Parahin Nti Aika,
sinulla on ollut hyvä ja visainen kysymys, jonka olen itsekin kohdannut omassa elämässäni. Vaikeaksi asian tekee tunteiden sotkeminen mukaan. Sydämellään kun ei näe selvästi, vaikka niin luuleenkin. Tämä ei ole lopulta tunnekysymys. Kukaan siippaansa rakastava ei haluaisi käyttää toista hyväksi tai kokea, että toinen on riippuvainen toisesta. Rakkaus asuu tasapuolisuudessa ja oikeudenmukaisuudessa, myös silloin kun toinen omistaa toista enemmän. Omaisuutesi tasaaminen herättäisi sinussa katkeruutta, ja omaisuutesi hyödyntäminen lopulta heikentäisi miehesi itsekunnioitusta.
Riippumatta siitä, lainkaako siippasi rahansa sinulta tai pankilta, hänellä he ei ole varaa lyhyentää 90 000 euroa. Hän olisi joka tapauksessa sinun elätettävä. Tämä syö miestä. Usko minua.
Ainoa oikea keino on jakaa omistussuhde lainanmaksukyvyn mukaan. Sillä tavoin mies pystyy osallistumaan perheyksikkönne elättämiseen täysivaltaisena yksilönä muiden kulujen osalta. Hänen omistusosuutensa kasvaa arvoaan siinä missä sinunkin, vaikka suhteessa vähemmän. Jos hän yllättäen karvastuu, hän voi korottaa omistusoikeuttaan ostamalla sitä sinulta lisää.
Toisena toimivana vaihtoehtona on ostaa vain sellainen asunto, josta miehellä on vara maksaa puolet. Loput rahasi sijoitat muihin juttuihin ja ostat vaikka sijoitusasunnon.
Olen muuten mies, kaikille palstalaisille tiedoksi.