Itkettää miehen kommentit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anteeksi kuinka, mies ostaa velaksi veneen ja ilikiää kitistä pyykinkuivaamisen sähkönkulutuksesta?

Niinpä,miehelle tärkeämpi se vene ja oma perse kun se että lapset saa puhdasta ja kuivaa vaatetta ylleen.
Ihan käsittämättömien miesten kanssa ihmiset elääkin.
Meillä mies pitää perhettään numerona ykkösenä,kaikki muu tulee vasta meidän hyvinvoinnin jälkeen.
Ja voin kertoa että siitä huolimatta miehellä on omiakin juttuja ja resursseja ja aikaa harrastaa myös sitä omaa parasta ajatellen.
Mä en voi vaan käsittää näitä mieheiä joille perhe tulee kaiken muun jälkeen.
Vaikka tuo oma mussukka niitä sukkia jätteleekin joka paikkaa ja joskus sohvalla löhöten piereskelee ja katselee urheilua olut pullo kädessä,niin nyt koen taas kuinka helmi tuo rakkaani on.

[QUOTE="a p";24760229]....

Ja en oikeasti ymmärrä kun mies on lapsena joutunu kokemaan mitä köyhyys oikeasti on. Niin miksi siitä on sit ok et omilla lapsilla on sama tilanne.

Ruoaksi ollu oikeasti pelkkää pottua ja ruskeaa kastiketta ilman lihaa. Sunnuntaisin sit saaneet jotain lihaakin ja riisipuuroa.

Tänään mulle kans valisti et en tiedä mitä on kun ei ole rahaa. Joo en meillä oli aina ruokaa. Mutta en kyllä oo todellakaan saanut kaikkea mitä halusin. [/QUOTE]

Tuota kirjoititko tämän harkitsemattomasti vaiko ihan ajatuksella? Ajatteletko näin oikeasti, tai koetko asian näin tunnetasolla ? Ilmeisesti kyllä...

Sorry mutta minulla pomppasi kun luin tämän tekstisi, jouduin lukemaan sen pariin kertaan että ymmärsinköhän ihan oikein...

Rikkaissakaan perheissä lapset eivät saa "kaikkea mitä haluavat" , tuosta on aika pitkä matka, itseasiassa hemmetin pitkä matka siihen että ruoka loppuu talosta.

Itse asiassa niin pitkä matka että ette ole edes samalla pelikentällä, jos edes samalla planeetalla.

Puhumattakaan siitä että katsot miehesi ajattelevan sen olevan ok että "lapsilla on nyt sama tilanne". No ei se ole sama tilanne ja juuri sitä miehesi yrittää estää että tilanne ei tule koskaan olemaan sama.

Sitä kai se stressaa ja etenkin sitä että sinä et oikeasti ymmärrä häntä ja sitä mitä köyhyys voi olla.

Yrittäjän elämä on aika rankkaa ilman että on muita vaikeuksia ja stressiä, puhumattakaan siitä että joutuu kiistelemään rahasta kotona.

Jaska joo hätäsesti kirjoitin. En ole itekkään rikkaasta perheestä vaan vanhemmat jostain pieni ja keskituloisen väliltä. En saanu merkkivaatteita. Kengät sai kun entiset loppu jne. Ihan peruselämää.

Mutta siis se että onko se elämää että minä mietin kotona joka perusasian kanssa että onko tähän rahaa? Ruoan laitto aiheuttaa jo kohtuutonta ressiä kun pitää yrittää kituuttaa ihan minimillä. Se menee hetken jos ja kun on pakko mutta jos kuukaudesta toiseen joutuu laskemaan joka suupalan minkä lapsille syöttää niin ei mun hermot vaan riitä. Sillon pitää tehdä muille asioille jotain..

Mutta miehestä taas on tärkeämpää hommata harrastusvälineitä itelleen ja lapsille (on ostanu myös lapsille noita kalastusjuttuja ja ottaa niitäkin mukaan reissuun) . Sen mielestä ei haittaa vaikka arkena syödään pienellä budjetilla.
Ja siis tää tarkoittaa käytännössä sitä että meillä ei ole leivän päälle kuin voita, joskus juustoa. Jugurttia, muroja ym ei koskaan. Leipä on aina ruisleipää. Herkuista puhumattakaan. Salaattia ja hedelmiä on vain joskus. Mutta kait sitte on normaalia muillakin..

En minä tiedä miten näitä ymmärrettävästi selittää.

Ja siis meillä on jo suurinpiirtein tuo tyyli käytössä mitä tuohon edelle kirjoitin. Ja silti pitäis ruoasta säästää. Välillä tulee lipsuttua ja ostettua jotain ylimääräistäkin esim pari litraa jugurttia ihan vaan vaihteluksi.

[QUOTE="a p";24759213]Mies on investoinu omiin harrastuksiin nyt aika paljon. Osti veneen (mitä maksetaan vieläkin) ja päälle kalastusvälineet. Jotain oli ennestäänkin ja joku järki noiden ostamisessa ollu mut silti. Ja sitte et nytkin on syysloma vapaata niin menee puolet siitä kalaan kaverinsa kanssa.
Ja minä saan keksiä lapsille sit ohjelmaa - ilman rahaa.. Loppuviikosta oli sit menossa isompien lasten kans kalaan.

Mutta joo aion taas laskea nuo tulot ja menot. Ongelma vaan siinä et kummallakin eri käsitykset mikä on pakollista.

Ei onnistu tuo yks auto. Miehellä menee jo viikossa hermot kun pitää ottaa mun ja lastenkin menot huomioon. Sama tuon säännöllisen liikunnan kanssa. Työt menee edelle.
Mut on mulla mahdollisuus lähteä lenkille joka päivä. Lapset pärjää sen puoli tuntia tunnin itekseenkin.. Et ainoa vaihtoehto minkä voi käytännössä toteuttaa.[/QUOTE]

Miehes on kyllästyny lapsiperhe-elämään eikä oikein jaksa sitä, että kaikki varat ja aika menee lastenhuoltoon. :/

[QUOTE="vieras";24763901]Mies hommaa perheelle veneen jolla pääsee kalaan ja tuomaan siten lisää ruokaa pöytään ja ap senkun jaksaa nalkuttaa.[/QUOTE]

Mies tarvis aika paljon enemmän vapaata et kalastuksella tienaa veneensä. Ja joo on nuo kalat ihan kiva lisä ruokaan kun ei niitä kaupastakaan raski ostaa.
Lähinnä nyt vaan sitä et kummallakin niin eri ajatukset siitä mikä on tärkeää ja mikä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja selkeä;24763902:
Miehes on kyllästyny lapsiperhe-elämään eikä oikein jaksa sitä, että kaikki varat ja aika menee lastenhuoltoon. :/

Sanotaanko et mies kyllä päässy todella helpolla lasten hoitamisessa. Ei huolehdi yleensä ikinä mistään perusasioista. Et se mitä lasten kanssa on niin on vapaa aikaa. Ei silti osaa kyllä huolehtia jos ite oon jossain tms.

[QUOTE="a p";24763930]Mies tarvis aika paljon enemmän vapaata et kalastuksella tienaa veneensä. Ja joo on nuo kalat ihan kiva lisä ruokaan kun ei niitä kaupastakaan raski ostaa.
Lähinnä nyt vaan sitä et kummallakin niin eri ajatukset siitä mikä on tärkeää ja mikä ei.[/QUOTE]

Veneily ja kalastus ovat miehellesi henkireikä jolloin hän voi viettää aikaa lasten kanssa ja saada ajatukset pois työasioista.

[QUOTE="vieras";24763952]Veneily ja kalastus ovat miehellesi henkireikä jolloin hän voi viettää aikaa lasten kanssa ja saada ajatukset pois työasioista.[/QUOTE]

Joo niin on. Enkä oo sitä vastaan ollukkaan enneku alko tuosta auton myynnistä puhumaan.

Tili miinuksella ja taas tapellaan. Ei vaan enää riitä hermot. Miehelle sanoin et ei pää kestä tätä taas. Sano vaan et mun pitää keksiä itelle jotain muuta ajateltavaa/tekemistä. Ja heti perään et sellasta mistä sais rahaakin.
Ei täällä ole töitä. Katoin molin sivuilta niin vaihtoehdot on metsäkoneen ja kaivinkoneen kuljettajat ja pitsayrittäjä.

Itkua yritän niellä.. pitää tehdä ruokaa ja kuskata lapsia harrastuksiin ja kavereille.

Mun pää leviää oikeasti kohta. Miehen työvuorot on tällä viikolla kans ihan järjettömät. Lähtee yhdeltä yöllä. Tulee yhdeltä päivällä. Nukkuu pari kolme tuntia ja lähtee taas. Tulee kahdeksan maissa takas nukkumaan.

HUomenna ois meidän hääpäivä. Ei paljon juhlia tarvi.

no onpa nuiva ukko. Hirveetä, jos joutuis tollee kapas miettii. Hedrlmät jne on kuitenkin terveellisiäkin. Anna avioerohakemus sille huomenna lahjaks jos ei tuo yllätystä ja lupaa muuttua.

Ahdistaa edelleen joka päivä tuon rahan kanssa.
Nyt vaan yrittäny siivota kaappeja, tehdä käsitöitä ym et jotain muuta ajateltavaa.

Ja siis ei tuo nyt ihan täysin oo miehen syy et rahat ei riitä. Mutta se että noille asioille pitäs yhdessä tehdä jotain. Ja myönnän että mun hermoilla ei eletä pihisti pitempiä aikoja. Vaikka ne mun "tuhlaamiset" onkin sit jotain jugurttia tmv kaapissa tai kirpparilta jotain mikä ei ihan ihan pakollista.

kyllä mä ymmärrän myös sen miehen osan. painaa töitä niska limassa mutta tienaamiaan rahoja ei saisi käyttää itseensä ollenkaan ja samaan aikaan puoliso lorvii kotona kaiket päivät käsi ojossa...

Miehellä on joku ikä-, työ- tai muu identiteettikriisi ja luultavasti hänen pitää itse soutaa itsensä sieltä kuiville.
Ehkä voit puhaltaa hänelle tuulta tai auttaa häntä huomaamaan pahan olon syyt, ettei hänen tarvitse etsiä niitä teidän tupanne ledien käytöstä.

Tylsäähän se on kun se kiukuttelee sinulleja jonkunlainen keskusteluhan teidän pitää käydä. Jos rahat on niin tiukalla ettei valaistukseen ja lasten vaatteisiin riitä, niin silloin ei voi ostella harrastustarvikkeitakaan...

Yhteistyössä