Aurinkoplussaajat 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkis,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hamadalle vertailuksi meidän simppatestin tulokset. Sain tietoja puhelimessa joten kaikkea en kirjannut ylös:

väri, sameus ja viskositeetti norm.

tilavuus 5 ml
pH 8 (viitearvo 7,2-8)
Siittiöiden tiheys 78 milj./ml (>20 milj./ml)
Siittiöiden kokonaismäärä 390 milj (>40 milj.)

Liikkuvuus
eteenpäin liik. siittiöt yht. 52,3 milj/ml
se a+b prosentti on 67%

siittiöiden muoto
Normaaleja 10 %

lausunnossa sanottiin, että normaalimuotoisia oli hiukan tavallista vähemmän, mutta erinomainen siittiömäärä kompensoi sitä.

Eli teilläkin hamada sama homma, että hyvä kokonaismäärä kompensoi sitä normaalimuotoisten vähäisempää määrää. Ja tällöinhän hedelmöittämiskyky on normaali.

Yhden tutun pariskunnan miehen simppatulokset oli tosi huonot ja ne luulikin ettei sen takia ollut tärpännyt. Menivät sit kuitenkin vajaan vuoden päästä uudestaan tutkimuksiin ja silloin simpat oli ihan ok, eli simppojen laatukin voi vaihdella tosi paljon.

No niin, lääkäri oli saanut mietinnät mietittyä ja kirjoitti mulle clomifen ja terolut kuurin. Josko sillä saisi sen l-vaiheen pitenemään, tiedä sitten. Se lääkäri oli vaan puhellut, että mihinkä hän kaks tervettä ihmistä lähettäisi, että katotaan näillä lääkkeillä ensin ja jos ei tulosta synny, niin sitten sinne lapsettomuuspolille.

Mietityttää vaan toi hormonimäärä, mut kai se on kokeiltava. Ja onhan täälläkin saanut lukea monia "menestystarinoita" clomit+terot yhdistelmän käyttäjistä, joten toivotaan, että tuovat meillekin sen hartaasti toivotun plussan!

Taidanpa vähän selailla noita terolut -ketjuja, että tietää mitä on odotettavissa...

Tuo Kukkiksen teoria vois pitää ihan paikkansa. Ku eikö se ollu vaan tietty määrä, mikä sitä "tavaraa" mieheltä tulee ja ei kai sinne sitte mahdu hirveesti eläviä simppoja jos joukossa on kuolleita mukana. ????

Soveltuvuustesti meni kai ihan hyvin. Tai ainaki sai tehdä hiki hatussa töitä. Nyt jäädään odotteleen tuloksia. Noin viikon päästä pitäis jo jotain tietää. Jos onkkaa, sitte pitäis vielä miehelle saada varmasti työpaikka samalta alueelta. Se voi valitettavasti vaan olla hiukka vaikeaa, hän kun ei halua mitään "hanttihommia" alkaa tekeen. On ollu turvallisuusalalla sen verran pitkään. No, ei auta muu nyt ku ootella ja tehdä sitte tarvittaessa päätöksiä...

Tuhrua ei oo näkyny. Valkkaria tänään yhdellä vessakäynnillä. Se valitettavasti kyllä enteilee tädin vierailua. Enää ei tarvi ootella ku kolme päivää, niin sitte ollaan jo viisaampia.

kp 26/28

Pikainen huomenen toivotus täältä työharkasta! Tuhrua ei oo näkyny!!!!!!!!!!!!! Suuri hatunnosto vyöhyketerapialle *nostaa hattua ja kumartaa*

Illemmalla paremmalla ajalla lisää...

kp 27/28

Loistavaa Safiiri, että tuhrut on pysyneet poissa! :) Kyllä mäkin uskon sen vyöhyketerapian voimaan. Saas nähdä vaikuttaako mun kiertoon mitenkään nyt, kun käyn kaksi kertaa käsittelyssä ennen ovista. Se terapeutti kyllä sanoi siitä mun "lukosta" että se tarttis saada auki, ja jotta se aukeis, niin mun pitää opetella rentoutumaan. Vähän hankalaa rentoutua nyt kun on toi remppa menossa, mutta jos viikonloppuna ehtisin vaikka merenrantaan tuijottelemaan kuohuja.

Niin ja onnittelut myös hyvin menneestä soveltuvuuskokeesta! Toi on varmaan aika vaikea päätös muuttaa toiselle paikkakunnalle. Tai mulle ainakin olis. Mä en ainakaan meren rannalta suostuisi pois muuttamaan.

Mä menen kuokkimaan vähän muihin ketjuihin jos saisin sille terolutille jotain käyttökokemuksia..

Älä muuta sano. Näyttäis nyt siltä että tuhru pysyy poissa. Jo alkaa jännittään, lauantaina pitäis sitte tädin tulla.......

Rentoutuminen ois varmaan itse kullekki tärkeää. Kuulostaa ihanalta tuo merenrantaan meno. Mää oon kans täysin meri-ihminen. Nyt ku ollaan asuttu järvialueella, huomaa että kesäisin veden ääreltä puuttuu suolan tuoksu!

Jeps, ei muuta tällä kertaa. Nyt hakeen lapsia päikkäristä. Illalla taas lisää...

27/28

Safiirille vielä peukutukset, ettei täti tuliskaan!

Hamadaa myös huhuilen.. Onkohan ne linnottautuneet kotiutuneen siipan kanssa makkarin puolelle, kun ei mitään kuulu? ;)

Kohta pääsee kotiin, huominen vielä töitä ja sit viikonloppua viettämään. Tai remppahommissahan se suurimmaksi osaksi menee, mutta eipä tarvii aamulla herätä! :)

Se oiski jo liian hyvä ollakseen totta, jos täti ei tuliskaan. En ees uskalla moisesta uneksiakaan.

Ajattelin että ens keskiviikon kolmas vt saa luvan olla viimenen. Hoidot on kuiteski jo sen verran hyvin tehonneet. Hormoniepätasapaino on selvästiki korjaantumassa. Puistelen päätäni vieläki ku tulee mieleen se kesäinen lääkäritäti, joka naureskellen sano että voinhan mää sinne vyöhykkeeseen mennäkki ja että ei siitä ainakaan haittaa oo. No ei tosiaankaan!!!

Näkemisiin taas.

Safiiri, oletko kysyny terapeutilta, että kannattaako vielä lopettaa käyntejä? Meinaan, että jääkö se hormonitasapaino (tai mikä ikinä onkaan) kroppaan "päälle" muutaman käsittelyn jälkeen? Sitä mä olen miettinyt, että jos siitä vt:sta jotain apua saan, niin ymmärtääkö mun kroppa jatkaa oikeilla linjoilla, jos lopetan hoidot?

Mites tuhrut, toivottavasti on pysynyt pois?! Vois sille lääkäritädille vähän käydä naureskelemassa.. ;)

Omaa napaa: eilen alkoi limailut eli ovis tiedossa viikon sisällä mikäli vanhat merkit paikkansa pitää. Munasarjoista nippailee välillä ihan reippaastikin, enemmän ku normi kierrossa. Taitaa ne clomit vielä vaikuttaa tähänkin kiertoon, kun sehän vissiin kerääntyy elimistöön ja siksi sitä ei sais montaa kiertoa putkeen syödäkkään.

Tehis, lueskelin tuolta kermiteistä sun kuulumisia ja tuli mieleen, että mullakin pullottaa molempien munasarjojen kohdalta oviksen aikaan ja jo viikkoa ennen o:ta (luomukierroissakin). Ja se näkyy päällepäin, siis ilman housuja. Sen tuntee hyvin, kun ne välillä pullistuu oikein kunnolla ja jomottelee molemmin puolin. Tästähän vois päätellä, että meillä kypsyy oikein supermuniksia ;)

Safiiriii, tuleppas antamaan tilanneraporttia! Jännät paikat... :)

No hyvä, että on muitakin pullottavia :-)
Tosi kovat jomotukset, vihlonnat&pullotukset on täällä, mutta tikkuun ei tullut juuri mitään. Mutta tällä pullotuksella ei voi ovikseen olla kahta viikkoa. Eli kierto luultavasti lyhyempi. Se olisikin taas puoli voittoa.
Arvashan sen, kun ostin ison läjän tikkuja ja pidän päiväkirtaa näistä ihme kolotuksista :-)
Mennään vissiin Kukkiksen kanssa suht samassa vaiheessa kiertoa. Mulla ei vielä kunnon limailut oo alkanu, mutta eipä voi kuivaksi kaudeksikaan haukkua :-D

Tehis kp 13/?

Ei näy tuhrua vieläkään ja nyt elelen kierron viimeistä päivää :) Ei vaan etukäteen ois uskonu että se vyöhyketerapia tosiaan toimii!!!!

Huomenna pitäis sitte tädin tulla.

kp 28/28

Kermit-ketju oli ekana, joten laitoin sinne meidän aamuseikkailun selostuksen. Tässä kopsu:

Täällä on ollut päivä taas touhua täynnä. Nuorimmallahan meillä on kohta puoli vuotta ollu jatkuvasti silmätipat käytössä. Heti jos tipat jättää pois, oikea silmä alkaa rähmiin. Saatiinki ennen joulua aika Keski-Suomen keskussairaalaan silmäsondeeraukseen (kyynelkanavia laajennetatan). Tän toimenpiteen pitäis auttaa siihen rähmintään. No, sondeerausviikolla neiti oli flunssassa ja operaatio peruuntui. Täksi aamuksi oltiin saatu uus aika. Säntäsimmekin aamulla sairaalaan kolmeen pekkaan - minä, mies ja lapsonen. Pikkuihmisen ollessa kyseessä kuski ja saattaja tarvittiin erikseen. Odoteltiin siellä osastolla sondeerauksen alkamista. Neitokainen oli jo saanut esilääkityksen ja oli raukea pikkutyttö. Siinä mää sitte huomaan hänen selässä punaisen näpyn. Tarkemman tutkimuksen jälkeen näppyjä onkin enemmän. Ja diagnoosina VESIROKKO!!!!! Anestesialääkärin "tyly" tuomio oli ettei toimenpidettä voida tehdä. Samaan aikaan keskimmäisen lapsen päikkäritäti soitti ja sanoi pojan sairastuneen vesirokkoon ja että tämä täytyy välittömästi hakea kotiin. Siinä ei sitte miehen kanssa tiedetty itkeäkkö vai nauraa. Uuden sondeerausajan tyttärelle saamme taas joskus tulevaisuuteen.

Oi ei Safiiri, olipa teillä huono tuuri sen vesirokon kanssa, miksei olis iskenyt vaikka vasta ens viikolla!

Sä sait sitten selkävoiton tuhruista, onnittelut! ;) Nyt jännätään sitten tuleeko täti vai nou... Mä ehdin varmaan vasta maanantaina tänne seuraavan kerran eli mä joudun olemaan jännityksessä siihe saakka!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ajatella, tuhru otti ja pysy pois loppuun asti! Eli tämä on totta tosiaan normaali kierto. Nyt vain pitäis malttaa odotella rauhassa tädin paikalle saapumista jossain vaiheessa tänään.

kp 28/29

Äh, määhän näköjään laitoin tuohon edelliseen väärän koopeen. Se siis on tänään 29/28.

Voi kummitusten kummitus. Aconin herkkään tikkuun tuli testiajan sisällä hyvin hyvin hailakka viiva, joka punersi. Mieskin näki sen! Nyt mietin, milloin teen uusintatestin. Tuohonhan ei missään nimessä oo luottamista. Niinku sanoin, testi oli herkkä, jonka pitäis näyttää tulos jo ekana menkkojen myöhässäolopäivänä. Ja menkkojen ois siis pitäny alkaa tänään.

Lämmöt edelleen korkealla, vatsassa nipistelee sillon tällön ja rintamuksia särkee sillon tällön.

Hei!
Nyt kyllä pidän peukkuja Safiirille, että nyt olis pullat paremmin kuin hyvin uunissa!! Toivottavasti saatais sut tonne odottajien puolelle ja pian kaikki muutkin täältä! Tuolla alkaa ketju käymään hiljaiseksi, kun suurimmalla osalla aika menee pientä vauvaa hoitaessa ilmeisestikin. Eli uutta verta pitäisi saada sinne.

bd bd bd * Onneli pitää peukkuja*

Vautsi Safiiri, täällähän on jännät paikat ollut viikonloppuna ja on edelleen! Kyllä toi on jo mun mielestä SITÄ, kun kerran haamunkin sait! 8) Tikutitko oviksen tässä kierrossa (sori, en nyt muista)? Meinaan että kuinka monta päivää siitä on?

Mä alotin tikuttelun lauantaina ja sain hiukan kontrolliviivaa haaleamman viivan ja sama homma sunnuntaina. Mutta tänään oli enää tosi hailakka viiva, joten voisko tosiaan olla niin, että mun ovis olisi jo tänään, kp 15?! En ihan vielä tähän usko, kun normaalisti mulla on ovis kp17-19. Vyöhyketarpialle hatunnosto täältäkin, jos se ovis oikeesti nyt aikaistuu! No, katotaan mitä lämmöt näyttää huomen aamulla, tänään ei ainakaan ollut noussut.

Kerroinkin jo aikasemmin, että mun alaselkä on vihoitellut tossa jo ennen joulua, no nyt vihoittelee siihen malliin, ettei meinaa töissä istumisesta tulla yhtään mitään :/ Mä olen miettinyt, että voiko se johtua vyöhyketerapiasta? Ajoitus osuisi aika sopivasti?! Täytyy varmaan soittaa sille vt:lle ja kysyä asiasta, kun mulla olis taas keskiviikkona aika sinne.

Mun täytyykin yrittää lähestyä jotain toista ketjua, kun Safiiri lähtee tuonne plussapuolelle, niin multa käy keskustelukaverit vähiin... ;)

En tikuttanu, mutta toissa lauantaina oli alavatsassa selvät kipuilut ja limailutki oli sitä luokkaa että sillon se oli. Sunnuntaiaamuna herätessäni kivut oli kadonneet...

Nyt ei kerkeä muuta, katotaan illemmalla lisää.

Ai niin. Täytyy perua keskiviikon vt. Ku sehän on jo tuottanu tulosta ku tuhrua ei oo tullu!

Soitin vt:lle ja se meinas, että mun ns. piilostressi on nyt jumittanu ton selän. Eli mä olen alkanu stressaamaan, ku mietin että mitä mä alitajuisesti stressaan.. aarghh kierre on valmis.. :/ Kyllä nyt tän naikkosen täytyis oppia rentoutumaan, mutta miten?! Lomalle varmaan tarttis päästä, mut kesken saunarempan ei voi edes suunnitella, huoh..

No niin, lopetetaas tää valitus..

Safiirille hurjan paljon peukkuja, että viiva vahvistuu!!! :)

Täällähän on hyviä uutisia :) En ole hirveästi kerennyt olemaan koneella ja aika kiireiseltä näyttää vastaisuudessakin, tenttiviikkokin lähenee uhkaavasti, mutta onneksi vielä tämä ja ensi viikko ns. normaalia toimintaa. Meillä on molemmat koirat juoksussa, saa nähdä josko toinen jäisi kantavaksi, kun olis tarkoitus astutella.

kp 27/~33