Autolla ajaminen raskaana?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan mielenkiinnosta ei vihamielessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihan mielenkiinnosta ei vihamielessä

Vieras
Onko kukaan törmännyt tuollaiseen ongelmaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska tuttava sanoi jo rv 30 että ei enää pystynyt ajamaan autoa. En oikeastaan kehdannut kysyä häneltä että miksi. Miten raskaus voi estää autolla ajamisen? En siis tajua, kertokaa.

Ite ajoin ihan viimeisiin päiviin asti kuskaten yhtä lapsistani eskariin, ei ollut mitään vaikeuksia. Eikä kukaan muu tutuista ole sanonut etteikö autolla voisi ajaa.

Jos vatsa kasvaa niin isoks, ettei mahdu enää ratin ja penkin väliin. Ja lyhyenä ihmisenä ei voi penkkiäkään siirtää taaemmas koska sit ei ylety polkimiin...

kyl mä ajoin ihan loppuun saakka.. no ok, synnärille en enää ite ajanut :D
kait siihen vaikuttaa ihan en auton säädöt, siis mahtuuko kunnolla ratin ja penkin väliin... se että millasia kipuja on lonkissa ym

Mä ajoin autoa vielä 36+6 illalla ja yöllä tuli lähtö sairaalaan ja vauva syntyi 37+0.. ja ihan hyvin mahduin meidän autoa ajamaan, ei mitään ongelmaa ollut. tiedä sitten jos olisin vielä 5 vk joutunut kasvattamaan mahaani... :/

ekana tulis mieleen, ettei mahdu ratin taakse :D miulla meinas käydä niin :D toinen, että jos kovasti supistelee ja nehän voi kestää kauankin ja olla pahan tuntusia ni jos ei vaan sen takia uskalla..??

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Jos vatsa kasvaa niin isoks, ettei mahdu enää ratin ja penkin väliin. Ja lyhyenä ihmisenä ei voi penkkiäkään siirtää taaemmas koska sit ei ylety polkimiin...

aika isoksi saa kasvaa. Itsellä bmi 40 ja maha oli valtava. Hyvin sopi silti ratin ja penkin väliin ja ohjauspyöräkin pyöri:D

no kyllä mulla teki se asento jo aika tiukkaa ison mahan kanssa. enkä usko ollenkaan, että mun maha olis edes isoimmasta päästä. lisäksi jalkojen turvotus yms, niin oli kyllä tosi tukalaa, mutten pitkiä matkoja ajanutkaan.

Ajoin mä loppuun asti, mut en enää pitkiä matkoja enkä kovin mielellään tuon n. 30 viikon jälkeen. Syy se, et maha oli niin iso, etten saanu jalkoja kunnolla polkimille enkä pystyny itse säätää penkkiä, kun en taipunu niin paljon sivulle, että olisin yltäny siihen kahvaan, mistä sitä säädetään. + Autossa istuminen aiheutti supistuksia.

Mut kyl mä kauppareissut yms. kävin.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:

aika isoksi saa kasvaa. Itsellä bmi 40 ja maha oli valtava. Hyvin sopi silti ratin ja penkin väliin ja ohjauspyöräkin pyöri:D

Jos onkin lyhyt, eikä voi siirtää penkkiä taaemmas, tai ei tykkää ajaa niin kaukaa ;) jotkuthan ajavat nenä kiinni lasissa ;)

En mäkään ois mahtunu ratin ja penkin väliin mahani kanssa, jos laskettuun aikaan olisi raskaus kestänyt. Monilla lyhyillä ihmisillä nyt sattuu olemaan tällänen ongelma.

mut mä oon oikeesti niin lyhyt et istun tosi lähellä rattia. pystyin kyllä ajaa autoa ihan raskauden loppuun asti, mut mulla maha ei kasvanutkaan kovin isoks.

Mulla jostain syystä ärsyyntyy kohtu ajaessa. Rv 18 meneillään. Pidemmillä matkoilla (yli 1h) Ärsyyntymisen syy-yhteyden tajuaa kyllä. Tässä odottelenkin raskauden etenemistä, jos se sitten auttaa. Kyseessä ei ole ensimmäinen raskaus eikä autoakaan olla vaihdettu.....

Mulla nimenomaan autossa istuminen aiheuttaa supistuksia. Ei ole ajamisen "helppoudesta" kyse, en ole lääkäri enkä tunne tuota fysiologiaa tarpeeksi tietääkseni MIKÄ siinä supistuttaa. Näin se vaan on. Ei ongelmaa lyhyillä matkoilla, vähän pitemmillä kyllä.

mä olen 155cm lyhyt joten penkin saa hilata ihan lähiasentoon, samoin penkin korkeutta täytyy nostaa, että näkee ulos, eikä rattikaan nouse paljoa..joten viikosta 36 olin ajamatta autoa, ihan siitä syystä, etten mahtunut sinne penkin ja ratin väliin.