Auttaakohan seurakunta vuokrarästeissä jos sossusta ei saa apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hädissään"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hädissään"

Vieras
Rästejä on n.1400 enkä mistään saan tuota summaa itse kasaan. Olen opiskeleva yh ja saan toimeentulotukea. Tiedän kuitenkin, että sossu on erittäin nihkeä täällä auttamaan vuokrarästeissä. Sosiaalista luottoa ei täällä sossu myönnä.

Ei ole ketään jolta saisin lainattua noin isoa summaa. Juuri äsken maksoin reilu 300 euroa velkaa ja silti jäi vielä tuo 1400€. Häätö on jo varmasti tulossa koska vuokraa on rästissä lokakuulta asti. Pankista en saa lainaa koska luottotiedoissa on merkintä.

Auttaakohan seurakunta tällaisissa asioissa? Ikinä en ole sinne vienyt yhtäkään laskua vaan osto-osoituksen olen joskus saanut kauppaan, mutta tiedän joidenkin vieneen sinne laskujakin. Sitä en tiedä sitten kuinka siellä on suhtauduttu niihin laskuihin.

Ei tässä olisi kuin viisi kuukautta enää opintotuella kituuttamista ja sitten pääsisin töihin ja paremmille rahoille. Mutta näyttää siltä, että asunnottomiksi joudutaan ja ihan muutamasta kuukaudesta kiinni. :(

Ei millään pahalla, mutta voiko ihminen joutua yllättäen tuollaiseen tilanteeseen? Kuinka et ennakoinut? Otitko vuokranantajaan yhteyttä ENNEN kuin ensimmäinen kk oli jo rästissä?

kyllä sossu auttaa,voi auttaa harkinnanvaraisella tuella ja seurakunta auttaa varmasti kun varaat ajan diakoniaan. toivon sinulle onnea ja kaikkea hyvää.

VARMASTI? Oletko joku Suomen seurakuntien ylin talousvastaava tms. Lupaat aika paljon toisten nimissä. Jos sossu ei auta tässä tilanteessa, niin taustat on jo ryssitty perusteellisesti ja sossukin nostaa kätensä. Tällaisessa tilanteessa on huostaanotto lähellä, jos lapsella ei ole hänestä huolehtimaan pystyviä vanhempia ja lapselta viedään katto pään päältä. Mene nyt edes kysymään sieltä sossusta, koska se on ainoa vaihtoehto.

No tietysti mä menen sieltä sossusta kysymään ja parasta aikaa täytän hakemusta! Mutta ajattelin kysyä tätä asiaa täältä jos jollakin olisi oikeaa tietoa eikä vain mutua ja haukkumista.

ei auta..joskus kuulemma auttoi,tuli häätö vuosi sitten,sanoivat et 100e voisivat avittaa..ei auttanut elämää,1kk lasten kanssa taivaan alla kunnes uusi asunto löytyi..et sellainen on nyky suomi tänäpäivänä.ei enään ikinä sit samaa,ennemmin ilman ruokaa kuin asunto alta.

Hetkinen, siis jos jo saat toimeentulotukea, kuten kerroit, niin siinähän otetaan jo huomioon sun vuokrat. Mihin sä olet ne rahat hassannut? Nyt ei kyllä heru sympatiaa. Lainaa vanhemmiltas tai nosta luottokortilta. Ei toi maailmaa kaatava summa ole kuitenkaan maksaa sitten, kun olet töissä.

[QUOTE="hetkinen";27843627]Hetkinen, siis jos jo saat toimeentulotukea, kuten kerroit, niin siinähän otetaan jo huomioon sun vuokrat. Mihin sä olet ne rahat hassannut? Nyt ei kyllä heru sympatiaa. Lainaa vanhemmiltas tai nosta luottokortilta. Ei toi maailmaa kaatava summa ole kuitenkaan maksaa sitten, kun olet töissä.[/QUOTE]

Mä kirjoitin jo aloituksessa, että ei ole ketään jolta lainata rahaa ja luottotiedottomana en saa pankista lainaa joten mulla tuskin lienee luottokorttiakaan. Tuo summa on mulle täysin maailman kaatava koska en sitä saa mistään kasaan. Tilillä on nyt alle 60€ ja seuraava raha on lapsilisä kuun lopussa yhdestä lapsesta. Että kerro mulle miten tuo summa ei olisi mulle maailmaa kaatava?

Soita sinne sossuun äläkä mitään hakemuksia täyttele, vaadi päästä sossun kanssa juttelemaan. Viisainta mitä voit nyt tehdä on myöntää että olet ryssinyt raha-asiasi. Sossu voi maksaa vuokrarästit, ainakin jos tuo vuokrien laiminlyönti ei ole jatkuvaa. Eivät ne siellä sossussa halua lisätä sosiaalisia ongelmia, niitä on nimittäin tiedossa ja paljon jos joudut lapsen kanssa asunnosta ulos. En kylläkään ymmärrä miksi et saa vuokraa maksettua, olen itsekin opiskeleva yksinhuoltaja, enkä todellakaan saa mitään toimeentulotukea vaikka tulomme ovat noin 300 euroa toimeentulotukinormin alle. Pitää nääs nostaa opintolainaa ennen kuin sossusta mitään saa, jos ei sitten "onnekkaasti" ole menettänyt luottotietojaan.

[QUOTE="a p";27843648]Mä kirjoitin jo aloituksessa, että ei ole ketään jolta lainata rahaa ja luottotiedottomana en saa pankista lainaa joten mulla tuskin lienee luottokorttiakaan. Tuo summa on mulle täysin maailman kaatava koska en sitä saa mistään kasaan. Tilillä on nyt alle 60€ ja seuraava raha on lapsilisä kuun lopussa yhdestä lapsesta. Että kerro mulle miten tuo summa ei olisi mulle maailmaa kaatava?[/QUOTE]

Kirjoitin, että ei ole maailmaa kaatava sitten kun olet töissä.

Entäs opintolaina?

Et vastannut siihen, että vuokrat on otettu huomioon jo toimeentulotuessasi?

Ja sossusta saadut tuet on mennyt pitkälti siihen, että olen maksanut jäljellä laahaavia vuokria, mutta ei vain ole rahat riittänyt maksamaan niin että pääsisin ajantasalle maksuissa. Olen kyllä yrittänyt ja yrittänyt, sovitellut maksuja vuokranantajan kanssa, mutta seinä tulee pakostakin vastaan jossakin kohtaa. Samalla on kuitenkin pitänyt elääkin jollakin muulla kuin pyhällä hengellä.

[QUOTE="hetkinen";27843661]Kirjoitin, että ei ole maailmaa kaatava sitten kun olet töissä.

Entäs opintolaina?

Et vastannut siihen, että vuokrat on otettu huomioon jo toimeentulotuessasi?[/QUOTE]

Niin, mutta kun en ole töissä nyt! Ne rahat pitää olla nyt eikä vasta kesäkuussa kun saan ensimmäisen palkan! Tajuatko!

Miten mä luottotiedoton saan opintolainaa. :headwall:

[QUOTE="a p";27843665]Ja sossusta saadut tuet on mennyt pitkälti siihen, että olen maksanut jäljellä laahaavia vuokria, mutta ei vain ole rahat riittänyt maksamaan niin että pääsisin ajantasalle maksuissa. Olen kyllä yrittänyt ja yrittänyt, sovitellut maksuja vuokranantajan kanssa, mutta seinä tulee pakostakin vastaan jossakin kohtaa. Samalla on kuitenkin pitänyt elääkin jollakin muulla kuin pyhällä hengellä.[/QUOTE]

niin, eli olet saanut sossusta vuokrarahat ja käyttänyt ne muuhun, siksi on 'jäljellä laahaavia vuokria' ja nyt haluat uudestaan sossusta vuokrarahat. Just. Näin vähän arvelinkin.

[QUOTE="a p";27843672]Niin, mutta kun en ole töissä nyt! Ne rahat pitää olla nyt eikä vasta kesäkuussa kun saan ensimmäisen palkan! Tajuatko!

Miten mä luottotiedoton saan opintolainaa. :headwall:[/QUOTE]

Joo, ehdotin, että lainaa jostain nyt ja maksat takaisin kun olet töissä.

Aha. Luottotiedotonkin. Kuule, olet siis jo pidemmän aikaa laiminlyönyt raha-asiasi ja sössinyt oikein olan takaa. Niin makaa kuin petaa sanotaan.

[QUOTE="a p";27843586]No tietysti mä menen sieltä sossusta kysymään ja parasta aikaa täytän hakemusta! Mutta ajattelin kysyä tätä asiaa täältä jos jollakin olisi oikeaa tietoa eikä vain mutua ja haukkumista.[/QUOTE]

Miten täällä kellään voisi olla TIETOA. Kyllä ne päätökset tehdään jossain muualla ja siksi täällä on vain mutua ja jos ei sitä ymmärrä, niin ehkä on syytäkin hiukan kolauttaa, vaikka huonossakin tilanteessa olevaa.

[QUOTE="hetkinen";27843677]niin, eli olet saanut sossusta vuokrarahat ja käyttänyt ne muuhun, siksi on 'jäljellä laahaavia vuokria' ja nyt haluat uudestaan sossusta vuokrarahat. Just. Näin vähän arvelinkin.[/QUOTE]

Niin käyttänyt ne muuhun eli niihin jäljessä laahaaviin vuokriin. :headwall:

Miten sä AP - olet voinut hassata vuokrarahat - jotka olet jo kertaalleen saanut sossusta ?

Oletko ne ryypännyt ???? Paljonko sinun äo on oikein ????

Ja jos saisit sossusta taas vuokrarahat - kerkeäisit ne hassata ennenkuin ne vuokranantajalle kerkeäisi. Hyvä sinä !!!

Voi voi sentään. Olisiko mitään taloudenhallintakurssit tai sitä vastaavat, joita on saatavissa kun alkaa vaan soittelemaan eri tahoille. Et voi olettaa että me muut maksamme sossun välityksellä elämäsi ja asumisesi jatkossakin.

Et sä täältä palstalta mitään apua saa, vai oliko tämän avauksen motiivi juurikin se että odotat kuinka joku tarjoaa rahaa?

[QUOTE="a p";27843704]Niin käyttänyt ne muuhun eli niihin jäljessä laahaaviin vuokriin. :headwall:[/QUOTE]

no miten sulla on alunperinkään jääny niitä vuokria maksamatta?

Yhteistyössä