AUTTAKAA MINUA! Kukaan ei tk:ssa tai sairaalassa tai äitipolilla tai ensiavussa tai päivystyksessä auta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo :
Minkä helvetin takia te aina soittelette joka paikkaan?!? :headwall:

Mene ensiapuun ja sano asiasi ja et suostu lähtemään ennenku asia tutkittu. PISTE!

Niin minäkin menin suoraan ensiapuun kun olin raskaana vko 9+ ja verta tuli pönttö punaiseksi aamuyöllä. Eihän ne asialle mitään voi tehdä muuta kun tarkistaa että miten asiat on ja jos tarvitsee jotain runsaaseen vuotoon yms.

Mulla kävi niin onnellisesti että vauva selvis siitä eli tuola tuo 6 vee leikkii ...

No olikos sitten mitään hyötyä tuosta käytöksestäsi? :( Itsekin totesit, ettei asialle voi mitään tehdä. Mutta silti kehotat muita menemään muualle riehumaan ja tuhlaamaan veroeuroja, joiden maksamiseen sinäkään et ole elämässäsi taitanut pahemmin osallistua... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja päivystyksestä päivää:
Se on kun se ultraaminen ei pelasta sitä keskenmenoa..ja ulkoisen oireet on severta kovia että huomaisit kyllä,ei vuoda montaa päivää.

eihän se sitä mitenkään pelasta mutta siinä voi selvitä jokin muu syy vuotoon ja ei tarvi sitten huolia pitkää aikaa jos kaikki olisikin kunnossa

Se on kun se ultraaminen ei pelasta sitä keskenmenoa..ja ulkoisen oireet on severta kovia että huomaisit kyllä,ei vuoda montaa päivää.

Ap:llahan vuoto oli vasta alkanut, ja kipuilua ollut monta päivää. Ei kannata näitä diagnooseja täällä jaella kun et ole potilaalle tutkimusta tehnyt. Näin netin välityksellä tuo lienee melkoisen hankalaa olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mene ensiapuun ja sano asiasi ja et suostu lähtemään ennenku asia tutkittu. PISTE!

Niin minäkin menin suoraan ensiapuun kun olin raskaana vko 9+ ja verta tuli pönttö punaiseksi aamuyöllä. Eihän ne asialle mitään voi tehdä muuta kun tarkistaa että miten asiat on ja jos tarvitsee jotain runsaaseen vuotoon yms.

Mulla kävi niin onnellisesti että vauva selvis siitä eli tuola tuo 6 vee leikkii ...

No olikos sitten mitään hyötyä tuosta käytöksestäsi? :( Itsekin totesit, ettei asialle voi mitään tehdä. Mutta silti kehotat muita menemään muualle riehumaan ja tuhlaamaan veroeuroja, joiden maksamiseen sinäkään et ole elämässäsi taitanut pahemmin osallistua... :headwall:

Ei niitä ultralaitteita tai lääkäreitä ole hirveästi ja joku kiirellisempi voi tarvita sitä ultraa ja lääkäriä..se ultra kun ei pelasta sitä keskenmenoa. Ajatelkaapa järjellä

Mun mielestä ihmisellä on oikeus saada siihen hoitoa niin halutessaan.

Se on sun mielipiteesi. Yhteiskunnan rahalla tehtävään hoitoon on nykyisin tarkat kriteerit hoitoonpääsylle. Ei yhteiskunnan tehtävä ole rahoittaa kaikkia sun mielitekojasi.

Luotat vaan omaan kroppaasi, se tietää mitä tehdä. Otat iisisti, syöt suklaata ja särkylääkkeitä, katsot elokuvia ja käyt kävelyllä. Ei sulla todennäköisesti keskenmenoa ihmeellisempää ole. Ja muista juoda paljon vettä!

(Mulla myös spontaani keskenmeno viikolla 11, paljon verta ja kipua mutta erittäin hyvin meni, kaikki tuli ulos ja viikon kuluttua olin ennallani ja kahden viikon kuluttua taas raskaana.)

Alkuperäinen kirjoittaja Heinämassu82:

Ap:llahan vuoto oli vasta alkanut, ja kipuilua ollut monta päivää. Ei kannata näitä diagnooseja täällä jaella kun et ole potilaalle tutkimusta tehnyt. Näin netin välityksellä tuo lienee melkoisen hankalaa olevan.

No ei,mutta jos hän menee sinne päivystykseen ni ne käskee tarkkailla,sama neuvolasta kun tämä on virallinen kanta tuohon asiaan. Ei siellä ketään ultrata sen takia että haluaa mielenrauhan.

toisekseen KU voi oireilla vaikka viikonkin vuotamalla vain pikkaisen kerrallaan, kipujakin voi olla lievästi ennenkun alkavat kovenemaan. Itse en asialla leikkisi, vaan kävisin tarkistuttamassa. Sitä varten ne lääkärit siellä päivystää :kieh:

Lääkäri soitti minulle. Sanoi ettei tee asialle mitään. Huomenna pääsen ehkä gynelle.

Toivottavasti osaatte olla nyt haukkumatta kun kerron tämän. Minä en ole terve. Olen vasta parantumassa. Minä en selviä huomiseen, ellen saa apua. En jaksa kertoa taustaa, mutta sitä on. Onko mitään hoitotakuuta tai lakia minkä varjolla voin vaatia hoitoa?

Jos olet huolissasi mene päivystykseen,ilmottaudu ja istu ja odota.Kyllä se sinunkin vuorosi tulee. Nykyisin vain oikeasti ei ole aikaa ja resursseja avustaa puhelimessa ja siinä hlökunta testaa että kuinka vakavaksi asiakas kokee tilanteen-sillä jos kokee,ei jää kotiin vaan tulee päivystykseen.Aikoja ei vaan saa nykyisin ...sorry vaan.

Se on sun mielipiteesi. Yhteiskunnan rahalla tehtävään hoitoon on nykyisin tarkat kriteerit hoitoonpääsylle. Ei yhteiskunnan tehtävä ole rahoittaa kaikkia sun mielitekojasi.

Muistahan nuo sanas kun itse olet avun tarpeessa, mutta resursseja sun auttamiseen ei löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

Ei niitä ultralaitteita tai lääkäreitä ole hirveästi ja joku kiirellisempi voi tarvita sitä ultraa ja lääkäriä..se ultra kun ei pelasta sitä keskenmenoa. Ajatelkaapa järjellä

No sepäs se onkin kun ei pelastakkaan keskenmenoa mutta naisen jolla on keskenmeno ;) ajatellen niin että vuoto on todella runsasta ja mitäs jos se onkin ulkoinen raskaus ollut yms. yms.

Niinkun kirjoitin että voivat ainoastaan tehdä jotain liian runsaalle vuodolle!

Joten älkää soitelko vaan menkää suoraan paikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lääkäri soitti minulle. Sanoi ettei tee asialle mitään. Huomenna pääsen ehkä gynelle.

Toivottavasti osaatte olla nyt haukkumatta kun kerron tämän. Minä en ole terve. Olen vasta parantumassa. Minä en selviä huomiseen, ellen saa apua. En jaksa kertoa taustaa, mutta sitä on. Onko mitään hoitotakuuta tai lakia minkä varjolla voin vaatia hoitoa?

miksi et kertonu lekurille tuota kaikkea ku se soitti? ei meille tarvi mitään kertoa mutta lekurin ois hyvä tietää kyllä. se saattais vauhittaa hoitoonpääsyä.

ja kun ei me tiietä mikä sinua vaivaa niin en ainakaan mie osaa sanoa onko mitään hoitotakuuta. kait se riippuu siitäkin että kuinka akuutti se siun toinen ongelmas on.

Tuossa tilanteessa menisin varmaan sinuna joka tapauksessa sinne päivystykseen ja sanoisin rauhallisesti, että en tiedä mitä teen jos en saa jotain selvyyttä. Pää ei kestä jne. Vetoat aiempaan taustaasi jne. Pakko heidän on siinä tilanteessa toimia. Ja kun kipua ja vuotoa on niin pakkohan on tarkistaa, että kohtu on mahdollisesti tyhjentynyt täysin ja jollei niin antaa siihen lääkettä.

Mutta muista ihminen rakas, että jos se nyt on kesken mennäkseen niin sille ei kukaan tässä maailmassa noilla viikoilla mahda. Pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossakaan. Eikä ole ketää, jota voisit syyttää. Aina ei käy parhaiten päin. Mutta muista myös, että alkuraskaudessa on paljonkin kipuja, välillä niin kovia että moni odottajista on aivan varmoja keskenmenosta. Ja sitten vuotoja, jotka ovat ehkä harmittomiakin. Voisiko istukka vaikka olla kohdun suulla? Oletko ollut vastikään yhdynnässä?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja wb:
miks epäilet kohdunulkoista? voi olla ihan tavallinen keskenmeno.

No mitä merkitystä sillä edes on?!

Sitä että alkuraskauden keskenmeno ei vaadi lääkärihoitoa saati ultraamista..

Mun mielestä ihmisellä on oikeus saada siihen hoitoa niin halutessaan. Mä oisin varmaan ihan särki jos en ois päässyt ultraan keskenmenotilanteessa, enhän olisi ollut muutoin päiviin edes varma oliko raskaus mennyt kesken. Lisäksi kivut olivat kovat ja sain niihin lääkkeitä ja sairaslomaa. Keskenmeno tapahtui viikoilla 11+1.

Lisäksi multa vielä otettiin verikokeita, klamydia yms. mikä voi aiheuttaa keskenmenon. Ja jos oisin saanut useita peräkkäin, ois asiaa tutkittu enempikin. Miten ois voitu jos en ois saanut palvelua ekalla kerrallakaan? Lisäksi sain naistenklinikalta tärkeää tietoa keskenmenosta ja miten menetellä keskenmenon jälkeen. Jos sattuu vielä olemaan neg. veriryhmä niinkuin minä a-, niin saattaa tarvita rokotuksen vasta-aineita vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

miksi et kertonu lekurille tuota kaikkea ku se soitti? ei meille tarvi mitään kertoa mutta lekurin ois hyvä tietää kyllä. se saattais vauhittaa hoitoonpääsyä.

ja kun ei me tiietä mikä sinua vaivaa niin en ainakaan mie osaa sanoa onko mitään hoitotakuuta. kait se riippuu siitäkin että kuinka akuutti se siun toinen ongelmas on.

Tätä itsekin ihmettelen, mikset kertonut soittaessasi miten asia on?
Tuntuu aika oudolle, ettei muka mihinkään pääse hoitoon jos olet varsinaisessa hengenvaarassa!

Kerroin minä hänelle!

Olen vakavasti masentunut ja pakko-oireinen, vahvimmin kaikki liittyy lapsen menetyksen pelkoon ja edellisen synnytyksen ja raskauden komplikaatioihin.

Eikö kohdunulkoinen ole hengenvaarallinen ÄIDILLE. Kyllähän sen kaikki tajuaa ettei lasta aina voida pelastaa mutta jos kyseessä on KU niin äidin henkihän siinä on vaarassa myös. Mene sinne päivystykseen, älä soita enää minnekään.

puhuin taas lääkärin kanssa, apua ei saa.

siis jos tilanne on se, että sie et selviä ellet apua saa niin sitten täytyy mennä kyllä jonnekki muualle josta siut toimitetaan tarvittaessa sairaalaan.

sori nyt kovasti, miulla ei tule nyt mitään muuta tilannetta mieleen ku se, että siulla on joku mielialalääkitys ja olet ns. henkisesti niin heikossa hapessa ettet sen takia selviä jos et apua saa. sillon siun kannattee soittaa ihan eri lääkäreille tai vaikkapa neuvovaan puhelimeen.

meinaan jos siut ois äskettäin leikattu tai siulla ois syöpä tai joku muu vakava elimellinen sairaus, saisit aivan varmasti hoitoa myös siellä tk- päivystyksessä :hug:

Kerroin minä hänelle!

Olen vakavasti masentunut ja pakko-oireinen, vahvimmin kaikki liittyy lapsen menetyksen pelkoon ja edellisen synnytyksen ja raskauden komplikaatioihin.

no niin, näin mie arvelinki. eli siis nyt siun pitäis soittaa jollekki mielenterveyspuolen ihmiselle ja yrittää sitä kautta saaha se homma toimimaan.

tai sitten vaan yksinkertasesti menet sinne päivystykseen istumaan. sanot että kivut on niin helvetilliset ettet kestä, liiottele niitä kipuja jos et muuten tule kuulluksi.

Muistahan nuo sanas kun itse olet avun tarpeessa, mutta resursseja sun auttamiseen ei löydy.

Jos nyt ilkeilemään aletaan, niin minä käyn töissä ja palkallani yksityislääkärillä. Itse asiassa loppukuussa menen pieneen leikkaukseen, jota minulle ei tehtäisi yhteiskunnan varoilla. (Eikä tarvitsekaan tehdä. Vaikka toimenpide parantaa elämisen laatuani, se ei ole kuitenkaan niin rajoittava seikka että sitä täytyisi hoitaa julkisella puolella.)

Entinen naapurini käy ulkomailla huippuluokan kokeellisessa hoidossa aggressiiviseen syöpäänsä. Maksaa tuosta 4 000 euroa hoitojaksolta. Ja jos ilkeitä halutaan edelleen olla, niin tuo on yksi syy miksen ikinä haluaisi elää jollain kotihoidontuella. Mä haluan, että mulla on tarvittaessa varaa noihin ekstrasuperduperhienoihin syöpähoitoihin.

Jos niukkuutta (tässä siis yhteiskunnan tarjoamaa hoitoa) pitää jakaa, se täytyy tehdä tasapuolisesti. Ei niin, että isoäänisimmät valittajat saavat superduperhienoa hoitoa jokaiseen mielitekoonsa ja kiltit ja kipeämmät eivät saa mitään.

Yhteistyössä