, mutta mä törsään sen rahan lasten merkkivaatteisiin (vaatefriikki).

Kyllä meilläkin molemmat naputtaa joskus esim. rahasta tai mua ihan aidosti vituttaa tehdä kotitöitä aamusta iltaan. Ihminen väsyy. Silti ollaan onnellisia ja iloitaan suuresta perheestämme, yksi vauvakin vielä olisi tervetullut.

Kyllä mun miehellä on oikeus joskus tiuskia mulle (purkaa väsymystä) mutta mä vedän ne toisesta korvasta ulos. Jos sanoisi tosta kuivurista tollain, niin mä ehkä vastaisin että näinhän se on ja käyttäisin kuivuria silti =) En ikipäivänä rupeaisi ripustelemaan, se tekisi arjestani liian raskasta.

Mäkin motkotan miehelle jostain sukkien lattialle jättämisestä, mutta eipä sekään mitään kummempaa kaunaa siitä kanna. Väsyneenä tulee aina räyhättyä. Hyvä jos miehelle, niin ei tartte lapsill tiuskia =)

Me ei olla kahteen vuoteen loamiltu kaksin ja se puristaa suhdetta, tekee jaksamisesta vaikeampaa. Mutta tiedän että heti kun päästään kaksin viikonlopuksi jonnekkin latautumaan, niin ei muusta puhutakkaan kuin lapsista =) ja todellakin nautimme toistemme seurasta =)

Ja kyllä suurperheellinenkin saa joskus olla väsynyt =) Ei sen pitäisi olla vain kahden lapsen äitien oikeus olla väsynyt harmaaseen arkeen! Ihmisiä mekin vaan ollaan =)

Ja lopuksi vielä tuohon että ei meillä ole paskat housussa eikä todellakaan kaduta ratkaisuamme isosta perheestä =) Siltikin elämään kuuluu väsymystä ja euforiaa vuorotellen, joskus vaan se harmaa arki väsyttää.

Näin ainakin meillä, toki on niitäkin suurperheitä joilla elämä on yhtä onnea ja auvoa =)

Kiitos valdemaria. Ei oo nyt energiaa vastata noihin asiattomuuksiin..
Sen verran tuosta miehestä vielä et oikeasti ressaa jostain maailman taloudesta ja lamasta.
Ja en oikeasti ymmärrä kun mies on lapsena joutunu kokemaan mitä köyhyys oikeasti on. Niin miksi siitä on sit ok et omilla lapsilla on sama tilanne. Ruoaksi ollu oikeasti pelkkää pottua ja ruskeaa kastiketta ilman lihaa. Sunnuntaisin sit saaneet jotain lihaakin ja riisipuuroa.

Tänään mulle kans valisti et en tiedä mitä on kun ei ole rahaa. Joo en meillä oli aina ruokaa. Mutta en kyllä oo todellakaan saanut kaikkea mitä halusin. Mutta siis kyllä noilla meidän tuloilla pitäs kohtuullisesti tulla toimeen. Eli vika on menoissa.

Ap:n pitäisi nyt koettaa pitää puolensa. Mitä kommentoit esim. tuohon kun mies sanoi että kuivausrumpua ei saa käyttää?? Seuraavan kerran kun alkaa puhumaan säästämisestä niin sanot että vene myydään.. Ihan järjetöntä maksaa siitä lainaa kun sitten pihistellään ihan perusasioista ja mietitään toisen (tarpeellisen) auton myyntiä. Huomaa ettei tuossa mies mieti mitään muuta kuin itseään kun tottakai hänelle itselleen jäisi auto edelleen.. ja voi hyvin käydä kalareissuissa ym. joihin myöskin varmasti uppoaa rahaa.

Miehellesi tekisi varmaan ihan hyvää pyörittää teidän huushollia vähän aikaa niin näkisi oikeasti mitä se on ja mikä on tarpeellista ja mikä ei. Mutta tätä tuskin tapahtuu niin kannattaisi yhdessä käydä tulot ja menot tarkasti läpi ja karsia ne isoimmat tekijät kuten vene..

Jos mies on kyllästynyt työhönsä ja sinullekaan ei teidän paikkakunnalta töitä löydy niin olisiko mahdollista jonnekin muualle muuttaminen? Voisi tehdä ihan hyvää koko perheelle.

5n äiti kiitos ihanasta kirjoituksesta :D . Vois olla meidän elämästä tuokin. Ja kyllä mulla on kuivausrumpu tänkin päivän pyöriny. Pakkohan se on. En tiedä saiko mies tuon "kohtauksen sit siitä kun huomas et kuivauskaappi ja rumpu oli molemmat päällä.
Mulla sit niin päivästä kiinni miten reagoin. Tän päivän reagtio oli itku ja masennus. Toisena päivänä sit voi olla et suutun kunnolla ja sillon kyllä mies saa kuulla.

Tässä ollu päivä aikaa miettiä. Tein jo tähän tietokoneen viereen listan mihin merkitään kaikki ostokset, laskujen maksut ym. Jos auttais vähän hahmottamaan mihin nuo rahat kuluu.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";24760231]Ap:n pitäisi nyt koettaa pitää puolensa. Mitä kommentoit esim. tuohon kun mies sanoi että kuivausrumpua ei saa käyttää?? Seuraavan kerran kun alkaa puhumaan säästämisestä niin sanot että vene myydään.. Ihan järjetöntä maksaa siitä lainaa kun sitten pihistellään ihan perusasioista ja mietitään toisen (tarpeellisen) auton myyntiä. Huomaa ettei tuossa mies mieti mitään muuta kuin itseään kun tottakai hänelle itselleen jäisi auto edelleen.. ja voi hyvin käydä kalareissuissa ym. joihin myöskin varmasti uppoaa rahaa.

Miehellesi tekisi varmaan ihan hyvää pyörittää teidän huushollia vähän aikaa niin näkisi oikeasti mitä se on ja mikä on tarpeellista ja mikä ei. Mutta tätä tuskin tapahtuu niin kannattaisi yhdessä käydä tulot ja menot tarkasti läpi ja karsia ne isoimmat tekijät kuten vene..

Jos mies on kyllästynyt työhönsä ja sinullekaan ei teidän paikkakunnalta töitä löydy niin olisiko mahdollista jonnekin muualle muuttaminen? Voisi tehdä ihan hyvää koko perheelle.[/QUOTE]

Miehellä tuo firma mitä ei voi tuosta vaan lopettaa jos aikoo et jotain jää käteenki. Ja ei ole ainoa osakas. Mut on alkanu jo suunnitella lopettamista. Toteuttamiseen menee vuosia. Ja luultavasti jossain muodossa sit jatkaa tuota kuitenkin. Tavallaan peri isältään tuon alan. Eli tuskin tullaan muuttamaan.

Mut kuten laitoin nuo menot pitää kattoa nyt kunnolla läpi ja miettiä mistä säästetään. Aika halvalla mies nuo reissunsa tekee.. Mutta on se sit lasten lomasta pois ainakin ajallisesti.

[QUOTE="a p";24760268]5n äiti kiitos ihanasta kirjoituksesta :D . Vois olla meidän elämästä tuokin. Ja kyllä mulla on kuivausrumpu tänkin päivän pyöriny. Pakkohan se on. En tiedä saiko mies tuon "kohtauksen sit siitä kun huomas et kuivauskaappi ja rumpu oli molemmat päällä.
Mulla sit niin päivästä kiinni miten reagoin. Tän päivän reagtio oli itku ja masennus. Toisena päivänä sit voi olla et suutun kunnolla ja sillon kyllä mies saa kuulla.

Tässä ollu päivä aikaa miettiä. Tein jo tähän tietokoneen viereen listan mihin merkitään kaikki ostokset, laskujen maksut ym. Jos auttais vähän hahmottamaan mihin nuo rahat kuluu.[/QUOTE]

:D Juu, pitkän parisuhteen taustalla on useinkin valikoiva kuulo ;)

No hyvänen aika sentään, ei kai kahdeksan hengen perhe ilmaiseksi elä. Ei kuulosta että teillä on mitkään huipputulot, joten ei ole ihme jos kaikki rahat menee elämiseen. Sun miehen pitäs jäädä viikoksi lasten kanssa keskenään elämään arkea, niin johan loppuis valitus rahasta ja kuivurin käytöstä.

Teidän lapsilla ei oo kunnolla vaatteita ja kenkiä, et saisi kotona pitää valoja päällä, et saisi käyttää kuivausrumpua ja -kaappia, lapset syövät pottuja ja ruskeaa kastiketta. Ja sit mies ostaa veneen lainarahalla...:O Joopa.

Mä olen samaa mieltä siitä, etteivät perheenne tulot todellakaan mitkään huiput ole, kun teitä on kahdeksan henkeä ja nettotulot kolme tonnia (tossa ilmeisesti lapsilisätkin mukana). Meillä viisihenkinen perhe (lapset 11v, 8v ja 4v) elää suurinpiirtein samalla rahalla tällä hetkellä ja luojan kiitos tämä on väliaikainen olotila, sillä toinen meistä opiskelee. Peruselämiseen nuo rahat menevät meidän perheessä, jotain pientä jää säästöön kyllä.

Pakko oikaista sen verran et oon kyllä saanu tähän asti hankittua nuo kengät ja vaatteet mut melkoista sumplimista ja ettimistä se on aina. Ja pakko ostaa ne halvimmat ja niillä pitää sit pärjätä.
Meillä syödään kunnollista ruokaa. Tuo pottukastike juttu siis miehen lapsuudesta.
Mut joka kerran kun kaapissa on jugurttia tai muroja niin mies valittaa et miksi niitä ostan (ei todellakaan syödä joka päivä) .

[QUOTE="vieras";24760162]Antaisin samalla mitalla takaisin. Kyllä varmasti keksisin ukon ulkonäöstä jotain vittuiltavaa. Sano sille, että oot pienipilinen riippamuna, jos et muuta keksi.[/QUOTE]

No tää tuskin edesauttaa parisuhteen parantamisessa.

[QUOTE="elli";24760613]No tää tuskin edesauttaa parisuhteen parantamisessa.[/QUOTE]
Tiedän, mutta siinä tilanteessa en nyyhkisi käsiäni väännellen vaan antaisin ukonkin tuta, miltä tuntuu, kun ulkonäköä haukutaan.

[QUOTE="a p";24758893]

Nytkin jäin itkemään kun yks lähti ovet paukkuen töihin kun mulle ei voi raha asioista puhua.
Mies ei oikeasti osallistu niin paljon arkeen että tietäis vaate tai ruokahuollosta yhtään mitään.
.[/QUOTE]

No hei haloo! Jos minun pitäisi yksin tienata kahdeksalle tyypille ruoka ja asunto yms. niin sitä kuule paljon jäisi enää aikaa ja voimia mihinkään helvetin arkeen osallistumiseen. Ota nyt järki käteen. TUollaisen ihmismäärän elättäminen yksin on ihan liikaa tänä päivänä kelle tahansa. Mene itsekin töihin, niin tilanne korjaantuu.

Tuntuu ihan kauheelta noi huomauttelut sun henkilökohtaisista ominaisuuksista :O Kotityöt ja raha-asiat nyt on niitä perinteisiä riidan aiheita, mutta en voisi kuvitella mieheni haukkuvan minua noin. Meillä on mennyt todella huonosti jokin aikaa sitten tässä suurperheen arjen pyörittämisen keskellä... melkein päädyttiin eroon, mutta monien kriisien kautta voimaannuttiin. Silti missään vaiheessa ei mieheni minua noin haukkunut. Aina kehunut minun muotojani ja kannustanut vaikka olen ollut ylipainoinen. Omasta tahdostani laihdutin 20kg ja silti olen vielä pyöreä... mieheni mielestä juuri oikeista ja naisellisista kohdista :D

Suosittelen teille kahdenkeskeistä intensiivistä keskustelua asioista... ei hyvältä kuulosta...

Mies tuli illalla myöhään ja oli ihan poikki. Jotain huomas kun kysy et mikä mulla on. Sanoin vaan et oon itkeny täällä päivän. Kysy et helpottiko. Ja siihen jäi. Nukahti samantien kun pääsi maate. Toivottavasti tässä ei kovin monta päivää mee ennenku ehtii puhumaan. Kuitenkin itellä pyörii kaikki mielessä ja ahdistaa tää rahapula.

[QUOTE="vieras";24760645]Tiedän, mutta siinä tilanteessa en nyyhkisi käsiäni väännellen vaan antaisin ukonkin tuta, miltä tuntuu, kun ulkonäköä haukutaan.[/QUOTE]

Ei kovinkaan aikuismainen tapa... Ja entäpä, jos toista ei hatkauta haukut? Ihmiset kokevat asiat eri tavoilla.

Itse sanoisin miehelle suoraan, että ole kiintiöni kuunnellut tuollaisia kommentteja, ne ovat ilkeitä ja loukkaavia ja haluan hänen lopettavan tuollaisen käytöksen heti.

No hei haloo! Jos minun pitäisi yksin tienata kahdeksalle tyypille ruoka ja asunto yms. niin sitä kuule paljon jäisi enää aikaa ja voimia mihinkään helvetin arkeen osallistumiseen. Ota nyt järki käteen. Tuollaisen ihmismäärän elättäminen yksin on ihan liikaa tänä päivänä kelle tahansa.

Sanos muuta. Kahdeksan hengen elättäminen yhden ihmisen työpanoksella on äärimmäinen rasistus. Taitais ap:n perhe elää leveämmin sossutuilla kuin yrittämisellä.

Yhteistyössä