Aurinkovauvat *48*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiiruska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpa ollut ahistava iltapäivä. Piti käydä kylälläkin, mutten kerta kaikkiaan jaksanut raahautua minnekään. Toivottavasti koko loppuaika ei ole tällaista, vaan olo olisi virkeämpi aina välillä. Peruutin jo huomiset vieraatkin. Heille on varmasti parempi tulla katsomaan vauvaa ja toivottavasti vähän pirteämpää (?) äitiä kuin minua nyt. En jaksanut edes boaa ottaa kaapista esiin.

Toivottavasti nää mun juttuni eivät ole sitä seuraavaa neljää viikkoa tämän tasoisia...

Lauantaita ja myöhäistä huomenta, toivottavasti Inkulla on pirteämpi päivä tänään, tai sitten nuo kaikki oireet mitä tunnet tekevät vain synnytystä lähemmäksi, jos väsymys onkin sitä, että alitajuisesti keräät jo voimia tulevin synnytyksen mukanaan tuomiin koitoksiin?
Mites muut? Mama siellä räiskii jo hirviä metässä varmaan, ja aamu pitkällä jo muillakin, taas pitäisi keksiä jotain kivaa puuhaa tälle päivälle, ettei mene aika ihan oman itsensä pyörimisen ympärillä... Mukavaa päivää kaikille!

Iltapäivää! Koko päivä on oltu siellä hirvessä. On ollut tosi kivaa. Kuopus oli mukana pasissa oma kivääri kainalossa:)) Harmi vaan että nukahti just viimisessä ajossa kun viereiset passit räiskivät kaksi hirveä nurin. Ei ole tyypillä hermoissa vikaa kun siinä tulituksessa kuorsaus vaan koveni:) Eli saalis: kaksi hirveä ja me ei päästy ampumaan.Ilma oli ihana ja luonnonhelmassa hiljaisuudessa sielu lepäsi. Kohta saunaan ja aikaisin nukkumaan että huomenna jaksaa!
Lepo tekee Inkulle ja vauvalle nyt tosi hyvää, onneksi osaat sanoa vieraillekkin ettei ole sopiva hetki kyläilyyn, Hyvä, hyvä.
No mitäs Kiiruska keksit tällepäivälle????
Ei maar mentävä on...... Heippa!

Kovahermoinen poitsu mamalla, ei siinä moni nukkuisi, veljenikin pienenä veteli päiväuniaan rattaissaan tyytyväisenä ampumaradalla, että sellaisia ne pienet pojat... Niin ja onnittelut seurallenne saaliista, isäni seura on vain nähneet hirviä kaukaa ikäänkuin malliksi, eivätkä päässeet ampumaan asti ollenkaan. Me oltiin tänään myös metsässä tälläkertaa tuolla Hyvinkää-Nurmijärvi suunnalla jossain siellä takamailla, tassuteltiin pitkin polkuja ja lopuksi paistettiin nuotiolla makkarat, joten helpolla päästiin ruoanlaiton kanssa tänään, paluumatkalla käytiin vielä kahvilla, ja kun poitsu on isällä, niin täällä otetaan lunkisti tää elämä, joten toivottelen kaikille mukavaa lauantai-iltaa!

Metsällä mekin tänään, vaikkei aseiden kanssa. Viime yö oli tosi rikkonainen, närästys vaivasti tajuttomasti. Jännä vaikka vauva on selvästi laskeutunut ja pää painaa alas, niin närästys vaan pahenee. En uskalla illalla enää syödä mitään, jotta saisin edes vähän nukkua. Mies raahasi minut kävelemään helppoon metsikköön, jotta saan happea ja ehkä nukun paremmin.

Minkäs ikäinen se maman kuopus onkaan? 3 v? Ja jaksoi kävellä mukananne metsässä. Ei ihme, että nuupahti kesken jahdin.

Taas on kotiuduttu metsältä ja sama tulos kuin eilen, paitsi että mies pääsi ampumaan vasan ja kuopus 3v nukkui mun sylissä:) herätin kaverin ekan laukauksen jälkeen ja sanoin:*isi ampu hirven* niin kaveri tuumas vaan että, *joo, joo, mä nukun vielä vähän* :)))) ne pienet pojat,joo! Oli sitten niin miestä mielestään kaadolla kunhan oli ensin saanut silmänsä auki!
No tääläistä omanapaisuutta tälläkertaa. Nyt pyykkien kimpuun että, on huomiseksi jotain päällepantavaa. En ymmärrä miksei kukaan pese pyykkiä jos äiti ei ole kotona!!!??? Heippa!

Varmasti jää 3 vuotiaalle mieleen eka kaato ja päivähoidossa kaverit saavat kuulla hurjan jutun :-) Mun kokemukseni hirvenkaadosta ovat jääneet kahteen kertaan, jolloin ekalla kaadoin hirven itse autolla ja toisella kerralla edessä ajava törmäsi sellaiseen. Minulle jäi silloin tehtäväksi hälyyttää ambulassi. Eli kyllä niitä hirviä pitää kaataa myös metsässä, etteivät törmäile autojen joukossa. Tähän vuodenaikaan vähän jännittää ajella, kun se hirvi on niin iso otus tullessaan tielle.

Tänne ei mitään uutta, paitsi että saimme eilen pestyksi lattiat. Minusta ei olisi enää ollut konttaamiseen, mutta onneksi on nuo apuvälineet keksitty. Välillä tosiaan tuntuu kamalalta vauvan puolesta, että mitenkäs se mahtuu mahassa olemaan. Mutta kaipa se sieltä sitten haluaa pois, kun liian ahtaaksi alkaa paikat käymään. Voin vain kuvitella, miten nelikiloinen vauva lyhyen äidin massussa on aika sykkyrällä.

Virkistävää viikonalkua ketjulaisille!

Voi perhana,kirjotin jo pitkät pätkät ja kaikki katos ,jätin sitten viisaana nimimerkin kirjoittamatta...grrrr.

No otetaampa uusiks...no nyt en enää muista mitä kirjotin.
Juu posti toi kirjeen aamulla ,eka vaihe meni läpi ja pääsykokeet olisi sitten ensi tiistaina ,saa nähdä kuin akan käy?
Omanapa kp29 mikä lienee kierto tälläkertaa? Täti saisi tulla kyllä ennen kun tulee tieto mahdollisesta kouluun pääsystä ja lopullinen päätös pitää tehdä ,sillä sitten täytyy alkaa oikeesti nukkuu kintut ristissä ,vaikka se sotiikin ajatusmaailmaani vastaan ,mutta olisi kiva ja oikeuden mukaistakin toisia kohtaan käydä koulun loppuun asti jos sinne kerran pääsee.
Vapaapäivää tässä viettelen ja siivota täytyisi ym ym ,yritän siis hetkeksi poistua tästä koneelta ,että saisi jotain aikaiseksi.

päivää! Täällä ollaan silmät ristissä huonosti nukutun yön jälkeen.
Totta Inkku että, löytyy sille hirvenmetsästykselle onneksi tuollainen yleishyödyllinenkin näkökanta:))
Onnea Haidille pääsykokeisiin/plussatestiin. kumpi sitten sattuu paremmin:))
Ei mulla mitään ihmeellistä asiaakaan ole kunhan terveisiä teille kaikille lähettelen!

Haidille tsemppiä pääsykokeisiin. Vinkkinä sen verran, että kannattaa miettiä perustelut miksi hakee koulutukseen. Joskus mulla jäi vähän sormi suuhun, kun piti perustella omia vaikuttimiaan ja sitä miksi oikeasti haluaa isona. Ja jos siellä koulussasi on jotain eri linjoja, niin mieti valmiiksi, mihin olet niistä olet hakeutumassa. Se antaa varmemman kuvan sitoutumisestasi tähän projektiin. Olisiko sen koulutun tarkoitus alkaa vuoden vaihteessa? Plussan poksahtaessa ehtisit kuitenkin käymään ainakin 1/2 vuotta ja sitten olisi mahdollisuus esim. välivuoteen. Vai tuleeko siitä yhteensä liian hankala kuvio perheen kanssa yhdistettynä? Aikuisopiskelu on antoisaa, koska silloin on eri tavalla motivoitunut kuin teinivuosina. Mutta onhan se rankkaa aikaa, kun hommat eivät lopu siihen koulun oven sulkeutumiseen vaan pitää jatkaa läksyjen parissa kotona, missä sitten kyllä muutakin touhua riittää.

Joka tapauksessa toivon sinulle kumpaakin sekä opiskelupaikkaa että plussaa!!!

Täällä ollaan ihan poikki, töissä tuli oltua taas ja on se kumma kun yhden päivän on poissa, niin aina on töitä kasaantunut jo sillävälillä, kyllähän se tuuraaja ne pakolliset kuviot tekee, mutta ei yhtään mitään ylimääräistä viitsi, ja onhan siellä harjoittelijakin kuvioissa, taas selllainen 17 vuotias poika, jolle se työympäristön siivous on vieras käsite ja tiskihommat välttämätön paha, no eiköhän se siitä taas, mutta ikävää on kun iski tänään kauhia nuha ja korvat on kipeät, toivottavasti menisi ohitse, ettei ihan tauti tosissaan pukkaa päälle, pitänee kuitenkin ainakin tämän illan jumppa jättä väliin, on ihan veto pois tältä akalta tänään... Niin onnirttelyt haidille, jos se kohtalo taas tekee sulle yllärin, ja tulee kaksi plussaa samaan syssyyn, siis aukenisi sulle koulutuspaikka ja se toinen haaveilun tulos ???

Inkulle vastausta...
Koulu alkaa jo 6.11 ,eli ei oo aikaa tässä paljoo mietiskellä:)
Erilinjoja ei ole tai siis onhan niitä mutta tämä hakemani on suoraan vanhustyönkoulutusohjelma (lähihoitaja) ,että kyllä minä jo tiiän mitä haluan ja miksi haen ,ei siis jää sormi suuhun sen suhteen:))) Koulutus olisi luonteva jatkumo tähän ,että olen työskennellyt nyt yli vuoden lähihoitajan töissä vailla koulutusta ja työtä olisi jatkossakin tarjolla ,kun huutava pula hoitajista etenkin vanhustyössä on.
Lisäksi se ,että tulee hyvin vanhusten kanssa juttuun ,eiköhän siinä ole jo suurinosa kriteereitä mitä tulisi täyttää. Hyvänä plussana työnantajalta saatu suositus alankouluun jne. jne. osaanhan minä nyt itseäni kehua...heh!!!
Juu plussankin ottaisin vastaan jos olis tulossa ,mutta ihan aikuisten oikeesti täytyy tilannetta vähän miettiä jos ovet avautuu. Sotiihan se ajatuksiani vastaan ,että vauvahaavetta pitäisi lykätä ,mutta kun ei oo tärpänny tähänkään asti ,ei se varmaan tärppää nyttenkään just tästä tai seuraavasta kierrosta ,vaikka mahdollistahan sekin olisi. Keväälle suunniteltua uutta inssikierrosta kyllä siirretään vähän tuonnemmaksi ,mikäli koulussa olen. Sen verran ,et jos tärppi käy ehtii koulun käydä alta pois.
Ainahan ei kaikki mee niin kun suunnittelee ,että senpuoleen eletään päivä kerrallaan ja katotaan mitä tuleman pitää ,mutta moneen asiaanhan kuitenkin itse pystyy vaikuttamaan. Mies ei kuitenkaan tuosta enää nuorru ,joten se vauvan aika saa olla vaikka heti ,minulla riittää vielä vuosia opiskella jne.

Kiiruska, eikös ole mukavaa, kun huomaa töihin mennessään olevansa tarpeellinen :-) Ei vaiskaan, onhan se väärin, että vapaapäivän jälkeen joutuu paiskomaan hommia kahden päivän edestä. Ihmisillä vaan on niin erilaiset käsitykset työnteosta ja ennen kaikkea siitä mikä kuuluu kenenkin vastuulle. Jollakin vaan on sellainen tapa, että kaikki tehdään niin pienellä kuin mahdollista ja vyörytetään loput toisille. Jaksamista vaan töissä. Ja tietysti sen flunssan selättämisessä. Nyt on tosi sitkeää flunssaa liikkellä, mutta itse pääsin omastani viikossa. Onneksi, ettei toivottavasti tarvitse dedä dukossa vauvaa maailman ponnistaa.

Ai Haidin koulu alkaa jo niin nopeasti. Varmasti on sinulle oikea ala ja paikka, kun kerran olet niitä hommia jo pitkään tehnytkin. Tekisitkö työharjoittelusi sitten nykyisessä työpaikassasi vai jossain muualla? SInulla tosiaan on etuna se, että voit vielä siirtää inssiä, sillä vaikka se mies vanhenee, niin se ei ole ihan niin radikaalia kuin se mitä naiselle tapahtuu samassa tilanteessa. Vaikka eihän se niinkään ole ihan suoraan. Niin kuin monesti olemme todenneet, niin syntymävuosi on vain numero ja vaikka se voisi olla hidaste, niin ei sen kuitenkaan tarvitse olla este.

Toivottavasti mama on pysynyt hereillä tämän päivän, ettei ole vahingossa myynyt koneita polkuhintaan jollekin onnekkaalle maajussille.

Huomenta! Nyt sain nukutuksi ja on ihan erlainen olo. Yksi murhe on ilmestynyt salakavalasti elämääni. Löysin niskasta ja kaulalta kolme kipeää pattia. Turvonneiksi rauhasiksi niitä epäilen mutta kun eivät häviä eikä ole flunssaakaan. Kai tästä täytyy lääkäriin suunnistaa.....

Huomenia!

Nyt vaan mama kipin kapin lääkäriin, jotta saat varmistuksen mitä patit ovat ja hoidon niihin. Epätietoisuus on se kamalin peikko. Niin kuin sanot, niin tn. ovat turvonneita rauhasia, joita sillon tällöin ilmaantuu, vaikkei tiedä olevansakaan mistään kipeä.

Mä oon taas nettipimennossa pari päivää. Palataan torstaina tai perjantaina, jollei sitten sairaalareissusta jostain kumman syystä tule pitempi. Käynnin tarkoituksena on taas kerran arvioida vauvan painoa. Tätä menoa T-A:sta tulee vielä pahempi painonvartija kuin äidistään. Tosin äidin vartijoinnit eivät ole kuin nostaneet painoa, mutta sitähän ainakin tässä vaiheessa tavoitellaan myös vauvalla :-)

Huomenet

Mama ,lääkäriin mars tarkastaa tilanne ,vaikka niin kun jo sanoit ne niitä turvonneita rauhasia ovat.

Inkku ,tuosta työharjoittelusta en tiedä vielä ,voi olla ,että en sitä saa tehdä samassa paikka missä olen työkennellyt. Tekemisen puoilesta se varmaan olis ok ,mutta haluaako työkaverini arvostella minua se onkin sitten erijuttu. Kivahan se olisi siellä se tehdä kun on tuttu paikka ,mutta ei täältä harjoittelupaikat lopu.
Sen tiedän ,että sairaalajaksoa en ainakaan saa tehdä sillä osastolla missä äitini on töissä ,koska äitini on opiskelijoiden ohjaaja siellä muutaman muun hoitajan lisäksi.
Vaan eipäs nyt mietitä vielä sitä kun ei oo päästy testeistäkään vielä läpi.
Kp30 eikä tätiä kuulu...auts!

Tämä on sitten ollut päivä jolloin olisi kannattanut jäädä sänkyyn peittojen alle.
Aamulla puhkesit autosta rengas. No helppo nakki aattelin. vaihdetaan vararengas, kaupunkiin ja uutta alle...... ei sitten menny niin. vararengas oli tietysti niitä nykyaikaisia kapeita polkupyöränrenkaita ja auton alla ropakkoinen ja kurainen. no sieltä isännän kanssa kaivettiuin rengas esiin ja alle, repsikan puolelle eteen. ja lähimpään rengasliikkeeseen......ajosta ei tullut yhtään mitään, kaksin käsin puristin ratista että sain auton kiemurtelemaan rengasliikkeesen. no ei sitten ollut oikean kokoista rengasta. vaihdettiin vararengas taakse ja takanta oikean kokoinen rengas eteen ja vielä pestiin ja puunattiin renkaat hyväksi ja etsintä jatkui....Puhelimella selvisi että yksi ainoa oikean kokoinen rengas oli koko kaupungissa ja sekin eri merkkinen kuin omani, mut sai kelvata. Eikun köröttelin tientukkeena kaupunkiin.
Parkkeerasin liikkeen eteen ja puhuin tietysti samaan aikaan asiakkaan kanssa puhelimessa.. Liikkeen ilmeisesti myyjä tai vast. syksyi ovesta ulos nappasi renkaan ja kiikutti sen johonkin?! Etsin ukkelia ja ihmettelin että mihin se katos. no rengas oli heitetty sinne verstaan lattialle ja siinä pyörin aikani ympäri...tuli korjaaja otti renkaan heitti vanhan pois vanteilta ja yhä on hiljaista... edellinen kaveri kävi heittämässä uuden renkaan lattialle ja ei sanaakaan vieläkään...Minä painelin ukkelin perään toimiston puolelle yhä hiljaisuuden vallitessa. Menin istumaan ja kohta asentaja *heittää* renkaan mulle syliin vanteille asennettuna ja urahtaa *pitäskö tää laittaa paikalleen* Voi v****u aattelin siinä vaiheessa ja urahdin takas *pitäs* ja kaveri lähti laittamaan :) no sitten vihdoin lähes neljän tunnin uurastuksen jälkeen sain auton avaimet ja tuli maksun selvittely niin tämä tyly kaveri ei vieläkään meinannut sanoa mulle mitään vaan ilmeisesti yritti kirjoittaa paperille summaa..niin tokaisin että tulee sille ja sille firman nimelle laskulla niin kaveri rupes äittelemään ettei meillä ole tiliä ja sanoi: * että pitäs isännän vaivautua käymään avaamassa tili täällä paikanpäällä jne.* silloin tämä mama pillastu: Sanoin hyvin terävään sävyyn että, * Jospa herra vaivautuis katsomaan tiedostosta niin se kyllä sieltä löytyy ja ainakin teidän laskut on löytäneet meidät tosi nopeasti. Sitten kaveri änkytti että onhan tää täällä..ja minä sanoin *moro*.
Kysymys kuuluu: Arvatkaa käytetäänkö ikinä enää kyseistä rengasliikettä???????
Ja nyt tämän raivonsekaisen ja nimenomaan sekaisen sepustuksen myötä painun ruuanlaittoon. Hauskaa illnjatkoa.......

No johan on mamalla ollut taas päivä...sinulta ei kyllä käy tuo elo yks'toikkoseks ,aina sattuu ja tapahtuu. Onneksi olet ehjänä kotona, ... nyt lasket kymmeneen ja teet sapuskaa rauhoittuen sitä sitten syömään ,sit meet ja otat kuuman suihkun ,sen jälkeen oikaset sohvalle ja tää seuraava käsky on sit teijän isännälle...otat sen emännän käsittelyyn, ensin vähän hartia/jalka hierontaa ja sitten loppu illasta lakanat vaihtoon!

Tämä sivu muuten vaihtaa tätä ulkoasua niin useesti, ettei kohta perässä pysy ,miks ihmeessä sitä pitää kaikenaikaa vatkata??? Koittaisivat päättää mikä on hyvä ja sillä hyvä sitten.

Itelle ei ihmeitä täti edelleen jossain ,ei ainakaan oireile tulostaan.
Nyt kauppaan jne.

Kiirettä pitää, ettei meinaa kejuunkaan keritä... Voi sitä maman päivää, sitä se joskus on, mikään ei luonnistu kun sille päälle sattuu, ehditkö sitä patti-lekuria ollenkaan varaamaan? Töissä sitä tuli taas hösellettyä, tänään siellä tapahtui aamusta iltaan kaikenlaista "kissanristiäistä" normaaliduunin ohessa, aamu alkoi täytekakulla, siis asiakkailla joku jää eläkkeelle, niin sen kunniakisi tarjosivat kakkukahveet , ja vielä siellä tilaisuudet jatkuvat, onneksi pärjäävät illan kuitenkin ilman päällekatsomista, tosin siellä sitten aamulla odottaa tiski ja muut ihanuudet tekijäänsä, no toivottavasti harjoittelija poitsu huomenna tulee kuitenkin töihin, tämäkin tänään nuhaa valitteli, meikä painii edelleen saman taudin kourissa täällä ja puskee eteenpäin, torstai on sitten vp, että jos sen huomisen vielä jaksaisi jotenkin tehdä, silloin pitää ilta-tilaisuuskin vielä hoitaa normaalien kuvioiden lisäksi, sitten tuo tasoitusvapaa, ja yksi päivä ennen viikonloppua menee vaikka päällään seisten, ja kuka sitä haluaisi viikonloppuna kipeänä olla, en minä ainakaan, joten hus tauti menekkös siitä muualle jo, en pääse tänäänkään edes jumpalle, kun en ole kerran kunnossa! Ja Haidilla ei tätiä näy, meinaako se taas sellaisen megakierron sulle järjestää vai mikäs nyt on ?

Tulis se ukko-kulta edes kotiin mut tuolla jossain työntouhussa menee, ruuatkin menee pilalle. Kyllä se kohta kotia tulee ja lupas kyllä pitää Haidin ohjeiden mukaan mamaa hyvänä....
En sitten ehtinyt sinne lääkäriinkään..... Meillähän on se mahdollisuus että heti pääsee yksityiselle lääkäriin kun tarvii... mut kun ei ehtinyt ja huomenna huristelen keskiseen suomeen koulutukseen...samaan missä viimevuonna teloin tuon jalkani....
Taidan joutaa romukeräykseen koko akka..nyt just meinaa tuntua siltä:)
Koetahan parantaa itsesi Kiiruska,olisko kuuma rommi mitä??? minä otan punaviiniä ihan kaksi lasillista.....juoppokin vielä:))
Millos testaat Haidi?

Täällä taas, toinen romu ilmottautuu, voi meitä; vai että rommitotia pitäisi hörpätä, tästä aivastelusta ei meinaa loppua tulla, ja nenäkin jo ihan punainen niistämisestä, mutta kun tässä huushollissa ei löydy kuin viskiä ja viiniä, että kummasta aloittaisi? Ja isäntäkin jääkiekko ottelussa, tällä kertaa siellä katsomon puolella, minulla käy aika pitkäksi, kun ei meinaa olla mitään "järkevää" tekemistä täällä, pojan laivalta tuomat suklaatkin kohta syöty, että se niistä kilojen vartioinneista taas... Illanjatkoja joka mökkiin! Ja mama muista pysyä huomenna kaukana niistä "syöjätär"-koneista :)

Kuulkaas nyt juopot romuakat...en teitä anna mihinkään keräykseen ,kukas minun kanssa piinaa kiertoo ja pääsykokeita jos ette te ,kysyn minä häh?

Joo en tiedä millanen megasuperhyperkierto sieltä on tulossa ,tätii ei kuitenkaan kuulu.
Illalla iski yks kaks mahan ihan sekasin ja vessaan piti juosta istumaan ,et voihan tuo täti olla lähelläkin kun noin menee sisukset sekasin ,vaikka en mitään ihmeellistä edes syönyt. Joskus ennen menkkoja on vatsa löysällä ,toisinaan sit taas ei.

Kyllä minä eilen mietin plussan mahdollisuutta ,vaikka en siihen uskokkaan ,ajattelin lähinnä tuota opiskelukuvioo jos sittenkin vaikka plussa tulisi ,mitä tekisin? Aloittaisinko koulun jos minut valitaan ,ehtisinhän melkein ekan vuoden käydä ja jatkaa myöhemmin ,vai antaisinko paikan jollekkin toiselle?
Turhaahan tätä on pähkäillä kun ei plussasta tiedä ,kuten ei vielä oiskelupaikastakaan ,mutta minkäs teet kun mielessä pyörii...hullua tuhlata energiaa moiseen miettimiseen:)) mut onhan tässä tullut tehtyä muutakin hullua vuosien varrella.
Nyt haukkaamaan jotain et jaksaa tehdä töitä iltaan saakka.

Vai ei päästä me romunkeräykseen, hih. No kiva kun Haidi meistä huolta pitää, ettei seuraava keräyskuorma meitä nappaa mukaansa... Eipä tullut sitten eilen mehua kummempaa kuitenkaan juotua, tosin en tuohon viskiin oikeasti koskisikaan vapaaehtoisesti, ja tänä-aamuna olo oli jo hieman parempi, tosin ei tässä ihan terveenkirjoissa vieläkään olla, mutta tuntuu jo oikeastikin paremmalta, jos tälläkertaa välttäisi sen keuhkokuumeen, mikä keväällä iski, tätä se meinaa olla, kun on vain vähän kipeä, eikä kuume mokama nouse, ja töissä pitää puolikuntoisena painaa pää kolmantena jalkana, niin ei meinaa taudit parantua, vaan puskee vielä jälkimokomat päälle, no jos nyt säästyisi niiltä. Harjoittelija pojan kanssa meni tänään päivä lutvikkaasti, illalla pitää vielä mennä vähän takaisin töihin, mutta nyt on vähän laiskotteluaikaa tässä välissä, enkä ajo kummempia puuhastella. Tuohon Haidin kinkkiseen opiskelemaan vaiko jotain muuta tilanteeseen vähän heitän kommenttia, minä ainakin sinuna aloittaisin koulun kaikesta huollimatta, jo sinne nyt olet pääsemässä, voihan sitä tarvittaesaa pitää vaikka "välivuoden", näin teki ystävätterenikin jonkin aikaa sitten, kun oli elämä liian rankkaa lähihoitajaopintojen, neljän lapsen ja uuden kodin rakennusprojektin kanssa, ja sitten kun tilanne antoi myöden hän jatkoi tutkinnon loppuun, ja hänestä tuli lastenhoitaja, ja on hyvin tyytyväinen ratkaisuishinsa, aikuisopiskelu on kuitenkin aikalailla joustavaa, ja sitä pystyy jonkinverran sumplimaan oman elämän tilanteensa mukaan. Minäkin olin haaveillut jo kauan viimeisimmästä tutkinnostani, mutta kesti aikansa ennekuin muu elämä oli sillä mallilla, että opiskelu työnohessa onnistui, mutta nyt sekin puolitoistavuotinen rupeama on jo suoritettu, tippaakaan en kadu, että sen ratkaisun vihdoin tein, tosin olin sitä jo vuosia päässäni pyöritellyt suuntaan jos toiseenkin, ja menneenä keväänä valmistuin ikäänkuin kolmanteen ammattiini, tosin kaikki on samalta alalta ja läheltä liippaavat toisiansa, mutta ei se mitään, monitaitoisuus on valttia ainakin tällä-alalla, taitaa kyllä olla alalla kuin alalla tänäpäivänä. Terkkuja kaikille lukijoille, tulkaahan esille piiloistanne kertomaan kuulumisianne!

Heipat! tulin keskisestä suomesta tälläkertaa ihan ehjänä takaisn. Jipii! Oli todella mielenkiintoinen koulutuspäivä! Koko päivän paistoi aurinko ja oltiin ulkona ja opiskeltiin uusia ISOJA koneita! Kyllä ne maman käsissä hyvin tottelivat!
Haidi: minäkin sinuna joka tapauksessa istuisin koulunpenkille, aikuisopiskelussa tuo joustavuus on hyvä juttu ja sitten voi hoidella vaikka vauvajuttuja välillä.
Kivaa että kiiruskan flunssa on jo helpottanut:) jospa säästyisit keuhkokuumeelta.
Jospa me ei nyt vielä sinne romukeräykseen mennä Kiiruskan kanssa kuitenkaan.
Mut mitäs me keksittäs jotain *extreemiä* elämään. Oon kai luvannutkin joskus keksiä jotain mut nyt on aivot ihan pelkkää kastunutta sahajauhoa! Ja perhe kiljuu tuolla takana RUOKAAAAA!

Yhteistyössä