Vai ei päästä me romunkeräykseen, hih. No kiva kun Haidi meistä huolta pitää, ettei seuraava keräyskuorma meitä nappaa mukaansa... Eipä tullut sitten eilen mehua kummempaa kuitenkaan juotua, tosin en tuohon viskiin oikeasti koskisikaan vapaaehtoisesti, ja tänä-aamuna olo oli jo hieman parempi, tosin ei tässä ihan terveenkirjoissa vieläkään olla, mutta tuntuu jo oikeastikin paremmalta, jos tälläkertaa välttäisi sen keuhkokuumeen, mikä keväällä iski, tätä se meinaa olla, kun on vain vähän kipeä, eikä kuume mokama nouse, ja töissä pitää puolikuntoisena painaa pää kolmantena jalkana, niin ei meinaa taudit parantua, vaan puskee vielä jälkimokomat päälle, no jos nyt säästyisi niiltä. Harjoittelija pojan kanssa meni tänään päivä lutvikkaasti, illalla pitää vielä mennä vähän takaisin töihin, mutta nyt on vähän laiskotteluaikaa tässä välissä, enkä ajo kummempia puuhastella. Tuohon Haidin kinkkiseen opiskelemaan vaiko jotain muuta tilanteeseen vähän heitän kommenttia, minä ainakin sinuna aloittaisin koulun kaikesta huollimatta, jo sinne nyt olet pääsemässä, voihan sitä tarvittaesaa pitää vaikka "välivuoden", näin teki ystävätterenikin jonkin aikaa sitten, kun oli elämä liian rankkaa lähihoitajaopintojen, neljän lapsen ja uuden kodin rakennusprojektin kanssa, ja sitten kun tilanne antoi myöden hän jatkoi tutkinnon loppuun, ja hänestä tuli lastenhoitaja, ja on hyvin tyytyväinen ratkaisuishinsa, aikuisopiskelu on kuitenkin aikalailla joustavaa, ja sitä pystyy jonkinverran sumplimaan oman elämän tilanteensa mukaan. Minäkin olin haaveillut jo kauan viimeisimmästä tutkinnostani, mutta kesti aikansa ennekuin muu elämä oli sillä mallilla, että opiskelu työnohessa onnistui, mutta nyt sekin puolitoistavuotinen rupeama on jo suoritettu, tippaakaan en kadu, että sen ratkaisun vihdoin tein, tosin olin sitä jo vuosia päässäni pyöritellyt suuntaan jos toiseenkin, ja menneenä keväänä valmistuin ikäänkuin kolmanteen ammattiini, tosin kaikki on samalta alalta ja läheltä liippaavat toisiansa, mutta ei se mitään, monitaitoisuus on valttia ainakin tällä-alalla, taitaa kyllä olla alalla kuin alalla tänäpäivänä. Terkkuja kaikille lukijoille, tulkaahan esille piiloistanne kertomaan kuulumisianne!