Ärsyttää yhen ihmisen asenne lapsen hankintaa kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miukuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miukuli

Vieras
Mulla niin ottaa pannuun kun tämä kaverini puhuu että hän on päättäny että ei tee lapsia kun on niin huono rahatilanne ja ei ole itellä vakituista työpaikkaa. Siis huono rahatilanne jos miehen kk tulot on yli 2000 e ja tämä kaverinikin on töissä. Mie mietin että miten se ees kehtaa sanoa minun eessä niin että on raha-asiat pyllyllään vaikka niin ei tosiaankaan ole. Ja meillä mies jäi juuri työttömäksi ja itse olen raskaana toista kertaa ja hyvin ollaan pärjätty vaikka kk tulot kuussa on vähän päälle 1000 e.

Mie olen sitä mieltä että tämä kaverini vaan keksii tekosyitä sille että miksi ei muka vois tehdä lasta. Oikea syy taitaa olla vaan että ei halua nykyisen miehensä kanssa lapsia. Eksän kanssa yrittivät kauan, mutta ei napannut. Nyt ei kuulemma ole varaa vaikka pyörivät suunnilleen rahoissa!

Piti vaan päästä purkamaan vihaa kun oikeasti ei lapsia rahalla tehdä eikä kasvateta.

Ihmisillä on erilaiset prioriteetit ja minä taas voisin ymmärtää enemmän sun kaveriasi kuin sinua. Ja mitä hiton väliä sillä on, mitkä kaikki syyt heidän lastenhankintaansa estävät.

Rahalla ei tehdä eikä kasvateta, mutta se helpottaa elämistä pirusti. Tonnilla ei meillä taas selvittäisi edes asuntolainasta. Jos te elätte onnellisena minimirahalla, niin ei se tarkoita että loput tässä maailmassa niin tekisivät. Ja se ei ole väärin sekään.

Tai sitten esim. mä sanoin joilleikkin tekosyitä miksi en tahtoisi lasta silloin kun oltiin lapsettomuushoidoissa, koska en kaikille tahtonut asiaa ruveta selittämään, eikä se kaikille kuulu.
Jos ei onnistunut eksäin kanssa, niin ehkäpä ei onnistu nyksänkään.
Vähän ymmärrystä peliin, kun ei toisen asioita voi aina niin tarkkaan tietää.

Miksi ystäväsi pitäsi kertoa sinulle syitä (oikeita tai vääriä) miksi ei juuri nyt halua lasta... Itseäni ottaa erityisesti pattiin ihmiset, jotka utelevat lapsen "hankintaan" liittyviä asioita. Jonka jälkeen vielä analysoivat vastauksen oikeellisuuden :(

"Oikea syy taitaa olla vaan että ei halua nykyisen miehensä kanssa lapsia."

Jotkut joutuu selittelemään miksi haluaa vielä lapsia ja toiset sitten selittelee mikseivät halua.
Mulla on kaveri , joka haluaa lapsen kun "aika on oikea". Sitä oikeaa aikaa on nyt odoteltu reilut 10 vuotta , alkaa kohta olla leidillä ikää sen verran ettei lapsi ehkä ihan tosta vaan tulekaan. Rahatilanne on ollut syy lykätä lapsentekoa , mutta varaa on kyllä uuteen autoon ja kesämökkiin. Ja sitten ei ole kiva olla raskaana kesällä , niin ei voi alkuvuodesta yrittää. Ja jos tulee syksyllä raskaaksi , ei voi ryypätä pikkujouluissa.
Ehkä sitä vois jo lakata kännissä itkemästä vauvahaaveita , jos ei oikeasti lasta edes halua.

ei lasta kasvateta rahalla mut kyllä se elämää kummasti helpottaa.ja mukava ostaa aina uudet vaatteet ja lelut tms. ja sit kun lapsi haluaa esim. alkaa harrastaan jotain ni voi hyvinki upota paljon rahaa. ei ole ilmaista ei.

ymmärrän kaveriasi todella hyvin. On viisasta olla hankkimatta lapsia jos tuntee, että on rahallisesti tiukkaa. Tuo 2000 euron kukausitulot ei todellakaan ole paljon. Sillä ei elä pääkaupunkiseudulla eikä kyllä muuallakaan jos haluaa antaa myös sille lapselle jotakin muutakin kuin kotona oloa. Ihmisillä on erilaisia vaatimuksia elämälleen ja myös sille lapsen elämälle. Minusta suunnittelu on viisasta.

Ok.Siis mä ymmärrän kaverias helkkarin hyvin.
Kyllä sillä rahalla silti jotain tehään,ja sitä johonki tarvii.Ei se lapsi pyhällä hengellä elä.
Mua ei ainakaan kiinnosta mihinkään sossunluukulle mennä vinkuun.

Jos joku KOKEE että heidän rahatilanteensa on kehnonlainen, ja KOKEE ettei ole oikein hankkia lasta siihen tilanteeseen, niin miksi se ärsyttää jotakuta toista?
Ihan kaikki ei ole piilov*ttuilua juuri sinua kohtaan.

Eikä kaverin vauvanhaluamiset tai -halumattomuudet kuulu kenellekään.

Ja raha on kyllä hiton tärkeää lapsiperheelle. Kaikki maksaa. Pelkkä rakkaus ei kustanna kalliita vakuutuksia, pelkällä rakkaudella ei täytetä jää- ja vaatekaappia.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos joku KOKEE että heidän rahatilanteensa on kehnonlainen, ja KOKEE ettei ole oikein hankkia lasta siihen tilanteeseen, niin miksi se ärsyttää jotakuta toista?

Ja raha on kyllä hiton tärkeää lapsiperheelle. Kaikki maksaa. Pelkkä rakkaus ei kustanna kalliita vakuutuksia, pelkällä rakkaudella ei täytetä jää- ja vaatekaappia.

Niinpä!

meillä on netto tulot yli 4000 kuussa. En olisi lasta halunnut 1000 nettotuloilla.
MInä en tee lapsia tähän maailmaan sossun elätettäviksi. Jos mies kuolee asia on sitten toinen.
Itsekin pärjäisin silti ja tulot olisi silti yli tonnin kuussa.
Eiköhän lapset jokainen itse elätä. Jos ei ole varaa elättää niin sitten ei niitä tee. Se on mun motto. Vihaan sossupummeja oli ne sitten maahanmuuttajia tai kantaväestöä.

Alkuperäinen kirjoittaja julia:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Niinpä!

Niimpä tosiaan!

Meillä nettotulot melkein 6000 euroa ja kyllä me mietitään joka ainoa lapsi joka tähän maailmaan tehdään, koska mikään ei ole ilmaista ja itse ne lapset pitää elättää ja kaikkeen varautua.

Alkuperäinen kirjoittaja miukuli:
Mulla niin ottaa pannuun kun tämä kaverini puhuu että hän on päättäny että ei tee lapsia kun on niin huono rahatilanne ja ei ole itellä vakituista työpaikkaa. Siis huono rahatilanne jos miehen kk tulot on yli 2000 e ja tämä kaverinikin on töissä. Mie mietin että miten se ees kehtaa sanoa minun eessä niin että on raha-asiat pyllyllään vaikka niin ei tosiaankaan ole. Ja meillä mies jäi juuri työttömäksi ja itse olen raskaana toista kertaa ja hyvin ollaan pärjätty vaikka kk tulot kuussa on vähän päälle 1000 e.

Mie olen sitä mieltä että tämä kaverini vaan keksii tekosyitä sille että miksi ei muka vois tehdä lasta. Oikea syy taitaa olla vaan että ei halua nykyisen miehensä kanssa lapsia. Eksän kanssa yrittivät kauan, mutta ei napannut. Nyt ei kuulemma ole varaa vaikka pyörivät suunnilleen rahoissa!

Piti vaan päästä purkamaan vihaa kun oikeasti ei lapsia rahalla tehdä eikä kasvateta.

No ei parin tonnin tuloilla pyöritä rahoissa. Sori vaan.

Ja lapsia ei todellakaan noin vaan tehdä, miten väitit. Juurihan sanoit, että hänellä on eksän kanssa kestänyt yritys. Mitäpä jos he ovat jo yrittäneet? Ja eivät ole halunneet sitä kertoa?

Ei kaikkien TARVITSE tehdä lapsia, jos eivät halua -oli rahaa tai ei. Jotkut tarvitsevat erilaiset olosuhteet. Ovsatko he olleet edes pitkään yhdessä?

Yhteistyössä