Auts, nythän tuli soppa keitettyä... lapsien ruumiillinen kuritus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraana"

Vieras
Meillä oli lapsen kaveri käymässä, en muista nyt enää mistä se keskustelu lähti, mutta päädyimme lasten kanssa puhumaan siitä kuinka aikaisemmin kouluissa on saatettu kurittaa oppilaita, joskus kauan kauan sitten. Ja kuinka se on joskus ollut tavallinen kasvatustapa perheissä.

Lapset totesivat, että onneksi niin ei saa enää tehdä toisten lapsille tms, ja minä menin sitten kommentoimaan, että itse asiassa niin ei saa tehdä omillekaan lapsille, vaan se on sellainen teko että aikuinen voi saada siitä rangaistuksen.

Nyt sitten kaverin äidiltä tuli aika vihainen viesti. Tämä kaveri oli kotona huutanut riidan yhteydessä, että äiti voi saada sakot kun nappaa häntä sormille. Tuo kaverin äiti oli ymmärtänyt, että minä olin kotona varta vasten sanonut näin, että jos tuollaista heillä tapahtuu, niin kyse on poliisiasiasta. Nyt sitten kaverin äiti kuvittelee, että minä olen uhkaillut heitä heidän lapsensa kuulllen poliisilla?

Hämmennyin niin, etten tiennyt mitä vastata, joten laitoin vaan viestin että anteeksi, mutta lapsi on tainnut nyt ymmärtää hieman väärin, ja me kyllä keskustelimme lasten kanssa ruumiillisesta kurituksesta ja siitä, että se on nykyisin kiellettyä, koska ollaan ymmärretty, että lasten koskemattomuutta täytyy suojella. Mutta ei puhuttu erikseen kenenkään perheestä tai kasvatustavoista.

Sain aika ruman vastauksen takaisin, ja nyt olen ilmeisesti sitten pahimman luokan kyylä ja kukkahattutäti, toisten asioihin sotkeutuja :o En enää tiedä mitä pitäisi tehdä. Enpä tiedä pääseekö tuo kaveri enää meille edes leikkimään, voi kurja :(

Onpas siinä äkkipikaisuutta kerrakseen:O

Osu ilmeisesti arkaan paikkaan.

Niin ne syylliset reagoi. Sinä teit oikein kun toit esille ettei ruumiillista rangiastusta saa käyttää. Vain taitamattomat, ilkeät ja impulsiiviset vanhemmat käyttävät sellaista.

Sinä et ole tehnyt mitään väärää, eikä lapsesikaan. Toista äitiä harmitti koska totuus satuttaa pahiten... Jäi ikään kuin kiinni itse teosta...Mutta eihän se ole sinun vikasi! Mitä haittaa siitä on jos tämä lapsi sai tietää totuuden? Pitäisikö häntä varjella siltä, kertoa että "sori, erehdyin, saa lapsia sittenkin kurittaa..." ??
Pidä vain puolesi, olisin toiminut aivan samoin. :)

Yhteistyössä