Arvatkaa mun paino? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei sitä kovinkaan köyhä voi olla jos syö joka viikonloppu laadukasta (eli terveellistä, ei pelkkää rasvassa lilluvaa mössöä) ravintolaruokaa.

no emmä köyhä ole, mutta en niin rikaskaan että ostelisin paljon kaikkea ylimäärästä kaapit pullolleen. ja voin käydä viikonloppuisin ulkona kun jätän päivällisen tekemättä. joku kala ja kana on aika kalliita...

oonko mä ihan väärässä kun musta tuntuu että täällä palstalla ollaan ihan vahvasti sitä mieltä että liikunnalla ei laihdu...? eikö kenellekään muulle ole jäänyt sellaista oloa?

ehkä se syy onki sitte tässä. Jos ei taho liikkua, ottaa jonku yhen kommentin ja sitä uskoo ihan kipeesti. Oikeanlainen liikunta laihduttaa usko pois. Kato vaikka suurin pudottajaa, vaikka ääriesimerkki onki......

[QUOTE="eee";24316523]Ravintolaruoka on kyllä kallista. Hassua, että sanot, ettei sulla ole varaa ostella herkkuja.[/QUOTE]

no just siks kun oon jo ostanut sitä ravintolaruokaa. tai että mulla olis varaa sitten myöhemmin ostaa ravintolaruokaa. kun molempiin ei ole varaa.

Ruokavalio on laihtumisen keskeisin asia.
Syöt joka tapauksessa määrän x, loput pakastat, säästät seuraavalle päivälle, muuntelet iltapalaksi tms. Mieti kumpi tulee halvemmaksi? Syödä valmiiksi tehtyä vai tehdä itse.
Evvk, mutta kuka vittu ostaa kaapit pullolleen kaikkea ylimäärästä. Voi helvetti.
Kirjaudu kalorilaskuriin, syö mitä syöt mutta kirjaa ne ylös. Siinä näet mitkä faktat on, mitä pitää tehdä jos edes haluat laihtua. Turha täällä selitellä sitä ja tätä, kaikki on niiiiiiiiiiiiin yksilöllistä miten kuka minkäkin hoitaa, ruokailukerrat, ruuan laadun, liikunnat, eväät yms.

[QUOTE="Anne";24316573]Ruokavalio on laihtumisen keskeisin asia.
Syöt joka tapauksessa määrän x, loput pakastat, säästät seuraavalle päivälle, muuntelet iltapalaksi tms. Mieti kumpi tulee halvemmaksi? Syödä valmiiksi tehtyä vai tehdä itse.
Evvk, mutta kuka vittu ostaa kaapit pullolleen kaikkea ylimäärästä. Voi helvetti.
Kirjaudu kalorilaskuriin, syö mitä syöt mutta kirjaa ne ylös. Siinä näet mitkä faktat on, mitä pitää tehdä jos edes haluat laihtua. Turha täällä selitellä sitä ja tätä, kaikki on niiiiiiiiiiiiin yksilöllistä miten kuka minkäkin hoitaa, ruokailukerrat, ruuan laadun, liikunnat, eväät yms.[/QUOTE]

no tää toimis siihen viikonlopun ravintokäyntiin. paitsi ettei mulla ole pakastinta...
mutta normaalipäivään jolloin käydään siellä lounasravintolassa syömässä, se ruoan itse tekeminen tuo lisäkustannuksia. koska kuten jo aiemmin oli puhetta, olisi jotenkin kurjaa jäädä ainoana työpaikalle eväineen.

no tää toimis siihen viikonlopun ravintokäyntiin. paitsi ettei mulla ole pakastinta...
mutta normaalipäivään jolloin käydään siellä lounasravintolassa syömässä, se ruoan itse tekeminen tuo lisäkustannuksia. koska kuten jo aiemmin oli puhetta, olisi jotenkin kurjaa jäädä ainoana työpaikalle eväineen.

Mutta siis eihän lounasravintola kai sinulle ole ilmaista? Kai se lounasetu vähenee palkasta? Jos ei niin EPISTÄ!! :D
Ja aivan varmasti säästäisit piiitkän pennin jos vaikka kuukauden kokeilisit tehdä omat ruuat. Pistä ne sitte säästöön (ei mässyihin).
Kokeile hei kokonaan uutta elämäntapaa, täydellinen remontti. Vaikka vain kuukauden. Syöt järkevästi (et huijaa) ja lisäät liikuntaa. Ihan voisit vain kokeilla, ja jos ei toimi niin sitten voit ainakin sanoa että olet yrittänyt.

Ja sitten sä et syö mitään? Vai jotain jätkiä? Ei kukaan pakota sua tekemään ruokaa, mutta sä voit silti itse valkata syömisiäs ja vaikuttaa kiloihis. Ei kukaan muu niitä läskejä sulle ole syönyt eikä kukaan muu niitä sun puolesta laihduta. Ja jos olet ihan terve niin mitään olosuhteita et voi lihomisestas syyttää muuta kuin omaa suutas ja kättäs joka sitä sapuskaa on sinne lappanut. Valkkaa sapuskoitas, siitä se lähtee. Mee sinne kalorilaskuriin niin tiiät mistä ne läskit sinuun on kertynyt ja miten ne lähtee.

Mutta siis eihän lounasravintola kai sinulle ole ilmaista? Kai se lounasetu vähenee palkasta? Jos ei niin EPISTÄ!! :D
Ja aivan varmasti säästäisit piiitkän pennin jos vaikka kuukauden kokeilisit tehdä omat ruuat. Pistä ne sitte säästöön (ei mässyihin).
Kokeile hei kokonaan uutta elämäntapaa, täydellinen remontti. Vaikka vain kuukauden. Syöt järkevästi (et huijaa) ja lisäät liikuntaa. Ihan voisit vain kokeilla, ja jos ei toimi niin sitten voit ainakin sanoa että olet yrittänyt.

juu ei kyllä se vähenee, mutta jotenki tuntuu että se n. 5e ei riitä eväisiin... edelleen musta tuntuis kurjalta olla yksinäni työpaikalla porkkanoineni kun muut lähtee syömään jotain ihan ruokaa. toki tätä vois kokeilla.

[QUOTE="Anne";24316658]Ja sitten sä et syö mitään? Vai jotain jätkiä? Ei kukaan pakota sua tekemään ruokaa, mutta sä voit silti itse valkata syömisiäs ja vaikuttaa kiloihis. Ei kukaan muu niitä läskejä sulle ole syönyt eikä kukaan muu niitä sun puolesta laihduta. Ja jos olet ihan terve niin mitään olosuhteita et voi lihomisestas syyttää muuta kuin omaa suutas ja kättäs joka sitä sapuskaa on sinne lappanut. Valkkaa sapuskoitas, siitä se lähtee. Mee sinne kalorilaskuriin niin tiiät mistä ne läskit sinuun on kertynyt ja miten ne lähtee.[/QUOTE]

emmä tee ruokaa enää työpäivän jälkeen. yleensä syön illalla leivän tai hedelmiä.
muuten tekstisi on kyllä ihan totta. voi kun mulla olis kaverina joku samanlaisessa tilanteessa oleva...

juu ei kyllä se vähenee, mutta jotenki tuntuu että se n. 5e ei riitä eväisiin... edelleen musta tuntuis kurjalta olla yksinäni työpaikalla porkkanoineni kun muut lähtee syömään jotain ihan ruokaa. toki tätä vois kokeilla.

Ei kukaan pelkillä porkkanoilla elä. Jos teet kotonas sapuskaa niin puol pakettia jauhelihaa riittää siksi päiväksi ja seuraavan päivän eväiksi. Ja sen kera vaik vähän sipulia, keitettyjä porkkanoita ja kukkakaalia ja salaattia. Varmaan saat vitosellas sen kaks ruokaa ihan leikiten. No oma valinta, niinku ne läskitki.

[QUOTE="aaaaa";24316679]No ei liikunta ole sellaista, että kävelee kahdesti päivässä muutaman rapun ja käy kävelemässä, milloin ei tule edes hiki. Toivottavasti olet onnellinen juuri sellaisena kun olet!!!!![/QUOTE]

mitä se sitten on jossei liikuntaa?

Niin, miten sen nyt ottaa. Omat eväät maksaa ehkä 2 egee, riippuen kuinka nuuka on. Kuukaudessa siis säästää 3€ x 20työpäivää = Noojoo, 60 € ei ehkä oo niin hääppöstä :D

Mutta siis edelleen epistä jos saa syödä 5 egellä. Täällä väkisinkin maksaa ruoka ~8€ (ilman jälkiruokaa tai limsaa!!) :(

Kyllä 5 euroa riittää eväisiin ihan mainiosti.

Esim. kukkakaali-porkkana-parsakaali-sekoitus ei paljoa maksa ja siitä saa hyvän pohjan wokille tai uunikasviksille! Pakastekukkakaali on pari euroa kilo, siitä voi tehdä kevyempää muusia kuin perunasta. Kananmunat on edullisia, broilerinfileet on aina jossain tarjouksessa, kauden vihanneksia kannattaa suosia (nyt esim. porkkanaa) jne... Lidlistä tonnikalaa saa n. 70 senttiä purkki :) Torilta kurkku ja tomaatti euron kilo. Hyvät salaatit syntyy. Raejuustoa sekaan.

emmä tee ruokaa enää työpäivän jälkeen. yleensä syön illalla leivän tai hedelmiä.
muuten tekstisi on kyllä ihan totta. voi kun mulla olis kaverina joku samanlaisessa tilanteessa oleva...

Meepäs vaikka kalorilaskuri.fi:n sivuille ja kirjaudu. siellä niitä chatissa on, montakin samanlaisessa tilanteessa olevaa joiden kanssa tutustuu ja pääsee juttuun.

Niin, miten sen nyt ottaa. Omat eväät maksaa ehkä 2 egee, riippuen kuinka nuuka on. Kuukaudessa siis säästää 3€ x 20työpäivää = Noojoo, 60 € ei ehkä oo niin hääppöstä :D

Mutta siis edelleen epistä jos saa syödä 5 egellä. Täällä väkisinkin maksaa ruoka ~8€ (ilman jälkiruokaa tai limsaa!!) :(

niin maksaa täälläkin. mutta se lounasetu on jotakin. vaikka mun lounari olis sen 9e arvoinen, en mä suinkaan maksa siitä niin paljon.

Lisää edullisia ruokavinkkejä: Lidlissä maustamaton rasvaton jogurtti 1 €/kg, rasvaton maitorahka 2 €/kg (LOISTAVA proteiininlähde, pitää pitkään nälkää), Lidlissä myös raejuusto edullista. Esim. maitorahka-pakastemansikka-makeutusaine-sekoituksella lähtee paitsi nälkä, myös makeannälkä. Ei rahkaan tarvitse laittaa kermavaahtoa. Leseitäkin voi lisätä, tai soijarouhetta, pitää pitkään nälkää.

[QUOTE="Anne";24316691]Ei kukaan pelkillä porkkanoilla elä. Jos teet kotonas sapuskaa niin puol pakettia jauhelihaa riittää siksi päiväksi ja seuraavan päivän eväiksi. Ja sen kera vaik vähän sipulia, keitettyjä porkkanoita ja kukkakaalia ja salaattia. Varmaan saat vitosellas sen kaks ruokaa ihan leikiten. No oma valinta, niinku ne läskitki.[/QUOTE]

ja edelleen mä joudun jäämään yskin toimistolle kun kaikki muut lähtee...

mikä siinä ravintolruoassa on niin tavattoman lihottavaa kun siellä ei syödä nyt kuitenkaan pizzaa tai ranskalaisia. limun voin tietenkin jättää ottamatta.

Yhteistyössä