A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja viras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mielestäni olet tässä puolueellinen, koska oma lapsesi on kyseessä. Hyvin todennäköistä on, että myös noilla kahdella muulla pojalla sujuu leikki kahdestaan hyvin ilman riehumista, kun sinun lapsesi ei ole mukana. Mutta ehkä omasi on vain dominoivampi/ röyhkeämpi/ sosiaalisempi tai jotain, ja ei ole koskaan se, joka leikistä tippuu pois, jos kolme ei mahdu.
Jos kolmestaan ei leikki suju, niin mielestäni on ok sitten pistää poikki ja pojat kukin erikseen rauhoittumaan. Kyllä tuon ikäisiä pitäisi kolme pystyä leikkimään, vaikka on adhd.
Niin siis myöskin meidän pojalla on ADHD, tiedän vain että tällä kolmannella pojalla se on huomattavasti vaikeampi. Tämä kolmas poika kyllä käy meillä kotona leikkimässä, lähellä kun asuu, täällä leikit sujuvat suht hyvin meidän pojan kanssa.
Varmasti joo olen puolueellinen mutta aina olen pojalle sanonut että ketään ei ulkopuolelle jätetä. Siitä nyt onkin kyse, koska tulee se raja vastaan?
Sinä siis haet tässä sitä, että joku pitää jättää pois. Entäpä jos kehotat lastasi hakemaan uuden ystävän, ja jättämään nuo kaksi poikaa leikkimään keskenään.
Tuo toinen poika ei halua leikkiä tuon kolmannen kanssa, eivät vieraile puolin sun toisin kuten meidän poikamme tämän toisen kanssa. Tai no, meidän poika kyllä leikkii vapaalla myös tämän kolmannen kanssa, aika paljonkin. Tämä kolmas kun asuu naapurustossa toisin kuin tämä yksi poika joka asuu kaukana.
Sitä haen takaa että mihin pisteeseen asti näiden kahden pojan, jotka siis haluavat leikkiä yhdessä, pitää kestää tämän yhden riehumista sekä leikkien sekoittamista?
Minusta usein äidit itse valitsevat lapsillensa kaverit, juuri kuten sinäkin nyt teet kutsumalla tuota toista poikaa teille ja yrittämällä puuttua päiväkodin kasvatukseen.
Mielestäni kolme mahtuu leikkimään ja jos ei mahdu, voivat leikkiä yksin. Kotona sitten voi kutsua käymään kenet haluaa. Päiväkodin ohjaajien tehtävänä on huolehtia, että kaikilla on kaveri. Eikä niin, että on oikein sulkea leikistä ulos.
Anteeksi mutta oletko sinä sama, joka olet jankuttanut palstankin kiusaajista jo monta kertaa? Ainakin tyyli lukea vain haluamasi on sama.
Vai ymmärsinkö minä väärin, että ap:n luona kyläilee sekä poika 1 ja poika 2 ((jolla se vaikeampi adhd)?
Siis tarkoitatko minua että olisin jankuttanut palstan kiusaajista??? Ei kyllä kuulu tapoihini.
Ja kyllä, meillä vierailevat molemmat pojat, enemmän tämä vaikeampi ADHD tapaus.