Asunnon myyminen itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itse vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itse vai ei

Vieras
Olen harkinnut kerrostaloasuntomme myyntiä ja kauhistunut välittäjien palkkioista. Olenkin nyt harkinnut asunnon myyntiä itse. Ainoa mikä mietityttää on jos ihmiset jotenkin karttavat tällaista ostoa kun ei ole välittäjää hoitassa myyntiä. Eli mitä mieltä olet, pelottaisiko sinua ostaa asunto suoraan omistajalta, tai onko se ja sama kuka sen myy kunhan hinta on kohdallaan?

netti-ilmoitus jossain oikotiellä tms on nykypäivänä se myyntikanava. Varaudu, että saat todella paljon yhteydenottoja, välittäjiltä, jotka haluavat kaupata asuntoasi.

Asuntoja on aika helppo myydä, koska kaikki tiedot ovat isännöitsijältä saatavissa ja kerrostaloasunnoissa ei voi tulla yleensä ihmeempiä yllätyksiä. Valveutunut myyjä ottaa itse kaikesta selvää, hankkii paperit valmiiksi ja laittaa tarvittavat tiedot vielä siististi paperille ym. Tällöin ostajille tulee luottavaisempi olo.

Minä ostaisin mielellään asunto-osakkeen ilman välittäjää. Asunnon omistajat osaavat nimittäin kertoa kaiken konkreettisen asunnosta, naapureista ja ympäristöstä. Välittäjät eivät tiedä, millaista asunnossa on asua tai millaiset ovat naapurit tai millainen koulu on vieressä. Välittäjät eivät ole vastuussa mistään, joten niillä ei tee mitään. Myyjä on aina vastuussa kaikesta, oli välittäjä tahi ei.

Me on ostettu jo kaksi rivariasuntoa ilman välittäjää.
Ekassa myyjä sattui olemaan pankinjohtaja (lakimies), joten paperit hoitui näppärästi ja varsinainen kauppa tehtiin hänen pankissaan. Seuraavassa kaupassa käytimme edellisen kämpän kauppakirjaa pohjana ;-)

Kiva kuulla että monella positiivisia kokemuksia. Itse myyminen ei pelota, lähinnä vaan stressaan ajatuksella että monet ensiasunnon ostajat pelkäävät ostaa suoraan omistajalta ja näin ollen jää monta hyvää tarjousta saamatta. Muistan kun itse ostin ensimmäisen asunnon enkä ollut kovin perillä kaikesta niin tuntui jotenkin turvalliselta että oli välittäjä myymässä, vaikka nyt myöhemmin ajateltuna niin välittäjähän ei tehnyt oikeastaan mitään eikä hänellä ole mitään vastuuta asunnosta ja hintakin olisi varmasti ollut parempi ilman tätä välikättä.

Yhteistyössä