Ärsyttävät tori.fi-myyjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaalokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaalokki

Vieras
Taas ärsyttää kun oon tiettyjä tavaroita kytännyt tori.fi:stä, sit kun sopiva kohde tulee myyntiin, joko a) ilmoituksessa ei numeroa tai b) myyjä ei vastaa puhelimeen. Tänään taas kokemusta molemmista ryhmistä.
Minusta on kaikkein mukavinta soittaa myyjälle ja sopia heti koska tavarannouto sopii molemmille parhaiten. Näitäkin kivoja tapauksia on ollut muutamia. Kaupat ovat onnistuneet aina parhaiten suoraan myyjän kanssa puhelimessa sopien.
Sitten on näitä jotka ei ilmeisesti uskalla puhua tuntemattomien kanssa, kun ei numeroaan laita. Yhdenkään tällaisen kanssa kaupat eivät ole onnistuneet. Yleensä ko. henkilö ei koskaan vastaa mitään vaikka lähetän viestini kaikkien yhteystietojen kanssa.
Tänään soitin yhden tavarankauppiaalle, mutta puolen tunnin ajan puhelin oli varattuna. Laitoin tekstiviestin, "hei, yritin tavoitella sinua. Ostaisin sinulta X:n, koska voin tulla noutamaan? Terkuin xxx xxxx". Noh, eipä taas mitään ole kuulunut! Ja ilmoitus oli tosiaan julkaistu 10 minuuttia aikaisemmin...
Eikö ihmisillä mitään käytöstapoja? Eikö olis kohteliasta olla tavoitettavissa jos jotain kerran myy tai ainakin ottaa yhteyttä mahdolliseen ostajaan kun pystyy esim. työkiireiltään? Mä myös ilmoittaisin jos tuote on myyty ja poistaisin heti ilmoituksen, ettei tulisi vaan lisää turhia kyselyitä! En vaan ymmärrä.
Millaisia kokemuksia teillä muilla on? Uskon kyllä, että ostajajiakin on moneen lähtöön...

En anna numeroa, kun kerran yksi mies alkoi soittelemaan ja lähettelemään tekstaria tavaran noudon jälkeenkin. Lisäksi en tykkää kun soitellaan ilta kymmeneltä jne.

Asiat voi ihan hyvin sopia sähköpostilla, jonka luen väh. 2 krt päivässä.

• Tykkää
Reactions: Konstantia
Juu, ymmärrän jos jostain saa riesan itselleen ettei numeroa kiinnosta jakaa. Itse olen vaan huomannut että numeronsa ilmoittaneiden kanssa kaupat helpompi tehdä. Ja kyllä mullekin sopii sopia asioista spostilla, mutta yleensä niihin ei vaan mitään vastata, vaikka ei se mitään maksaisi lähettää vastausta tyyliin "tavara myyty jo".

Minulta yksi ostamaan tulija kyseli että oonko yksin kotona kun hän tulee. Ostaja oli siis mies, ja mie nainen. Tuumasin että en muuten varmasti ole, viestit loppui siihen eikä ostaja koskaan tullut noutamaan ostostaan.
En numeroani tosiaan suoraan ilmoitukseen laita, mutta jos lähettää sähköpostia niin sitten vastausviestissäni on aina automaattisesti jo numeroni ja osoitteeni.

Luulisi tosiaan, ettei olisi suuri vaiva vastata sähköpostiin. Viimeksi sentään viikon odottelun jälkeen tuli viesti, että eilen sain myytyä. Joo-o... Olisi voinut edes viestittää, jos oli varattu tms. että sama siirtyä etsimään seuraavaa. Sitä edellisellä kerralla ei tullut vastausta ollenkaan, taitaa reilu kuukausi jo olla kulunut. Tuolloinkin ehtona oli nimenomaisena viikonloppuna tavaroiden hakeminen ja oltiin sitten siihen varauduttu - turhaan. Puhelinnumeroiden kanssa on myös ollut ongelmaa, kun ei vastata koko päivän aikana. Tekstiviesteillä on turha edes yrittää. "Paras" kokemus toki on, ettei sovittuna hakupäivänä oltu paikalla, ei tavoitettavissa ja muutaman päivän jälkeen vihdoin tuli viestiä unohtumisesta.

Huh huh, joo mä vähän arvelin, että kyllä noita ostajiakin on joka junaan. Tollaisia jonka oot itse itse kohdannut ja sitten varmasti näitäkin jotka lupaa tulla hakemaa jotain, mutta eivät ikinä saavu paikalle. Itse olen vaan perus rehti ihminen, enkä jaksa tuhlata omaa energiaa jos en tosissani ole jotain ostamassa.

Minä annan varapuhelimen (pre-paid) numeron ja vastaan, kun satun olemaan paikalla. En kantele tuota puhelinta mukanani. Varsinaista puhelinnumeroani en nettiin laita näkyviin.

Viimeksi meni ensimmäiselle, jonka puhelun satuin kuulemaan. Seuraavalle soittajalle sanoin, että ilmoitan, jos ensimmäinen jättää hakematta. Viestehin en enää tämän jälkeen vastaillut ja ilmoituksen poistin heti sen jälkeen, kun ostaja seuraavana päivänä haki ja maksoi. Viestejä tuli tosi paljon, joukossa oli sellaisiakin, että tulen ilmaiseksi hakemaan silloin ja silloin. Siinä vaiheessa tuli tosiaan olo, että hyvä, etten sitä varsinaista numeroani antanut, osoite löytyisi numerohausta. Samaten, vaikka ihan pilkkahintaan myin, niin tinkaajia riitti viesteissä.

Pahoitteluni kaikille niille asiallisille viestin lähettäjille, joille en vastaillut, mutta teitä oli monia, mutta en viitsinyt tuon pre-paidin vähäistä saldoa siihen törsätä.

En tiedä onko itsellä siellä myyjänä niin halvat hinnat, mut kyselyitä tulee niin paljon ettei kaikkiin ehdi vastata samantien. Ja suurin osa on tyyliin, voisitko myydä halvemmalla, vaikka on ollu myynnissä vasta muutaman tunnin. En todella tiputa hintaa ihan samantien. Lisäks mä en oo niitä jotka roikkuu sähköpostissa kiinni 24h kellon ympäri, varsinkaan torin myyntien takia.

Ja en todellakaan anna sinne puhelinnumeroani, kuten en muuallekaan. Eipä tule häiriösoittoja tai soittoja lasten (ja itseni) päiväuniaikaan tai illalla myöhään. Toiset myös maksaa joka tekstiviestistä eikä välttämättä halua vastata tai soittaa takas ostajalle senkään takia, varsinkaan jos on jo myyty tuote.

Mitä ihmeen moraalia siinä rikotaan, ettei halua jakaa puhelinnumeroa?
Itsellä oli joskus ilmoitus, et myyn lasten pyörän. Tuli heti päivän aikana joku 25 soittoa. Olen töissä, jossa en voi vastata puhelimeen. Luen emailit puhelimen kautta, eikä työjuttujen hoito sujunut, kun en pääsyt edes maileja lukemaan kun puhelin koko ajan soi ja häiritsi. En todellakaan enää laita puhelinnumeroa ilmoitukseen.

Mulle soitti joku mies ja sanoi että tulee HETI noutamaan tavaran. Sanoin ettei käy, koska olen juuri lähdössä töihin ja olen jo myöhässä. Olisi pitänyt odottaa lähtöä, koska hän halusi sen heti just nyt. Sanoin ettei käy, koska en halua myöhästyä, vaan odottaa parempaa ajankohtaa esimerkiksi seuraavaan päivään. Ei käynyt, jankkasi vaan ja käski jopa laittaa tavaran pihallemme tai tien poskeen odottamaan, hän kyllä maksaa. Joopa joo..!! ARGH, taidan seuraavalla kerralla laittaa vaan e-mail -osoitteeen!

Minua vituttaa noissa Tori.fi:n ilmoituksissa, kun niihin ei voi tippaakaan panostaa.
Täysin puutteellisia ilmoituksia ilman kuvia, mittoja, oikeinkirjoitusta, hintapyyntöä, paikkakuntaa tmv.

Voiko jumalauta olla niin vaikeaa oikolukea se ilmoitus ennen kuin sen julkaisee?!

[QUOTE="outo";29726806]Mä välillä aikani kuluksi stalkkaan myyjiä, kun kiinnostaa että millainen ihminen niitä kauppaa. Fase ja Fonecta on mainio yhdistelmä :P[/QUOTE]

No empä ole kummassakaan ja torilla myyn. Numeroa en laita ilomoon kun ostajilla ei ole mitään tapoja ja olen vuorotyössä. Heti mangutaan alea hintaan tai postikuluihin, mihin en ikinä suostu! Jos ostaa paljon postissa saatan pyöristää hintaa, mutta en ikinä jos mangutaan alea. Saatanan paljon on ostajia jotka jättävät kaupat kesken. Eivät tule sovittuna aikana, tilinumeron ( tuossa omat varotoimisyysteemini joita en paljasta) saatuaan häviävät kuin pieru anukseen. Pidän mustaa listaa tapauksista jotka näin tehneet. Mailia luen useita kertoja päivässä joten minut tavoittaa kyllä.

Minua vituttaa noissa Tori.fi:n ilmoituksissa, kun niihin ei voi tippaakaan panostaa.
Täysin puutteellisia ilmoituksia ilman kuvia, mittoja, oikeinkirjoitusta, hintapyyntöä, paikkakuntaa tmv.

Voiko jumalauta olla niin vaikeaa oikolukea se ilmoitus ennen kuin sen julkaisee?!

Oon huomannu saman. Kaikissa ei oo edes kuvaa. Ilmoitus tyyliin "myydään Ikean Bestå-hylly 50e". Just... Entäs koko, väri, kunto, ovia vai laatikoita...

Itse olen myynyt todella paljon tavaraa (lähinnä lasten juttuja) Torilla ja olen panostanut kuviin ja esittelytekstiin huolella. Hyvin on mennyt kaupaksi ja nopeasti. Monesti korjaan ilmoitustani vielä julkaisun jälkeenkin, jos huomaan parannettavaa. Samoin jos joku kysyy jotain mitä en huomannut ilmoitukseen laittaa, lisään sen heti.

iItä te oikein ostatte tai miltä paikkakunnalta, kun teillä on noin paljon huonoja kokemuksia? Olen tehnyt yli kymmenet kaupat torin kaitta puolentoista vuoden sisään eikä minulla ole muuta kuin hyviä kokemuksia.

En kyllä vastaa huonosti tehtyihin ilmoituksiin, koska se ei anna myyjästä hyvää kuvaa.

Minä en laita puhelinnumeroa, koska:
- Vuorotyö. Ei todellakaan ole kiva, jos joku soittaa esim. aamu 10 ja juuri tullut yövuorosta ja menny nukkumaan..
- Jos en satu vastaamaan puhelimeen, minun pitäisi soittaa takaisin?!? Ihan törkeen kalliiksi tulee tuollainen.
-50% kyselijöistä on " voin tulla ostaa sillä ja sillä hinnalla" huoh.

Tietenkään työttömät ei tälläistä ota huomioon -.-

Sähköposti on niin paljon helpompi.

BTW julkaisuaika ei ole se aika milloin myyjä on laittanut ilmoituksen.
Tori.fi tarkistaa kaikki ilmoitukset ja yleensä niissä menee 6-8 h, että ne julkaistaan.

Mä en laita numeroa.

Ja katson sähköpostin useaan kertaan päivässä jos mulla on jotain myynnissä.

Asiallisia ostajia on paljon mutta enemmän näitä asiattomia joten siksi näin.

Ostajissa ärsyttää se että sanotaan että ostetaan ja sit ei kuulukaan mitään kun kysyn milloin haku onnistuisi. Ainoastaan yksi mies on laittanut tuotteesta että ei ostakaan kun väri oli vaimolle väärä.

Niinpä,kumminkin puolin olisi tavoissa parantamista.
Niin jättävät myyjät vastaamatta viesteihin.On myöskin sellaisia joille ei ole käynyt aika ja sovittu että sovitaan silloin ja silloin siitä milloin tuun katsoo tuotetta.Kun soitan uudelleen niin tuote myyty hetken jälkeen edelisestä soitosta.
Myöskin ostajat voisivat ilmoitaa tuleeko/otaako tuoteen.
Kysytään vielläkö myynissä,milloin voi hakea ym.vastaavaa.
Ei vaan kuulu sitten mitään,olisi kohtuulista vastata jos ei käykään/osta.
Tuntuu aika turhauttavalta vastata,kun sitten ei kuulu mitään

Yhteistyössä