auttakaa millä saa vauvan syömään ja nukkumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mam

Vieras
tai no "vauvan" kyseessä 1v 2kk lapsi. nukkuu niin että 3-4 mennessä herännyt kerran(joskus useammin), sen jälkeen alkaa hullu hulabaloo joka hieman rauhottuu aamu 5 aamutissiin(sen jälkeen heräilee tunnin välein kunnes herää 6-7 aikaan).

viime yö: heräsi ekan kerran klo 2. sitten klo3 ja näytti siiltä että nukahtaa helposti, näin ei käynyt! rääkyi siinä vieressä melkein 2tuntia(siis aina välillä hetkeksi hiljeni ja taas huusi), nukkui n 15min ja oli taas hereillä(sai tissiä ja heräsi ihmeellisen myöhään eli 7.30).

-mä en jaksa kuunnella enään yhtään huutoa! mä en jaksa enään heräillä/valvoa öisin :( vituttaa 4kuukautta yövieroitusta takana eikä auta! :kieh:

toinen juttu syöminen syö tosi huonosti! iltapalalla ei kelpaa juuri mikään! vaikuttaa öihin mut minkäs teet väkisinkään ei voi syöttää. miten sen saa syömään

ootko kokeillu puuroa jos antaisit siinä kuuden aikoihin? tai vellin vaikka pikkasen ennen nukkumaan menoa. siis jos noi menee edes alas.

tai onko lapsi "muuttanut" eri paikkaan nukkumaan vieroituksen aikana jota vieraksuu.

perhepeti oli meillä hyvä vaihtoehto kun muksu rupesi öitänsä riekkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
yötissistä vieroitus aloitettu 4kk sitten. yhdet päiväunet nukkuu 1-2tuntia(yleensä 1tunti n.20min)

Tuo yösyöttäminen kannattaisi lopettaa ainakin ihan kokonaan. Tuon ikäinenhän ei tarvitse enää yöllä ruokaa. Säännölliset ruoka-ajat varmaan myös auttaisivat siihen huonosti syömiseen.

yötissistä vieroitus aloitettu 4kk sitten. yhdet päiväunet nukkuu 1-2tuntia(yleensä 1tunti n.20min)

Kokonaan eroon tissistä :( vois helpottaa
Liian pitkä vieroitus, lapsi etietää että saa huudolla periksi :(
Lähde itse pariksi yöksi pois jos et jaksa kuunnella huutoa tai anna yökylään jos vaan mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Kokonaan eroon tissistä :( vois helpottaa
Liian pitkä vieroitus, lapsi etietää että saa huudolla periksi :(
Lähde itse pariksi yöksi pois jos et jaksa kuunnella huutoa tai anna yökylään jos vaan mahdollista.

siis TÄH? lapsi on ollut KOKONAAN ILMAN YÖTISSIÄ 4KUUKAUTTA! mutta riekkuminen ei LOPU!! mikä siinä on niin vaikea useamman ihmisen näköjään ymmärtää! jos vauva syö vaikka klo 6tissiä se on AAMU! ei yö.

ja joku ehdotti puuroa: ei syö,ei velliä, ei leipää ei jogurttia ei ite tehtyä lihasosetta

Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:

Tuo yösyöttäminen kannattaisi lopettaa ainakin ihan kokonaan. Tuon ikäinenhän ei tarvitse enää yöllä ruokaa. Säännölliset ruoka-ajat varmaan myös auttaisivat siihen huonosti syömiseen.

säännölliset ruoka ajat on! ja yöllä ei ruokaa saa=yövieroitus tissistä!

Miten oot jaksanu taistella 4kk. Sillä on varmaan vaan nälkä tai jano. Anna tissiä, pillimaitoa, nokkamukimaitoa, vettä tms. mutta jotain, ettei vauvasi tarvi olla nälissään. Onko se niin vaarallista vaikka jos vielä olis jatkanu imetystä. Tai antanu muuta juotavaa. Ihmettelen.

Hmm... Näin neljän lapsen äitinä niitä ei oikein aina saa toimimaan oman mielen mukaan, valmiita syö-nukkuu pakkauksia jaetaan heikosti, ei ole ainakaan meille osunut. Tutkkimattomia on lapsen tiet, aina ei syytä löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa sulla itelläs olla ongelmia... Kirjoitustyylistäsi päätellen...

haista sinä! äiti saa olla väsynyt ja äiti saa olla vittuuntunut. aina ei tarvi esittää jotakin hiton superäitiä joka vaan jaksaa ja jaksaa päivästä toiseen vähillä unilla hymy perseessä.

kannattaa varmaan antaa tissiä vasta sitten kun heräätte. vauva ei tiedä paljonko kello on sillon ku saa tissiä joten voi huutaa sitä jo kahdelta..

yritä jaksaa! mulla poika 6kk ja nyt lopetettu yötissi ja oon valvonut kohta kaks vuotta (siis esikkokin olemassa) ja oon kohta varmaan sekoamassa ku univelkaa vain tulee ja tulee. sympatiat on sun puolella! voimia ja energiaa!!!!

Yhteistyössä