Aurinkovauvat *48*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiiruska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Töistä taas kotiuduttu, ja huomenna sitten en sinne menekään, kuin ehkä vain vähän ajatuksissani, mutta fyysisti tosiaankin yritän pysyä poissa sieltä. Muuta puuhaa onkin sitten ihan kiitettävästi järjestettynä, ettei tarvitse peukaloitaan kotona pyöritellä :)
Ja sivulliselle kyselijälle haluaisin sanoa, että jokaisen nimimerkin takana on joku oikea ihminen, mutta ei ole ollenkaan oleellista tietää tai ylensäkään tarpeellista "julkisesti" kysellä kuka kukin on, tämä on pysynyt aika kivana ketjuna, ja toivottavasti jatkossakin pysyy sellaisena, mukaan me otetaan uusiakin kirjoittelijoita mielellämme, mutta mielestäni sinun kysymyksesi on hieman asiaton...

Huomenta, ja vapaapäivä täällä tänään, mutta enhän taaskaan osannut pitkään nukkua, se on joskus niin vaikeaa, silloin väsyttää kuin siihen ei ole tilaisuutta ja toisinpäin. Yksinkös minä taas tätä ketjua pystyssä pidän, ,no ei se mitään minulta käy sekin, mahtaako se Inkku tänään tulla meille kuulumisiaan kertomaan, vai olisiko se pidempi nettipimento tiedossa, pianhan se laskettukin aika sieltä tulee, ettei vauva olisi edes ennenaikainen jos alkaisi syntymään, elämä on joskus niin arvoituksellista. Iloa ja enkeleitä päivääänne!

Ahaa taas uutta...vastauksen otsikko.
No huomenta jokatapauksessa:)
Aamupäivä vapaata ja tässä kotihommia täytyisi huhkia ja kuinka ollakkaan tässä istun:)))))
Joku kyseli Maman kirjaimia...minä voin vastata ,että ei ole mama T.P jos tutuksesi luulit erehdyit.

Niin noista opinnoista ,kyllähän sitä montaa eri variaatioo on jos välillä keskeyttää ja jatkaa ,mutta miten on työvoimakoulutuksen laita...niitä kun ei jatkuvasti järjestetä? Jatkaminen varmasti on mahdollista myöhemmin ,mutta ei samoilla etuuksilla ja oma talous on kuitenkin sillämallilla ,että pelkällä opintotuella ei kyllä tarvii koulun penkille istahtaa:(

Oma (.) hmm täditön edelleen...hieman jo aamulla yökötti ,eli tuttu pms-oire ja sehän pitäs mulla olla merkki ,et kohta padot murtuu.
Ajatukset tuon suhteen ristiriitaiset ,toisaalta toivoo tätin tulevan ja sit taas ei. Voi hitto kyllä sitä on pöhkö kun miettii etukäteen...ihan turhaa jossittelua.

Josko tässä nyt jotain yrittäisi saada aikaiseksi ,vaikka tiskit koneeseen ja vähän väriä naamaan...pyykkikone pyöriikin jo:)

Jaaha, täällä on ollut uteliaita liikkeellä..... no eipä mittään kun ei ihan osunut eikä uponnut niin jatkellaan höpötyksiä entiseen malliin.
Tosin ei tässä paljon ehdi höpöttelemään kun taas kiire painaa....
Päivän jatkoja!

Huiii...
uskallankohan enää... Meni nimittän jonnekin Kristallipallolle tuo edellinen vastaus-yritys ??? No, rohkea rokan syö... Katsotaan kuinka nyt käy

Pikaisesti minäkin...
Haidille samaa kuin muutkin, mene koulutukseen, jos sinne pääset! Jos sitten satutkin tulemaan raskaaksi kesken kaiken, niin sitä kannattaa miettiä vasta sitten.
Kiiruskalle mukavaa vapaapäivää, ja kaikille muille muuten vaan mukavaa päivää :)

Tunkeudun tänne Haidia puhuttamaan. Mää oon kans työvoimapoliittisessa, mutta se ehtii päättyä ennen ku tässä mihinkään äippälomille jäätäisiin. Mutta eilen laitoin uuden hakemuksen yhteen toiseen työvoimapoliittiseen koulutukseen meiningillä " alotetaan se jos siihen päästään". Mitä sitten teen, jos äippäloma tulee väliin? Sitä aion miettiä sitte myöhemmin ;) Luulis, että koulutuksen siirtäminen, etäopiskelu tms. onnistuis.

Niin mulla on asian suhteen suvun puolelta vähän paineita...
olen saanut sanomista kun koulut on jääneet raskauksien vuoksi kesken jo kaksi kertaa. Toisaalta mitä se kellekkään kuuluu ,eikä todella kuulu ,mutta vähän inhottava olo on jos jäisi taas opiskelu kesken. Äitini muumuassa narisi heti kun kerroin hakevani ,että koitahan sitten käydä se loppuun asti ja muistahan sitten ,että poissaoloja ei parane tulle jne.
No perheellisellä tuo on mahdottomuus ,tuo ainainen paikallaolo ,lapset voi sairastua jne. Yritän kuitenkin olla liikoja miettimättä ja toimia omalla tyylilläni mitä se sit lieneekään:)))

Njoo, sulla onki sitte hankalampi tilanne Haidi ku mulla. Vaan tuo on loistava periaate, että yrittää vaan nyt olla liikoja miettimättä. Kaikki kääntyy varmasti loppujen lopuksi parhain päin ja ratkaisuja tulee :)

Iltaa! päivä pulkassa ja voimat lopussa. Oli aika rankka päivä. Kävin heittämässä kuorman tuonne etelä-rannikolle ja tuli ajettua kilometrejä sitten ihan mukavasti. No kohta saunaan ja nukkumaan niin huomenna jaksaa taas painaa pitkää päivää!!!
Kiiruskalle halauksia, toivottavasti päiväsi oli antoisa!
Haidille pää sauhuaa mietteistä, no jokainen meistä tekee itselleen sillä hetkellä parhaan mahdollisen ratkaisun.
Kliivia: Mitä sulle kuuluu? Mitkä fiilikset????
Ei kyllä on lähdettävä menemään!!
heippa!

No niin vapaapäivä jo illassa, ja niin aika hujahtanut nopsahti kaikennäköisen touhun merkeissä, ja tutille tiedoksi, ettei ihan helpoissa merkeissä kuitenkaan, muutama kyynelkin tuli taas vieritettyä... Ja niin meni mettään arvaus maman henkilöllisyydestä, sen verran minäkin kyseistä naikkosta tunnen, ettei nuo kirjaimet sovi siihen yhtälöön ollenkaan, joten se siitä sitten, niinpä hakuammuntaahan tuo olikin ja monesti on mahdollisuus sekoittaa ihmisiä vain kirjoittelun perusteella, hih. huvittaa vielä kun me nykyisen puolisonikin kanssa ollaan näin sokkona tutustuttu, eihän sitä ihmistä oikeasti tunne tekstejen perusteella, ei tiennyt miehenikään millaiseen noita-akkaan törmäsikään tavatessamme ;)

Ja Haidille vielä jatkoa ystävättärestäni, joka kävi lähihoitajakoulua useammassa jaksossa, ja hän kyllä kävi sen työvoimapoliittisesti täällä suunnalla missä minä vaikutan, en viitsi kuitenkaan kertoa paikkakuntaa tarkemmin tässä sattuneista syistä, tämä ko. nainen on kyllä oikein kova selvittämään ja peräämään omia oikeuksiaan, niinkuin sinäkin varmasti olet, joten eiköhän ne asiat järjesty, jos tarpeen on, aika aikaa kutakin sanon minä, ja ehdottaisin että otat härkää sarvista ja selvität asiat teidän seutukunnalla, sitten jos se on tosiaan ajankohtaista , aika näyttää sen? Illanjatkoja taas toivottelen, nyt on aika kelata ja relata tää päivä oli taas aika rankka omalla omituisella tavallaan ...

Siis huomenta ja komppaniassa herätys viimeistään nyt, jos joku vielä oli unten mailla! Tsemppihalit mamalle ihan muuten vaan ja viikonloppuja kaikille ihan tasapuolisesti toivottelen, tänään taas töissä, illalla kodin siivousa, kun en eilen kertakaikkiaan jaksanut, ja sitten illalla sulkapallonmpeluuta ja saunanlämpöä, niin eiköhän se unikin sitten taas vaihteeksi maistu, I hope so!

Herätään herätään! Älä nyt kilju ystävä hyvä:)))))
ei maar joku mättää nyt maman elämässä ja pahasti, nukuin jo toistamiseen autuaasti pommiin, minä joka normaalisti herään jo ennen viittä!Ei kai masis taas vaan iske....
No ei hätiä, täällä töissä jo oon. Pihan siivousta yms tälle päivälle.yök!Joten tuo työkaveri tuolta jo mulkoilee että, *alas tulla* Ei auta vetkuttelu, mentävä on!
Päivänjatkoja!

Huomenta ystävät hyvät!
Kyllä nyt tarvii jo villahousut tuonne ulos, on niiiiin kylmä.
Hei mulla on viikko mennyt hyvin rattosasti, kun äiti on ollut kylässä....no ois voinu olla ihan oikeesti kylässä niinku hyvillä mielin, mutta äidille tehtiin sellainen operaatio maanantaina ja joutui jäämään tänne keskiseen suomeen. Tänään lähdetään näyttämään lääkärille haavajuttua ja sitten katsotaan mikä on jatko, jääkö äiti vielä meille "hoitoon", vai voiko lähteä kotiin.
Onneli vetelee unta tuolla raittiissa säässä. On se vaan aika venka tyttö ja koko ajan oppii uusia juttuja. Vähän ollut köhäinen. Mullä vaan tuo rinta oikkuilee, vaikka vielä kuuria jäljellä, nyt herännyt epäilys että olisi sammasta rinnassa... kun tuo antib.kuuri voi senkin riesaksi lykätä, noooh minä menen kauppaan ja ostan vichyä, sillä saadaan mahdollinen sammas kuriin---toivottavasti.
Nyt menen keittämään äiteelle kahvit.
Ihanan syksyistä kirpeää päivää teille rakkaat siskot!

Inkkuuu, huhuu, olis viikko jäljellä...mitä kuuluu?

Hitsi, kun teksti taas hävisi... No yritetään jaksaa kirjoittaa uudestaan.

Haidille sanoisin samat sanat kuin muutkin, että aloita vaan opiskelut, jos/kun paikan saat. Ja piut paut muiden sanomisille, koska kerran aiot viedä koulun loppuun, vaikka sitten vauva vähän siirtäisikin valmistumista.

Mulla on taas ollut kiireinen viikko käydessäni kaksi kertaa sairaalassa ja kerran neuvolassa. Eka sairaalakeikka oli tiistaina, jolloin oli vauvan painokontrolli. Lääkäri oli vaihtunut ja hän teki tosi nopean ultran ja totesi, että TA painaa noin 2,9 kg ja kasvaa lineaarisesti. Sitten totesi, ettei enää tarvitse tämän asian takia tulla tänne. Hyvä, sillä olen tosissaan ihmetellyt, että miksi sitä on seurattu.

Torstai-iltapäivällä oli neuvola. Vauva on tosi alhaalla ja siltähän se tuntuukin, kun peräsuoleen jo painaa. Mutta, mutta... sydänäänet olivat laskeneet normaalista tasostaan (140-145) 110:een ja terkkari kirjoitti lähetteen sairaalaan sydänkäyrään. No itku siinä tietysti tuli, ajoin kotiin ja tilasin taksin ja painelin NKL:lle. Siellä pääsin heti käyrään, jossa TA tietysti nukkui ekat 20 min. (syketason noin 120) , mutta sitten heräsi ja alkoi viuhtomaan oikeita lukemiaan. Verenpaine oli minulla sitten tietysti korkealla ja koska virtsassa oli +/- valkuaista, jouduin labrakokeisiin. Pissaviljelyssä ei proteiinia ja maksa-arvot veressä OK. Lääkäri ihmetteli, miksi olin tullut, koska eihän 110 syke ole mitenkään kummallista ja lähetti kotiin.

En saanut taksikuittia ja joudun nyt kustantamaan 47 euron ajelu itse. Perustelu oli se, että potilaan tila ei vaatinut taksin käyttöä. Sitä vain jäin miettimään, että kuka sitä minun autoani olisi ajanut, sillä itse oli täysin pelästynyt, enkä todellakaan siinä kunnossa, että olisin voinut ajaa pahimpaan ruuhka-aikaan Hgissä. Minunko pitää etukäteen arvioida onko tilani vakava vai ei, jos minut lähetetään neuvolasta eteenpäin? Mies ajoi 150 km sairaalaan ja haki minut pois. No tää on pieni juttu siihen verrattuna, että vauva näytti olevan kunnossa. Yöunet kyllä meni ja nyt on olo ihan pökerryksissä.

Tästä tuli nyt taas tällainen valitus, mutta ei tää enää montaa kuukautta voi kestää. Sen jälkeen tulee sitten uudet valittelun aiheet.

Villhousut olis ollut tarpeen joo, on niin p****n kylmä tuolla ulkona, mut nyt on piha siisti!
Voi inkku oot joutunut kovia kokemaan, mitä ne tuollein sinua säikyttelee.
Kyllä kaikki hyvin on ja koeta nyt levätä oikein urakalla. toivottavasti pikkuinen nyt syntyis sukkelaan ettei sun tartte kovin kauaa enää kärvistellä, hienon kokoinen vauva sulla jo on:))
Tsemppiä!

Hei taas kaikki typykät :) se on ikäänkuin viikonloppu... ensiviikolla tähän aikaan meikä on jo ulkomailla viettämässä mieheni kanssa "romanttista viikonloppua" tutustumisen vuosipäivän merkeissä, muutama vuosi siis tässä on jo yhteiseloa vierähtänyt, ja elämässä on liian vähän nautinnollisia hetkiä, niin tehkäämme niitä sitten vaikka itse keksien... näin ajattelin kun tuuon pikkumatkan varasin, emme kyllä mene kuin tuohon lähinaapuriin viistosti itään, mutta vaihtelua arkeen kuitenkin.
Nyt on taas perjantai ouhut käynnissä, imuri hurissut ja pyykkikone pyörii, täytyy jättää kuitenkin vähän hommia tuolle ukollekin, että tuntee itsensä tarpeelliseksi, joten en tee kaikke akuitenkaan valmiikis, vaan lösähdin tähän vähän jaarittelemaan välillä, toivottelen kaikille oikein leppoisaa viikonloppua kuitenkin, vaikka tässä varmasti tulen pyörähtelemäänkin tuontuosta...

HEI!!
Tulin toivottamaan hyvää viikonloppua kaikille! Meillä on taas edessä työntäyteinen viikonloppu yleishyödyllisen harrastuksen parissa:))))
Halauksia ja enkeleitä ja turvapeittoo niin että riittää:))))

Töitä töitä ja vielä kerran töitä...ei ehdi tänne, eikä muuallekkaan.
Illan kun vielä rutistaa saisi huomenna olla vapaalla...huoh. Eipä ole aikaa jännittää niitä pääsykokeitakaan ,maanantaina jo taas työpäivä.
Täti poissa edelleen???
Nyt kiitämään eteenpäin ,tekemättömiä hommia vielä vaikka kuinka ,ennen töihin lähtöä....kuulumisiin:)))

Moi pitkästä aikaa!

Hyvät lauantaipäivät vaan kaikille. Tässä ei nykyään enää ehdi tänne koneelle, kun tuo Emil on aika vaativaa sorttia. Kaks päivää on mennyt enimmäkseen huutaessa vatsavaivoja vaikka käytössä on ollut ensin Cuplaton ja nyt Disflatyl. No nyt on vedellyt hirsiä jo kolme tuntia enkä minä onneton mennyt samaan aikaan päiväunille vaikka yö oli risainen! Kun ei siitä veijarista aina tiedä vetääkö 15 min unet vai pidemmät!

Mua risoo Inkun puolesta toi pompottelu! Mitä hemmettiä ne lietsoo hysteriaa kun kaikki on kuitenkin hyvin??! Ammattitaidotonta touhua. Eihän 110 syketaso mikään hälyyttävä ole jos pikkuinen vetelee unia. Voi että, toivottavasti Inkku pääsee pian tositoimiin kun vauva on jo niin alhaallakin ja painaa peräsuoleen. Siitä se lähtee!

Tsemppiä ja hyvää viikonloppua kaikille. Taas kuuluu pikkukaverin huutoa! :)

t.Manna66 ja Emil 5 vk 3 pv

Tulipas taas niiskutetuksi elokuvaa katsoessa. Tuntuu, että jos joku sanoo "Päivää", niin minä jo vetistelen. Todella pinnalla kaikki tunteet. Hassua sinänsä, sillä vaikken normaalisti mikään koviskaan ole, niin silti kyynelehtiminen on aika harvinaista. On ne hormoonit vaan voimakkaita pikkuotuksia. Jännittää miten sitten sitten synnytyksessä tunteet nousee pinnalle.

Kiitos kaikille myötätunnosta. Jälkeenpäin kaikki "pompotukset" tuntuvat varmasti pikkujutuilta, mutta nyt sitä ottaa joka jutun niin vakavasti ja ainainen huoli TA:sta on mukana. Niin kait se sitten jatkuu myöhemminkin.

Kiva kuulla Mannasta ja Emilistä. Muista pitää myös itsestäsi huolta ja ottaa ne torkut, kun siihen vain on mahdollisuus. Virkeänä olo on niin paljon parempi. Mun piti aloittamani maitohappobakteerikuuri jo ennen synnytystä auttaakseni vauvaa välttämään vatsavaivat, mutta purkki on edelleen avaamattomana hyllyssä. Kun otan jo rautalääkkeitä ja Multitabs 2+:aa niin tuntuu jotenkin tylsältä napata vielä lisää nappeja. Toivottavasti Emilin vatsaväänteetkin helpottavat.

Ahkeria ketjulaisia, kun Haidi on töissä ja Kiiruska on siivonnut innokkaasti sekä Mama vielä ehtii perheen lisäksi harrastamaan kaikenlaista. Hyvää viikonloppua!

Leppoisaa pyhäpäivää ja huomenta toivottelen, totta tosiaan päivä on jo puolessa, ja minulla on vasta aamu, no on tässä jo aamukahvit tullut juotua, mutta muuten on alkanut päivä erittäin hitaasti, mutta mikäs siinä kun ei ole mihinkään kiire, kyllä sitä saa viikolla taas mennä pää kolmantena jalkana, joten onhan se oikeastikin hyvä, että välillä osaa ottaa lunkisti ja nauttia rentoutumisen tunteesta...
Ikäviä on nuo Inkun pompottamiset todella olleet, toivotavasti pääset pian synnyttämään, niin muuuttuvat ainakin kuuviot kertaheitolla, se on sitten uutta ja ihmeellista vauva-arkea tiedossa, muistan tuskin aikaa...
Kiva kuulla myös Mannasta ja pikku-Emilistä, vauvathan on yksilöitä ja toiset ovat vaativampia kuin toiset, olemme poikani kanssa naureskelleet aiheelle, että tuo "vauvojen huutaminen" on perinnöllistä isän puolelta, koska poikamme oli vauvana hyvin vaativa ja itkuinen ja samanmoinen tuntuu olevan hänen pikkuveljensä isänsä uuden vaimon kanssa, mutta olen kuitenkin onnellinen että tämä pikkuveli on olemassa, vaikkei minulle sitä vauvaa enää koskaan suotaisikaan, poikani saa kokea isonaveljenä olemisen "onnen" siellä käydessään...
Mukavaa sunnuntaita kaikille toivotan ja lähden tuonne syksyn tuuliin tuulettumaan!

Huomenta! Onpas synkkä syksyinen päivä.... ja mieli sen mukainen. Onneksi on töissä kiirettä ettei ehdi tuijottelemaan ikkunasta ulos vaan on kiskottava itsensä toimimaan! Potkikaa nyt hiukan persauksille että, saisin liikettä niveliin:))

Huomenta, tässä tuli potku mamalle ja vähän muillekin, voimia lähetän syksyn synkkyyteen, ei auta kun mennä eteenpäin, vaikka eihän se helppoa aina olekaan, senhän me kaikki tiedämme ;) Täälläkin pieni työhässäkkä, mulla kyllä se siitä...
Inkun kuulumisia tai katoamisia aletaan sitten tälläviikolla ihan vahtimaan olantakaa, kun tuo aamukampa alkaa olla hyvin harvapiikkinen siellä, jännää, pian saat nähdä sen veijarin joka mahassasi möyrii, tsemppihalit myös sinne "viimeisiin" odotuspäiviin, tosin voihan niitä olla yllättävän paljonkin vielä jäljellä...

Yhteistyössä