Ärsyttää miesystävän käytös!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja puolesta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Hei haloo muija, mene vähän ittees. Olisit käyny ne koulut ja pyöräyttäny sen kakaran sitten ku sulla olis ollu vakaa talous ja työpaikka. Omat aivot on hyvä omistaa.

Ai että vähävaraiset ei saisi tehdä lapsia?? Mun mielestä on niin hemmetin surullista ja kylmää, että kaikki mitataan suorituksissa ja elämä pitäis suorittaa tietyssä järjestyksessä. Mun mielestä ainakaan mitkää hienoimmatkaan opinnot ei mene lapsen ja äitiyden edelle. Ihmekö jos synnytysikä nousee, kun naiset ei uskalla tehdä lapsia tässä epäempaattisessa yhteiskunnassa. hatunnosto ao:lle että on ottanut kaikesta huolimatta ison vastuun ja tehnyt lapsen nuorena,opinnot ei ole avain onneen. Sitten nnuoret naiset sekoavat ja masentuvat, kun haluaisivat oikeasti perheen, mutta on pakko vain opiskella ettei tule kiusatuksi. Enemmän mä säälin ja halveksun niitä, jokka saa esikoisen täydelliseen elämäänsä vasta yli 30 kymppisenä. Kyllä sitä aina jotenkin pärjää, ap, älä huoli.

En puhunu siitä etteikö vähävaraiset sais tehdä lapsia. Kannattaa vaan toki miettiä onko itellään rahkeita taloudellisesti ja tässä tapauksessa ilmeisesti henkisesti hankkia sitä lasta.

Enemmän mä säälin ja halveksun niitä, jokka saa esikoisen täydelliseen elämäänsä vasta yli 30 kymppisenä.

Totta, kolmekymmentäkymppisenä eli 300 vuotiaana on kyllä jo hiukan myöhä. Mä taas halveksun niitä jotka hankkii lapsia ajatellen omia halujaan eikä lasten parasta.

Hei haloo muija, mene vähän ittees. Olisit käyny ne koulut ja pyöräyttäny sen kakaran sitten ku sulla olis ollu vakaa talous ja työpaikka. Omat aivot on hyvä omistaa.

Ai että vähävaraiset ei saisi tehdä lapsia?? Mun mielestä on niin hemmetin surullista ja kylmää, että kaikki mitataan suorituksissa ja elämä pitäis suorittaa tietyssä järjestyksessä. Mun mielestä ainakaan mitkää hienoimmatkaan opinnot ei mene lapsen ja äitiyden edelle. Ihmekö jos synnytysikä nousee, kun naiset ei uskalla tehdä lapsia tässä epäempaattisessa yhteiskunnassa. hatunnosto ao:lle että on ottanut kaikesta huolimatta ison vastuun ja tehnyt lapsen nuorena,opinnot ei ole avain onneen. Sitten nnuoret naiset sekoavat ja masentuvat, kun haluaisivat oikeasti perheen, mutta on pakko vain opiskella ettei tule kiusatuksi. Enemmän mä säälin ja halveksun niitä, jokka saa esikoisen täydelliseen elämäänsä vasta yli 30 kymppisenä. Kyllä sitä aina jotenkin pärjää, ap, älä huoli.

En puhunu siitä etteikö vähävaraiset sais tehdä lapsia. Kannattaa vaan toki miettiä onko itellään rahkeita taloudellisesti ja tässä tapauksessa ilmeisesti henkisesti hankkia sitä lasta.
Ja jos selkä on vielä paskana, niin kannattaisi saada ainakin selkä parempaan kuntoon ennen raskautta.

Raha ei saa olla esteensä asiassa, joka on jokaisen oikeus ja useimmille se tärkein juttu elämässä! Sen takia meillä on tukijärjestelmä Suomessa, haloo. Aina pärjää jotenkin. Jotukut nyt vaan on parempia äitinä kun vaikka koulun penkillä, sitä pitäisi tukea ja arvostaa, että jotkut sentään ottavat nuorena niin ison vastuun hoitavat uutta elämää. TÄllä menolla synnytysikä nousee vielä enemmän, kun nuoret naiset saavat elämästä sen kuvan, että tärkeintä on vain suorittaa ja kouluttautua mahd korkeasti, vaikka aniharvalle se tuo onnea. Naisilla tunnetusti pää kestää muutenkin huonommin kovia työ/opiskleupaineita, nämä sukuouolierot tulisi ottaa huomioon ja tukea sitä missä kumpikin sukupuoli on paras.

:o Jos te ette edes seurustele niin ei kyllä miehellä ole mitään velvollisuutta sun lapselle haalaria ostella. Ei tulis mieleen kyllä odottaa että joku mies on velvollinen ostamaan mun lapsille vaatteita. :o Tai yhtään mitään.

Enemmän mä säälin ja halveksun niitä, jokka saa esikoisen täydelliseen elämäänsä vasta yli 30 kymppisenä.

Mielenkiintoinen sivujuonne...

Olen vähän päälle 3-kymppinen (en sentään 30-kymppinen!). Täydellisestä elämästä en tiedä, mutta on vakituinen työpaikka, hyvätuloinen (samanikäinen) kumppani, omistusasunto. Toiveissa on saada lapsi lähivuosina.

Voinko kohteliaimmin tiedustella, miksi säälit ja halveksit minua ja muita samassa tilanteessa olevia?

Terveisiä sinne Porvooseen mut jos oikeasti joku työtön miesystävä katselis kaihoisasti mun lompakkoa ja lomaa tyttöjen kanssa niin sanoisin sille että menee töihin. En myöskään maksa naapurin laskuja, eikä hän minun. Jessus.

Naisilla tunnetusti pää kestää muutenkin huonommin kovia työ/opiskleupaineita, nämä sukuouolierot tulisi ottaa huomioon ja tukea sitä missä kumpikin sukupuoli on paras.

Miksi naiset sitten hakevat työelämässä sitä tasa-arvoa jos ei pää kestä? Tuohan on täyttä syrjintää naisia kohtaan, pitäisikö rakentaa ihan omat koululaitokset sekä miehille että naisille?

En minä kyllä ymmärrä taas miksi ap on trolli ja paska ja rahanahne. Kyllähän tuo minuakin ärsyttäisi jos miesystävä laittaa tonneja palamaan ulkomaille kun itsellä ei ole varaa lapsen vaatteisiin. Miksi ei saisi ärsyttää? Minusta missään välissä ap ei olettanut että miesystävän pitäisi haalari maksaa, tilanne vain ärsyttää ja olisi ollut ihanaa, jos mies olisi tajunnut ostaa lapselle tarvittavan haalarin, vaikka lahjaksi. Tai ehkä edes lainaksi.

Mistä te luitte että ap olettaa miehen elättävän heidät? Minä ainakin vaan luin että ärsyttää kun tekee tiukkaa ja toinen ei edes huomaa.

Raha ei saa olla esteensä asiassa, joka on jokaisen oikeus ja useimmille se tärkein juttu elämässä! Sen takia meillä on tukijärjestelmä Suomessa, haloo. Aina pärjää jotenkin. Jotukut nyt vaan on parempia äitinä kun vaikka koulun penkillä, sitä pitäisi tukea ja arvostaa, että jotkut sentään ottavat nuorena niin ison vastuun hoitavat uutta elämää. TÄllä menolla synnytysikä nousee vielä enemmän, kun nuoret naiset saavat elämästä sen kuvan, että tärkeintä on vain suorittaa ja kouluttautua mahd korkeasti, vaikka aniharvalle se tuo onnea. Naisilla tunnetusti pää kestää muutenkin huonommin kovia työ/opiskleupaineita, nämä sukuouolierot tulisi ottaa huomioon ja tukea sitä missä kumpikin sukupuoli on paras.

Useimmat meistä naisista pärjäävät työelämässä täysin tasavertaisesti, ja kyllä koulutus ja mielekäs työ tuo onnea monellekin. Mielestäni ihminen, joka on kiinnostunut omasta elämästään ja tavoitteistaan, on myös parempi äiti kuin sellainen, joka ei menesty millään muulla elämän alueella kuin lasten tuottamisessa. Pahimmassa tapauksessa sellaisen ihmisen tyttäret omaksuvat äitinsä elämänasenteen.

Naisilla tunnetusti pää kestää muutenkin huonommin kovia työ/opiskleupaineita, nämä sukuouolierot tulisi ottaa huomioon ja tukea sitä missä kumpikin sukupuoli on paras.

Miksi naiset sitten hakevat työelämässä sitä tasa-arvoa jos ei pää kestä? Tuohan on täyttä syrjintää naisia kohtaan, pitäisikö rakentaa ihan omat koululaitokset sekä miehille että naisille?

Ei kannata lähteä yleistämään yhden naisen sanomisia koskemaan kaikkia naisia (vaikka alkup. puhuja itse yleistikin). En tiedä mistä hatusta "puolesta" tuon älyttömän kommenttinsa kiskaisi, mutta kaikilla naisilla ei todellakaan ole moisia ongelmia!

yst. terveisin
Akateemisesti kouluttautunut, edelleen tiedonjanoinen nainen, jolla on koulutus & valmiudet kahteen eri ammattiin
sekä
naispuolinen kumppaninsa, jolla myös akateeminen koulutus, vaativa työ ja varsin mukava toimeentulo :)

Miesystäväasteella en tohtisi tuumia toisen varoja omaan tai lapseni käyttöön, vakava seurustelu ja yhteenmuutto voisi muuttaa tilannetta, jos asiasta olisi yhdessä keskusteltu. Mutta sittenkin lapseni elättäminen olisi minun ja lapsen isän vastuulla eikä minulla olisi mielestäni syytä olla pahoillani, jollei lapseton ihminen huomaa tarjota rahaa lapseni menoihin.

No sitä en tiedä, ehkä siitä on tullut joku pakko mielle, että on pakko olla kuin miehet, vaikka luonto määräisi muuta. Nainen on kuitenkin luotu hoitamaan jälkeläisi ja synnyttämään, miehellä on kovempi tahto ja luonne sekä keskittymiskyky ja avaruudellinen hahmottaminen, monessa asiassa luontaisesti kykenevämpi. Synnyttänyt nainen ei enää jaksa panostaa työhönsä yhtä antaumuksella, kun on lapsi mielessä ja huoli koko ajan. Koulutus on siis mennyt hukkaan. Nuori nainen taas vain odotta että saisi alkaa lapsentekoon eikä tarvitsisi enään opiskella.

En sano, että naiset eivät voisi pärjätä työelämässä ja opinnoissa, mutta alavalintaa voisi miettiä. Esim. hoitajina ja opettajina varmasti päteviä ja pääsevät toteuttamaan itseään. Yritysjohtajina tai huipputieteentekijöinä ei ehkä naisen paikka. Tätä ei vain saisi sanoa nykymaailmassa ääneen, vaikka siinä on vinha perä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea kanssa:

Ei kannata lähteä yleistämään yhden naisen sanomisia koskemaan kaikkia naisia (vaikka alkup. puhuja itse yleistikin). En tiedä mistä hatusta "puolesta" tuon älyttömän kommenttinsa kiskaisi, mutta kaikilla naisilla ei todellakaan ole moisia ongelmia!

yst. terveisin
Akateemisesti kouluttautunut, edelleen tiedonjanoinen nainen, jolla on koulutus & valmiudet kahteen eri ammattiin
sekä
naispuolinen kumppaninsa, jolla myös akateeminen koulutus, vaativa työ ja varsin mukava toimeentulo :)

Ei tässä yleistystä harrastetukkaan, ihmettelen vain tuollaista oman saamattomuuden selittelyä :) Naisilla on 100% samanlaiset mahdollisuudet elämään kuin miehellä.

[Synnyttänyt nainen ei enää jaksa panostaa työhönsä yhtä antaumuksella, kun on lapsi mielessä ja huoli koko ajan. Koulutus on siis mennyt hukkaan. Nuori nainen taas vain odotta että saisi alkaa lapsentekoon eikä tarvitsisi enään opiskella.

En sano, että naiset eivät voisi pärjätä työelämässä ja opinnoissa, mutta alavalintaa voisi miettiä. Esim. hoitajina ja opettajina varmasti päteviä ja pääsevät toteuttamaan itseään. Yritysjohtajina tai huipputieteentekijöinä ei ehkä naisen paikka. Tätä ei vain saisi sanoa nykymaailmassa ääneen, vaikka siinä on vinha perä.

Turhaakos sitä sitten kouluttautua jos lapsenpäästämisen jälkeen ei enää työt maita? Tässähän yhteiskuntakin säästäisi sievoisia summia jos jätettäisiin naiset kouluttamatta ihan vain tuon takia. Nyt jäitä hattuun, nainen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
En minä kyllä ymmärrä taas miksi ap on trolli ja paska ja rahanahne. Kyllähän tuo minuakin ärsyttäisi jos miesystävä laittaa tonneja palamaan ulkomaille kun itsellä ei ole varaa lapsen vaatteisiin. Miksi ei saisi ärsyttää? Minusta missään välissä ap ei olettanut että miesystävän pitäisi haalari maksaa, tilanne vain ärsyttää ja olisi ollut ihanaa, jos mies olisi tajunnut ostaa lapselle tarvittavan haalarin, vaikka lahjaksi. Tai ehkä edes lainaksi.

Mistä te luitte että ap olettaa miehen elättävän heidät? Minä ainakin vaan luin että ärsyttää kun tekee tiukkaa ja toinen ei edes huomaa.

Mua ei ärsyttäisi ollenkaan, toivottaisin miehelle suukkojen kera hyvää matkaa, varmasti on lomansa ansainnut. Ja ap voi kirjaimellisesti vaikka sanakirjasta katsoa tai kysyä joltain, mitä se tarkoittaa kun ihan itse jotain ansaitsee :flower: :flower:

No sitä en tiedä, ehkä siitä on tullut joku pakko mielle, että on pakko olla kuin miehet, vaikka luonto määräisi muuta. Nainen on kuitenkin luotu hoitamaan jälkeläisi ja synnyttämään, miehellä on kovempi tahto ja luonne sekä keskittymiskyky ja avaruudellinen hahmottaminen, monessa asiassa luontaisesti kykenevämpi. Synnyttänyt nainen ei enää jaksa panostaa työhönsä yhtä antaumuksella, kun on lapsi mielessä ja huoli koko ajan. Koulutus on siis mennyt hukkaan. Nuori nainen taas vain odotta että saisi alkaa lapsentekoon eikä tarvitsisi enään opiskella.

Taidan jättää lapset tekemättä, jos sen jälkeen ajatusmaailma ja oikeinkirjoitus näyttää tuollaiselta.

Me alettiin miehen kanssa seurustelemaan kaukosuhteessa, 250km oli välimatkaa. Mies hyvätuloinen ja minä köyhä opiskelija. Joka viikonloppu tullessaan toi kassin sapuskaa, maksoi baarissa kun käytiin ja syömässä. Mä olin kyllä kiitollinen! Ikinä en ois kehdannut hältä pyytää ja Menin iltatöihin Grillille jotta sain bussimatkat Helsinkiin maksettua ja jotain antaa takaisin.

Nyt 6 vuotta myöhemmin saattaa kyl kuulua pari päivää ennen tiliä et "iskäää annaks vähän rahaa" :D Mutta ikinä en unohda miehen apua silloin kun sitä tarvitsin, pyytämättä. Joten kyllä se ap sunkin mies varmasti jeesaa kunhan saatte suhteen siihen pisteeseen, mutta älä ala rahaa toiselta kinuamaan. Lainaksi ehkä, mutta maksat takaisin.

Itseasiassa naiset pärjää paremmin opinnoissa. Repivät parempia arvosanoja jo peruskoulusta lähtien, tekevät tunnollisemmin hommansa, hakeutuvat useammin esim. yliopistoihin ja valmistuvat myös niistä. Miten niin muka naisilla olisi huonompi keskittymiskyky ja heikompi tahto? Eikö korkeamman koulutuksen hankkiminen vaadi juuri näitä kykyjä.

Yhteistyössä