AUTTAKAA MINUA! Kukaan ei tk:ssa tai sairaalassa tai äitipolilla tai ensiavussa tai päivystyksessä auta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
sori nyt kovasti, miulla ei tule nyt mitään muuta tilannetta mieleen ku se, että siulla on joku mielialalääkitys ja olet ns. henkisesti niin heikossa hapessa ettet sen takia selviä jos et apua saa.

Naulan kantaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä ihmisellä on oikeus saada siihen hoitoa niin halutessaan.

Se on sun mielipiteesi. Yhteiskunnan rahalla tehtävään hoitoon on nykyisin tarkat kriteerit hoitoonpääsylle. Ei yhteiskunnan tehtävä ole rahoittaa kaikkia sun mielitekojasi.

Muistahan nuo sanas kun itse olet avun tarpeessa, mutta resursseja sun auttamiseen ei löydy.

Jos nyt ilkeilemään aletaan, niin minä käyn töissä ja palkallani yksityislääkärillä. Itse asiassa loppukuussa menen pieneen leikkaukseen, jota minulle ei tehtäisi yhteiskunnan varoilla. (Eikä tarvitsekaan tehdä. Vaikka toimenpide parantaa elämisen laatuani, se ei ole kuitenkaan niin rajoittava seikka että sitä täytyisi hoitaa julkisella puolella.)

Entinen naapurini käy ulkomailla huippuluokan kokeellisessa hoidossa aggressiiviseen syöpäänsä. Maksaa tuosta 4 000 euroa hoitojaksolta. Ja jos ilkeitä halutaan edelleen olla, niin tuo on yksi syy miksen ikinä haluaisi elää jollain kotihoidontuella. Mä haluan, että mulla on tarvittaessa varaa noihin ekstrasuperduperhienoihin syöpähoitoihin.

Jos niukkuutta (tässä siis yhteiskunnan tarjoamaa hoitoa) pitää jakaa, se täytyy tehdä tasapuolisesti. Ei niin, että isoäänisimmät valittajat saavat superduperhienoa hoitoa jokaiseen mielitekoonsa ja kiltit ja kipeämmät eivät saa mitään.

Se että sulla on nyt rahaa, ei tarkoita että sulla ois aina rahaa. Tai sun läheisillä. Jtn voi sattua sun läheisille ettei heillä ole rahaa kustantaa hoitoa yksityisellä. Mutta toki porvarien perseet on arvokkaampia kuin meidän vähätuloisten. Mitäs synnyin köyhänä ja tyhmänä, ansaitsen siis palveluni sen mukaan. Money talks.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Lääkäri soitti minulle. Sanoi ettei tee asialle mitään. Huomenna pääsen ehkä gynelle.

Toivottavasti osaatte olla nyt haukkumatta kun kerron tämän. Minä en ole terve. Olen vasta parantumassa. Minä en selviä huomiseen, ellen saa apua. En jaksa kertoa taustaa, mutta sitä on. Onko mitään hoitotakuuta tai lakia minkä varjolla voin vaatia hoitoa?

miksi et kertonu lekurille tuota kaikkea ku se soitti? ei meille tarvi mitään kertoa mutta lekurin ois hyvä tietää kyllä. se saattais vauhittaa hoitoonpääsyä.

ja kun ei me tiietä mikä sinua vaivaa niin en ainakaan mie osaa sanoa onko mitään hoitotakuuta. kait se riippuu siitäkin että kuinka akuutti se siun toinen ongelmas on.

Kerroin minä hänelle!

Olen vakavasti masentunut ja pakko-oireinen, vahvimmin kaikki liittyy lapsen menetyksen pelkoon ja edellisen synnytyksen ja raskauden komplikaatioihin.

Soita psykiatrian päivystykseen ja kerro sinne tilanteesi. Jos sä et selviä huomiseen kotona, ottavat kyllä osastohoitoon.

Mutta muista ihminen rakas, että jos se nyt on kesken mennäkseen niin sille ei kukaan tässä maailmassa noilla viikoilla mahda.

Tiedän. Tarvitsen vain tiedon. Ja rauhoittavia.

Sitä suuremmalla syyllä menisin päivystykseen niitä rauhoittavia saamaan. Oma mieheni aikanaan sai apua masennukseensa vain tekemällä niinkin äärimmäisesti, että marssi päivystykseen ja sanoi, että satuttaa kohta jotakuta jos ei joku auta.

Sinä et kykene olemaan nyt yksin, mene ja tee se hoitohenkilökunnalle selväksi. He eivät voi käännyttää sinua pois noin vain.

Onko lapsen isä kuvioissa? Pyydä miestäsi viemään sinut ja puhumaan puolestasi. Jospa hän osaisi ilmaista asian rauhallisesti ja vaatia sinulle hoitoa. Hän jos joku osaa sanoa hoitohenkilökunnalle, että hänen vaimonsa ei ole nyt kunnossa, auttakaa jo.

Mulla oli rv19 tosi kovia vatsakipuja päivän ajan. Soitin neuvolaan ja sanoivat että voit tulla parin päivän päästä, Illalla kävin omassa tk:ssa ja vastaus oli:- ei ole laitteita-ei voida tehdä mitään. Sointin synnytyssairaalaan ja sieltäkin sanottiin et voi voi ei voida tehdä mitään, sulla on varmaan pissatulehdus. No sit menin ton arvauskeskuksen päivystykseen silmät itkusta punaisena ja siellä nuori naislääkäri tutki ja sanoi ettei heillä ole laitteita, mutta laittoi lähetteen naistenklinikalle jossa muutaman tunnin odottelun jälkeen lääkäri ultrasi ja vauvalla oli kaikki ok, syytä kipuun ei löytynyt.

Aikaa koko ruljanssiin meni noin 6 tuntia ja ainut mitä halusin oli että joku olisi vain kuunnellut vauvan sydänäänet. Sen jälkeen tilasin oman dopplerin. Joten suosittelen ap sinullekkin ensiapua, kyllä heidän on siellä pakko tutkia.

Onko lapsen isä kuvioissa? Pyydä miestäsi viemään sinut ja puhumaan puolestasi. Jospa hän osaisi ilmaista asian rauhallisesti ja vaatia sinulle hoitoa. Hän jos joku osaa sanoa hoitohenkilökunnalle, että hänen vaimonsa ei ole nyt kunnossa, auttakaa jo.

On mies, mutta (anteeksi rumasana) se kusipää ei suostu näihin asioihin puuttumaan. Otti lapsen ja häipyi, en tiedä missä on.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Minä vaan ihmettelen kuinka olet hankiutunut raskaaksi ennen kuin olet hoitanut itsesi?

Just sun kaltaisia neropatteja tuo hysteerisessa tilassa oleva nainen varmasti kaipaakin nyt. Miettisit mitä sanot, mahdollisesti nyt pahennat vain hänen oloaan.

On mies, mutta (anteeksi rumasana) se kusipää ei suostu näihin asioihin puuttumaan. Otti lapsen ja häipyi, en tiedä missä on.

just :( johan oli "mies"

ei ilmeisestikään osaa käsitellä tätä asiaa niin katsoo paremmaksi että häipyy, surullista.

mutta niitä psykiatrian päivystysnumeroitahan on, toivottavasti myös siun paikkakunnalta löytyy semmonen. jos ei löydy niin soita auttavaan puhelimeen.

tai viimisenä keinona: soita ambulanssi.

Mutta ihan totta, jos olet masentunut ja noinkin epävakaassa tilassa kuin annat ymmärtää niin KaksPlussan palsta on viimeinen paikka, jossa kannattaa olla "hakemasssa apua". Tämä on vain hirveä lauma ihmisiä, jotka voivat vain pahentaa oloasi.

Se on sun mielipiteesi. Yhteiskunnan rahalla tehtävään hoitoon on nykyisin tarkat kriteerit hoitoonpääsylle. Ei yhteiskunnan tehtävä ole rahoittaa kaikkia sun mielitekojasi.

Muistahan nuo sanas kun itse olet avun tarpeessa, mutta resursseja sun auttamiseen ei löydy.

Jos nyt ilkeilemään aletaan, niin minä käyn töissä ja palkallani yksityislääkärillä. Itse asiassa loppukuussa menen pieneen leikkaukseen, jota minulle ei tehtäisi yhteiskunnan varoilla. (Eikä tarvitsekaan tehdä. Vaikka toimenpide parantaa elämisen laatuani, se ei ole kuitenkaan niin rajoittava seikka että sitä täytyisi hoitaa julkisella puolella.)

Entinen naapurini käy ulkomailla huippuluokan kokeellisessa hoidossa aggressiiviseen syöpäänsä. Maksaa tuosta 4 000 euroa hoitojaksolta. Ja jos ilkeitä halutaan edelleen olla, niin tuo on yksi syy miksen ikinä haluaisi elää jollain kotihoidontuella. Mä haluan, että mulla on tarvittaessa varaa noihin ekstrasuperduperhienoihin syöpähoitoihin.

Jos niukkuutta (tässä siis yhteiskunnan tarjoamaa hoitoa) pitää jakaa, se täytyy tehdä tasapuolisesti. Ei niin, että isoäänisimmät valittajat saavat superduperhienoa hoitoa jokaiseen mielitekoonsa ja kiltit ja kipeämmät eivät saa mitään.

Se että sulla on nyt rahaa, ei tarkoita että sulla ois aina rahaa. Tai sun läheisillä. Jtn voi sattua sun läheisille ettei heillä ole rahaa kustantaa hoitoa yksityisellä. Mutta toki porvarien perseet on arvokkaampia kuin meidän vähätuloisten. Mitäs synnyin köyhänä ja tyhmänä, ansaitsen siis palveluni sen mukaan. Money talks.

No öö, kiitos kun maalat mörköjä seinälle ja suorastaan toivot mulle jotain outoa vammaa ja köyhyyttä. Tulevastahan ei koskaan tiedä, mutta juuri siksi haluan pitää sellaista heti käytössä olevaa vararahastoa, jotta en joudu ongelmiin yllätysten tullessa. Ja edelleen siksi haluan elää reilusti alle tulojeni, että saan rahaa sijoituksiin ja voin jonain päivänä elellä mukavasti tuotoilla ja jäädä eläkkeelle.

Tulevaisuuteen varautuminen ei tee mun perseestäni yhtään sen arvokkaampaa, mutta tuskinpa sen vuoksi olen yhtään sen vähemmän arvokas ja veetuilua ansaitseva ihminenkään. Ymmärrän, että köyhyys voi tympäistä. Sillekin voi kuitenkin tehdä jotain. Jenkit sanovat: Bad luck is temporary. Jokaista voi kohdata tilapäinen huono onni, mutta vuodesta toiseen jatkuvasta kurjuudesta ihminen on itse vastuussa.

Mutta ihan totta, jos olet masentunut ja noinkin epävakaassa tilassa kuin annat ymmärtää niin KaksPlussan palsta on viimeinen paikka, jossa kannattaa olla "hakemasssa apua". Tämä on vain hirveä lauma ihmisiä, jotka voivat vain pahentaa oloasi.

NO ANTEEKSI! Minä en enää tiedä ketään muuta! Ja Anteeksi että olen töykeä.

No mitä sieltä psykiatrian päivystyksestä sanottiin? (Sanoit soittavasi sinne.)

Ei siis en syytä sua nyt mistään. Ajattelen vaan parastasi. Tämmöiset nettiyhteisöt on omiaan syöksemään ihmisiä vielä syvemmälle pahaan oloonsa.

No öö, kiitos kun maalat mörköjä seinälle ja suorastaan toivot mulle jotain outoa vammaa ja köyhyyttä. Tulevastahan ei koskaan tiedä, mutta juuri siksi haluan pitää sellaista heti käytössä olevaa vararahastoa, jotta en joudu ongelmiin yllätysten tullessa. Ja edelleen siksi haluan elää reilusti alle tulojeni, että saan rahaa sijoituksiin ja voin jonain päivänä elellä mukavasti tuotoilla ja jäädä eläkkeelle.

Tulevaisuuteen varautuminen ei tee mun perseestäni yhtään sen arvokkaampaa, mutta tuskinpa sen vuoksi olen yhtään sen vähemmän arvokas ja veetuilua ansaitseva ihminenkään. Ymmärrän, että köyhyys voi tympäistä. Sillekin voi kuitenkin tehdä jotain. Jenkit sanovat: Bad luck is temporary. Jokaista voi kohdata tilapäinen huono onni, mutta vuodesta toiseen jatkuvasta kurjuudesta ihminen on itse vastuussa.

Huomaa että oot syntyny kultalusikka suussa, etkä ymmärrä ettei aina köyhyydelle voi tehdä mitään. Tai kerrohan mitä mä teen mun köyhyydelle? Olen ahkera työssäkäyvä ihminen, mutta itsestäni epävarma enkä mikään priimaälykäs. Tunneälyä sen sijaan löytyy. Kerro miten rikastun?

Enkä toivonut pahaa sulle tai sun läheisille, ainoastaan totesin että voisit ajatella tilanteita muiltakin kun omalta kannalta, eikä se rahakkuus ole itsestäänselvä asia sullekaan vaikka niin luulet.

Ei siis en syytä sua nyt mistään. Ajattelen vaan parastasi. Tämmöiset nettiyhteisöt on omiaan syöksemään ihmisiä vielä syvemmälle pahaan oloonsa.

Komppaan tätä. Toki täältä saa kysellä apua, mutta mielenterveysalan ammattilaisilta saisit varmaan parempaa apua.

No mitä sieltä psykiatrian päivystyksestä sanottiin? (Sanoit soittavasi sinne.)

Just vasta pääsin läpi... Käskivät tk:hon.

Komppaan tätä. Toki täältä saa kysellä apua, mutta mielenterveysalan ammattilaisilta saisit varmaan parempaa apua.

En saanut, yritin äsken.

Yhteistyössä