J
"juupas"
Vieras
Olen niin kyllästynyt tuohon vätykseen niin mietin asumuseroa, avoliitosta, en tiedä muutakaan termiä, ja meillä tosiaan on kaksi pientä lasta. Onko lasten pakko asua vain toisella vanhemmalla, siis jos vanhemmat vaikka asuu lähekkäin niin tarviiko sitä elatusapua esim maksaa siihen naapuritaloonkin, tai siis en minä ainakaan haluaisi jos asumuserossa olemme niin mitään tuollaista. Onhan sitä ihmisillä pariakin asuntoa esim työn takia, miksei lapsemme voisi virallisesti asua molemmilla? Onko kelassa joku pykälä tähän koska itse olen vielä äitiyslomalla ja mies työtön. Miten meidän rahojen käy? Kelallahan on tietenkin vaatimukset asunnon koolle jne asumisen tuissa mm, pitääkö toisen siis muka muuttaa yksiöön ettei tukein käy jotenkin?
Onko meillä mahdollista saada molemmille perheellisten tuet, jos saadaan ihan vaan sovittua vaikka että lapset on esim vuoroviikot toisella. Tuntuisi vaan tyhmältä että mies muuttaisi yksiöön ja minä jäisin tänne kolmioon koska muuhun ei ole varaa.. En myöskään ajatellut ruveta yksinhuoltajaksi ja antaa miehen lusmuilla ilman lapsia kuin sinkku. Sossupummeja siis olemme, niimpä. Miten se siis onnistuisi kun haluaisin samaa perhe-elämää jatkaa (käytännön asioiden kannalta), mutten hetkeen saman katon alla kyllä. Olen myös tosiaan ajatellut miten kamalaa tämä on lapsillemme mutta jos elämä kuitenkin näin kamalaa on yhdessä niin uskon että ratkaisu on ihan oikein. Eli aikalisä.. Eroa katsotaan sitten myöhemmin jos tarvitsee.
Onko meillä mahdollista saada molemmille perheellisten tuet, jos saadaan ihan vaan sovittua vaikka että lapset on esim vuoroviikot toisella. Tuntuisi vaan tyhmältä että mies muuttaisi yksiöön ja minä jäisin tänne kolmioon koska muuhun ei ole varaa.. En myöskään ajatellut ruveta yksinhuoltajaksi ja antaa miehen lusmuilla ilman lapsia kuin sinkku. Sossupummeja siis olemme, niimpä. Miten se siis onnistuisi kun haluaisin samaa perhe-elämää jatkaa (käytännön asioiden kannalta), mutten hetkeen saman katon alla kyllä. Olen myös tosiaan ajatellut miten kamalaa tämä on lapsillemme mutta jos elämä kuitenkin näin kamalaa on yhdessä niin uskon että ratkaisu on ihan oikein. Eli aikalisä.. Eroa katsotaan sitten myöhemmin jos tarvitsee.